Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 17 november 2004, 23:46   #81
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
wat is ras? wat is volk? wat is natie? je moet wat meer onderscheid maken in deze woorden denkik
Ik zal je wat helpen ..........

Dewinter : "eigen volk eerst" ........."wij gaan voor een blank Europa"........etc etc...........8)
Pietje is offline  
Oud 17 november 2004, 23:47   #82
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een vergelijking die, alhoewel sterk overdreven, beweert dat vreemdelingen (hier door de veralgemening marokkaan) geen bestuurs functies mogen aannemen in ons land. Dit heeft niks met racisme te maken want een belgische marokkaan mag dat toch wel?
Tiens, wat lees ik hier uit het arrest?:

Mohamed, flik: bangelijk! … Merkwaardig toch, dat net de vertegenwoordigers van de bevolkingsgroep met de hoogste criminaliteitsgraad van Antwerpen perse politieagent moet worden. Wellicht krijgen alle brandstichters binnenkort een uitnodiging om brandweerman te worden? En alle pedofielen een betrekking in het stadsonderwijs? Eén ding is zeker: als Mohammed ook ‘flik’ wordt, zal er meer dan één Antwerpenaar terecht een ‘bangelijk’ gevoel hebben…

Zeg nu eens waar jouw onderscheid staat tussen Belgische Marokkanen en andere? Ik wist trouwens niet dat flik een bestuursfunctie was? Leg eens uit alsjeblieft hoe dit niet racistisch is? Dank je wel hoor.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 17 november 2004, 23:48   #83
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje

Dewinter :

"eigen volk eerst" volk is geen ras
"wij gaan voor een blank Europa" dit is racisme. (hoe lang was dat ook alweer geleden?)

8)

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 november 2004 om 23:49.
Ambiorix is offline  
Oud 17 november 2004, 23:48   #84
ingenious

Standaard

Citaat:
Als een vergelijking die, alhoewel sterk overdreven, beweert dat vreemdelingen (hier door de veralgemening marokkaan) geen bestuurs functies mogen aannemen in ons land. Dit heeft niks met racisme te maken want een belgische marokkaan mag dat toch wel?
een vreemdeling kan volgens mij geen politieman worden. het ging hier om een actie waarbij de politie vrouwen en allochtonen (die dus wel belg zijn) wou aantrekken voor hun korps, omdat die relatief gezien ondervertegenwoordigd zijn. jou uitleg lijkt me dus fout. deze slogan sloeg wel degelijk op belgen van marokkaanse origine, en het is dus wel degelijk een oproep tot discriminatie op basis van afkomst, en bijgevolg volledig af te keuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 november 2004, 23:52   #85
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Zeg nu eens waar jouw onderscheid staat tussen Belgische Marokkanen en andere?
gewoon, die met een belgisch paspoort is een belg

Citaat:
Ik wist trouwens niet dat flik een bestuursfunctie was? Leg eens uit alsjeblieft hoe dit niet racistisch is? Dank je wel hoor.
ok, een gezagsfunctie, 't doet er niet toe.

Ik vind het niet racistisch omdat het niet op basis van ras is.
Ambiorix is offline  
Oud 17 november 2004, 23:52   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Pietje

Dewinter :

"eigen volk eerst" volk is geen ras
"wij gaan voor een blank Europa"

"Zwart en geel : dit is racisme. (hoe lang was dat ook alweer geleden?)

8)

Pietje : Maakt niet uit , "hij" denkt er nog net zo over, alleen zegt hij het niet meer luidop om zo "salonfähig" te worden. Blijkbaar lopen daar nogal wat idioten in.8)

Pietje is offline  
Oud 17 november 2004, 23:59   #87
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In het citaat van het arrest manneke.

Citaat:

Die "Mohamed" etc... is gewoon een wat ongelukkig toeval of wa????

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 18 november 2004, 00:00   #88
ingenious

Standaard

Citaat:

volgens mij wel, lees mijn vorige post maar.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 18 november 2004, 00:00   #89
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens weet ik nog steeds niet hoe ik die tekst moet lezen om het niet racistisch te vinden. Ik kan amper wachten

nou nou is offline  
Oud 18 november 2004, 00:01   #90
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Niet direct het behang dat ik zou kiezen om mijn kamer te behangen...
Hans1 is offline  
Oud 18 november 2004, 00:02   #91
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

[size=3]NU TE KOOP: VLAAMS BEHANG[/size]

Drie vzw's die het goed menen met het volk brengen vandaag een nieuwe decoratieve lijn behangpapier op de markt: Vlaams Behang. Het ontwerp combineert traditionele krachtige waarden met een nieuw en fris imago.

Vlaams Behang oogt aannemelijk en modern, maar houdt tegelijk krachtig vast aan de betrouwbare basis van vorige reeksen. Meer van hetzelfde dus, maar alles oogt nu gewoon wat anders.

Vanaf vandaag te koop via de gebruikelijke netwerken, 2 euro per strekkende arm.

bron: http://www.bartvandamme.be/
Van Minnebrugge heeft wéér aandacht nodig.
Westland New Post is offline  
Oud 18 november 2004, 00:03   #92
Ambiorix

Standaard

Citaat:
In het citaat van het arrest manneke.
aah, nerges natuurlijk. Dat staat der niet in. Maar vermits flikken belgisch móeten zijn zoals ingenious zei, wat is dan het probleem? dan is heel dat citaat gewoon nonsens want men maakt zich druk om niets (er kúnnen immers ook geen marokkanen flik worden).

Citaat:
Die "Mohamed" etc... is gewoon een wat ongelukkig toeval of wa????
dat is net zoals het feit dat ze over marokkanen praten, een veralgemening.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 18 november 2004 om 00:05.
Ambiorix is offline  
Oud 18 november 2004, 00:09   #93
ingenious

Standaard

Citaat:
aah, nerges natuurlijk. Dat staat der niet in. Maar vermits flikken belgisch móeten zijn zoals ingenious zei, wat is dan het probleem?

volgens mij zijn we een beetje naast elkaar aan het praten. flikken moeten over de belgische nationaliteit beschikken. het pamflet van het blok dat het arrest aanhaalt (en dat nou nou hier copy-paste), is dus gericht tegen belgen van marokkaanse origine. dat is het probleem. ze zeggen dat een bepaalde bevolkingsgroep niet bij de politie mag, niet op basis van nationaliteit, maar op basis van afkomst. racisme dus.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 18 november 2004, 00:09   #94
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
aah, nerges natuurlijk. Dat staat der niet in. Maar vermits flikken belgisch móeten zijn zoals ingenious zei, wat is dan het probleem? dan is heel dat citaat gewoon nonsens want men maakt zich druk om niets (er kúnnen immers ook geen marokkanen flik worden).
Het probleem is dat volgens het Blok het feit dat een "Mohamed" flik wordt, de Antwerpenaar TERECHT een "bangelijk" gevoel zou geven en wordt gelijkgesteld aan pedofielen in het onderwijs. Hoe is dit niet racistisch vraag ik u?

Citaat:
*zucht*... en sluit het feit dat iets een veralgemening is, racisme uit? Met andere woorden: kan een veralgemening racistisch zijn en waarom is dat in dit geval niet zo?

nou nou is offline  
Oud 18 november 2004, 00:13   #95
Piet Hein
Minister

Standaard

awel vlaams behang dat zou nog iets zijn een gele achtergrond met een zwarte leeuw als motief dat zou niet misstaan op mijn kamer.
Piet Hein is offline  
Oud 18 november 2004, 00:13   #96
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
volgens mij zijn we een beetje naast elkaar aan het praten. flikken moeten over de belgische nationaliteit beschikken. het pamflet van het blok dat het arrest aanhaalt (en dat nou nou hier copy-paste), is dus gericht tegen belgen van marokkaanse origine. dat is het probleem. ze zeggen dat een bepaalde bevolkingsgroep niet bij de politie mag, niet op basis van nationaliteit, maar op basis van afkomst. racisme dus.
Ik beschouw "marokkanen" nog altijd als een ander volk van een ander land. Trouwens: wat als je grootvader een marokkaan is? of je moeder? Ben je dan "van marokkaanse afkomst"? Ik doe moeite om het te snappen, maar dit gaat er niet goed in hoor.
Ambiorix is offline  
Oud 18 november 2004, 00:16   #97
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat volgens het Blok het feit dat een "Mohamed" flik wordt, de Antwerpenaar TERECHT een "bangelijk" gevoel zou geven en wordt gelijkgesteld aan pedofielen in het onderwijs. Hoe is dit niet racistisch vraag ik u?

*zucht*... en sluit het feit dat iets een veralgemening is, racisme uit? Met andere woorden: kan een veralgemening racistisch zijn en waarom is dat in dit geval niet zo?
het probleem met jullie is dat jullie een probleem zien waar er geen is. En dat van die pedofiel: ok dat is niet goed, zelfs slecht gezegd. Het is fout. Maar géen racisme! je moet niet meteen alles wat tegen een vreemdeling verkeerd wordt gezegd opvatten als racisme.. het wordt een mode woord precies.
Ambiorix is offline  
Oud 18 november 2004, 00:21   #98
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
het probleem met jullie is dat jullie een probleem zien waar er geen is. En dat van die pedofiel: ok dat is niet goed, zelfs slecht gezegd. Het is fout. Maar géen racisme! je moet niet meteen alles wat tegen een vreemdeling verkeerd wordt gezegd opvatten als racisme.. het wordt een mode woord precies.
Arrest gelezen? Nee zeker?

nou nou is offline  
Oud 18 november 2004, 00:28   #99
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik beschouw "marokkanen" nog altijd als een ander volk van een ander land. Trouwens: wat als je grootvader een marokkaan is? of je moeder? Ben je dan "van marokkaanse afkomst"? Ik doe moeite om het te snappen, maar dit gaat er niet goed in hoor.
maar daar gaat het om: het gaat in dit geval niet over marokkanen, maar om belgen van marokkaanse afkomst. het zijn dus mensen met een belgisch paspoort, net als jij en ik. meestal zijn ze ook hier geboren een grootgebracht. die afkomst, dat kan gaan om iemand met marokkaanse ouders, grootouders, overgrootouders, weet ik veel. maar dat doet er niet toe.

kijk, die campagne is niet gericht naar mensen met een marokkaanse nationaliteit, aangezien deze volgens de wet geen agent kunnen worden. daarom slaat deze slogan van het blok dus niet op mensen met de marokkaanse nationaliteit maar op belgen met een vreemde naam en een licht ander kleurke. ze mogen van het blok niet bij de politie, niet omdat ze niet bekwaam zijn, niet omdat ze geen nederlands kunnen, niet omdat ze fysisch niet geschikt zijn, maar puur op basis van hun marokkaanse afkomst. dat is je reinste racisme, en als je dat niet snapt, kan ik je ook niet meer helpen.

Citaat:
ingenious is offline  
Oud 18 november 2004, 00:30   #100
ingenious

Standaard

Citaat:
racisme wordt tegenwoordig veel gebruikt, niet omdat het een modewoord is, maar omdat het veel voorkomt, jammer genoeg.

Citaat:
ingenious is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be