![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als kerstbomen verboden zouden worden in pakweg Egypte, Irak of Indonesië, dan zal ik als ik ginder op bezoek ben, er zeker geen opzetten.
En wat die tijdelijke slachtvloeren betreft, ik zou het waarderen mochten strijdbare organisaties, zoals gaia, deze plaatsen op voorhand zouden gaan besmeuren met varkensspek. Waarom ? Omdat ik er niet van wil weten, nondedju. titel: ‘Wat als kerstbomen verboden werden?’ link : http://www.standaard.be/plus/20150807/ochtend/5 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is eigenlijk absurd onverdoofd slachten juist wel toe te laten wanneer het in een industriële omgeving gebeurt. Dat is juist nog stresserender voor het dier. Dat is juist nog dieronvriendelijker. Hypocriet gedoe van de politiek dat averechts werkt omdat men niet de moed heeft een simpel verbod uit te vaardigen op onverdoofd slachten. Religies dienen niet boven de democratie te staan. Nu ja, moest het alleen om de moslims gaan, het probleem zou reeds opgelost zijn. Probleem is dat niemand aan de Joodse slachtgewoonten durft raken. Daar kunnen de moslims zich dan achter verschuilen. Dat creëert dan heel die toestanden met 'tijdelijke slachtvloeren'. Over kerstbomen ga ik niet beginnen. Dat is niet de essentie van de discussie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2015 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Het twistpunt is opgelegde traditie.
Life is a game of Chess, changing with each move. Laatst gewijzigd door Indomitable : 7 augustus 2015 om 08:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is geen klein onderdeel van de export in onze vleessector ! Ook bij de tsjeven zit een probleem: zij beseffen dat één toegeving aan de ongebreidelde fantasie van één geloof, de deur kan openen naar het stellen van orde op zaken in hun godsdienstige achtertuin. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() schoon staaltje van hoe sterk die apartheid in praktijk is en hoe mislukt de integratie is, ik vermoed immers dat er geen (kristen?) kat zou wakker liggen over kerstbomen ook ...
trouwens, alle 'vlaamse tradities' met religieuze inslag dienen 'aan te passen' om 'niet te kwetsen' of 'te beledigen' cfr zwarte piet, kruis op de mijter, paashaas ipv paasklokken etc etc ... is het dan zo zot om te verwachten dat het 'ritueel slachten' ook een beetje aanpast ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Moslims voelen doorgaans niet de behoefte om aanhangers van andere religies te vertellen hoe die hun religie moeten beleven.
Dat is eigenlijk absurd. Ofwel probeer je andersgelovigen tot uw religie of levensovertuiging te bekeren, en als dat niet lukt, dan zit er niets anders op dan hen met rust in hun levensovertuiging te laten en jezelf ervan af te keren. Het Offerfeest helemaal verbieden heeft geen zin, want dit zal het “ondergronds” laten doorgaan. Ik denk zelfs dat de overheid niet eens bereidt is om te checken of moslims illegaal thuis een schaap hebben geslacht? En moslims hoeven zich niet achter andersgelovigen te verschuilen voor halal slachten en het Offerfeest. Het is niet toevallig dat ze zich bij de joden aansluiten; immers zij ontvingen ooit ook God’s wet. De Enige achter wie moslims zich zouden kunnen verschuilen is God, getuige de uitspraak “Nauzubillah”: ik zoek mijn toevlucht tot Allah. Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 augustus 2015 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wat betreft dierenleed- of welzijn:
Een goede halssnede in een keer, samen met de luchtpijp en de slokdarm, geeft een onmiddellijke daling van de bloeddruk. Dat betekent dat het dier gelijk het bewustzijn verliest en nauwelijks pijn lijdt. Vroeger werd onthoofding (met het zwaard) t.o.v. ophanging, wurging, kruisiging, vierendelen, enz…ook bij mensen gezien als de minst pijnlijke methode bij een terechtstelling. Dit was vaak een privilege voor de adel of een misdadiger iemand van goede komaf. Dus ik denk niet dat niet-halal verdovingsmethodes, die ook nog stressvol en pijnlijk zijn, dan zoveel beter zijn. Er wordt een issue gemaakt van verdoofd slachten terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Een hobby voor mensen die teveel tijd hebben misschien maar zeker een minister van de Belgische staat onwaardig. Laatst gewijzigd door Guinevere : 7 augustus 2015 om 11:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kerstbomen worden hier soms ook al verboden remember gerechtsgebouw Antwerpen enkele jaren terug en in bepaalde Londense straten...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
er zijn wetten van dierenwelzijn, en die moeten nageleefd worden. en zoals met andere wetten, riskeren overtreders (gas)boetes, vervolging etc. zo werkt een rechtstaat. wen eraan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die eisen direct dat de aanhangers van andere religies zich bekeren tot de islamitische ideologie.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Offerfeest is enkel een excuus voor Moslims om hun brutaliteit (of moordlust) te kunnen botvieren. - Trouwens, ik vind dit nogal pretentieus: zichzelf vergelijken met Abraham die een schaap ipv zijn zoon Isaac (pardon : Ismaël) slachtte.
