![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een bekend verschijnsel in Vlaanderen dat, buiten diegenen die politiek zelf actief zijn, er relatief weinig prominente Vlamingen met hun Vlaamse overtuiging naar buiten komen.
Het zit blijkbaar in de Vlaamse genen -sommigen zullen het verstandig noemen, weer anderen lafheid- hun politieke voorkeur verborgen te houden en steeds de kat uit de boom te kijken en enkel in de beslotenheid van het kieshokje uit de kast te komen. Als verklaring hiervoor kan het feit dienen dat in het verleden teveel Vlaamse voortrekkers maatschappelijk een zware tol voor deze rol hebben betaald en hebben moeten vaststellen wanneer her erop aankomt ze teveel alleen stonden. Het fnuiken van carrières en zelfs broodroof waren niet ongebruikelijk. Op dit punt is het Belgische Regime efficiënt en genadeloos. Wie nu denkt dat dit alles , na de opgang van de N-VA tot het verre duistere verleden behoort zou zich wel eens zwaar kunnen vergissen. Actueel is nu het geval Karl Drabbe. Karl wie ? Het is opvallend hoe weinig men over dit “geval” in onze audio en visuele media hoort. Daarom deze link: http://www.demorgen.be/opinie/politi...rijf-a2422275/ Alhoewel “De Morgen” nu niet bepaald mijn lijfblad is, moet er wel erkend worden dat ze in dit geval héél consequent ageert. Zelfs Bart Eeckhout, ook op dit forum regelmatig voor zijn anti-Vlaamse ingesteldheid bekritiseerd, bewijst nu dat enig gevoel voor pluralisme. Hij schrijft : http://www.demorgen.be/opinie/de-aff...raak-a2424961/ Citaat:
Het kan niet zijn dat vooral de Vlaamse politici dit zomaar voorbij laten gaan. Ook onze gerenommeerde auteurs, zoals steeds met Tom Lanoye op kop zullen niet achterop blijven met een vlammende reacties en bijhorende BRT-interviews. Of zal dit feit samen men het zomergevoel een geruisloze afgang zal kennen. Ook op dit forum blijft het vernoemen van de naam Drabbe , buiten die ene quote, een uitzondering. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=137
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zou je je niet eerder afvragen waarom DM ineens zo verontwaardigd is over t feit dat een (vermeend) 'Vlaams Nationalist' ontslagen is en daar zoveel misbaar over maakt ??? t is niet dat dit nog nooit eerder gebeurde hé ... het doet mij mezelf eerder afvragen wat er eigenlijk werkelijk aan de hand zou zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vond het alleszins ongepast dat Bourgeois als Vlaams Minister-president zich op Radio 1 ging moeien met het personeelsbeleid van een privéonderneming.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat ergerlijk is , dat dit nu juist uit die hoek moet komen terwijl men van meanstream media en van de politieke "vrienden" weinig of niets hoort. Het is toch onvoorstelbaar dat men in België nog voor zijn politieke overtuiging kan worden ontslagen. Het zou eens een "linkse" moeten geweest zijn.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en dan gaan bij jou niet alle alarmbellen af ? ... bij mij wel. ... ik wacht nog een paar dagen voor commentaar. ik verwacht nog een heel andere twist, ééntje waarvoor DM nog liever pro Vl Nat wordt dan dat dekseltje te lichten ... ik ben benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kan men zich de opwinding in het politieke wereldje voorstellen wanneer iemand om religieuze - zeg maar islam- redenen zou ontslagen worden? Men zou woorden en zendtijd tekort komen zijn verontwaardiging te ventileren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan echter de twee kanten uit. 1) Als de vos de passie breekt, boer .... 2) Er is in de hemel meer vreugde als één zondaar .......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is m.a.w. pure huichelarij op het randje van Schadenfreude; de komedie die wordt meegespeeld om de ietwat cognitief capabelere lezer terug mee in slaap te wiegen. Bourgeois komt op voor de Vlaamse bourgeoisie. Wat de Vlaamse midden- en onderklasse te verduren krijgt, laat hem steenkoud, al is het gebiedsannexatie en culturele genocide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Overigens, voor iemand die uit een partij komt waar ze openlijk spreken over 'soske sjot' zou ik heel stil zijn als het aankwam op politiek gemotiveerde ontslagen. De realiteit is helaas omgekeerd, maar in mijn ogen heeft net een privéonderneming veel meer het prerogatief selectief te zijn in haar personeelsbeleid dan een overheid die omwille van haar financiering met belastingsgeld haar benoemingspraktijk op objectieve criteria zou moeten steunen.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de nasleep van het ontslag van uitgever Karl Drabbe bij uitgeverij Pelckmans zal N-VA-voorzitter Bart De Wever zijn samenwerking met het uitgevershuis herbekijken. "Karl speelde in het verleden een grote rol in het tot stand brengen van Bart De Wevers boeken", zegt zijn woordvoerder tegen De Morgen. "Nu Karl ontslagen is, valt die band weg." Hoewel directeur Thom Pelckmans ontkent dat hij zijn uitgever ontsloeg om zijn politieke overtuigingen, wordt steeds duidelijker dat Drabbe plaats moest ruimen vanwege zijn engagement bij de Vlaams-nationalistische nieuwssite Doorbraak. Zo verwees Drabbe toen hij uit het bestuur van Doorbraak stapte expliciet naar de druk die zijn werkgever op hem uitoefende. http://www.demorgen.be/expo/de-wever...abbe-a2425449/ Afgelopen weekend zei N-VA-voorzitter Bart De Wever dit op het middagnieuws van VTM: Die krant en die journalisten publiceren ongeveer alles, als het maar tegen N-VA is. Die krant is ook de werkgever van Dyab Abou Jahjah, ik kan er niet meer over zeggen, ik lees die krant elke dag met stijgende verbazing, over welke onzin dat daar dikwijls instaat. “Die krant” in het betoog van Bart De Wever is De Standaard, met voorsprong de grootste kwaliteitskrant die Vlaanderen rijk is. Dat de voorzitter van de, ook al met voorsprong, grootste partij van Vlaanderen zich op een dergelijke manier uitlaat over de journalistiek die De Standaard bedrijft, is op zijn minst een nieuwigheid in onze contreien, maar geen enkele (andere) krant leek erover te struikelen. Over de grote en vooral ongecontroleerde rol die media zichzelf toe-eigenen in het politiek bedrijf, valt vanuit democratisch oogpunt heel wat te zeggen, maar ook het omgekeerde geldt: politici horen niet in te grijpen op de redactionele lijn van een krant. Met uitspraken zoals hierboven is het allesbehalve gek dat net dat gevoel leeft op een redactie. Daar komt bij dat Bart De Wever de schijn tegen heeft. De N-VA-voorzitter is niet aan zijn eerste mediaveldslag toe, zoals onderstaand lijstje met uitspraken leert: Over de “haatdragende krant” Le Soir Er is wel degelijk een probleem met Le Soir. Dat is een zeer haatdragende krant die haar ware gelaat af en toe laat zien. Ik wil geen interviews meer geven aan die krant. Ik wil er niks meer mee te maken hebben. Over “politiek activist” Luc Van der Kelen (Het Laatste Nieuws) Neem Luc Van der Kelen. Die man kan je met de beste wil van de wereld toch geen journalist meer noemen? Dat is een politiek activist pur sang. Hij heeft ooit in een column een halve oproep om me uit de weg te ruimen neergeschreven. Moet ik met zo’n man dan eens gaan eten om het uit te praten? Over “de meeste media” We moeten de moed hebben om door te zetten. Tegen de oppositie in. Tegen de vakbonden in. En tegen de meeste media in, die ons nu afschilderen als sociaal-economische sadisten, die voor hun plezier de mensen pijn doen. Over “die man” Yves Desmet Wat die man van De Morgen zegt is degoutant. Over het boycotten van de debatten op ATV ATV vindt het normaal dat deze debatten geleid worden door een moderator die er een sport van maakt om de N-VA te viseren en te schofferen. Over “anti-N-VA-propagandist Stijn Tormans” in Knack Stijn Tormans is een anti-N-VA-propagandist die zich vermomt als journalist. De vooringenomenheid in de vragen die Knack wou stellen, is toch wel heel duidelijk. Dat is een anti-N-VA pamflet. En de gebrekkige dossierkennis van de journalist is om te lachen. https://www.apache.be/2015/03/11/de-...r-op-ramkoers/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor het overige zie ik écht niet hoe Vlaams Nationalist zijn een reden vormt voor ontslag. Graag een beetje uitleg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wacht eens. Was dat niet juist een van die zaken die het nazisme kenmerkte? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 augustus 2015 om 16:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 augustus 2015 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien Drabbe, die ik zelf niet kende btw, effectief ontslagen is louter wegens "Vlaams-nationalistische gedachtegoed" is dat inderdaad zielig...
Dit zonder het dossier te kennen, uiteraard.
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De man is wat verward.
Hij ziet geen onderscheid tussen een gedwongen ontslag om redenen die niets met de uitvoering van je werk te maken hebben en het vrijwillig vermijden van individuen, waarvan men bij voorbaat weet dat zij het niet goed met je voorhebben en je enkel een voetje willen lichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar ben ik het volledig mee eens.
|
![]() |
![]() |