Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 13:04   #1
Tomas
Gouverneur

Standaard Opendeurenbeleid N-VA overtreft linkse ambities

Het opendeurenbeleid van N-VA qua tsunami vluchtelingen dat ze toelaten overtreft waar links ooit van kon dromen. Ik begin de N-VA dus veel sympathieker te vinden en begin te denken dat de retoriek van Bart De Wever nodig is om af en toe de ex-VB- kiezers te paaien, maar dat N-VA in werkelijkheid een meer dan links beleid voert op vlak van asiel en migratie. Goed bezig, N-VA!

Laatst gewijzigd door Tomas : 17 augustus 2015 om 13:05.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:04   #2
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het opendeurenbeleid van N-VA qua tsunami vluchtelingen dat ze toelaten overtreft waar links ooit van kon dromen. Ik begin de N-VA dus veel sympathieker te vinden en begin te denken dat de retoriek van Bart De Wever nodig is om af en toe de ex-VB- kiezers te paaien, maar dat N-VA in werkelijkheid een meer dan links beleid voert op vlak van asiel en migratie. Goed bezig, N-VA!
De correlatie met het mooie weer in de Middellandse zee is treffend.
Wat Theo Francken aan de effectieve instroom van vluchtelingen kan doen, ontgaat me volledig.

Of zullen we ze linea recta in containers steken en op de boot zetten?

Cijfers CGVS:
Citaat:
In januari 2015 werden in België 1.313 asielaanvragen ingediend. Dit is een daling van 20,2 % in vergelijking met december 2014 en een daling van 4,6 % in vergelijking met januari 2014.

In februari 2015 werden in België 1.211 asielaanvragen ingediend. Dit is een daling van 7,8 % in vergelijking met januari 2015.

In maart 2015 werden in België 1.348 asielaanvragen ingediend. Dit is een stijging van 11,3 % in vergelijking met februari 2015.

In april werden in België 1.289 asielaanvragen ingediend. Dit is een daling van 4,4 % in vergelijking met maart 2015.

In mei 2015 werden in België 1.708 asielaanvragen ingediend. Dit is een stijging van 32,5 % in vergelijking met de maand april 2015.

In juni 2015 werden in België 2.289 asielaanvragen ingediend. Dit is een stijging van 34 % in vergelijking met de maand mei 2015.

In juli 2015 werden in België 2.975 asielaanvragen ingediend. Dit is een stijging van 30 % in vergelijking met de maand juni 2015.

Laatst gewijzigd door Wapper : 17 augustus 2015 om 14:05.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:13   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeer vriendelijk van jou, maar zelfs ik, als absolute nva-aanhanger, zou toch liever hebben dat je niet op ons zou stemmen. Zelfs niet per ongeluk.

Tenzij natuurlijk door jouw ene stem, de spa toch onder de kiesdrempel zou tuimelen. Daarvoor wil ik mijn principes wel even opzij schuiven.

Je ziet, ik kan ook zeveren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:32   #4
Tomas
Gouverneur

Standaard

Je moet wat ik eerder schreef idd. met een korrel zout nemen. Er moest mij alleen van het hart dat N-VA goed werk levert op vlak van humanitaire hulp aan migranten en asielzoekers. Beter dan verwacht. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Tomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:36   #5
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Bs'd

Neoliberalen en links zijn inderdaad bondgenoten inzake migratie.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:41   #6
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je moet wat ik eerder schreef idd. met een korrel zout nemen. Er moest mij alleen van het hart dat N-VA goed werk levert op vlak van humanitaire hulp aan migranten en asielzoekers. Beter dan verwacht. Als het goed is, mag het ook gezegd worden.
Bs'd

