Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2015, 10:00   #2041
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
7 % bij de arbeiders: de meesten zullen wel een werkcamionette ter beschikking hebben waarmee ze liever niet gaan winkelen.
Een dergelijke wagen hoort niet bij de verloning en kan bijgevolg ook niet worden gezien als die categorie van "bedrijfswagen" in België.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:01   #2042
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit artikel gaat toch over de hervormingen die werden doorgevoerd?! Welnu, een ervan was de afschaffing van de cumulatie van de ziektedagen.
Mailtje sturen, Jan, de overheid is nog niet op de hoogte.

"De niet-opgenomen dagen ziekteverlof kun je kapitaliseren over al je werkjaren heen, en wanneer dit ziektekapitaal uitgeput is, word je in disponibiliteit wegens ziekte geplaatst."
http://www.fedweb.belgium.be/nl/verl.../#.VdLzKbKqpBd
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:01   #2043
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
U hebt geen argumenten.
Wat is in feite uw probleem met een eenheidsstatuut ?
Wat is uw probleem met het feit dat de jaren dienst uit de privé ook zouden meetellen als men kiest voor een job bij de overheid (omgekeerd is dat wel het geval)
Wat is uw probleem met het feit dat voor iedereen die werkt het pensioen op dezelfde wijze zou opgebouwd worden ?
Wat is uw probleem met het feit dat voor iedereen de verloning zou gebeuren op basis van principes van de vrije markt en niet langer voor sommigen op basis van de natte vinger ?
Als u met dit alles problemen hebt dan doet u in feite niets anders dan een aantal niet meer te verantwoorden voorrechten verdedigen.
Niet ik maar jij hebt problemen!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:02   #2044
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is uw probleem met het feit dat de jaren dienst uit de privé ook zouden meetellen als men kiest voor een job bij de overheid (omgekeerd is dat wel het geval)
Euh, blijft u tegen windmolens vechten? Het meenemen van de anciënniteit ligt op tafel. Alleen is het niet de onderwijswereld die hierover problemen maakt, maar wel de overheid. In tijden van besparing denkt die nu eenmaal aan de protemonnee.
Oud 18 augustus 2015, 10:03   #2045
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Mailtje sturen, Jan, de overheid is nog niet op de hoogte.
Nyquist, aandacht blijven. U verwijst naar de regeling voor federale ambtenaren.

Schijnbaar weet u nog steeds niet dat onderwijspersoneel onder een specifieke CAO valt die afgesloten werd met de Vlaamse overheid.
Oud 18 augustus 2015, 10:05   #2046
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat lees ik daar?

23% van de bedienden: dit is (te) veel maar toch lang niet zoals sommigen willen laten uitschijnen: dat in de privé bijna iedereen een bedrijfswagen heeft.
60% bij de zelfstandigen: Dat lijkt me logisch. IS eerder minder dan te verwachten. Nota: het feit dat je als zelfstandige een bedrijfswagen hebt wil niet zeggen dat je die fiscaal volledig kan aftrekken. Die aftrek is een percentage afhankelijk van hetgeen de belastingcontroleur aanvaard als zijnde noodzakelijk boor het uitoefenen van het beroep.
7 % bij de arbeiders: de meesten zullen wel een werkcamionette ter beschikking hebben waarmee ze liever niet gaan winkelen.
4% ambtenaren: Hoe? Ik dacht dat dit onbestaande was bij ambtenaren....
Van de meer dan 6OO.OOO bedrijfswagens zijn er 5OO.OOO bestelwagens, strikt nodig voor het werk.
Een bediende in een bank , in een verzekeringsmaatschappij , in een winkel enz... heeft geen bedrijfswagen.
Bepaalde mensen van het OCMW die op bezoek gaan , hebben dan ook een bedrijfswagen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:07   #2047
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, blijft u tegen windmolens vechten? Het meenemen van de anciënniteit ligt op tafel. Alleen is het niet de onderwijswereld die hierover problemen maakt, maar wel de overheid. In tijden van besparing denkt die nu eenmaal aan de protemonnee.
Dat is op de lange baan geschoven , Jan.
dus: voorlopig is het dus niet van toepassing.
Dat het principe snel doorgang zal vinden is totaal onzeker.
Oud 18 augustus 2015, 10:08   #2048
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
En? Dat is dan toch mooi! Alleen zie ik toch weer dat u het niet kunt laten de tegenstelling met het onderwijs te zoeken. U moet blijkbaar onderstrepen meer te verdienen dan in het onderwijs. Tja, wees blij.
Aangezien u mij probeert te beschuldigen van afgunst ten opzichte van een positie in het onderwijs denk ik niet dat ik die tegenstelling uit het ijle heb geplukt.

