![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1441 |
Banneling
|
![]() Besparen op onderwijs?
Eén gesubsidieerd net. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1442 |
Banneling
|
![]() Schokkend, en dan nog een wereld creëren die bol staat van de economische blunders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1443 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1444 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1445 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.tweedekamer.nl/nieuws/kam..._volle_klassen Citaat:
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 10 augustus 2015 om 08:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet. Mijn schoonzus staat toevallig in zo'n instapklas. Tot Kerstmis heeft ze nooit meer dan 6-7 leerlingen , dikwijls zelfs maar 4, na Kerstmis verdubbelt zo ongeveer dat aantal en pas na Pasen heeft ze er rond de 2O. De helft van het jaar heeft ze dus eigenlijk haast geen kloten te doen. Hoofdactiviteit met de kindjes : strond ruimen en op en af de pot zetten. Heeft dat eigenlijk nog iets met onderwijs te maken ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens stront. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op 2,5 jaar zijn de kinderen gewoon nog niet schoolrijp. De ouders dumpen ze zo snel als mogelijk in de kleuterklas, gewoon om te besparen op de kostprijs van de kinderopvang en de kleuterjuf is dan pamperververser van dienst. Het is niet voor niets dat in Nederland de kinderen pas vanaf 4 naar school mogen. Voor die leeftijd is het toch maar hoofdzakelijk stront ruimen en op en af de pot en heeft het geheel bijzonder weinig met "onderwijs" te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, tijdens de eerste jaren van mijn middelbare studies zaten we met 50 in de klas. En dat was geen probleem. Maar toegegeven, toen maakte men nog geen problemen over de luchtkwaliteit en de beschikbare ruimte per leerling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1450 | |
|
![]() Citaat:
Hadden ze zelfs niet ooit een voorstel ingediend om die vrouwen te voorzien van een inkomen, het zo genaamde opvoedersloon en de opbouw van pensioenrechten? Tenzij het om een habbekrats gaat van €100/mnd, dan denk ik dat de kosten al snel hoger oplopen. Zelfs al heeft uw schoonzus maar 5 kindjes op een gegeven moment.
![]() |
![]() |
#1451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zindelijkheid is een voorwaarde om in de instapklas te beginnen. Ongelukjes kunnen natuurlijk wel eens voorkomen. In de meeste gezinnen zijn kinderen zindelijk rond 2.5 jaar. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, zoals ik in uw berichten meen te bespeuren. Kijk trouwens eens naar wat juf Patricia in haar instapklasje doet, en wat Peter Adriaensen daarvan vindt: https://www.youtube.com/watch?v=I1Lw_0COEC4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de kleuterklas voor mijn kinderen worden wel al nuttige zaken aangeleerd, zoals de basis voor de kleuren, tellen, verven, knutselen, liedjes, verhaaltjes etc....klinkt allemaal bezigheidstherapie maar voor kleuters is dat wel degelijk belangrijk. Ook het samenzijn met leeftijdgenootjes is belangrijk voor hun sociale ontwikkeling. Ik vind het dus erg goed dat ze al van 2.5 naar school kunnen gaan. Echter waar ik wel akkoord met u ga is dat het leerkrachtenberoep minder vlak gemaakt moet worden, en dat hardwerkende, goede leerkrachten duidelijk meer mogen verdienen dan de "urenkloppertjes". Je kan bijvoorbeeld werken met schalen: junion, medior en senior leerkracht. Een junior ben je zolang je niet benoemd bent, een medior ben je daarna en senior kan je enkel worden vanaf het moment dat je extra taken/verantwoordelijkheid op jezelf neemt zoals het ontwikkelen van lesmateriaal bruikbaar voor andere leerkrachten, het actief begeleiden van jonge leerkrachten, het opzetten van onderwijsverniewing, bereid zijn om de direct te ondersteunen....etc etc.... Ik ga er vanuit dat veel leerkrachten al zo een "senior" statuut zouden hebben overigens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1454 | ||
|
![]() Citaat:
Niet alle kinderen zijn gelijk. Sommige kinderen zijn schoolrijp, anderen niet. Daarom dat er ook geen schoolplicht is op de leeftijd van 2,5 jaar. Citaat:
![]() |
![]() |
#1455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder dien ik dan te besluiten dat de Nederlanders gek zijn en dat hun kinderen een niet te overbruggen achterstand hebben opgelopen, door ze pas op hun 4-de naar school te sturen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer ik kijk naar de enorme Nederlandse aanwezigheid in ons onderwijs, denk ik dat veel Nederlanders daar ook overtuigd van zijn. Laatst gewijzigd door Another Jack : 10 augustus 2015 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1457 | |
|
![]() Citaat:
Maar als VB'er sta je wellicht wel achter hun voorstel van de huisvrouw met een opvoedersloon en bijhorende pensioenrechten? Nogmaals, tenzij het over een habbekrats gaat van €100/mnd, lijkt mij de kost een pak groter te zijn. Aangezien het VB het heeft over een vervangingsuitkering met sociale bijdragen (maw brutolonen) die "een vrije keuze tussen uit huis werken en thuis werken mogelijk moet maken", mogen we toch mikken op minstens op een kost van min. €1500/mnd? En jij vindt dat niet relevant? ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 10 augustus 2015 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het probleem van ons onderwijs, als je het op vlak van kostprijs vergelijkt met Nederland of andere landen, daar ligt. Waar het wel ligt ? Mogelijks bij klasjes middelbaar van drie vier leerlingen (Grieks ?), mogelijks bij een overvloed aan universiteiten (tot in Kortrijk en Diepenbeek toe ...) en hogescholen ... ik weet het niet, ik ben geen pedagoochelaar. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze schrijven in, zelfs al schijten ze 1O keer per dag in hun broek. Verder ontwikkelt elk kind op elke leeftijd vaardigheden . Het leert kruipen , het leert stappen, het leert praten enz... Maar kom: de Nederlanders zijn gek. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1460 |
Banneling
|
![]() Laat ons dat hopen, nu de laatste mankementen nog opruimen en er komt terug hoop. Heb je je collega's psychologie en economie al kunnen aanspreken?
Laatst gewijzigd door tandem : 10 augustus 2015 om 09:50. |
![]() |
![]() |