![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik zou je bvb over een anekdote kunnen vertellen slechts enkele weken geleden meegemaakt tijdens een bezoekje aan de Noorderburen. Op zakelijk vlak bedoel ik dat, maar uiteindelijk wel iets wat mogelijks een tastbare reden anno 2015 voor de revolutie zou kunnen benadrukken. Verschil in eigenschap. Ik bedoel er niets persoonlijks mee, dat wordt ik zelden graag tenslotte praten we in deze ook niet over het individu, zo praat ik bijvoorbeeld maar deeltijds over wat ikzelf wil. (Geloof het of niet). Maar vraagt u de 'vlamingen' of zij een aansluiting willen, en 3/4 zullen met hoge waarschijnlijkheid afkerig antwoorden. (op zijn minst denken). Dat is realiteit :/.
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 20 augustus 2015 om 12:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ge bedoelt brainwashen? ![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Over het verleden werd al veel gezegd en geschreven, zal wel, maar de anekdote waar ik u over zou kunnen vertellen was alvast geen 'Belgische propaganda' beste kameraad. Trouwens wie liggen er steeds te lampertampen over 'domme Belgen' wanneer ze maar de kans ruiken? Geen haar veranderd schijnbaar. Samengevat; ik ben uwe tweederangsburger niet zoon zijn we duidelijk? 'Opzouten'.
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 21 augustus 2015 om 02:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Schepen
|
![]() "Tweehonderd jaar brainwashen"..
Nog iets?? De opgebouwde sympathie lijkt meteen weer verloren, met een bloedende neus ga je bij mij niet ver komen.
oerbelg Laatst gewijzigd door Matonge : 21 augustus 2015 om 02:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zo'n verschillen zijn naar mijn mening ook geen probleem. Een Parijzenaar is ook anders dan mensen uit het zuiden van Frankrijk, en iemand uit Beieren is anders dan iemand uit Brandenburg. Té veel overeenkomsten vereisen zorgt wel voor een erg enge visie op het concept "volk", en zou integratie van autochtonen volledig uitsluiten. Het gaat er om wat men deelt (de taal en een groot stuk geschiedenis), en minder om in hoe men verschilt. Zo'n opmerkingen maken wij eveneens over Nederlanders. Het aantal mopjes over Nederlanders getuigt daarvan. Dat is echter niet meer dan "gezonde concurrentie" tussen twee buren, net zoals er ook mopjes worden gemaakt tussen provincies onderling. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 augustus 2015 om 07:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 14:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niet onverwacht, vermits dat net is hoe de Belgicistische propaganda werkt. De Noord-Nederlandse geschiedschrijving wordt bijna volledig genegeerd en in de plaats krijgt men dingen te horen over Keltische stammen uit de klassieke oudheid en akkefietjes tussen de steden van het graafschap Vlaanderen. De periode van het hertogdom Brabant, de Gouden eeuw van Antwerpen en de geschiedenis van de Nederlandse Republiek worden blijven vrijwel onbelicht. Het bestaan van pro-Nederlands verzet in België en de vervolging daarvan wordt zelfs volledig doodgezwegen. Alles om de band tussen noord en zuid uit het bewustzijn te houden. De Belgicistische revisionistische propaganda is er dan ook vooral op toegespitst om dingen te verzwijgen. Niet verwonderlijk dus dat gij denkt dat ze niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat er geniale mensen zoals u zijn die dat allemaal doorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat Matonge zich liever identificeert met 2000 jaar oude kelten dan met 200 jaar oude landsgenoten kan tellen. Knapje staaltje Belgicistische zinsbegoocheling. Laatst gewijzigd door Troubadour : 21 augustus 2015 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat Vlaams nationalisten 'zinsbegoocheling' bestendig zijn. Is dat genetisch dat jullie superieur zijn? Is dat opvoeding? Wat is uw geheim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
Antwoordt aub op mijn vragen, ik wil echt uw geheim kennen. Citaat:
![]() Maar nogmaals, waarom bent u slimmer dan de rest? Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 augustus 2015 om 19:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |