Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2015, 09:50   #7301
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niks virtueel... Genoeg bullshit gehad, men stelt je een echt experiment voor. Geen virtuele getallen maar echte. Namelijk jouw 1.000 euro die je geeft aan Staaf dan kun je de rest van je theorie aan den lijve ondervinden. En dan merk ik als aandachtige lezer op dat jij probeert erom heen te lullen met zever over de markt van brussel, vliegtuigtickets en de trein. Heb je de juiste mindset wel gevonden om je paradigmaverschuiving in real life te beleven ? Heb je last van perverse effecten die je niet toelaten de ethische upgrade te nemen om dan deze co-creatieve samenwerking met SuperStaaf écht te beleven ? Je schreef toch zelf dat het dogma 'geld=schuld' dient doorbroken te worden ? Het lag toch aan de hedendaagse systeemconfiguratie ? Waar je nu deel van blijkt uit te maken ? Is dit wel de juiste mindset voor een procesfilosofisch onderzoeker ? Die zelf schreef dat het maatschappelijk belang van zijn financiële relativiteitstheorie en zijn reverse debt system duidelijk is ?Koudwatervrees ?Of geloof je er zelf niet meer echt in ?
Man man man, je bent beter in het vervalsen van geschiedenisfeiten en het verkondigen van halve waarheden. Doe dus gewoon verder met je getrol, leerzaam.
Citaat:
Trolling

Wetenschappers ontdekken steeds meer over het fenomeen online trolling. Hoewel slechts een klein deel van internetgebruikers aan trolling doet, heeft dat kleine groepje veel invloed op hoe de rest online debat ervaart en zelfs op hoe informatie wordt verwerkt. Onderzoekers van de Universiteit van Manitoba doken daarom in de psyche van zelfverklaarde trollen en ontdekten een sterk verband met persoonlijkheidsstoornissen. Slechts 5,6 procent van de deelnemers aan het onderzoek gaf aan trollen plezierig te vinden, tegenover 41,3 procent van de respondenten die het liefst helemaal geen online discussies wilde aangaan. Opmerkelijk was dat er een significant verband werd gevonden tussen trollengedrag en narcistische, manipulatieve, psychopatische en sadistische eigenschappen. Ook werd een relatie zichtbaar tussen bovenstaande eigenschappen (narcisme uitgezonderd) en de hoeveelheid tijd die iemand, per dag, doorbracht aan het reageren op internet. Over het geheel genomen was de correlatie tussen sadisme en trollinggedrag het sterkst.

http://www.joop.nl/media/detail/artikel/25543/

Laatst gewijzigd door tandem : 5 augustus 2015 om 09:51.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 09:55   #7302
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Dat is een complete volte-face. Nu valt u de wiskunde en meer algemeen wetenschappelijke opleidingen af en valt u terug op gezond boerenverstand. Allemaal goed en wel en ik heb veel respect voor boerenverstand, al zal dat de wereld niet redden. Maar gezond boerenverstand heb ik in uw onzinnige plaatjes die vooral een indruk moeten wekken van fake geleerdheid en gewichtigdoenerij nog niet kunnen waarnemen. Kortom u hebt noch een hogere opleiding noch gezond boerenverstand. Dat is mijn conclusie en daar moet u het mee doen.
Hier is de volgende, ben je wat onzeker misschien? Zie nog reactie op je stelling inzake kwijtschelding van schulden, dat is interessanter dan al die persoonlijke aanvallen om niemendal.

Laatst gewijzigd door tandem : 5 augustus 2015 om 09:56.
Oud 5 augustus 2015, 10:02   #7303
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Tandem
t'is nu niet omdat je op een metafysisch niveau zit dat je moet denken dat de praktijk zo werkt...

De praktijk kun je zien door onze huidige economische subsidies en partiele voorwaardelijke basisinkomen groepen te bekijken...