Zo blij dat onze welvaartstaat veranderd zal worden naar Amerikaans model?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 17 augustus 2015 om 14:41.
Oud 17 augustus 2015, 14:46   #7
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Neoliberalen en links zijn inderdaad bondgenoten inzake migratie.
Welke neoliberalen doen op dit ogenblik het meest aan landje pik en vragen hun "gelovigen" het te bevolken?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 14:52   #8
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Welke neoliberalen doen op dit ogenblik het meest aan landje pik en vragen hun "gelovigen" het te bevolken?
Bs'd

Ik veronderstel dat je de joden bedoelt. Hen steun ik uit religieuze redenen.
Oud 17 augustus 2015, 16:32   #9
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja dat is waar, het zijn oplichters en poenscheppers.
Maar geen nood.
De VU ging ook ooit van meer dan 2O procent naar net boven de kiesdrempel.
Spijtig dat het er niet net onder was want dan had Dewever nooit bestaan en was de parij van het toneel verdwenen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 16:42   #10
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Maar geen nood.
Spijtig dat het er niet net onder was want dan had Dewever nooit bestaan en was de parij van het toneel verdwenen.
Dat kun je van het VB ook zeggen: van 25 naar 6.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 16:57   #11
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Dat kun je van het VB ook zeggen: van 25 naar 6.
Het maakt hen dan ook experten in "verkiezingen verliezen"
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 17:32   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar geen nood.
Dat zou jammer geweest zijn. De Wever heeft een heel belangrijke realisatie op zijn conto : hij heeft het vlaams-nationalisme terug een fatsoenlijk imago gegeven en tegelijk de fascisten van het blok kunnen decimeren.
Daarvoor respecteer ik hem.
Dat hij bij het sluitstuk van zijn operatie (= effectief aan de macht geraken door regeringsdeelname) ook nog neo-belgicist is geworden maakt het geheel politiek zeer interessant en geeft er ook een grote amusementswaarde aan.
Hij brengt echt een fundamentele vrolijkheid in het bestuur van ons land.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 17:43   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Het maakt hen dan ook experten in "verkiezingen verliezen"
De vrienden die spijt hebben van hun stem op de N-VA zijn niet meer te tellen.
T'kan verkeren zei Bredero.
Het zouden wel eens zeer vreemde verkiezingen kunnen worden voor de N-VA.
Maar kom, ze kunnen nog meer dan 3 jaar feesten en zich volproppen als Romeinse feestvarkens.
Aan elk keizerrijk komt een einde.
Oud 17 augustus 2015, 17:48   #14
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat zou jammer geweest zijn. De Wever heeft een heel belangrijke realisatie op zijn conto : hij heeft het vlaams-nationalisme terug een fatsoenlijk imago gegeven en tegelijk de fascisten van het blok kunnen decimeren.
Daarvoor respecteer ik hem.
Dat hij bij het sluitstuk van zijn operatie (= effectief aan de macht geraken door regeringsdeelname) ook nog neo-belgicist is geworden maakt het geheel politiek zeer interessant en geeft er ook een grote amusementswaarde aan.
Hij brengt echt een fundamentele vrolijkheid in het bestuur van ons land.
Tja er zijn er die zich nu omkeren in hun graf en even stoppen met rotten om wat van meer nabij te kunnen volgen.
Ik begin me af te vragen wat er nog "Vlaams" is aan Dewever.
Martens geef ons wapens is ook niet zo heel lang geleden, nietwaar ?
Oud 17 augustus 2015, 17:55   #15
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou jammer geweest zijn. De Wever heeft een heel belangrijke realisatie op zijn conto : hij heeft het vlaams-nationalisme terug een fatsoenlijk imago gegeven en tegelijk de fascisten van het blok kunnen decimeren. Daarvoor respecteer ik hem. Dat hij bij het sluitstuk van zijn operatie (= effectief aan de macht geraken door regeringsdeelname) ook nog neo-belgicist is geworden maakt het geheel politiek zeer interessant en geeft er ook een grote amusementswaarde aan. Hij brengt echt een fundamentele vrolijkheid in het bestuur van ons land.
Hij heeft blijkbaar de sossen wakker gemaakt, ook een verdienste. Ook amusant.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 17:56.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 18:02   #16
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Dewever woont per toevallig in Vlaanderen, hij had evengoed in Wallonië kunnen gewoond hebben en hetzelfde gezegd hebben, niet? Als niemand wil samenwerken dan stopt het verhaal.
Citaat:
Willen we iets structureel veranderen, dan moeten we de structuren veranderen. Confederalisme is de structurele verandering die dit land nodig heeft. Confederalisme heeft als uitgangspunt dat Vlaanderen en Wallonië eigenaar zijn van alle bevoegdheden. Ze oefenen deze bevoegdheden zelf uit maar kunnen ook samen beslissen om sommige bevoegdheden samen te beheren op het confederale niveau, in hun beider belang. Zo wordt de logica volledig omgedraaid. In plaats van bevoegdheden over te dragen van het federale niveau naar Vlaanderen en Wallonië, kunnen bevoegdheden worden overgedragen naar het confederale niveau. Gedwongen samenwerking wordt vervangen door vrijwillige samenwerking. Moeten wordt willen. Afbreken van bovenaf wordt opbouwen van onderuit. Confederalisme is dus samen beslissen wat we samen willen doen.