Verder is het al een jaar geleden dat Ben Weyts gezegd heeft dat hij onverdoofd slachten ging verbieden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kerstbomen horen hier thuis.
Islamitische tradities niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik minder problemen met onverdoofd thuisslachten mits dat met voldoende expertise en respect voor het dier gebeurt dan met onverdoofd industrieel slachten. De oplossing zou hier wel eens erger kunnen zijn dan de kwaal. Daar ligt de hypocresie van de politiek. Maar dan nog. Als er een democratische meerderheid is die deze praktijken in zijn geheel onduldbaar vindt dan hebben religies zich daar aan te houden. U zegt dat het dan gewoon ondergronds verder gaat. Wel dat is samenlevingsondermijnend gedrag. Dan zegt men eigenlijk lak te hebben aan de democratie. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 augustus 2015 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarbij dacht ik dat het om een paar koeien ging. Een minuscuul groepje dat de macht heeft een wet tegen te houden waar een grote meerderheid van de bevolking achter staat. NVA heeft hier geen recht met de vinger naar het CD&V te wijzen. Ze gedragen zichzelf lafhartig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kerstbomen, is dat geen heidense traditie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...er-kerst.dhtml
Een invloedrijke moslimgeleerde uit Egypte heeft een decreet (fatwa) uitgevaardigd tegen de viering van kerst. Dat meldt het Duitse opinieblad Der Spiegel op haar website. "Arabieren en moslims moeten geen kerstvieringen meer toestaan", meent de aartsconservatieve 83-jarige sjeik Yusuf al-Qaradawi. Hij stelt dat het christelijke feest 'haram' of onrein is en dat er een eind moet komen aan bijvoorbeeld de verkoop van kerstbomen. Die vinden in de aanloop naar kerst in vrijwel de hele Arabische wereld gretig aftrek, ondanks het feit dat er slechts twintig miljoen christenen wonen. De soenniet Qaradawi leidt het islamitische onderzoekscentrum in Doha en geniet populariteit bij veel mensen in de Arabische wereld en in andere islamitische landen. Hij staat bekend vanwege zijn rappe tong en boude uitspraken. Autoriteiten in veel Arabische en islamitische landen vrezen zijn controversiële stellingnames en proberen Qaradawi zo veel mogelijk te negeren. (anp/sps) Het is dus geen losstaand idee . |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minister Ben kan en mag niet meer doen dat de wet uitvoeren en toepassen. Dat betekent dat hij alleen kan stellen dat op tijdelijke slachtvloeren geen onverdoofde slachtingen mogen plaats vinden. Mocht hij "meer" willen verbieden, vb. ook dergelijke slachtingen van schapen op de bestendige en erkende slachthuizen, hij zou zeer ondemocratisch handelen. Wat betreft het nastreven om de wet te wijzigen, daar heb je een punt. De koosjerslachthuizen handelen veel discreter ... het gaat om een redelijk grote sector (van - meende ik toch - uitvoer van rundsvlees naar Israël ), en dan botsen we inderdaad op de realpolitiek ... Wil jij dat graag hypocriet noemen, okee, maar dan mag je veel zaken hypocriet noemen. Wil jij dat graag hypocriet noemen, okee, maar weet dat dat mij geen ene kloot kan schelen. .
|
![]() |
![]() |