![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer lezen. Waarin is het belangrijk te weten of iemand die Frans spreekt uit Franstalig België, uit Frankrijk, Zwitserland of Canada komt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 |
Banneling
|
![]() Hewel, wij Vlamingen verlangen nog niet van Fransen, Zwitsers of Canadezen die hier enkele dagen op vacantie komen dat ze moeten aangezien worden voor franstaligen Belgen die het verdoemen om een woord Nederlands te leren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#303 |
Minister-President
|
![]() dat de Franstaligen het vertikken nederlands te leren, zegt alles over de grootsheid van onze taalgemeenschap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Banneling
|
![]() Je vraag is gewoon om eentalige francofonen uit de wind te zetten. Dat ligt er vingerdik op. Hou op met die huichelarij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#306 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar zou het de 'inwijkelingen' niet sieren om de taal van hun nieuwe omgeving aan te leren? Mocht ik van plan zijn naar Spanje te verhuizen, wees dan maar zeker dat ik meteen een cursus spaans aanvat. Dat noem ik respect tonen voor mijn omgeving waar ik mij als 'nieuweling' wil inburgeren. Hetzelfde verhaal mocht de bestemming Arlon zijn. een taalbad frans is het eerste wat op mijn lijstje staat. Wat denk je? Does that make sense? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is hun probleem. Duc heeft het over aanwervingen van Vlamingen in en job waar vereist is dat ze goed Frans kunnen. Een nijpend probleem voor vele Vlaams bedrijven die franstalige klanten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
voor hun rekening nemen, dan zal het het met de vreemde talenkennis van de Vlaamse werknemers toch nog niet zo slecht gesteld zijn zeker. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus de Belgische klok aanhangen dat ze geen Nederlands willen leren omdat het Nederlands voor hen geen volwaardige taal is, maar iets dat beter vandaag dan morgen de wereld uitgeholpen wordt, is een fabeltje om hun francofone nepotisme en bekrompenheid achter te verbergen... Overal waar er franstaligen zijn hebben ze dezelfde problemen met hen. Dat is een internationaal gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 |
Banneling
|
![]() De Islam is op vele gebieden inderdaad een francofonie in het kwadraat om niet te zeggen nog erger en zij zullen inderdaad de grote francofonie een toontje lager leren zingen want ze praten in vele gevallen de zelfde taal... en laten zich dan ook niet afdrogen door de franstalige nepredenaties
Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 augustus 2015 om 11:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Banneling
|
![]() Hewel dan zullen die franstalige klanten, zoals de Vlamingen altijd hebben moeten doen, zich maar moeten aanpassen... Men kan toch niet eisen van een Vlaming dat hij verplicht frans leert??? Ofwel, maar stopt dan onmiddellijk met dit onland of dictatuur die la Belgique noemt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik moet u wel diets maken dat op het ogenblik ze wel enorm veel moeite doen om de Engelse taal in te voeren, te onderwijzen en te leren; Nederlands daar en tegen blijft des duivels...., gewoon durven voorstellen dat het toch normaal zou zijn dat men in een land met een meerderheid aan Vlamingen die taal zou moeten leren is zuivere provocatie en oproepen tot extremisme voor hen, zoals de opruiende Vlamingen die nog niet door hebben dat op heel veel plaatsen in Vlaanderen het al lang niet meer well done is om nog Nederlands te spreken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik val de kleine franstalige burger die niet beter weet, aan, maar ik val keihard de beroepsindoctrinatie van zowel de Vlaamse als de franstalige regeringen en media aan. Maar dat wenst u niet te zien en u wenst de waarheid af te doen als Vlaams extremisme, terwijl het extremisme, heel aggressief voor 100% aan de andere kant van de taalgrens bedreven wordt. Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 augustus 2015 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SMI94 : 20 augustus 2015 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |