Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2015, 11:58   #81
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matonge Bekijk bericht
Ah, zekerheid. Heb me altijd afgevraagd wie zoiets in pacht heeft. Het voordeel van veertig jaar heimelijke particratie, die zekerheid heeft u. Maar niet veel meer. En soms moet je verder kijken dan een horizon toelaat makker.

Ik zie mezelf niet als een unitarist pur sang. Maar ik ben wel een neigend unitarist. Gewoon, om het belachelijke van zeven en zoveel regeringen/parlementen weg te dromen. Geen zekerheid. Gewoon strijd.

Vijftien minuten volstaan mij doorgaans om met mensen eventjes terug te keren in de tijd. Naar het middelpunt van de buik, zeg maar. Aka het volk. Ik heb geen behoefte aan extremisten. Noch links noch rechts. U kan dat naïef noemen. Maar dat ben ik met een zuiver geweten.
Ik ben ook unitarist. Zij het een andere unie dan u voor ogen heeft.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 12:33   #82
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben ook unitarist. Zij het een andere unie dan u voor ogen heeft.
Dat siert u. Ik vind het an sich ook allemaal leuk maar mijn geheugen laat me zelden in de steek.

Ik zou je bvb over een anekdote kunnen vertellen slechts enkele weken geleden meegemaakt tijdens een bezoekje aan de Noorderburen. Op zakelijk vlak bedoel ik dat, maar uiteindelijk wel iets wat mogelijks een tastbare reden anno 2015 voor de revolutie zou kunnen benadrukken. Verschil in eigenschap. Ik bedoel er niets persoonlijks mee, dat wordt ik zelden graag tenslotte praten we in deze ook niet over het individu, zo praat ik bijvoorbeeld maar deeltijds over wat ikzelf wil. (Geloof het of niet). Maar vraagt u de 'vlamingen' of zij een aansluiting willen, en 3/4 zullen met hoge waarschijnlijkheid afkerig antwoorden. (op zijn minst denken).

Dat is realiteit :/.

Laatst gewijzigd door Matonge : 20 augustus 2015 om 12:39.
Matonge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 13:41   #83
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar vraagt u de 'vlamingen' of zij een aansluiting willen, en 3/4 zullen met hoge waarschijnlijkheid afkerig antwoorden. (op zijn minst denken).

Dat is realiteit :/.
De meerderheid van de Vlamingen is inderdaad geen voorstander van een hereniging. Dat betekent natuurlijk niet dat dit niet kan veranderen, of dat ik op zijn minst mensen kan proberen te overtuigen .
Oud 20 augustus 2015, 17:59   #84
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar vraagt u de 'vlamingen' of zij een aansluiting willen, en 3/4 zullen met hoge waarschijnlijkheid afkerig antwoorden. (op zijn minst denken). Dat is realiteit :/.
Eerst een informatie- en sensibilisatieaktie en enkele generaties met een objektief geschiednisonderwijs in kontakt brengen, en dan die vraag stellen.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2015, 19:39   #85
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Eerst een informatie- en sensibilisatieaktie en enkele generaties met een objektief geschiednisonderwijs in kontakt brengen, en dan die vraag stellen.

Ge bedoelt brainwashen?
Oud 20 augustus 2015, 21:02   #86
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge bedoelt brainwashen?
Als je het mij vraagt is het net de overdreven anti-Nederlandse houding die bij veel Vlamingen heerst het resultaat van bijna tweehonderd jaar brainwashen.
Oud 21 augustus 2015, 02:38   #87
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als je het mij vraagt is het net de overdreven anti-Nederlandse houding die bij veel Vlamingen heerst het resultaat van bijna tweehonderd jaar brainwashen.
Wij hebben helemaal geen anti Nederlandse houding zoals jij er van droomt. Wij zijn als volk van nature meer introvert mag het even, én er stroomt behoorlijk wat Latijns bloed door "vlaamse" aderen.

Over het verleden werd al veel gezegd en geschreven, zal wel, maar de anekdote waar ik u over zou kunnen vertellen was alvast geen 'Belgische propaganda' beste kameraad.
Trouwens wie liggen er steeds te lampertampen over 'domme Belgen' wanneer ze maar de kans ruiken? Geen haar veranderd schijnbaar. Samengevat; ik ben uwe tweederangsburger niet zoon zijn we duidelijk?

'Opzouten'.

Laatst gewijzigd door Matonge : 21 augustus 2015 om 02:43.
Oud 21 augustus 2015, 02:44   #88
Matonge
Schepen

Standaard

"Tweehonderd jaar brainwashen"..

Nog iets??

De opgebouwde sympathie lijkt meteen weer verloren, met een bloedende neus ga je bij mij niet ver komen.

Laatst gewijzigd door Matonge : 21 augustus 2015 om 02:51.
Oud 21 augustus 2015, 06:58   #89
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Tweehonderd jaar brainwashen"..

Nog iets??

De opgebouwde sympathie lijkt meteen weer verloren, met een bloedende neus ga je bij mij niet ver komen.
Ik had dus toch een "knipoog" smiley ( ) achter mijn opmerking moeten plaatsen. Die zin was niet al te serieus bedoeld.
Oud 21 augustus 2015, 07:00   #90
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij hebben helemaal geen anti Nederlandse houding zoals jij er van droomt. Wij zijn als volk van nature meer introvert mag het even, én er stroomt behoorlijk wat Latijns bloed door "vlaamse" aderen.

'Opzouten'.
Ik denk dat onze introverte ingesteldheid toch in ruime mate te wijten is aan de opvoeding. Ik ben er van overtuigd dat ik meer extrovert zou zijn als ik anders opgevoed was, en meer met extroverte mensen in contact kwam.

En zo'n verschillen zijn naar mijn mening ook geen probleem. Een Parijzenaar is ook anders dan mensen uit het zuiden van Frankrijk, en iemand uit Beieren is anders dan iemand uit Brandenburg.

Té veel overeenkomsten vereisen zorgt wel voor een erg enge visie op het concept "volk", en zou integratie van autochtonen volledig uitsluiten. Het gaat er om wat men deelt (de taal en een groot stuk geschiedenis), en minder om in hoe men verschilt.

Citaat:
Trouwens wie liggen er steeds te lampertampen over 'domme Belgen' wanneer ze maar de kans ruiken? Geen haar veranderd schijnbaar. Samengevat; ik ben uwe tweederangsburger niet zoon zijn we duidelijk?

'Opzouten'.
Zo'n opmerkingen maken wij eveneens over Nederlanders. Het aantal mopjes over Nederlanders getuigt daarvan. Dat is echter niet meer dan "gezonde concurrentie" tussen twee buren, net zoals er ook mopjes worden gemaakt tussen provincies onderling.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 augustus 2015 om 07:10.
Oud 21 augustus 2015, 14:57   #91
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Over het verleden werd al veel gezegd en geschreven, zal wel, maar de anekdote waar ik u over zou kunnen vertellen was alvast geen 'Belgische propaganda' beste kameraad.

'Opzouten'.
De Fransen laten inderdaad geen kans onbenut.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 14:59   #92
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

'Opzouten'.
Leuk dat je nog eens wijst op de kaakjes die de Spaanse en Fracnse soldaten hier achtergelaten hebben.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 21 augustus 2015 om 14:59.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 16:08   #93
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:

'Opzouten'.
De anti-Nederlandse houding verraadt zich door de grote nadruk op onderlinge verschillen en het grotendeels negeren van de gelijkenissen.

Niet onverwacht, vermits dat net is hoe de Belgicistische propaganda werkt. De Noord-Nederlandse geschiedschrijving wordt bijna volledig genegeerd en in de plaats krijgt men dingen te horen over Keltische stammen uit de klassieke oudheid en akkefietjes tussen de steden van het graafschap Vlaanderen. De periode van het hertogdom Brabant, de Gouden eeuw van Antwerpen en de geschiedenis van de Nederlandse Republiek worden blijven vrijwel onbelicht. Het bestaan van pro-Nederlands verzet in België en de vervolging daarvan wordt zelfs volledig doodgezwegen. Alles om de band tussen noord en zuid uit het bewustzijn te houden.

De Belgicistische revisionistische propaganda is er dan ook vooral op toegespitst om dingen te verzwijgen. Niet verwonderlijk dus dat gij denkt dat ze niet bestaat.
Troubadour is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 16:53   #94
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Troubadour Bekijk bericht
De anti-Nederlandse houding verraadt zich door de grote nadruk op onderlinge verschillen en het grotendeels negeren van de gelijkenissen.

Niet onverwacht, vermits dat net is hoe de Belgicistische propaganda werkt. De Noord-Nederlandse geschiedschrijving wordt bijna volledig genegeerd en in de plaats krijgt men dingen te horen over Keltische stammen uit de klassieke oudheid en akkefietjes tussen de steden van het graafschap Vlaanderen. De periode van het hertogdom Brabant, de Gouden eeuw van Antwerpen en de geschiedenis van de Nederlandse Republiek worden blijven vrijwel onbelicht. Het bestaan van pro-Nederlands verzet in België en de vervolging daarvan wordt zelfs volledig doodgezwegen. Alles om de band tussen noord en zuid uit het bewustzijn te houden.