Kunnen we nu misschien klaar zijn met al dat kinderachtig speldengeprik?

Bent u bereid toe te geven dat leerkrachten, per gepresteerde tijdseenheid naar uw keuze, ver boven het gemiddelde worden betaald?
Oud 18 augustus 2015, 10:09   #2049
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Niet ik maar jij hebt problemen!
Alé gij.
Als argument kan dat tellen.
Ik heb problemen.
Oud 18 augustus 2015, 10:10   #2050
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van de meer dan 6OO.OOO bedrijfswagens zijn er 5OO.OOO bestelwagens, strikt nodig voor het werk.
Een bediende in een bank , in een verzekeringsmaatschappij , in een winkel enz... heeft geen bedrijfswagen.
Bepaalde mensen van het OCMW die op bezoek gaan , hebben dan ook een bedrijfswagen.
Heel veel werkgevers willen juist een bedrijfswagen aanbieden, omdat dit fiscaal heel interessant is. Wel, u spreekt over de bankensector. Welnu, in 2013 hebben de twee groten, Belfius en BNP Paribas, een systeem ingevoerd waarbij de bedienden konden kiezen tussen ofwel een bijkomend pensioen ofwel een bedrijfswagen. Het ging om de verwerking van een deel van de verloning. Niet dus om een bedrijfswagen als noodzaak voor het werk. De KBC heeft het jaar daarop dat ook ingevoerd. Vroeger was de bedrijfswagen bij de KBC enkel voorbehouden voor het kaderpersoneel, maar nu is dat niet langer het geval.
Oud 18 augustus 2015, 10:11   #2051
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Aangezien u mij probeert te beschuldigen van afgunst ten opzichte van een positie in het onderwijs denk ik niet dat ik die tegenstelling uit het ijle heb geplukt.

Kunnen we nu misschien klaar zijn met al dat kinderachtig speldengeprik?

Bent u bereid toe te geven dat leerkrachten, per gepresteerde tijdseenheid naar uw keuze, ver boven het gemiddelde worden betaald?
Zie je wel dat u bijzonder afgunstig bent. U houdt ervan vooroordelen te cultiveren. Uw goed recht natuurlijk, maar vraag het niet ernstig te worden genomen.
Oud 18 augustus 2015, 10:12   #2052
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Jan, je herhaalde verwijzing naar windmolens doet aan Prediker en z'n luchtkastelen denken, heb je daar iets mee?
Citaat:
Ik, Prediker, was koning van Israël in Jeruzalem. 13 Ik heb met heel mijn hart elke vorm van wijsheid onderzocht, want ik wilde alles wat onder de hemel gebeurt doorgronden. Het is een trieste bezigheid. Een kwelling is het, die de mens door God wordt opgelegd. 14 Ik heb alles gezien wat onder de zon gebeurt, en vastgesteld dat het niet meer is dan lucht en najagen van wind. 15 Wat krom is kan niet recht worden gemaakt, en wat ontbreekt kan niet worden meegeteld. 16 Ik zei tegen mezelf: Ik heb meer en groter wijsheid verworven dan iedereen die voor mij in Jeruzalem heeft geregeerd. Ik heb veel wijsheid en kennis opgedaan. 17 Ik heb me er met hart en ziel voor ingespannen te ontdekken wat wijs is, en wat dwaas en onverstandig is. Maar ook dat, zo heb ik ingezien, is enkel najagen van wind. 18 Want wie veel wijsheid heeft, heeft veel verdriet. En wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart.

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Pr
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:12   #2053
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is op de lange baan geschoven , Jan.
dus: voorlopig is het dus niet van toepassing.
Dat het principe snel doorgang zal vinden is totaal onzeker.
Natuurlijk is het nog niet van toepassing, anders zou het toch niet op de onderhandelingstafel worden gebracht?!

Er is wel vraag naar, wat aantoont dat er wel, in tegenstelling tot uw bewering, wel een instroom is uit de private sector naar het onderwijs.
Oud 18 augustus 2015, 10:13   #2054
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is eingelijk vrij eenvoudig. Jij en Demonen zijn afgunstig en bekijken onderwijzers, leraars, ambtenaren .... vanuit jullie afgunstige (geen jaloerse) bril.

