Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 10:27   #1881
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Inderdaad, dringend tijd voor innovatie, niet nog meer luchtkastelen bouwen.
Juist daarom: over welke wetsvoorstellen spreken we hier? Wat u hier allemaal poneert op dit forum, gaat immers niet verder dan "luchtkastelen bouwen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 10:31   #1882
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist daarom: over welke wetsvoorstellen spreken we hier? Wat u hier allemaal poneert op dit forum, gaat immers niet verder dan "luchtkastelen bouwen".
Niet de rollen omdraaien Jan, vandaag is het strijden tegen luchtkastelen, de alternatieven schuift men terzijde. Daarom is er dringend innovatie nodig, het bouwen van een aantal staatsfabrieken duurt minder lang en biedt een oplossing voor heel wat problemen. Hoeven het ook niet moeilijker te maken dan nodig, die staatsfabrieken zijn extra productie- en trainingscapaciteit.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 10:32.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 10:34   #1883
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet de rollen omdraaien Jan, vandaag is het strijden tegen luchtkastelen, de alternatieven schuift men terzijde. Daarom is er dringend innovatie nodig, het bouwen van een aantal staatsfabrieken duurt minder lang en biedt een oplossing voor heel wat problemen. Hoeven het ook niet moeilijker te maken dan nodig, die staatsfabrieken zijn extra productie- en trainingscapaciteit.
Toon mij dat aan dat uw bespiegelingen op dit forum ergens een concrete weerslag kennen in het wetgevend werk op het terrein. Anders blijven al uw ideeën niet verder gaan dan "luchtkastelen bouwen".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 10:36   #1884
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier helemaal niet over een bespreking van wetten en wetsvoorstellen die niet bestaan Het gaat hier over een schets van een bestaande toestand die te zot is om los te lopen , voorrechten en privilleges die geen enkele basis meer hebben en waar het voortbestaan ervan enkel kan leiden tot de ravijn.

Laatst gewijzigd door Pericles : 17 augustus 2015 om 10:36.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 10:38   #1885
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Toon mij dat aan dat uw bespiegelingen op dit forum ergens een concrete weerslag kennen in het wetgevend werk op het terrein. Anders blijven al uw ideeën niet verder gaan dan "luchtkastelen bouwen".
Beste Jan, innovatie betekent dat we het anders gaan aanpakken, als we moeten wachten op de overheid dan is WOIII misschien al voorbij vooraleer er een wet gestemd is. Het is heel eenvoudig, ons doel vandaag is:

(1) drastisch besparen
(2) geld vinden

Combineer deze en een staatsfabriek ligt voor de hand, daar kan je iedereen in tewerkstellen die slachtoffer wordt van die besparingen. En de jeugd wordt ook ingeschakeld, ook in de privé waar men ze kan/wil gebruiken. Het is nu eenmaal crisis Jan, sommigen lijken dat te vergeten.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 10:39.
Oud 17 augustus 2015, 10:41   #1886
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet over een bespreking van wetten en wetsvoorstellen die niet bestaan Het gaat hier over een schets van een bestaande toestand die te zot is om los te lopen , voorrechten en privilleges die geen enkele basis meer hebben en waar het voortbestaan ervan enkel kan leiden tot de ravijn.
Inderdaad, het is nu echt geen tijd om nog langer te talmen over wettekstjes en andere luchtkastelen.
Oud 17 augustus 2015, 10:50   #1887
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Mijnheer, dat is bespreekbaar maar dat wordt wel in mindering van uw loon getrokken (uw loon is het hele pakket).
U begrijpt wel dat U de opgelegde resultaten moet behalen zoniet zien wij ons genoodzaakt om U te ontslaan.
Voor veel functies ligt het te behalen loon dan ook beduidend lager binnen pakweg onderwijs dan in de prive. Ik verdien nu omgerekend per jaar ongeveer 60 % van wat ik prive kan verdienen in loondienst, maar omdat ik alle voordelen mee in rekening breng kies ik bewust voor onderwijs om meer tijd voor mijn gezin te hebben. Als dan aan die voordelen zal geknabbeld worden, breng ik dat ook gewoon mee in rekening en zal ik redelijk vlug onbetaalbaar zijn voor mijn school, wat dan weer een impact heeft op de kwaliteit van het onderwijs, etc.. (ik ben heus niet alleen)

