Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2015, 22:08   #481
Another Jack
Banneling

Standaard

Zijn jullie broer en zus?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 22:15   #482
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Jij moet niet denken, de voorzitter zal wel in jouw plaats denken.
Komt iemand zeggen die niet verder komt dan de indoctrinatie van de Belgische regimepers na te kakelen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2015, 22:25   #483
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daar is Godwin.
Jarenlang hebben ze elke Vlaming die zijn mond durfde open doen monddood gemaakt door hem te spijkeren op de jaren dertig van de vorige eeuw.

En nu ze zien dat ze zichzelf eerder belachelijk maken met die houding, maar ook nu steeds duidelijker en duidelijker wordt dat als er iemand dezelfde houding aanneemt van die facisten van de vorige eeuw dat het zijzelf zijn, nu zou ik moeten zwijgen...

De facisten van gisteren noemen zich vandaag anti-facisten, maar ze gebruiken wel dezelfde methodes en dat is de indoctrinatie en de intimidatie; en daar is onze linkse officiële regimepers en zijn volgelingen enorm sterk in...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 augustus 2015 om 22:26.
Oud 21 augustus 2015, 22:27   #484
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Komt iemand zeggen die niet verder komt dan de indoctrinatie van de Belgische regimepers na te kakelen...
Is er een andere behalve een Belgische?
Oud 21 augustus 2015, 22:29   #485
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zijn jullie broer en zus?
Zelf bedacht??? Toch geen hoofdpijn aan overgehouden???
Oud 21 augustus 2015, 22:30   #486
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelf bedacht??? Toch geen hoofdpijn aan overgehouden???
Ik bedenk al mijn berichten zelf, Marie...
Bedankt voor je bezorgdheid Marie, maar ik heb geen hoofdpijn.
Oud 21 augustus 2015, 22:31   #487
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Is er een andere behalve een Belgische?
Oh, de meeste communistische landen en vele ontwikkelingslanden zijn bekend omdat ze niet verder komen dan een regimepers... België hoort vandaag thuis in dat rijtje...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 21 augustus 2015 om 22:31.
Oud 21 augustus 2015, 22:34   #488
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, de meeste communistische landen en vele ontwikkelingslanden zijn bekend omdat ze niet verder komen dan een regimepers... België hoort thuis in dat rijtje...
Dat is raar, ik vind een 14de plaats qua persvrijheid, gedeeld met Zweden in de wereld helemaal niet slecht.
Ik zie daar ook geen ontwikkelingslanden, noch communistische landen in de buurt...

http://www.allesopeenrij.nl/article.php?aid=186
Oud 21 augustus 2015, 22:39   #489
Another Jack
Banneling

Standaard

De naam van mijn link is trouwens puur toeval, Marie.
Helemaal niets persoonlijks...
Oud 21 augustus 2015, 22:42   #490
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Gisteren zat ik van een zonnetje te genieten op een terrasje in Blankenberge. Voor me stond nog een cocktail die voor 1/3 vol was en nog twee drankjes van de kinderen, ongeveeer halfvol.
Een afruimer neemt deze dranken voor mijn neus weg. Ik protesteer en eis dat hij die terug zet. Hij vertelt me in gebrekkig engels dat hij geen Nederlands spreekt, enkel Frans.
Een uurtje later probeert hij weer (half)volle glazen weg te halen. Weer vertel ik hem dat dit niet kan. In het Frans zegt hij dan maar dat ik een probleem heb.

Ik dacht altijd dat je om aan de kust in de horeca te werken minstens tweetalig moest zijn, blijkbaar geldt dat niet voor de franstaligen. Bovendien de klanten dan nog eens uitmaken in het Frans en dan stellen dat de klanten een probleem hebben omdat ze geen Frans willen gebruiken?

Plaats: Salito Beach, Blankenberge
Wie: jonge, ietwat kleinere zwarte afruimer
Ik begrijp niet wat dit onderwerp met Belgische binnenlandse politiek te maken heeft : het lijkt mij eerder iets voor de forumrubriek Maatschappij en samenleving.

Maar hoe dan ook begrijp ik vanzelfsprekend dat het vervelend moet zijn om vast te stellen dat een medewerker van een horecazaak in uw eigen taalgebied kennelijk het Nederlands niet beheerst.

Er is bij mijn weten weliswaar geen wet in België die de kennis van het Nederlands bij horecapersoneel verplicht, maar er zijn uiteraard de logica en de commerciële wetmatigheden, en u bent volkomen gerechtigd om de uitbater die dergelijk personeel tewerk stelt te straffen, onder andere door bedoelde horecazaak voortaan links te laten liggen.

Evenwel, tenzij een aanzienlijk gedeelte van al het horecapersoneel aan uw kust het Nederlands onmachtig is, lijkt het mij erg zwaar overtrokken om het voorval zeer veralgemenend te bestempelen als “Franstalige agressie aan de Vlaamse Kust”…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 21 augustus 2015 om 22:45.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:27   #491
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is raar, ik vind een 14de plaats qua persvrijheid, gedeeld met Zweden in de wereld helemaal niet slecht.
Ik zie daar ook geen ontwikkelingslanden, noch communistische landen in de buurt...

http://www.allesopeenrij.nl/article.php?aid=186
Wie heeft die lijkst opgesteld? Reporters zonder grenzen...

Dus als reporters zelf geen tegenwerking ondervinden, verklaren zij dat de pers vrij is onafhankelijk van het feit of zij zelf al of niet braaf de regimemedia volgen en in stand houden...

Het enige dat je met die lijst bewijst is dat de reporters, de journalisten in la Belgique elkaar niets in de weg leggen.

Ik heb niets tegen reporters zonder grenzen, maar indien onze reporters niet klagen en heel vele mensen wel, maar er geen enkele dienst is die het beklacht van die mensen onderzoekt en natrekt (buiten in la Belgique een zogezegde controle-organisatie van die regimepers zelf) dan kan men moeilijk van persvrijheid spreken...

Het is nooit de regimepers zelf die zichzelf zal aanklagen, want de enkelingen eruit die het wel aandurven verliezen stande pede hun post en/of worden binnen die zelfde regimepers dood gezwegen of totaal ongeloofwaardig afgeschilderd zodat het overeenkomt met prediken in de woestijn.

De toestand in la Belgique is dus op dat terrein alles behalve een voorbeeld voor de anderen... en men mag hier van een heel ver geavanceerde en gecontroleerde regimemedia spreken.
Oud 22 augustus 2015, 08:39   #492
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie heeft die lijkst opgesteld? Reporters zonder grenzen...

Dus als reporters zelf geen tegenwerking ondervinden, verklaren zij dat de pers vrij is onafhankelijk van het feit of zij zelf al of niet braaf de regimemedia volgen en in stand houden...

Het enige dat je met die lijst bewijst is dat de reporters, de journalisten in la Belgique elkaar niets in de weg leggen.

Ik heb niets tegen reporters zonder grenzen, maar indien onze reporters niet klagen en heel vele mensen wel, maar er geen enkele dienst is die het beklacht van die mensen onderzoekt en natrekt (buiten in la Belgique een zogezegde controle-organisatie van die regimepers zelf) dan kan men moeilijk van persvrijheid spreken...

Het is nooit de regimepers zelf die zichzelf zal aanklagen, want de enkelingen eruit die het wel aandurven verliezen stande pede hun post en/of worden binnen die zelfde regimepers dood gezwegen of totaal ongeloofwaardig afgeschilderd zodat het overeenkomt met prediken in de woestijn.

De toestand in la Belgique is dus op dat terrein alles behalve een voorbeeld voor de anderen... en men mag hier van een heel ver geavanceerde en gecontroleerde regimemedia spreken.

Heb jij weet van veel beklacht over de kwaliteit van de pers, Marie ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:41   #493
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik begrijp niet wat dit onderwerp met Belgische binnenlandse politiek te maken heeft : het lijkt mij eerder iets voor de forumrubriek Maatschappij en samenleving.

Maar hoe dan ook begrijp ik vanzelfsprekend dat het vervelend moet zijn om vast te stellen dat een medewerker van een horecazaak in uw eigen taalgebied kennelijk het Nederlands niet beheerst.

Er is bij mijn weten weliswaar geen wet in België die de kennis van het Nederlands bij horecapersoneel verplicht, maar er zijn uiteraard de logica en de commerciële wetmatigheden, en u bent volkomen gerechtigd om de uitbater die dergelijk personeel tewerk stelt te straffen, onder andere door bedoelde horecazaak voortaan links te laten liggen.

