Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2015, 22:06   #61
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het principe van een boorhamer.
Een stoot.
Een trilling.
Scheur ontstaat.
Nog een stoot.
Nog een trilling.
Scheur zet zich verder.
Nog een trilling.
Scheur zet zich nog verder.
Nog een trilling.
Brok los.
Dat is ook het principe van een sloophamer. Iemand slaat op het midden van een muur. Krak. Nog eens. Krak. Nog eens. Heel gat. Dan volgende slag ergens halverwege gat en een gekozen hoek. En zo verder. Vervang muur door vloer.
Gewoon een plausibel scenario. Het kan zo gebeurd zijn, het moet niet. Het kan ook een combinatie van verschillende zaken geweest zijn, dit, momentkrachten door kantelende massa, torsie, ...
En het kan gelijk de zijdelingse uitstoten verklaren die af en toe optraden voor de voortschrijdende vernietigingsfront. Dat vernietigingsfront heeft een doorsnede. Die zag je heel duidelijk toenemen met het voortschrijden. Omdat een deel massa naar buiten de doorsnede bewoog en dus geen hamereffect meer veroorzaakte op de buitenste pijlers / balken / vloerdelen.
Een plausibel scenario lijkt me dat de binnenste pijlers hierdoor sneller werden vernietigd dan de buitenste pijlers. Verklaart de "vroegere" uitstoot-pluimen (waar sommigen explosies in zagen) en ook waarom grote fragmenten van de onderste buitenste pijlers en balken intact bleven, ze staken alleen wat zijwaarts uit, opzijgeduwd door de hogere massaconcentratie in het centrum.
Het zag er bij 1/3 of zo over zelfs even als een paddestoel uit, het voortschrijden haperde wat aan de randen van de doorsnede, je zag fragmenten van delen buitenste pijlers met balken niet meer volledig desintegreren maar naar buiten knakken. Misschien ook omdat allerlei krachten (duw / trek / moment) uitgeoefend door de vallende binnenste pijlers toen ophielden: het voortschrijdend front had eerder de fundamenten bereikt.
Eigenlijk zag ik op de beelden weinig verrassende elementen in de instortingen. Ik herinner me dat ik meer verrast was toen ik enkele jaren nadien ontdekte dat er een "cult" was ontstaan die niks normaals vond aan de instortingen..
Ik weet echt niet wat jouw bedoeling is van deze topic maar je maakt jezelf ronduit BELACHELIJK!

Zet hier maar slotje op. Trekt op niks. Scheur in de muur... Je kent er helemaal niks van. De wtc torens bestonden uit een staalstructuur. Er was helemaal geen beton in de structuur. Zoek het op en kom morgen met hangende pootjes terug. Zoniet zet ik je op de zwarte lijst van vrijmetselaars op het politics forum!
Frank51 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 22:14   #62
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zag de verdiepingen met de over de vleugelspanwijdte van de vliegtuigen diagonaal doorsneden buitenste pijlers, brandende, samengedrukt worden.
Het torendeel erboven sloeg in op de vloer van de onderste van die verdiepingen.
Die daarop ook instortte. En zo verder.
Ergens aan een derde van de torenhoogte werden grote delen van verdiepingen, met stukken vloer eraan, naar buiten gewalst. Ze kantelden op hun zij, en stortten zo naar beneden. De toren leek op dat moment een paddestoel.
Er was toen ook een zekere vertraging te merken bij het desintegreren van de buitenste pijlers.
Op de grond ontstonden toen ook de eerste stofwolken. Dat moet puin zijn dat blijkbaar rapper beneden was.
En een drietal zijwaartse zwarte pluim uitstoten gedurende de ineenstorting, en voorafgaand aan het front dat verdieping na verdieping verpulverde.
Dat zijn enkele indicaties die erop wijzen dat de binnenste pijlers eerst instortten, zeg maar een instorting binnen een instorting. Dat lijkt me ook logisch, immers vallend puin maakt tal van botsingen, naar binnen toe komen de brokken elkaar tegen en gaan zo niet zijwaarts. Maar de brokken van de buitenste pijlers kunnen wel zijwaarts naar buiten, en zo is de hoeveelheid puin die op de nog staande pijlersecties terecht komt, kleiner. Vandaar verschil instortingssnelheid.
De torens lijken me te hebben ingestort door een boorhamer effect. Boem. Scheur. Boem. Scheur verder. Boem. Scheur nog verder. Boem. Brok komt los. 2 keer Boem onderweg. En zo verder.
De trigger van de Boem was het ineenklappen van de verdiepingen met de doorsneden buitenste pijlers. Misschien enkele binnenste ook doorsneden. Er vloog begot een groot object, allicht de romp, een motor zou ook kunnen maar leek me te groot ervoor, dwars door het gebouw, ene zijde binnen in het midden, aanliggende zijde terug buiten, ik denk op een derde van de breedte van de toren gemeten van de gemeenschappelijke hoek.
Daardoor viel het torendeel erboven in één keer 3 of zo verdiepingen lager. Dat, lijkt me een sterke hamer. En die sloeg verder tot beneden.
Uw hamertje lijkt wel uit een sprookjeswereld of van een fantast.
Uw onzichtbaar hamertje klopte iets te ver in het gebouw: Squibs

Leg dat maar eens uit met uw sprookjesverhaaltjes die je aan kinderen uitgelegd krijgt, maar niet aan volwassenen

Laatst gewijzigd door Frank51 : 12 augustus 2015 om 22:15.
Oud 12 augustus 2015, 22:15   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Lacheeeu hier

Er waren zware explosies in de kelderverdiepingen VÓÓR de inslag van de Boeing (90 verdiepingen hoger)

Kan iedereen die vóór lezen ?

Laatst gewijzigd door Micele : 12 augustus 2015 om 22:21.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2015, 22:24   #64
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Lacheeeu hier

Er waren zware explosies in de kelderverdiepingen VÓÓR de inslag van de Boeing (90 verdiepingen hoger)

Groter, ik zie het niet goed, probeer eens 50
Oud 12 augustus 2015, 22:26   #65
Frank51
Banneling

Standaard

Citaat:
Lacheeeu hier

Ok, nu kan ik het beter lezen.

Hoeveel was het? 6 seconden?

https://www.youtube.com/watch?v=Ka8muGhlciA
crapy sound: https://www.youtube.com/watch?v=gt8PMLTmcng

Laatst gewijzigd door Frank51 : 12 augustus 2015 om 22:43.
Oud 13 augustus 2015, 02:20   #66
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokerman Bekijk bericht
Griffin is zeer zeker een autoriteit regarding 911.
Een autoriteit in de complotwereld misschien, maar niet daar buiten.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 02:47   #67
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lacheeeu hier

Nee die waren er niet.
Het is het zoveelste staaltje selectief quotes en filmpjes zoeken en waar nodig uit de context te trekken om een theorie te promoten.
Er waren zeker meerdere explosies te horen, de knal van de impact en een fractie later de kerosine explosie en vervolgens ook nog de explosies in liftschachten en lobby's + kelder.

Het idee dat explosieven in de kelder de core kolommen opbliezen slaat nergens op omdat de core juist als laatste instortte, bij beide torens.
EN de instorting begonnen toch echt BOVENIN DE TORENS!! precies daar waar de vliegtuigen naar binnen vlogen
en de branden woedde.

Explosieven in de kelder een uur voor de instorting bovenin begint, hoe kan dat?
Kunt u het eens uitleggen "Micele" op eigen kracht aub
Dat kunt u niet want uw sites bieden geen antwoorden op mijn vragen.
Het is weer zuiver suggestief.
Oud 13 augustus 2015, 03:00   #68
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank51 Bekijk bericht

https://www.youtube.com/watch?v=Ka8muGhlciA
crapy sound: https://www.youtube.com/watch?v=gt8PMLTmcng
Hier een paper specifiek over de claims van William Roderiquez

https://sites.google.com/site/911stories/home

The descriptions of explosions in the basement levels are entirely consistent with jet fuel traveling down the elevator shafts and entirely inconsistent with the effects of high explosives. On the B-4 level, three stories below Rodriguez, Hursley Lever says, "I heard a bomb." But in his next sentence he makes it clear that he didn't think it was a bomb: "So, I says, 'Probably a transformer again blew up.' So I step back, finish what I had to finish, and I started towards the door again. And there came a big blast with a big ball of fire." Source

In this paper I present over 220 witness accounts from inside the towers, from below the aircraft impact zones. Below the 92nd floor of the north tower, one or more of the following conditions was reported on at least 50 separate floors, all the way to the lowest basement level: fireballs from the elevator shafts, fires, presence of jet fuel or fumes, blown elevator shafts or elevator cars, burns or other injuries from elevator shaft explosions and fire, and interior damage caused by the aircraft impact, fuel ignition, and falling elevators. More than one of those conditions was reported on many of those 50 floors. What William Rodriguez and other conspiracists say couldn't happen, did happen: to real people in the real world.

Rodriguez's main complaint is that his account has been ignored by official investigative bodies. Yet when he had the chance to go on the public record at a 2004 meeting held by chief investigators from NIST, he spoke about problems with keeping the stairwells clean, about some preexisting damage in the stairwells, and about the elevators not working properly after the attack. At a public meeting, to the people charged with finding out why the towers collapsed, Rodriguez said nothing about his major claim: that he knows there were explosives in the north tower basement.
Oud 13 augustus 2015, 03:53   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet echt niet wat jouw bedoeling is van deze topic maar je maakt jezelf ronduit BELACHELIJK!

Zet hier maar slotje op. Trekt op niks. Scheur in de muur... Je kent er helemaal niks van. De wtc torens bestonden uit een staalstructuur. Er was helemaal geen beton in de structuur. Zoek het op en kom morgen met hangende pootjes terug. Zoniet zet ik je op de zwarte lijst van vrijmetselaars op het politics forum!
Kent u zelf wel iets?
Zoekt u zelf wel iets op?
Uw posts laten daarover maar weinig los hoor.

Beton heeft veel druksterkte en weinig treksterkte.
Staal heeft veel treksterkte.
Als je een vloer hebt, of bvb draagbalk van een brug, kortom iets horizontaals, dan ontstaat er door het gewicht onderaan trekkrachten en bovenaan drukkrachten.
Daarom (meer) wapeningsstaal onder.

Uw sloten en pootjes en zwarte lijsten, dat is gewoon bladvulling. Ik vind dat de inhoud van een blad telt, niet dat het vol staat.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 04:01   #70
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw hamertje lijkt wel uit een sprookjeswereld of van een fantast.
Uw onzichtbaar hamertje klopte iets te ver in het gebouw: Squibs

Leg dat maar eens uit met uw sprookjesverhaaltjes die je aan kinderen uitgelegd krijgt, maar niet aan volwassenen
Citaat:
Ik zag de verdiepingen met de over de vleugelspanwijdte van de vliegtuigen diagonaal doorsneden buitenste pijlers, brandende, samengedrukt worden.
Het torendeel erboven sloeg in op de vloer van de onderste van die verdiepingen.
Die daarop ook instortte. En zo verder.
Ergens aan een derde van de torenhoogte werden grote delen van verdiepingen, met stukken vloer eraan, naar buiten gewalst. Ze kantelden op hun zij, en stortten zo naar beneden. De toren leek op dat moment een paddestoel.
Er was toen ook een zekere vertraging te merken bij het desintegreren van de buitenste pijlers.
Op de grond ontstonden toen ook de eerste stofwolken. Dat moet puin zijn dat blijkbaar rapper beneden was.
En een drietal zijwaartse zwarte pluim uitstoten gedurende de ineenstorting, en voorafgaand aan het front dat verdieping na verdieping verpulverde.
Dat zijn enkele indicaties die erop wijzen dat de binnenste pijlers eerst instortten, zeg maar een instorting binnen een instorting. Dat lijkt me ook logisch, immers vallend puin maakt tal van botsingen, naar binnen toe komen de brokken elkaar tegen en gaan zo niet zijwaarts. Maar de brokken van de buitenste pijlers kunnen wel zijwaarts naar buiten, en zo is de hoeveelheid puin die op de nog staande pijlersecties terecht komt, kleiner. Vandaar verschil instortingssnelheid.
De torens lijken me te hebben ingestort door een boorhamer effect.
Boem. Scheur. Boem. Scheur verder. Boem. Scheur nog verder. Boem. Brok komt los. 2 keer Boem onderweg. En zo verder.
De trigger van de Boem was het ineenklappen van de verdiepingen met de doorsneden buitenste pijlers. Misschien enkele binnenste ook doorsneden. Er vloog begot een groot object, allicht de romp, een motor zou ook kunnen maar leek me te groot ervoor, dwars door het gebouw, ene zijde binnen in het midden, aanliggende zijde terug buiten, ik denk op een derde van de breedte van de toren gemeten van de gemeenschappelijke hoek.
Daardoor viel het torendeel erboven in één keer 3 of zo verdiepingen lager. Dat, lijkt me een sterke hamer. En die sloeg verder tot beneden.
Dat is net wat ik zei.
Een torendeel van hoeveel verdiepingen boven de vliegtuiginslagverdiepingen? viel in 1 keer verticaal over de gecombineerde hoogte van de inslagverdiepingen. Dat is de massa van de "hamer". Hetgeen eronder, staal, beton, tafels, dozen koeken en zwan worstjes, nou, dat werd allemaal geplet gewalst gescheurd verwrongen gemassacreerd en gereduceerd.
Die botste op de verdieping onder de (vernietigde) inslagverdiepingen.

Laatst gewijzigd door Erw : 13 augustus 2015 om 04:01.
Oud 13 augustus 2015, 04:28   #71
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Aangaande die zogenaamde explosies onder / "in de kelder" voorafgaand aan de instorting.
Wel, als ik zo eens "peis", dan zie ik dezelfde verklaring als voor trager afbreken van de buitenste pijlers dan de binnenste. Liftkokers zijn toch vrije ruimte? Er is niks dat vallende "dinges" ophoudt / afremt. Als de binnenste pijlers van het torendeel boven de inslag inderdaad eerst instorten (bvb de antenne zakte ook eerst door het dak, dan pas volgde dat torendeel zelf) dan kan dat puin vlugger vallen doorheen de liftkokers. Zie ook de 3 lagere zwarte pluimuitstoten die ik zag op de beelden. En dan krijg je beneden inderdaad wat vroegere hamers, puinbrokken zoals pijlersecties (vermoedelijk een soort klokvormige stalen dingen) dewelks inslagen de indruk wekken van explosies (of lijkend op 1 wat 'langere' enkele explosie)
Oud 13 augustus 2015, 09:20   #72
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mmmh kunnen mss ook 10-15 seconden geweest zijn, maar het was ervoor.

Aja -kleine correctie- aangezien die explosies in kelderverdiep 2-3 waren (WTC1/B2-B3), was de vliegtuiginslag - kort NADIEN dus- ca. 100 verdiepingen hoger en niet 90.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2015 om 09:21.
Oud 13 augustus 2015, 10:22   #73
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pokerman Bekijk bericht
Griffin is zeer zeker een autoriteit regarding 911.
Lees vooral ook z'n 9 andere boeken over het onderwerp.
9?

Dit is wat ik op wiki vond:

1 - 11 september: een onderzoek naar de feiten, Lemniscaat, 2006, vertaling van The New Pearl Harbor: Disturbing Questions About the Bush Administration and 9-11, Olive Branch Press, 2004, ISBN 1-56656-552-9
2 - The 9/11 Commission Report: Omissions and Distortions, Olive Branch Press, 2004, ISBN 1-56656-584-7
3 - Christian Faith and the Truth Behind 9/11: A Call to Reflection and Action, Westminster John Knox Press, 2006, ISBN 0-664-23117-9
4 - The American Empire and the Commonwealth of God: A Political, Economic, Religious Statement, with John B. Cobb, Richard A. Falk and Catherine Keller, Westminster John Knox Press, 2006, ISBN 0-664-23009-1
5 - 9/11 and American Empire: Intellectuals Speak Out, Vol. 1, editor, with Peter Dale Scott, Olive Branch Press, 2006, ISBN 1-56656-659-2
6 - Debunking 9/11 Debunking: An Answer to Popular Mechanics and Other Defenders of the Official Conspiracy Theory (Revised & Updated Edition), Olive Branch Press, Paperback: 392 pages, March 2007, ISBN 1-56656-686-X
7 - 9/11 Contradictions: An Open Letter to Congress and the Press, Interlink Publishing Group, March 2008, ISBN 1-56656-716-5
8 - New Pearl Harbor Revisited: 9/11, the Cover-up and the Exposé, Olive- Branch Press, September 2008, ISBN 1-56656-729-7
9a - Osama Bin Laden: Dead or Alive?, Olive Branch Press, May 2009, ISBN 1-56656-783-1
9b - Osama Bin Laden: Dead or Alive?, Arris Books UK, July 2009, ISBN 1-84437-081-X
10a - The Mysterious Collapse of World Trade Center 7: Why the Final Official Report About 9/11 Is Unscientific and False, Interlink Publishing, September 2009, ISBN 1-56656-786-6
10b - The Mysterious Collapse of World Trade Center 7: Why the Final Official Report About 9/11 Is Unscientific and False, Interlink Publishing, Arris Books UK, September 2009, ISBN 1-84437-083-6
11 - Cognitive Infiltration: An Obama Appointee's Plan to Undermine the 9/11 Conspiracy Theory, Olive Branch Press, September 2010
12 - 9/11 Ten Years Later: When State Crimes Against Democracy Succeed , Olive Branch Press, September 6, 2011, ISBN 978-1-56656-868-5
Oud 13 augustus 2015, 10:39   #74
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aangaande die zogenaamde explosies onder / "in de kelder" voorafgaand aan de instorting.
Zij beweren dat ze vooraf gingen aan de vliegtuigimpacts! Nog veel gekker dus
kort voor de instortingen waren er gewoon helemaal geen.
Oud 13 augustus 2015, 10:49   #75
vuggie
Parlementsvoorzitter

vuggie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Aja -kleine correctie- aangezien die explosies in kelderverdiep 2-3 waren (WTC1/B2-B3), was de vliegtuiginslag - kort NADIEN dus- ca. 100 verdiepingen hoger en niet 90.
Volgens Rodriguez ruim een uur voor de aanslagen.
Oud 13 augustus 2015, 10:52   #76
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waar baseert u dat op ? op Roderiquez??

In de verklaring die hij voor NiST aflegde zei hij niets over explosieven in de kelder. Later pas ging hij alles compleet veranderen en toen kwamen ook die explosies voor de impact in zijn verhaal.

Erg grappig dat jullie afgaan op 1 vent terwijl het gaat over een gebeurtenis op de drukste plaats ter wereld, lower manhatten. Iedere persoon binnen een straal van 200 meter had het moeten horen!

dus,
Graag meerdere rechtstreekse verklaringen van anderen die ook hetzelfde als W Roderiquez beweren.
Oud 13 augustus 2015, 11:36   #77
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Dat heb je dan slecht begrepen, Rodriguez was pas 11 sep 2001 omstreeks 8h30 aangekomen op B1 (waar hij werkt), de explosie in de basement B2 was om 8h46 en in dezelfde minuut was de inslag 100 verdiepingen hoger. Zo lees ik het toch begrijpend. Enkele posts geleden hier gelezen.

Jij gaf trouwens de link: http://www.wanttoknow.nl/politiek/9-...heid-over-911/

Je kunt natuurlijk ook een andere bron geven.

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2015 om 11:38.
Oud 13 augustus 2015, 11:37   #78
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
Met honderden mensen in de inkom hall die niets gehoord hebben? Bent u ooit in de Twins geweest?
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:49   #79
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met honderden mensen in de inkom hall die niets gehoord hebben? Bent u ooit in de Twins geweest?
die rodriguez verdiend dikke centen aan zijn leugens, net als die griffin met zijn boekjes. Leugens op de kap van 3000 doden om te kotsen!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2015, 11:53   #80
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
die rodriguez verdiend dikke centen aan zijn leugens, net als die griffin met zijn boekjes. Leugens op de kap van 3000 doden om te kotsen!
Ik heb er een goede vriend en veel bekenden verloren, zoals iedere New Yorker. Men is die mensen inderdaad 2 keer aan het vermoorden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be