Er zijn mensen die 300,800,900,1100,2000 etc krijgen iedereen krijgt naargelang de voorwaarden of volgens de groep dat hij zit een bepaald basisinkomen

In elk geval één ding is veel beter in uw voorstel: iedereen hetzelfde.... Dus iederen hetzelfde pensioen,

Maar dan kom je met de voorwaarden in conflict: de ene werkt 1 jaar de andere 50 jaar en ze krijgen hetzelfde;.. dilemma 1 waarom moet je het nog doen... Vanaf je een beetje uw huis afbetaald is en uw kindere uit huis zijn enuw gewaarborgd inkomen een tikkeltje onder uw huidig inkomen zit gecombineerd met de renten en beleggingen zal een mens gewoon beslissen om te stoppen met werken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 10:07   #7304
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Hier is de volgende, ben je wat onzeker misschien? Zie nog reactie op je stelling inzake kwijtschelding van schulden, dat is interessanter dan al die persoonlijke aanvallen om niemendal.
Lezen is ook een kunst die je blijkbaar niet erg goed beheerst.

Ik schreef al en herhaal:

Citaat:
Dat is mijn conclusie en daar moet u het mee doen.
Voor de goede orde: ik ben uitgepraat.

Ik heb niet de gewoonte mijn tijd te verbeuzelen met het eindeloos weerleggen van onzin wat de onzinnige schrijvers toch steeds van de teflon-rug rolt.

Dit zou een mooi forum kunnen zijn. Maar een aantal verwaande nietsnutten die ver boven hun eigen dunk niveau boksen verneuken de boel.

Vandaar mijn conlusie, ze staat, mocht je er over hebben gelezen, iets hoger.
Oud 5 augustus 2015, 10:09   #7305
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
  • Niks virtueel
  • Genoeg bullshit gehad, men stelt je een echt experiment voor.
  • Geen virtuele getallen maar echte.
  • Namelijk jouw 1.000 euro die je geeft aan Staaf dan kun je de rest van je theorie aan den lijve ondervinden
.
Het 'echte' experiment stopt hier al, ik heb helemaal geen 1000 € om aan Superstaaf te geven, het is namelijk leven in armoede. Maar misschien heb jij 1.000€ om aan Superstaf te geven? Het denkexperiment, beeld je even in dat het fysiek is en dat je geen trol bent.
  • ik (S01) geef 1000 aan Superstaaf (S05), geen lening
Oud 5 augustus 2015, 10:10   #7306
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Lezen is ook een kunst die je blijkbaar niet erg goed beheerst. Ik schreef al en herhaal: Voor de goede orde: ik ben uitgepraat. Ik heb niet de gewoonte mijn tijd te verbeuzelen met het eindeloos weerleggen van onzin wat de onzinnige schrijvers toch steeds van de teflon-rug rolt. Dit zou een mooi forum kunnen zijn. Maar een aantal verwaande nietsnutten die ver boven hun eigen dunk niveau boksen verneuken de boel. Vandaar mijn conlusie, ze staat, mocht je er over hebben gelezen, iets hoger.
Dus geen reactie op je stelling eerder? Handige vluchtweg?
Oud 5 augustus 2015, 10:13   #7307
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Tandem, t'is nu niet omdat je op een metafysisch niveau zit dat je moet denken dat de praktijk zo werkt... De praktijk kun je zien door onze huidige economische subsidies en partiele voorwaardelijke basisinkomen groepen te bekijken... Er zijn mensen die 300,800,900,1100,2000 etc krijgen iedereen krijgt naargelang de voorwaarden of volgens de groep dat hij zit een bepaald basisinkomen. In elk geval één ding is veel beter in uw voorstel: iedereen hetzelfde.... Dus iederen hetzelfde pensioen, Maar dan kom je met de voorwaarden in conflict: de ene werkt 1 jaar de andere 50 jaar en ze krijgen hetzelfde;.. dilemma 1 waarom moet je het nog doen... Vanaf je een beetje uw huis afbetaald is en uw kindere uit huis zijn enuw gewaarborgd inkomen een tikkeltje onder uw huidig inkomen zit gecombineerd met de renten en beleggingen zal een mens gewoon beslissen om te stoppen met werken...
Het is gelukt inmiddels, je weet wel
Citaat:
Donder, blksem ... en geen vuiltje aan de lucht

Economie is de kunst van het redelijke evenwicht. Het is een oeroud principe dat onze continue alertheid vergt, het is een spel van menselijke aspiraties en evolutionaire groeiprocessen. Op elk moment kan een crisis ontstaan en dan wordt het kunst om het evenwicht te herstellen. Een crisis kan ook ongewild ontstaan omwille van het mondialiseringsproces, de evolutie schrijdt nu eenmaal verder. Integratie, synchronisatie en innovatie zijn inherent aan dit proces, alles hangt samen. Politiek waakt over dit redelijke evenwicht, net zoals ze maatregelen neemt om het maatschappelijke welzijn te dienen.

http://newsmonkey.be/article/51161
Oud 5 augustus 2015, 10:14   #7308
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het 'echte' experiment stopt hier al, ik heb helemaal geen 1000 € om aan Superstaaf te geven, het is namelijk leven in armoede. Maar misschien heb jij 1.000€ om aan Superstaf te geven? Het denkexperiment, beeld je even in dat het fysiek is en dat je geen trol bent.
War denk je van €100?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 10:17   #7309
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Tandem, t'is nu niet omdat je op een metafysisch niveau zit dat je moet denken dat de praktijk zo werkt... De praktijk kun je zien door onze huidige economische subsidies en partiele voorwaardelijke basisinkomen groepen te bekijken... Er zijn mensen die 300,800,900,1100,2000 etc krijgen iedereen krijgt naargelang de voorwaarden of volgens de groep dat hij zit een bepaald basisinkomen. In elk geval één ding is veel beter in uw voorstel: iedereen hetzelfde.... Dus iederen hetzelfde pensioen, Maar dan kom je met de voorwaarden in conflict: de ene werkt 1 jaar de andere 50 jaar en ze krijgen hetzelfde;.. dilemma 1 waarom moet je het nog doen... Vanaf je een beetje uw huis afbetaald is en uw kindere uit huis zijn enuw gewaarborgd inkomen een tikkeltje onder uw huidig inkomen zit gecombineerd met de renten en beleggingen zal een mens gewoon beslissen om te stoppen met werken...
We hebben een andere wereld nodig voor mensen die wel bereid zijn om hun verstand te gebruiken, in het andere geval blijven onderhevig aan wat Sen de Rational Fools heeft genoemd. Zeer interessant
Citaat:
Panarchisme is een politieke filosofie die ervan uitgaat dat ieder individu mag bepalen tot welke overheid hij of zij thuishoort. Hierbij hoeft men niet van locatie te wisselen. Het concept was bedacht door Paul Émile de Puydt, een Belgische politieke econoom. Het idee is dat mensen zelf overheden maken, waarop andere mensen zich kunnen ‘abonneren’. De verschillende overheden zouden enkel macht hebben over hun eigen volgelingen. Wanneer men niet tevreden is kan men overstappen op een andere overheid. Zo ontstaat er concurrentie tussen deze ‘politieke kerken’, en voelen deze zich genoodzaakt zo efficiënt mogelijk te werken.

https://panarchisme.wordpress.com/
Oud 5 augustus 2015, 10:22   #7310
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
War denk je van €100?
Goed idee, Superslaaf mag ze komen halen. Ondertussen waren we al veel verder maar toen kwam Pandareus zich weer moeien en alles weer kapot gemaakt. De volgende stap, tot daar waren we gekomen.

