![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() ZE gaan diep in een droomwereld. Een eigen geconstructeerde wereld.
8h in REM is daar meer dan een maand . Of zoiets... Ik ben in slaap gevallen ![]() Hoe beleef je als IK het moment sterven in het allerlaatste moment? |
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 |
Banneling
|
![]() Iedereen worstelt toch zijn hele leven met ik. Tenzij je in denial leeft. Iedereen twijfelt, vreest, wanhoopt,,...
Dat is toch perfect normaal en menselijk? De wijsheid is daarover enkel in jezelf te vinden. Jij bent dat deeltje dat al je gevoelens stuurt. Waaruit vertrekt het hedendaags? |
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier met de tegenstelling: daar. En nu met de tegenstelling straks. Nergens is de tegenstelling van ergens. En nooit is de tegenstelling van ooit. Aldus zijn er mijns inziens meerdere tegenstellingen te bedenken vanuit één en hetzelfde begrip. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In het hier en nu draaien wij ons wezen op en in het daar en straks onplooit zich dat ten volle uit... Als dat zo is. Heb ik te doen met veelal overleden zielen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ook dat men alleen in het leven bewust kan zijn van de dood. En zeker horen beiden bij elkaar. Een mens kan ook levend dood zijn en in de dood het eeuwige leven genieten. Oftewel: het ware leven is in de dood te vinden. Citaat:
Iets geschiedt nu en daarna nooit meer. Het is een volgorde in de tijd. Of iets geschiedt NU niet en ook dan nooit meer. Ook dan is de volgorde in de tijd de eenheid van beiden. Citaat:
Omdat iets alleen HIER is is het verder NERGENS en jouw bewustzijn verenigt beiden in de zin die je uitspreekt. Citaat:
Maar het gevoelsleven is evenzeer een ervaring, dus ook bewust. Half bewust dus. En omdat de mens nooit alles volledig bewust kan zijn, gaan bewustzijn en het onbewuste altijd samen en behoren bij elkaar. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad is er geen derde geslacht, maar zeker is dat man en vrouw bij elkaar horen en in de liefde en de geslachtsdaad met elkaar verenigd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook met het NU het geval dat als abstract begrip NOOIT* bestaat. *Of ook overal en nergens speciaal. **Of ook altijd (het is eeuwig NU) en zichzelf dus opheft (verdwijnt) in zijn eigen tegendeel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Banneling
|
![]() Als ik het terug zo ga bekijken zal ik er weer in verloren lopen. Tijd mijn extremen te aanvaarden en ontplooien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de beweging van het ene in het andere (waar het bij hoort) en de beweging dat is de energie. Zo is hoog bijvoorbeeld een eenheid met laag en wil daar naar toe en openbaart zich als aantrekkingskracht. Hetzelfde tussen man en vrouw en hetzelfde tussen NU of NOOIT*, waarbij jij zelf het ene begrip over laat gaan (verenigt) met het andere. *Het is ook NU EN NOOIT. Want wat NU geschiedt, geschiedt daarna NOOIT meer. En wat NOOIT geschiedt, geschiedt INNERLIJK ALTIJD. Dat is WAT dan NOOIT geschiedt. Als je het zegt, geschiedt het in jouw innerlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Banneling
|
![]() Ik kan dat niet meer zien Harrie.
Maar hoe zouden wij pragmatisch goed met kwaad kunnen unificeren? Positief met negatief laat de lamp branden. Maar hoe woelt die strijdt dan innerlijk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het meest diepzinnige begrip daarvan is volgens mij bij Hegel te vinden als eenheid van tegendelen. Bijvoorbeeld als eenheid van goed en kwaad, eenheid van hoog en laag, en eenheid van man en vrouw, enzovoort. Alles heeft zijn eigen tegendeel, waar het bij hoort. Hegel heeft dat heel diep doordacht tot een totaal systeem van de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het meest diepzinnige begrip daarvan is volgens mij bij Hegel te vinden als eenheid van tegendelen. Bijvoorbeeld als eenheid van goed en kwaad, eenheid van hoog en laag, en eenheid van man en vrouw, enzovoort. Alles heeft zijn eigen tegendeel, waar het bij hoort. Hegel heeft dat heel diep doordacht tot een totaal systeem van de werkelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar worstelen doet me meer denken aan een gevecht met de eigen schaduw als een tweede persoon. Wie ben ik? Ben ik de wedergeboren Jezus of "gewoon" harriechristus? Ik ben er nog steeds niet uit. |
|
![]() |
![]() |