Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2015, 12:33   #1901
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Toevallig hebben we een software engineer nodig, we hebben maar een paar aanpassingen nodig.
welke taal en wat voor toepassing? U mag me altijd een prive bericht sturen, mogelijks kan ik u doorverwijzen (ik neem zelf momenteel geen extra werk aan, tenzij het echt zeer minimaal is).
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:35   #1902
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Men moet ook de enorme vrije tijd die onderwijzers hebben meenemen in de berekening van hun loon.
Welja. Laat ons even uitgaan van 8u verbeteren en vergaderen per week. Dan kan genormaliseerd worden met een factor 38/30 voor de werkuren en 335/263 omwille van de schoolvakanties, voor een totaal van 1,61.

Een leerkracht krijgt dus een vergoeding die overeenkomt met 6848 euro voor iemand met een normale, voltijdse werkweek.

Ik ben uit principe nooit afgunstig over wat een ander verdient, maar leerkrachten die durven klagen over hoe onderbetaald ze wel niet zijn, dat is misschien toch wat schaamteloos aan het haar getrokken.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:48   #1903
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Welja. Laat ons even uitgaan van 8u verbeteren en vergaderen per week. Dan kan genormaliseerd worden met een factor 38/30 voor de werkuren en 335/263 omwille van de schoolvakanties, voor een totaal van 1,61.

Een leerkracht krijgt dus een vergoeding die overeenkomt met 6848 euro voor iemand met een normale, voltijdse werkweek.

Ik ben uit principe nooit afgunstig over wat een ander verdient, maar leerkrachten die durven klagen over hoe onderbetaald ze wel niet zijn, dat is misschien toch wat schaamteloos aan het haar getrokken.
wie klaagt er hier? Ik deel gewoon mee wat mijn afweging naar loon toe was in mijn keuze om in het onderwijs te gaan? Zeg ik daarbij dat ik vind dat ik onderbetaald wordt? Absoluut niet, alles in rekening gebracht vind ik de huidige situatie juist prima (anders zou ik uiteraard ook niet doen).

Het ging erover dat in eerdere posts men aan het bekritiseren was dat die onderwijzers zoveel voordelen hadden en dat dan aangepakt diende te worden. Het enige wat ik aan die discussie wil bijbrengen dat die voordelen eveneens in rekening gebracht worden door werknemers en als de weegschaal te hard doorweegt met niet dezelfde mensen zal kunnen aantrekken.

Laatst gewijzigd door Tafelpoot : 17 augustus 2015 om 12:49.
Oud 17 augustus 2015, 12:49   #1904
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
welke taal en wat voor toepassing? U mag me altijd een prive bericht sturen, mogelijks kan ik u doorverwijzen (ik neem zelf momenteel geen extra werk aan, tenzij het echt zeer minimaal is).
Het is principieel een klein project, het gaat over een vereenvoudigd model van het hedendaagse monetaire systeem. Dit simulatiemodel willen we gebruiken om een aantal denkexperimenten te doen, vooral iets voor de jeugd om aan verder te werken.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 12:50.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 12:57   #1905
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen masterdiploma, enkel professionele bachelor, de meeste zaken heb ik geleerd uit eigen praktijkervaring, daarom val ik sowieso al wat lager uit op de baremas.

U moet ook niet naar de maandbedragen kijken maar de effectieve jaarbedragen. Dat met alle voordelen die ik in het onderwijs niet kan bereiken kwam ik tot bovenstaand resultaat enkele jaren terug, en dat was toen op basis van een aanbod dat ik gekregen had.
Wel, zeker wanneer uw diploma niet in verhouding tot uw vaardigheden staat is er in de prive minder een plafond, dat is zeker waar. Echter, zelfs een kleuterjuffrouw verdient na 13 jaar (dus wanneer ze ~34 is) reeds meer dan het gemiddelde loon voor Belgie.

Dat is volgens mij op geen enkele manier onderbetaald.

Ook leerkrachten krijgen een eindejaarspremie en vakantiegeld, dus ik weet niet vanwaar het grote verschil op jaarbasis zou komen.
Oud 17 augustus 2015, 13:01   #1906
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het ging erover dat in eerdere posts men aan het bekritiseren was dat die onderwijzers zoveel voordelen hadden en dat dan aangepakt diende te worden. Het enige wat ik aan die discussie wil bijbrengen dat die voordelen eveneens in rekening gebracht worden door werknemers en als de weegschaal te hard doorweegt met niet dezelfde mensen zal kunnen aantrekken.
Zeker, en ik heb zeker niets tegen het aantrekkelijk maken van de lerarenstiel, ik vind dat een zeer belangrijk beroep.

Echter, je hoort ambtenaren eerder vaak de opmerking maken dat ze er financieel beter aan toe zouden zijn in de prive, en dat is veel minder vaak waar dan het wordt uitgesproken.
Oud 17 augustus 2015, 13:06   #1907
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is principieel een klein project, het gaat over een vereenvoudigd model van het hedendaagse monetaire systeem. Dit simulatiemodel willen we gebruiken om een aantal denkexperimenten te doen, vooral iets voor de jeugd om aan verder te werken.
En de betaling zal geschieden in "neutraal geld"...
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 13:07   #1908
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeker, en ik heb zeker niets tegen het aantrekkelijk maken van de lerarenstiel, ik vind dat een zeer belangrijk beroep. Echter, je hoort ambtenaren eerder vaak de opmerking maken dat ze er financieel beter aan toe zouden zijn in de prive, en dat is veel minder vaak waar dan het wordt uitgesproken.
Vriend (lic wiskunde) wil nog enkel lesgeven aan mensen die ook interesse tonen in het vak, in het andere geval vind hij het maar praat voor de vaak (en de centen).
Oud 17 augustus 2015, 13:08   #1909
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Wat ben jij een klein kind zeg.
Oud 17 augustus 2015, 13:16   #1910
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
+ gratis een nieuw denkkader
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 13:18   #1911
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ook leerkrachten krijgen een eindejaarspremie en vakantiegeld, dus ik weet niet vanwaar het grote verschil op jaarbasis zou komen.
grote verschil niet echt, maar houdt er rekening mee dat de tijdelijken die beginnen meestal een opdracht van september tot juni krijgen en een "vakantievergoeding" voor juli en augustus en dit zo enkele jaren. Die vergoeding ligt uiteraard lager dan het normaal loon. Benoemingen, etc. zijn trouwens terrecht zeldzaam geworden waardoor er best wel wat mensen in die situatie zitten tot ze TADD krijgen.

Citaat:
Echter, je hoort ambtenaren eerder vaak de opmerking maken dat ze er financieel beter aan toe zouden zijn in de prive, en dat is veel minder vaak waar dan het wordt uitgesproken.
Ik geef grif toe dat het uiteraard niet opgaat voor alle ambtenaren (of zelfs onderwijzers) maar als ik enkel binnen mijn sector kijk gaat de vlieger toch bijna voor iedereen hier op denk ik (alhoewel niet zo drastisch als bij mij). Informatica is op dat vlak inderdaad misschien een slecht voorbeeld. Maar die zijn dus ook nodig in het onderwijs.
Oud 17 augustus 2015, 13:26   #1912
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
+ gratis een nieuw denkkader
De sossentrollen zijn weer van de partij, vooral NIET naar de rode lijntjes kijken.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 13:26.
Oud 17 augustus 2015, 13:48   #1913
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet over een bespreking van wetten en wetsvoorstellen die niet bestaan Het gaat hier over een schets van een bestaande toestand die te zot is om los te lopen , voorrechten en privilleges die geen enkele basis meer hebben en waar het voortbestaan ervan enkel kan leiden tot de ravijn.
Welke "voorrechten en privileges" leiden dan wel tot de ravijn? Op dat vlak heb ik trouwens niet gelezen bij Tandem. Wel zijn visie op de inzet van studenten in de bedrijfswereld.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2015, 13:52   #1914
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het brutomaandloon voor een onderwijzer met een masterdiploma en 15 jaar ervaring is 4.253,24 euro.