https://www.n-va.be/politieke-woorde...confederalisme

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 18:07.
Oud 17 augustus 2015, 18:06   #17
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja er zijn er die zich nu omkeren in hun graf en even stoppen met rotten om wat van meer nabij te kunnen volgen.
Martens geef ons wapens is ook niet zo heel lang geleden, nietwaar ?
Wat is er eigenlijk niet 'vlaams' aan De Wever ?
Hij heeft het vlaams-nationalisme dat na Anciaux partijpolitiek zo goed als dood was terug op de rails gezet en ze tot een grote partij gebracht.
De regering waar zijn partij een belangrijke partner in is kent een enorme overmacht van vlaamse zetels.
Van de 85 zetels van de meerderheid komen er 20 uit franstalig belgië en 65 uit vlaanderen.
Hij slaagde er zelfs in om zijn eigen partijcongres te overtuigen dat het vlaams-nationalisme een nieuwe doelstelling heeft : belgië redden, de belgische economie bevrijden van de PS door zelf de klus te klaren.
Als d�*t geen vlaming is !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 18:09   #18
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is er eigenlijk niet 'vlaams' aan De Wever ? Hij heeft het vlaams-nationalisme dat na Anciaux partijpolitiek zo goed als dood was terug op de rails gezet en ze tot een grote partij gebracht. De regering waar zijn partij een belangrijke partner in is kent een enorme overmacht van vlaamse zetels. Van de 85 zetels van de meerderheid komen er 20 uit franstalig belgië en 65 uit vlaanderen. Hij slaagde er zelfs in om zijn eigen partijcongres te overtuigen dat het vlaams-nationalisme een nieuwe doelstelling heeft : belgië redden, de belgische economie bevrijden van de PS door zelf de klus te klaren. Als d�*t geen vlaming is !
België redden is Vlaams? Hoe noemt dan iemand die België niet wil redden?

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 18:10.
Oud 17 augustus 2015, 18:41   #19
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zoeken PRIVE-ondernemingen om te helpen de "asielcrisis" te bezweren.
Voka zal wel bemiddelen en de nva-ers zullen beloond worden met bezoldigde funkties.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 18:48   #20
Stormram
Banneling

Standaard

In mijn dorp waren de feral niggers en pislamieten tot voor een vijftal jaar geleden op 1 hand te tellen.

Nu kun je met je honden niet gaan wandelen zonder er wel in elke straat 1 tegen te komen. Wat verontrustender is: de laatste week ben ik al 3 koppels rassenvermengers tegen het lijf gelopen. Gewoon misselijkmakend.

Laatst gewijzigd door Stormram : 17 augustus 2015 om 18:50.
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be