U mag dan nog zo graag met slogans gooien, men lost een complex probleem zoals de huidige ambtenarensituatie niet op door alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 10:54   #1888
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Voor veel functies ligt het te behalen loon dan ook beduidend lager binnen pakweg onderwijs dan in de prive. Ik verdien nu omgerekend per jaar ongeveer 60 % van wat ik prive kan verdienen in loondienst, maar omdat ik alle voordelen mee in rekening breng kies ik bewust voor onderwijs om meer tijd voor mijn gezin te hebben. Als dan aan die voordelen zal geknabbeld worden, breng ik dat ook gewoon mee in rekening en zal ik redelijk vlug onbetaalbaar zijn voor mijn school, wat dan weer een impact heeft op de kwaliteit van het onderwijs, etc.. (ik ben heus niet alleen) U mag dan nog zo graag met slogans gooien, men lost een complex probleem zoals de huidige ambtenarensituatie niet op door alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
De kwaliteit van het onderwijs is niet langer aan de orde vandaag, het is duidelijk dat het gefaald heeft aangezien de wereld in crisis vertoeft. We hebben nu dringend innovatie nodig in functie van het geld dat we niet hebben. Alle suggesties zijn welkom, talmen heeft geen zin meer.
Oud 17 augustus 2015, 11:09   #1889
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor veel functies ligt het te behalen loon dan ook beduidend lager binnen pakweg onderwijs dan in de prive. Ik verdien nu omgerekend per jaar ongeveer 60 % van wat ik prive kan verdienen in loondienst, maar omdat ik alle voordelen mee in rekening breng kies ik bewust voor onderwijs om meer tijd voor mijn gezin te hebben. Als dan aan die voordelen zal geknabbeld worden, breng ik dat ook gewoon mee in rekening en zal ik redelijk vlug onbetaalbaar zijn voor mijn school, wat dan weer een impact heeft op de kwaliteit van het onderwijs, etc.. (ik ben heus niet alleen)

U mag dan nog zo graag met slogans gooien, men lost een complex probleem zoals de huidige ambtenarensituatie niet op door alles en iedereen over dezelfde kam te scheren.
Ofwel ben je dan wetenschapper , informaticus of burgerlijk ingenieur , want anders is daar geen hol van waar.
Wat doe je dan precies als ik vragen mag ?
O ja , onder water lassen en op een boorplatform werken betaalt in de privé ook beter dan de doorsnee ambtenarij.
Maar dan hebben we het zowat gehad.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 11:22   #1890
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ofwel ben je dan wetenschapper , informaticus of burgerlijk ingenieur , want anders is daar geen hol van waar.
Wat doe je dan precies als ik vragen mag ?
O ja , onder water lassen en op een boorplatform werken betaalt in de privé ook beter dan de doorsnee ambtenarij.
Maar dan hebben we het zowat gehad.
Ik geef les in Software Development (programmeren). Mijn huidig profiel zou in de prive vertalen naar software architect of senior developer.
Oud 17 augustus 2015, 11:34   #1891
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef les in Software Development (programmeren). Mijn huidig profiel zou in de prive vertalen naar software architect of senior developer.
Toevallig hebben we een software engineer nodig, we hebben maar een paar aanpassingen nodig.
Oud 17 augustus 2015, 11:46   #1892
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor veel functies ligt het te behalen loon dan ook beduidend lager binnen pakweg onderwijs dan in de prive. Ik verdien nu omgerekend per jaar ongeveer 60 % van wat ik prive kan verdienen in loondienst, maar omdat ik alle voordelen mee in rekening breng kies ik bewust voor onderwijs om meer tijd voor mijn gezin te hebben.
Het brutomaandloon voor een onderwijzer met een masterdiploma en 15 jaar ervaring is 4.253,24 euro.

U denkt dus dat een dergelijke gemiddelde leerkracht voor meer dan 7000 euro per maand aan de slag kan in de prive, met andere woorden het beter betaalde segment van hoger management.

