Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2015, 03:12   #8001
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat u toch heel duidelijk was in mijn oordeel over het vernietigen van gezond voedsel. Ja?!
Gezond voedsel wordt ook in het Westen vernietigd, net als gezonde koeien, etc. om een of andere reden.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 07:39   #8002
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Gezond voedsel wordt ook in het Westen vernietigd, net als gezonde koeien, etc. om een of andere reden.
Ik geloof dat u van slechte wil bent. Daarom nog eens hetzelfde: gezond voedsel vernietigen is laakbaar, moreel verwerpelijk en niet goed te praten, ongeacht wie het doet of de opdracht geeft.

Duidelijk?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 07:41   #8003
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Perfect eetbaar voedsel werd vernietigd. Als ik de schuldige ben, dan zijn degene die dit in Rusland binnengebracht hebben de schuldige, niet de Russische staat.
Ja, u bent schuldig en dat wist u, daar u wel de regels kende maar ze bewust overtrad. Daarom inbeslagname.

Voedsel vervolgens vernietigen is een andere stap. Het een hoeft niet noodzakelijk aan het andere gekoppeld te worden, zeker niet als het om hele ladingen gaat van hetzelfde product.
Oud 11 augustus 2015, 07:42   #8004
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vermits Rusland volgens het Westen een deel van Oekraïne bezet, wat een oorlogsdaad is, kan Oekraïne, als het lid zou zijn, eisen dat de NAVO Rusland militair aanvalt. Met een kernoorlog als gevolg. Nee hoor, zal niet gebeuren.
Niemand had in de beginjaren tachtig kunnen voorspelen dat de Baltische republieken ook lid zouden worden van de NAVO. Ik hoop dat u toch weet hoe dicht de NAVO-troepen daardoor van Moskou verwijderd zijn, he?!
Oud 11 augustus 2015, 14:54   #8005
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits Rusland volgens het Westen een deel van Oekraïne bezet, wat een oorlogsdaad is, kan Oekraïne, als het lid zou zijn, eisen dat de NAVO Rusland militair aanvalt. Met een kernoorlog als gevolg. Nee hoor, zal niet gebeuren.
In het geval van NAVO-lidmaatschap van Oekraïne was Rusland misschien niet zo onverstandig geweest om zich verregaand in Oost- en Zuid-Oekraïne te engageren.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 16:05   #8006
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Krim werd in 1954 door de toenmalige leider van de USSR, Nikita Khrushchev, overgedragen aan Oekraïne dat op dat ogenblik ook deel uitmaakte van de USSR.
en Kroesjtjov was dronken als ie ondertekende
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 16:08   #8007
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Een eenvoudige blik leert me dat de regels heel eenvoudig zijn. U koos ervoor toch voedingsmiddelen over te brengen. Als u dan betrapt wordt, moet u het ook maar leren aanvaarden. U lijkt toch wel ergens een slechte verliezer.
Soortgelijke taal gebruiken de Russen, en dan vernietigen ze tonnen Westers voedsel.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 18:23   #8008
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Soortgelijke taal gebruiken de Russen, en dan vernietigen ze tonnen Westers voedsel.
Misschien moet u toch eens leren alles te lezen wat mensen schrijven.
Oud 11 augustus 2015, 18:24   #8009
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
en Kroesjtjov was dronken als ie ondertekende
Al de personen die betrokken waren bij de onderhandelingen en het op papier zetten dan ook?
Oud 11 augustus 2015, 19:33   #8010
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Rusland maakt zich volkomen belachelijk

citaat NRC

BUITENLAND Op de tweede dag sinds Rusland bloemen uit Nederland controleert op ongedierte heeft het land een grote partij bloemen verbrand. Volgens de Russische voedsel- en warenautoriteit in Moskou, Rosselchoznadzor, waren de Nederlandse bloemen besmet met schadelijke insecten. Rusland maakte vandaag ook bekend meer landen te gaan boycotten.
Dat schrijft Reuters. Het zou gaan om de Californische trips, een klein rood vliegje. Volgens het persbureau vertoonde de Russische televisie dozen met rozen die werden verbrand. De Russische autoriteiten spreken van gezondheidsrisico’s en overwegen nu de import van Nederlandse bloemen alsnog te verbieden. Zo’n verbod werd twee weken geleden al ingevoerd, maar dat werd een week later omgezet in een controleverplichting. Van alle Nederlandse bloemen wordt er zo’n 5 procent naar Rusland geëxporteerd.

NIEUW DIEPTEPUNT
De verbranding van de bloemen is een nieuw dieptepunt in de relatie tussen Nederland en Rusland. Sinds Nederland zich bij de VN heeft ingezet voor de oprichting van een MH17-tribunaal, een voorstel dat Rusland heeft gevetood, worden er volgens de Russen regelmatig insecten aangetroffen op Nederlandse snijbloemen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/11/...t-meer-landen/

