Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 12:08   #421
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Iemand die miskleunen als 'ik vondt' of 'ze hebben het belooft' uit zijn pen/toetsenbord perst, moet tegen mij vooral zijn of haar muil houden over de kennis van het Nederlands van anderstaligen of over 'fierheid' op Vlaanderen of het Vlaams/Nederlands.
Dus tenzij je kennis van iets perfect is, mag je geen fierheid tonen?
Dikke BS.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:09   #422
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die miskleunen als 'ik vondt' of 'ze hebben het belooft' uit zijn pen/toetsenbord perst, moet tegen mij vooral zijn of haar muil houden over de kennis van het Nederlands van anderstaligen of over 'fierheid' op Vlaanderen of het Vlaams/Nederlands.
Jij maakt nooit 'vauden'? Leer eerst eens 'dt-foutje' juist spellen eer je anderen de les spelt. Jij bent duidelijk een typisch groentje zoals ik hier gisteren beschreven heb.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:11.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:09   #423
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Hou het maar bij je 'groene' spul. Dat is erg genoeg.
Aldus degene die nog op geen énkel inhoudelijk punt van mijn posts gereageerd heeft...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:12   #424
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dus tenzij je kennis van iets perfect is, mag je geen fierheid tonen?
Dikke BS.
Hoe kun je nu fier zijn op iets wat je niet kan? Iemand die écht fier op zijn/haar taal is, maakt geen schrijffouten tegen zaken die in het tweede en derde leerjaar aangeleerd worden.
Oud 21 augustus 2015, 12:12   #425
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Aldus degene die nog op geen énkel inhoudelijk punt van mijn posts gereageerd heeft...
Zat er inhoud in je posts? Anderen spelfouten verwijten? Inhoudelijk noem je dat?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:12.
Oud 21 augustus 2015, 12:13   #426
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kun je nu fier zijn op iets wat je niet kan? Iemand die écht fier op zijn/haar taal is, maakt geen schrijffouten tegen zaken die in het tweede en derde leerjaar aangeleerd worden.
Dat kan je hem verwijten als die fouten systematisch gemaakt worden, niet als ze eens occasioneel voorkomen.
Oud 21 augustus 2015, 12:14   #427
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij maakt nooit 'vauden'? Leer eerst eens 'dt-foutje' juist spellen eer je anderen de les spelt. Jij bent duidelijk een typisch groentje zoals ik hier gisteren beschreven heb.
Waar heb ik het woord 'dt-foutje' dan misschreven? Of sterker nog: waar heb ik het woord zelfs gebruikt?

Echt, dat moet fe-no-me-naal spul zijn dat jij gebruikt! Mij schrijffouten aanwrijven in woorden die ik niet eens heb gebruikt...
Oud 21 augustus 2015, 12:16   #428
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Zat er inhoud in je posts? Anderen spelfouten verwijten? Inhoudelijk noem je dat?
Als er geen inhoud in mijn posts zit, dan mag het jou toch absoluut geen moeite kosten om op mijn inhoudsloze vragen te antwoorden?
Oud 21 augustus 2015, 12:19   #429
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan je hem verwijten als die fouten systematisch gemaakt worden, niet als ze eens occasioneel voorkomen.
Foutens als 'ik vindt', 'ik vondt', 'het gebeurd', 'wie betaald dat' en 'het is gebeurt' gebeuren niet 'occasioneel'. En al zeker niet door iemand die naar eigen zeggen 'fier' op zijn taal is.
Oud 21 augustus 2015, 12:21   #430
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar heb ik het woord 'dt-foutje' dan misschreven? Of sterker nog: waar heb ik het woord zelfs gebruikt?

Echt, dat moet fe-no-me-naal spul zijn dat jij gebruikt! Mij schrijffouten aanwrijven in woorden die ik niet eens heb gebruikt...
Sorry, maar ik heb je verward met een andere 'vaudenverbeteraar' in een andere draad.
Oud 21 augustus 2015, 12:23   #431
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Sorry, maar ik heb je verward met een andere 'vaudenverbeteraar' in een andere draad.
Beetje verblind door woede?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:23   #432
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Foutens als 'ik vindt', 'ik vondt', 'het gebeurd', 'wie betaald dat' en 'het is gebeurt' gebeuren niet 'occasioneel'. En al zeker niet door iemand die naar eigen zeggen 'fier' op zijn taal is.
Ik zie hier in verhouding toch weinig fouten ertegen geschreven worden.
Het blijft kleinzielig iemand daarvoor te kleineren.
Taal is niet alleen schrijftaal.
Oud 21 augustus 2015, 12:24   #433
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er geen inhoud in mijn posts zit, dan mag het jou toch absoluut geen moeite kosten om op mijn inhoudsloze vragen te antwoorden?
Op iets inhoudsloos kun je niet zinvol reageren. Dat is toch evident.
Oud 21 augustus 2015, 12:25   #434
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verwarring komt wel meer voor bij mensen met problemen met hun kortetermijngeheugen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:28   #435
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Beetje verblind door woede?
Kijk, AJ, ik durf mijn fout toegeven.
Bij jou moet dat nog de eerste keer gebeuren.
Oud 21 augustus 2015, 12:29   #436
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Verwarring komt wel meer voor bij mensen met problemen met hun kortetermijngeheugen.
Vorige post geldt ook voor jou, Panda.
De Belgo-tweeling vult elkaar als gieren aan. Zo kennen we ze weer.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:31.
Oud 21 augustus 2015, 12:43   #437
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vorige post geldt ook voor jou, Panda.
De Belgo-tweeling vult elkaar als gieren aan. Zo kennen we ze weer.
Je begint als tandem te klinken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:52   #438
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je begint als tandem te klinken...
SI en de aandachtige lezer...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:56   #439
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoe schrijft ge in het Maaslands?
Dao hôbbe veer eine diksjonaer veur.

http://www.limburghuis.nl/int_intro.html

Spitting Image meende mij en steek te geven over het verdwijnen van het Maaslands. Ge kunt het draaien en keren zo veel ge wilt. Die taal is in de verdrukking gekomen door de Nederlandstaligen, en zeker niet door de Franstaligen.

De Nederlandstalige Belgen weigerden het Limburgs te erkennen als minderheidstaal, een statuut dat het in Nederlands wél heeft. Je merkt dan ook dat in Nederland Limburgs veel minder in de verdrukking komt dan in België. Omdat er door die erkenning geld vrij komt voor het behoud van dit cultureel erfgoed.

Als men mij zegt dat het in de verdrukking komen van mijn moedertaal geen probleem mag vormen, waarom zou het verdwijnen van Nederlands dan een probleem moeten vormen?* Wat maakt het nu eigenlijk uit of ge in Nederlands, Frans of Chinees communiceert? Voor mij is heel die taaldiscussie niks anders dan een voorwendsel dat sommigen gebruiken om macht te verwerven. Het verbaast mij elke dag weer dat zoveel mensen, waarvan ik mag veronderstellen dat ze niet zo dom zijn, zich voor die communautaire kar laten spannen.

Mijn kleinkinderen zullen geen of slechts een heel beperkte kennis van mijn moedertaal bezitten. Moet ik nu gaan zitten janken en klagen? Maakt hen dat nu ongelukkiger? Neen, ik pas mij aan en spreek of leer de taal die ze wel machtig zijn.
Taal bezit geen grondgebied. Ze mogen zoveel taalgrenzen trekken als ze willen. Dat zal nooit kunnen tegenhouden dat mensen andere talen gaan gebruiken. Kijk maar eens hoe niettegenstaande onze, voor sommigen 'heilige' taalgrens, de Engels taal meer en meer terrein verovert in het Vlaamse gewest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 12:59   #440
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dao hôbbe veer eine diksjonaer veur.

http://www.limburghuis.nl/int_intro.html

Spitting Image meende mij en steek te geven over het verdwijnen van het Maaslands. Ge kunt het draaien en keren zo veel ge wilt. Die taal is in de verdrukking gekomen door de Nederlandstaligen, en zeker niet door de Franstaligen.

De Nederlandstalige Belgen weigerden het Limburgs te erkennen als minderheidstaal, een statuut dat het in Nederlands wél heeft. Je merkt dan ook dat in Nederland Limburgs veel minder in de verdrukking komt dan in België. Omdat er door die erkenning geld vrij komt voor het behoud van dit cultureel erfgoed.

Als men mij zegt dat het in de verdrukking komen van mijn moedertaal geen probleem mag vormen, waarom zou het verdwijnen van Nederlands dan een probleem moeten vormen?* Wat maakt het nu eigenlijk uit of ge in Nederlands, Frans of Chinees communiceert? Voor mij is heel die taaldiscussie niks anders dan een voorwendsel dat sommigen gebruiken om macht te verwerven. Het verbaast mij elke dag weer dat zoveel mensen, waarvan ik mag veronderstellen dat ze niet zo dom zijn, zich voor die communautaire kar laten spannen.

Mijn kleinkinderen zullen geen of slechts een heel beperkte kennis van mijn moedertaal bezitten. Moet ik nu gaan zitten janken en klagen? Maakt hen dat nu ongelukkiger? Neen, ik pas mij aan en spreek of leer de taal die ze wel machtig zijn.
Taal bezit geen grondgebied. Ze mogen zoveel taalgrenzen trekken als ze willen. Dat zal nooit kunnen tegenhouden dat mensen andere talen gaan gebruiken. Kijk maar eens hoe niettegenstaande onze, voor sommigen 'heilige' taalgrens, de Engels taal meer en meer terrein verovert in het Vlaamse gewest.

Je bedoelt: mijn kinderen zijn verfranst en ik verfrans mee. En dan maar fier zijn op zijn Maaslands!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be