![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dikke BS.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() Jij maakt nooit 'vauden'? Leer eerst eens 'dt-foutje' juist spellen eer je anderen de les spelt. Jij bent duidelijk een typisch groentje zoals ik hier gisteren beschreven heb.
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Banneling
|
![]() Hoe kun je nu fier zijn op iets wat je niet kan? Iemand die écht fier op zijn/haar taal is, maakt geen schrijffouten tegen zaken die in het tweede en derde leerjaar aangeleerd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() Zat er inhoud in je posts? Anderen spelfouten verwijten? Inhoudelijk noem je dat?
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Banneling
|
![]() Dat kan je hem verwijten als die fouten systematisch gemaakt worden, niet als ze eens occasioneel voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Echt, dat moet fe-no-me-naal spul zijn dat jij gebruikt! Mij schrijffouten aanwrijven in woorden die ik niet eens heb gebruikt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() Foutens als 'ik vindt', 'ik vondt', 'het gebeurd', 'wie betaald dat' en 'het is gebeurt' gebeuren niet 'occasioneel'. En al zeker niet door iemand die naar eigen zeggen 'fier' op zijn taal is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Banneling
|
![]() Sorry, maar ik heb je verward met een andere 'vaudenverbeteraar' in een andere draad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het blijft kleinzielig iemand daarvoor te kleineren. Taal is niet alleen schrijftaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Belgo-tweeling vult elkaar als gieren aan. Zo kennen we ze weer. Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begint als tandem te klinken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dao hôbbe veer eine diksjonaer veur.
![]() http://www.limburghuis.nl/int_intro.html Spitting Image meende mij en steek te geven over het verdwijnen van het Maaslands. Ge kunt het draaien en keren zo veel ge wilt. Die taal is in de verdrukking gekomen door de Nederlandstaligen, en zeker niet door de Franstaligen. De Nederlandstalige Belgen weigerden het Limburgs te erkennen als minderheidstaal, een statuut dat het in Nederlands wél heeft. Je merkt dan ook dat in Nederland Limburgs veel minder in de verdrukking komt dan in België. Omdat er door die erkenning geld vrij komt voor het behoud van dit cultureel erfgoed. Als men mij zegt dat het in de verdrukking komen van mijn moedertaal geen probleem mag vormen, waarom zou het verdwijnen van Nederlands dan een probleem moeten vormen?* Wat maakt het nu eigenlijk uit of ge in Nederlands, Frans of Chinees communiceert? Voor mij is heel die taaldiscussie niks anders dan een voorwendsel dat sommigen gebruiken om macht te verwerven. Het verbaast mij elke dag weer dat zoveel mensen, waarvan ik mag veronderstellen dat ze niet zo dom zijn, zich voor die communautaire kar laten spannen. Mijn kleinkinderen zullen geen of slechts een heel beperkte kennis van mijn moedertaal bezitten. Moet ik nu gaan zitten janken en klagen? Maakt hen dat nu ongelukkiger? Neen, ik pas mij aan en spreek of leer de taal die ze wel machtig zijn. Taal bezit geen grondgebied. Ze mogen zoveel taalgrenzen trekken als ze willen. Dat zal nooit kunnen tegenhouden dat mensen andere talen gaan gebruiken. Kijk maar eens hoe niettegenstaande onze, voor sommigen 'heilige' taalgrens, de Engels taal meer en meer terrein verovert in het Vlaamse gewest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bedoelt: mijn kinderen zijn verfranst en ik verfrans mee. En dan maar fier zijn op zijn Maaslands! ![]() |
|
![]() |
![]() |