De Belgicistische revisionistische propaganda is er dan ook vooral op toegespitst om dingen te verzwijgen. Niet verwonderlijk dus dat gij denkt dat ze niet bestaat.
Het is een complot, een complot zeg ik u!

Gelukkig dat er geniale mensen zoals u zijn die dat allemaal doorzien.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 17:11   #95
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het is een complot, een complot zeg ik u!

Gelukkig dat er geniale mensen zoals u zijn die dat allemaal doorzien.
Zeg, slimme, dat de Belgische geschiedschrijving vanaf 1830 vanuit anti-Nederlands perspectief werd geschreven is gewoon een academisch feit hoor. De geest daarvan is blijven hangen, met dezelfde idiote mythes die tot de dag van vandaag herhaald worden.

Dat Matonge zich liever identificeert met 2000 jaar oude kelten dan met 200 jaar oude landsgenoten kan tellen. Knapje staaltje Belgicistische zinsbegoocheling.

Laatst gewijzigd door Troubadour : 21 augustus 2015 om 17:24.
Oud 21 augustus 2015, 18:06   #96
geertvdb

Standaard

Citaat:
Zeg, slimme, dat de Belgische geschiedschrijving vanaf 1830 vanuit anti-Nederlands perspectief werd geschreven is gewoon een academisch feit hoor. De geest daarvan is blijven hangen, met dezelfde idiote mythes die tot de dag van vandaag herhaald worden.
Maar hoe hebt u die mythes kunnen doorprikken? Wat is het geheim van uw genialiteit? Waarom is de massa dom en u niet?
Citaat:
Dat Matonge zich liever identificeert met 2000 jaar oude kelten dan met 200 jaar oude landsgenoten kan tellen. Knapje staaltje Belgicistische zinsbegoocheling.
Gelukkig dat Vlaams nationalisten 'zinsbegoocheling' bestendig zijn. Is dat genetisch dat jullie superieur zijn? Is dat opvoeding? Wat is uw geheim?
Oud 21 augustus 2015, 18:43   #97
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Maar hoe hebt u die mythes kunnen doorprikken? Wat is het geheim van uw genialiteit? Waarom is de massa dom en u niet?
Maar Geert toch, zo moeilijk is dat niet! Allez, gewoon soms eens een boek openslaan ... ge moet dat eens proberen!

Citaat:
Gelukkig dat Vlaams nationalisten 'zinsbegoocheling' bestendig zijn. Is dat genetisch dat jullie superieur zijn? Is dat opvoeding? Wat is uw geheim?
Hahaha, ik ben geeneens Vlaams-nationalist. Zelfs nooit geweest. Weer een prachtige demonstratie van uw kunde in het begrijpend lezen.
Oud 21 augustus 2015, 18:56   #98
geertvdb

Standaard

Citaat:
Maar Geert toch, zo moeilijk is dat niet! Allez, gewoon soms eens een boek openslaan ... ge moet dat eens proberen!
Mijn naam is niet Geert, waar haalt u dat vandaan? U schrijft onduidelijk. Gewoon een boek openslaan? Welk boek? In welk boek staat er het geheim van uw genialiteit?

Antwoordt aub op mijn vragen, ik wil echt uw geheim kennen.
Citaat:

Hahaha, ik ben geeneens Vlaams-nationalist. Zelfs nooit geweest. Weer een prachtige demonstratie van uw kunde in het begrijpend lezen.
Ha ha ha Ik ben blij dat ik u kan doen lachen. Waar heb ik eigenlijk geschreven dat u Vlaams nationalist bent?

Maar nogmaals, waarom bent u slimmer dan de rest?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 augustus 2015 om 19:11.
Oud 21 augustus 2015, 19:19   #99
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb ik eigenlijk geschreven dat u Vlaams nationalist bent?
Citaat:
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 19:24   #100
Troubadour
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mijn naam is niet Geert, waar haalt u dat vandaan? U schrijft onduidelijk. Gewoon een boek openslaan? Welk boek? In welk boek staat er het geheim van uw genialiteit?

Antwoordt aub op mijn vragen, ik wil echt uw geheim kennen.

Ha ha ha Ik ben blij dat ik u kan doen lachen. Waar heb ik eigenlijk geschreven dat u Vlaams nationalist bent?

Maar nogmaals, waarom bent u slimmer dan de rest?
Ja, daar is de wetenschap ook nog niet achter. Het is in ieder geval goed dat ge mijn Superioriteit erkent. Dat gaat uw slaagkansen om de komende oorlog tussen Belgae en Batavi te overleven series bevorderen!

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be