Ik ken u niet, maar het is mogelijk dat u zichzelf wat overschat.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:06   #1893
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Het brutomaandloon voor een onderwijzer met een masterdiploma en 15 jaar ervaring is 4.253,24 euro. U denkt dus dat een dergelijke gemiddelde leerkracht voor meer dan 7000 euro per maand aan de slag kan in de prive, met andere woorden het beter betaalde segment van hoger management. Ik ken u niet, maar het is mogelijk dat u zichzelf wat overschat.
Vergeet de firmawagen niet in rekening te brengen, en de verlofdagen.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 12:06.
Oud 17 augustus 2015, 12:09   #1894
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het brutomaandloon voor een onderwijzer met een masterdiploma en 15 jaar ervaring is 4.253,24 euro.

U denkt dus dat een dergelijke gemiddelde leerkracht voor meer dan 7000 euro per maand aan de slag kan in de prive, met andere woorden het beter betaalde segment van hoger management.

Men moet ook de enorme vrije tijd die onderwijzers hebben meenemen in de berekening van hun loon. Ik heb gelezen dat er ongeveer 200.000 mensen als werknemer officieel een bijberoep hebben (niet te verwarren met zelfstandige in bijberoep!). Hiervan zouden 150.000 mensen uit het het onderwijs zijn! Dit is officieel maar ik wil de onderwijzers die in het zwart bijklussen als reisleider, bijlesgever, in de bouw, horeca, ... niet de kost willen geven.

Laatst gewijzigd door demonen : 17 augustus 2015 om 12:15.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:17   #1895
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Men moet ook de enorme vrije tijd die onderwijzers hebben meenemen in de berekening van hun loon. Ik heb gelezen dat er ongeveer 200.000 mensen als werknemer officieel een bijberoep hebben (niet te verwarren met zelfstandige in bijberoep!). Hiervan zouden 150.000 mensen uit het het onderwijs zijn! Dit is officieel maar ik wil de onderwijzers die in het zwart bijklussen als reisleider, bijlesgever, in de bouw, horeca, ... niet de kost willen geven.
Wat bedoel je hier dan met 'officieel bijberoep'? In officiële loondienst elders?
Oud 17 augustus 2015, 12:18   #1896
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dit is weer eens fout, daar de totale kosten per leerling nu eenmaal niet gelijk zijn over de verschillende netten. In het katholiek onderwijs wordt bijvoorbeeld nog steeds een belangrijk deel met eigen middelen gedragen. Denken we maar aan infrastructuur.
Het is onvolledig, laat ons het zo stellen. En uiteraard zijn de kosten voor het onderwijs nog wel wat meer dan de lonen van de leraars. Maar het is een stuk dat enerzijds belangrijk is, en anderzijds moeilijk onder de mat te vegen is.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:20   #1897
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je hier dan met 'officieel bijberoep'? In officiële loondienst elders?
In loondienst, meestal part-time.

Laatst gewijzigd door demonen : 17 augustus 2015 om 12:20.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:24   #1898
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
In loondienst, meestal part-time.
Voor een getal van 150.000, enig idee van het % op het totaal?
Oud 17 augustus 2015, 12:31   #1899
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik heb geen masterdiploma, enkel professionele bachelor, de meeste zaken heb ik geleerd uit eigen praktijkervaring, daarom val ik sowieso al wat lager uit op de baremas.

U moet ook niet naar de maandbedragen kijken maar de effectieve jaarbedragen. Dat met alle voordelen die ik in het onderwijs niet kan bereiken kwam ik tot bovenstaand resultaat enkele jaren terug, en dat was toen op basis van een aanbod dat ik gekregen had.
Oud 17 augustus 2015, 12:31   #1900
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Evenmin dat men alles oplost door de belastingen elk jaar, terug, opnieuw en nog eens voor de zoveelste keer, te verhogen. Dat is het probleem. Niet dat een bepaalde ambtenaar een euro meer of minder verdient, maar wel dat de globaliteit van de staatsuitgaven de pan uitrijst.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be