Laatst gewijzigd door cato : 11 augustus 2015 om 19:35.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2015, 21:18   #8011
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
De verbranding van de bloemen is een nieuw dieptepunt in de relatie tussen Nederland en Rusland. Sinds Nederland zich bij de VN heeft ingezet voor de oprichting van een MH17-tribunaal, een voorstel dat Rusland heeft gevetood, worden er volgens de Russen regelmatig insecten aangetroffen op Nederlandse snijbloemen.
Russen zijn toch zo doorzichtig. Ze denken te kunnen pokeren, maar op hun gezicht staat te lezen over welke kaarten ze beschikken.
Oud 11 augustus 2015, 22:58   #8012
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet u toch eens leren alles te lezen wat mensen schrijven.
gij zegt " wit ", en even daarna zeg je " zwart ", en dan nog wat later komen er van die opmerkingen zoals nu...
Je ziet dat ik lees wat je schrijft.
Pas op, je bent daar goed in, daar niet van. Maar mij in de war brengen zal toch niet lukken.
Oud 11 augustus 2015, 23:01   #8013
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gij zegt " wit ", en even daarna zeg je " zwart ", en dan nog wat later komen er van die opmerkingen zoals nu...
Je ziet dat ik lees wat je schrijft.
Overduidelijk niet, u neemt slechts één stukje eruit, terwijl mijn discours hier over twee lijnen loopt:

a. Wie de regels over in- en uitvoer aan zijn laars lapt, moet maar op de blaren zitten. Ik betwist dus nergens het recht van Rusland om in te grijpen.
b. Gezond voedsel vernietigen vind ik steeds moreel verwerpelijk. Als er dergelijke grote partijen voeding in beslag worden genomen, deel ze dan uit aan de armen, aan de behoeftigen.

Ik hoop dat u nu begrijpt waar het over gaat.
Oud 11 augustus 2015, 23:08   #8014
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Overduidelijk niet, u neemt slechts één stukje eruit, terwijl mijn discours hier over twee lijnen loopt:

a. Wie de regels over in- en uitvoer aan zijn laars lapt, moet maar op de blaren zitten. Ik betwist dus nergens het recht van Rusland om in te grijpen.
b. Gezond voedsel vernietigen vind ik steeds moreel verwerpelijk. Als er dergelijke grote partijen voeding in beslag worden genomen, deel ze dan uit aan de armen, aan de behoeftigen.

Ik hoop dat u nu begrijpt waar het over gaat.
a. en b. spreken zichzelf tegen.
Ofwel grijp je in, ofwel niet. Ofwel mag men het voedsel importeren én opeten, ofwel niet.
Oud 11 augustus 2015, 23:19   #8015
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik geloof dat u van slechte wil bent. Daarom nog eens hetzelfde: gezond voedsel vernietigen is laakbaar, moreel verwerpelijk en niet goed te praten, ongeacht wie het doet of de opdracht geeft.

Duidelijk?
Ben ik het mee eens, maar geldt net zo goed voor goederen en zelfs medicamenten en drugs. Bvb. in beslag genomen cocaine of heroine kan verwerkt worden in medicijnen die sommige mensen in nood echt kunnen helpen. Zo ver zijn we nog niet, in Rusland niet en in het Westen niet.
Oud 11 augustus 2015, 23:21   #8016
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, u bent schuldig en dat wist u, daar u wel de regels kende maar ze bewust overtrad. Daarom inbeslagname.

Voedsel vervolgens vernietigen is een andere stap. Het een hoeft niet noodzakelijk aan het andere gekoppeld te worden, zeker niet als het om hele ladingen gaat van hetzelfde product.
Ik wist echt niet dat honing op de verboden lijst stond, wegens volstrekt onschadelijk.
Degene die westerse kazen Rusland binnensmokkelden wisten maar al te goed dat hun onderneming illegaal was.

Ik geef toe dat in beslag genomen goederen niet noodzakelijk vernietigd hoeven te worden, maar dat gebeurt in het Westen net zo zeer.
Oud 11 augustus 2015, 23:23   #8017
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand had in de beginjaren tachtig kunnen voorspelen dat de Baltische republieken ook lid zouden worden van de NAVO. Ik hoop dat u toch weet hoe dicht de NAVO-troepen daardoor van Moskou verwijderd zijn, he?!
Natuurlijk weet ik dat, een zuivere provocatie, net alsof Luxemburg zich bij Rusland zou aansluiten.
Maar Oekraïne heeft ook nog eens een zeer nauwe economische en culturele band met Rusland. Dat was de stap te ver, dat kon Rusland niet laten gebeuren, en het zal niet gebeuren, wees gerust.
Oud 11 augustus 2015, 23:26   #8018
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In het geval van NAVO-lidmaatschap van Oekraïne was Rusland misschien niet zo onverstandig geweest om zich verregaand in Oost- en Zuid-Oekraïne te engageren.
Dat was een van de redenen die meespeelden, andere redenen waren het feit dat de Oost- en Zuid-Oekraïeners het nieuwe illegale regime absoluut niet zagen zitten en naar Rusland keken om hen te redden.
Oud 11 augustus 2015, 23:27   #8019
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
a. en b. spreken zichzelf tegen.
Ofwel grijp je in, ofwel niet. Ofwel mag men het voedsel importeren én opeten, ofwel niet.
Waar zit de tegenstelling dan wel? Het gaat immers om een inbeslagname van goederen die anders op de markt komen. Als overheid onttrekt u die aan de markt, maar deelt ze wel uit aan mensen die in armoede verkeren.
Oud 11 augustus 2015, 23:28   #8020
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al de personen die betrokken waren bij de onderhandelingen en het op papier zetten dan ook?
De Krim werd bij Oekraïne gevoegd omdat dat geografisch zinvoller was. Er werd toen geen rekening gehouden met culturele gevoeligheden, maakte toen ook niet uit, Oekraïne of Rusland, het was de Sovjet-Unie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be