Oud 5 augustus 2015, 10:28   #7311
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In elk geval één ding is veel beter in uw voorstel: iedereen hetzelfde.... Dus iederen hetzelfde pensioen.
Mijn voorstel?
Citaat:
IMaar dan kom je met de voorwaarden in conflict: de ene werkt 1 jaar de andere 50 jaar en ze krijgen hetzelfde;.. dilemma 1 waarom moet je het nog doen... Vanaf je een beetje uw huis afbetaald is en uw kindere uit huis zijn enuw gewaarborgd inkomen een tikkeltje onder uw huidig inkomen zit gecombineerd met de renten en beleggingen zal een mens gewoon beslissen om te stoppen met werken...
Je zal rekening dienen te houden met een incubatie- en transformatieperiode Brother, mensen zijn zo negatief ingesteld dat ze zelfs hun eigen ruiten inslaan. Reacties zijn zo stereotiep dogmatisch waardoor de rationele gekte spontaan in de schijnwerpers wordt gezet, er zijn er bij die dat niet eens doorhebben.
Oud 5 augustus 2015, 10:33   #7312
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat tandem stemmen hoort...

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 10:38   #7313
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik vrees dat tandem stemmen hoort...
De trol moeit zich weer in een het volwassen debat.
Oud 5 augustus 2015, 11:08   #7314
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man man man, je bent beter in het vervalsen van geschiedenisfeiten en het verkondigen van halve waarheden. Doe dus gewoon verder met je getrol, leerzaam.
Hindert het dat ik je trakteerde op een compilatie van je eigen mumbo-jumbo retoriek ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2015, 11:18   #7315
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je gelooft er blijkbaar zelf niet in, in je eigen theorietje... De zak lucht loopt leeg.

Weet je wat ? Probeer het met een kleiner bedrag. (*) Volgens je eigen theorie kan het perfect dus je loopt geen enkel gevaar. Doen !

Maar aub, denk niet dat iemand anders zo onnozel is om jouw experiment in jouw plaats te doen.

* hou er wel rekening mee dat het bedrag niet te klein mag zijn, anders kan SuperStaaf enkel borrelnootjes gaan eten in Hertog Jan.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 5 augustus 2015 om 11:22.
Oud 5 augustus 2015, 11:23   #7316
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is gelukt inmiddels, je weet wel
Bij Newsmonkey is er blijkbaar geen bullshitfilter tijdens de vakantieperiode ?
Oud 5 augustus 2015, 11:25   #7317
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed idee, Superslaaf mag ze komen halen. Ondertussen waren we al veel verder maar toen kwam Pandareus zich weer moeien en alles weer kapot gemaakt. De volgende stap, tot daar waren we gekomen.

De volgende stap ?
Die is er pas als Staaf ons bevestiging geeft dat je effectief een bedrag hebt gegeven.

Tot zolang is het allemaal blablabla
Oud 5 augustus 2015, 11:31   #7318
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
De volgende stap ? Die is er pas als Staaf ons bevestiging geeft dat je effectief een bedrag hebt gegeven. Tot zolang is het allemaal blablabla
Leeft een trol in een echte grot of loop jij gewoon vrij rond? Wat een puberaal gedoe zeg, waar werk jij ergens?
Oud 5 augustus 2015, 11:35   #7319
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
je gelooft er blijkbaar zelf niet in, in je eigen theorietje... De zak lucht loopt leeg. Weet je wat ? Probeer het met een kleiner bedrag. (*) Volgens je eigen theorie kan het perfect dus je loopt geen enkel gevaar. Doen! Maar aub, denk niet dat iemand anders zo onnozel is om jouw experiment in jouw plaats te doen. * hou er wel rekening mee dat het bedrag niet te klein mag zijn, anders kan SuperStaaf enkel borrelnootjes gaan eten in Hertog Jan.
We houden dit amper voor mogelijk maar toch gebeurt het, het intellect anno 2015 is niet eens in staat om debet van credit te onderscheiden maar men is wel expert in alles waar men niets vanaf weet. We zullen het voor de trollen wat eenvoudiger maken, kun je al zelfstandig stapjes zetten Pandareus?

Oud 5 augustus 2015, 11:36   #7320
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De volgende stap ?
Die is er pas als Staaf ons bevestiging geeft dat je effectief een bedrag hebt gegeven.

Tot zolang is het allemaal blablabla
Ik wil nu niet stoken (of toch), maar een sos die niet gelooft in gratis geld is geen échte sos.

Ben je niet wat blauw van inborst aan het worden?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be