![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En al bij al kan wat minder inkomen soms wel degelijk een zaligheid zijn opdat je dan in aanmerking komt voor voordelen allerhande....oa studiebeurs....gratis vervoer....sociaal tarief nutsvoorzieningen enz... En ja ik kan geloven dat er veel cv's binnenkomen in je fabriek maar of dat die daarom allemaal willen werken is een andere vraag......tuurlijk want als SWT 'er moet je bewijzen dat je werk zoekt.....zelfs de plaatselijke frituur hier om de hoek bij mij krijgt van die CV's ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2015 om 09:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Een half uur voor de gang af te stappen....en 3 dagen om tot aan de poort van de fabriek te stappen ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 augustus 2015 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die gelooft dat werkelijk zelf. Ik heb vroeger in de bouw voor zo'n mensen gewerkt. Het weerbericht sprak van een hele week regen, de hemel zag zwart tot aan de horizon en het was aan het gieten dat het niet meer schoon was, hij kwam ons dan vertellen dat we buiten moesten schilderen want het was de laatste wolk boven ons en het weerbericht gaf goed weer - je denkt dan, misschien heeft hij een Spaans weerbericht gezien, maar hij heeft in zijn hoofd zijn eigen weerbericht gefantaseerd, wensdromen weet je niet? Wij schilderen op natte muren, de verf pakte uiteraard niet. Toen dan de eigenaar van het gebouw aankwam was die natuurlijk niet tevreden. Hij vroeg me verbaasd waarom ik in de regen stond te schilderen, ik vertelde hem dat volgens mijn werkgever de regen nu gedaan was, dat het mooi weer was, prima om te schilderen - terwijl de regen van de muren stroomde. Dat betaal ik niet, riep de man uit, prima, zei ik terwijl ik vruchteloos probeerde van mijn lach in te houden, ik zou het ook niet betalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eens iemand bijna 9 maand op werkongeval thuis geweten nadat ze haar vinger had zeer gedaan bij het buitenzetten van de vuilbak.
Jaja...dat kan (in tralalaland)
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 25 tot 35% staat meer dan geregeld ziek.
Als KMO moet je nogal kapitaal hebben om dat bij te benen. De resterende mensen klagen een beetje dat er te weinig geld in het bedrijf is dan. En zetten zich ziek.
![]() |
#228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf ook niet, maar mijn vader wel. Daar was zelfs het nemen van een ritssluiting van 15 cm in de rug en het nemen van een morfinederivaat na een arbeidsongeval niet voldoende voor.
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Arbeidsongeval? Dat is geen controledokter, maar van de verzekering!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hele re integratieplan heeft niets te maken met de controledokter die een werkgever kan sturen, het plan wordt gemaakt, beheert door de dokter van de mutualiteit in samenwerking met de VDAB -ARBEIDSZORG, En nee, het " bestaat niet al een hele tijd" maar is recent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkgever kan nog steeds een controlearts sturen hoor.
![]() |
![]() |
#234 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Privégezondheidsverzekeringen moeten dan het risico denken. Hoe duurder je verzekering, hoe hoger de tussenkomst die je per dag krijgt, want dan betaal je er ook zelf voor. Verzekeringen mogen echter geen info hebben over je gezondheidstoestand. Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 20 augustus 2015 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Controle-arts bedrijf zal niet vaak tegenspreken maar toch pro het bedrijf pleiten en werknemer stimuleren te werken. Tegenwoordig heb je ook allerhande absenteïsmebureaus die zich op deze materie storten. In NL worden zieke mensen soms al dagelijks gebeld om te horen hoe het met al hun klachten is door mensen die daar totaal niet voor opgeleid zijn en zo de privacy van de patiënten zwaar schaden. Stel je voor dat je aan een wildvreemde moet vertellen hoe je je voelt, hoevaak je overgegeven hebt en hoe je stoelgang is. Of hoe misselijk je was van je chemo. En dan van iemand zonder opleiding te horen krijgt dat er toch al duidelijk evolutie in zit en dat je dus allicht bijna klaar bent om te werken etc. of dat je het toch best kan proberen omdat het ergste al voorbij zal zijn. Dat zijn toestanden die in West-Europa bestaan. In NL door bepaalde bedrijven met hoge absenteisme. Of het al in België ingang gevonden heeft weet ik niet? Hier zijn wel privé en publieke bedrijven bezig met absenteïsme. Zoals gesteld, lijkt me een nachtmerrie als je echt ziek en hondsellendig of net iets heel naar te verwerken hebt gekregen. Logischer lijkt me degenen die nog niet actief zijn te activeren. Vervang een zieke vanaf dag 1 door iemand die werkloos is via een bepaald oproep-/poolsysteem zoals bij leerkrachten. De werkgever heeft zo geen productiviteitsverlies, een werkloze krijgt een jobkans. Hoe dat financieel moet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Geen antidepressiva nemen en die kan je opsporen in je bloed zegt ook al veel. En ik denk niet dat veel mensen bereid zijn zomaar pillen met zo'n impact te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet trouwens dat het gedaan wordt iemand verplicht zijn bloed af te nemen om te zien of hij wel zijn antidepressiva neemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. het gewaarborgd loon blijft doorlopen 2. Enkel de dokter van de verzekering bevoegd is tot controle en niet een controlerend arts die door het bedrijf zelf gestuurd wordt. Pas wanneer de verzekering stopt met betalen ( daarom moet je ook altijd aangifte doen bij de mutualiteit) en iemand toch nog ziektebriefjes binnen brengt, mag een bedrijf de eigen controledokter sturen. |
|
![]() |
![]() |