Alle argumenten ten spijt blijven jullie bij jullie ziekelijk standpunt.
Het is overduidelijk dat geen enkel argument daar tegen is opgewassen.

"De vreugde van bewonderen is de beloning van hen die vrij zijn van afgunst, haat en hebzucht".

Voor alle duidelijkheid: ik ben GEEN ambtenaar.
Och, de belastingen in Belgie zijn gewoonweg veel te hoog, oa door de te hoge kosten voor het onderwijs.
Komt daarbij dat het alleszins de perceptie is dat zowat alle staatsdiensten, via hun vakbonden, overal het onderste uit de kan willen halen. Ze zitten nu eenmaal in een bevoorrechte positie. Ze kunnen voordelen afdwingen, eventueel stakingen organiseren, zonder dat hun werkgever failliet zal gaan, of met de noorderzon zal vertrekken.
Komt daarbij dat hun werkgever al die voordelen niet uit zijne eigen zak moet betalen, maar het doodleuk laat betalen door de belastingbetaler.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:14   #2055
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, de belastingen in Belgie zijn gewoonweg veel te hoog, oa door de te hoge kosten voor het onderwijs.
Ja? Bent u in staat een vergelijking te maken met de onderwijskosten in Nederland en Vlaanderen. Of tussen het Franstalig en Vlaams onderwijs?

"Belgisch onderwijs" bestaat immers niet. Dit even terloops.
Oud 18 augustus 2015, 10:15   #2056
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel veel werkgevers willen juist een bedrijfswagen aanbieden, omdat dit fiscaal heel interessant is. Wel, u spreekt over de bankensector. Welnu, in 2013 hebben de twee groten, Belfius en BNP Paribas, een systeem ingevoerd waarbij de bedienden konden kiezen tussen ofwel een bijkomend pensioen ofwel een bedrijfswagen. Het ging om de verwerking van een deel van de verloning. Niet dus om een bedrijfswagen als noodzaak voor het werk. De KBC heeft het jaar daarop dat ook ingevoerd. Vroeger was de bedrijfswagen bij de KBC enkel voorbehouden voor het kaderpersoneel, maar nu is dat niet langer het geval.
Bepaalde kaderleden ja.
Maar hoeveel zijn er dat ?
Maar de bedienden die aan de loketten zitten , die op de hoofdzetel de data inkloppen enz... het gros van het personeel.
Dat geloof je toch zelf niet.
Oud 18 augustus 2015, 10:15   #2057
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij de grote Duitse merken zijn bijna 9 op de 10 van de verkochte luxewagens leasings.En banken zijn idd niet gul inzake wagens voor hun bedienden....er is wel een kenetering in zicht want het is ook de reden waarom ze zo moeilijk personeel vinden.Alleszins ken ik een meisje die net is begonnen bij Paribas en ze krijgt een wagen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:16   #2058
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bepaalde kaderleden ja.
Maar hoeveel zijn er dat ?
Maar de bedienden die aan de loketten zitten , die op de hoofdzetel de data inkloppen enz... het gros van het personeel.
Dat geloof je toch zelf niet.
Tijden veranderen.....je bent niet meer mee.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:16   #2059
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eingelijk vrij eenvoudig. Jij en Demonen zijn afgunstig en bekijken onderwijzers, leraars, ambtenaren .... vanuit jullie afgunstige (geen jaloerse) bril.

Alle argumenten ten spijt blijven jullie bij jullie ziekelijk standpunt.
Het is overduidelijk dat geen enkel argument daar tegen is opgewassen.

"De vreugde van bewonderen is de beloning van hen die vrij zijn van afgunst, haat en hebzucht".

Voor alle duidelijkheid: ik ben GEEN ambtenaar.
Jij hebt nooit argumenten Coro, enkel ontkenning van waarheden staat op je agenda. Dialoog is dan ook onmogelijk, het is verdedigen wat niet te verdedigen valt.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2015, 10:17   #2060
Nyquist
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nyquist, aandacht blijven. U verwijst naar de regeling voor federale ambtenaren.

Schijnbaar weet u nog steeds niet dat onderwijspersoneel onder een specifieke CAO valt die afgesloten werd met de Vlaamse overheid.
Dat de discussie in deze draad beperkt is tot enkel en alleen het onderwijs is slechts uw interpretatie. Ook in het onderwijs werkt men trouwens (zoals u ongetwijfeld weet) met een saldo ziektedagen gebaseerd op ancienniteit, dus uw protest spits zich alweer toe op de nevendetails.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be