U denkt dus dat een dergelijke gemiddelde leerkracht voor meer dan 7000 euro per maand aan de slag kan in de prive, met andere woorden het beter betaalde segment van hoger management.
Euh, wat is dat dan wel, "een onderwijzer met een masterdiploma"? Als onderwijzer heb ik de zogenaamde lagere normaalschool gevolgd. Nu wordt de opleiding gegeven aan een hogeschool en wie er afstudeert, ontvangt een bachelordiploma.
Oud 17 augustus 2015, 13:54   #1915
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet de firmawagen niet in rekening te brengen, en de verlofdagen.
Niet zelden een tankkaart, gsm en een abonnement erbij, groepsverzekering, maaltijdcheques...

In het onderwijs valt er aan die kant niets te bespeuren.
Oud 17 augustus 2015, 13:57   #1916
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er nu iets opvalt, is het wel dat voortdurende afgunstige reacties van mensen die buiten het onderwijs staan. Iemand als demonen is een mooi voorbeeld van die nijd.

Als het daarom allemaal zo veel gemakkelijker te verdienen valt in het onderwijs, waarom trekken de afgunstigen dan niet massaal naar het onderwijs? Werk genoeg, hoor! Vooral in het technisch onderwijs is men voortdurend op zoek naar goede arbeidskrachten.
Oud 17 augustus 2015, 13:59   #1917
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welke "voorrechten en privileges" leiden dan wel tot de ravijn? Op dat vlak heb ik trouwens niet gelezen bij Tandem. Wel zijn visie op de inzet van studenten in de bedrijfswereld.
We moeten de doelstelling bekijken Jan, dit staat los van de alternatieven die heel andere dingen zeggen. Vandaag is er een tekort aan geld en geven we teveel uit, het is op basis daarvan dat we creatief kunnen zijn en in het beste geval wordt dat een WIN-WIN. Besparen is gemakkelijk en hoeven we niet 'onnozel' over te doen.
  • Bedrijfswereld => productie van 'iets' => zowel privé als staat
  • Studenten => vervroegd naar bedrijfswereld => meer productie
  • Staatspersoneel => bedrijfswereld => meer productie
  • Meer productie => meer geld => WIN-WIN
We mankeren een staatsfabriek om iedereen aan het werk te zetten die niet in de privé werkzaam is.

Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 14:00.
Oud 17 augustus 2015, 14:02   #1918
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zelden een tankkaart, gsm en een abonnement erbij, groepsverzekering, maaltijdcheques... In het onderwijs valt er aan die kant niets te bespeuren.
Ik dacht wel dat iemand het zou willen aanvullen, ik vergeet de snoepreisjes en andere boni dan nog.
Oud 17 augustus 2015, 14:04   #1919
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We moeten de doelstelling bekijken Jan, dit staat los van de alternatieven die heel andere dingen zeggen. Vandaag is er een tekort aan geld en geven we teveel uit, het is op basis daarvan dat we creatief kunnen zijn en in het beste geval wordt dat een WIN-WIN. Besparen is gemakkelijk en hoeven we niet 'onnozel' over te doen.
  • Bedrijfswereld => productie van 'iets' => zowel privé als staat
  • Studenten => vervroegd naar bedrijfswereld => meer productie
  • Staatspersoneel => bedrijfswereld => meer productie
  • Meer productie => meer geld => WIN-WIN
We mankeren een staatsfabriek om iedereen aan het werk te zetten die niet in de privé werkzaam is.
Dat alles lijkt veel op een mooi luchtkasteel dat buiten dit forum zal niet overwogen wordt.
Oud 17 augustus 2015, 14:04   #1920
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over noodzaak Jan, als we niet dringend van richting veranderen dan mogen we straks misschien de kadavers tellen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be