Evenwel, tenzij een aanzienlijk gedeelte van al het horecapersoneel aan uw kust het Nederlands onmachtig is, lijkt het mij erg zwaar overtrokken om het voorval zeer veralgemenend te bestempelen als “Franstalige agressie aan de Vlaamse Kust”…
Oké, er zijn geen wetten, maar hoe komt het dat vooral officiëel Vlaanderen en nog meer zijn media dat allemaal zo braafjes blijven slikken?
Bruxelles is nu zelfs wettelijke en nog meer op het terrein zelf het onomstootbare bewijs van wat de franstaligen willen en doen en men kan dat alleen maar met franstalige aggressie betitelen.
En toch is er geen enkele officiële media in Vlaanderen die daar ook maar iets over vermeld, terwijl de Vlaamse rand tot ver over heel Vlaams Brabant en de kust vooral dan De Panne overvol is van diezelfde aggressie.
Het enige dat de Vlaamse media wel voortdurend de bevolking willen wijsmaken is dat het zijzelf, de Vlamingen, zijn die aggresief, bekrompen en onverdraagzaam tot zelfs rechtuit racistisch zijn als volk, waarbij de rechtuit franstalige aggressie steeds verdonkermaand of ontkend wordt en de voorbeelden van legitieme reactie van sommige Vlamingen alles behalve diezelfde tollerantie vanwege de Vlaamse media krijgen; in tegendeel.
Oud 22 augustus 2015, 08:45   #494
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik zie de de verkoopcijfers dalen . Ik heb een vermoeden dat dat niet komt omdat de klanten zeer tevreden zijn .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 08:54   #495
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ja, waarom denk je dat 'de Bron' en 'Doorbraak' zijn opgericht?
Zonder officiële middelen en steun van krantenmagnaten en nog minder van officieel Vlaanderen moet er wel enorm veel ongenoegen over de bestaande media bij nadenkend Vlaanderen aanwezig zijn dat groepen mensen zich verenigd hebben om zulke initiatieven van niets uit uit de grond te stampen.

Het enige waarop de officiële media nog steunt (buiten natuurlijk de officiële en de officieuse kapitaalsteun van de machtspolissen in la Belgique) is ronduit het linkse, maar steeds corruptere gedachtengoed (want lijnrecht ingaande tegen dat waar ze enkele jaren eerder zelf voor gestreden hebben) en de brave goegemeente die alles slikt en braaf instemmend knikt zelfs als ze hem zijn eigen doodsvonnis aankondigen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 augustus 2015 om 08:55.
Oud 22 augustus 2015, 09:00   #496
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Ik zie de de verkoopcijfers dalen . Ik heb een vermoeden dat dat niet komt omdat de klanten zeer tevreden zijn .
Vreemd dat jij dat ziet.
Als ik de CIM cijfers bekijk van De Standaard, wat een krant is met een uitgebreide verslaggeving van binnenlandse politiek dan zie ik dat die in één jaar van 99.591 exemplaren naar 101.422 is gegaan. bron : http://www.cim.be/nl/pers/echtverklaring-resultaten

Als we even naar De Morgen kijken, ook een krant met veel verslaggeving over binnenlandse politiek dan zie ik dat die van 53.369 exemplaren naar 53.772 exemplaren gaan. bron : http://www.cim.be/nl/pers/echtverklaring-resultaten

Denk je dat hun betalende lezers erg ontevreden zijn ?

Laatst gewijzigd door Pandareus : 22 augustus 2015 om 09:01.
Oud 22 augustus 2015, 09:07   #497
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja, waarom denk je dat 'de Bron' en 'Doorbraak' zijn opgericht?
Zonder officiële middelen en steun van krantenmagnaten en nog minder van officieel Vlaanderen moet er wel enorm veel ongenoegen over de bestaande media bij nadenkend Vlaanderen aanwezig zijn dat groepen mensen zich verenigd hebben om zulke initiatieven van niets uit uit de grond te stampen.

Het enige waarop de officiële media nog steunt (buiten natuurlijk de officiële en de officieuse kapitaalsteun van de machtspolissen in la Belgique) is ronduit het linkse, maar steeds corruptere gedachtengoed (want lijnrecht ingaande tegen dat waar ze enkele jaren eerder zelf voor gestreden hebben) en de brave goegemeente die alles slikt en braaf instemmend knikt zelfs als ze hem zijn eigen doodsvonnis aankondigen.

Ik heb in mijn vorige bericht de stijgende cijfers van DS en DM gegeven. Is DS voor jou een krant die 'ronduit links gedachtengoed' schrijft ?

Nog eentje dan : De Tijd, die gaan van 39.758 naar 40.279 exemplaren. bron : http://www.cim.be/nl/pers/echtverklaring-resultaten

Is De Tijd een krant die 'ronduit links gedachtengoed' schrijft ?
Oud 22 augustus 2015, 09:51   #498
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SMI94 Bekijk bericht
Wat gaat er toch eigenlijk door de hoofden van sommige van jullie ? Porto? Wiet? Zware medicatie? Of een cocktail van sommige van die zaken?
Toe, zeg het! Want het moet héérlijk spul zijn! Ik wil ook
Zeg, je hebt niet meer gereageerd. Ik gaf jou een opsomming van manieren waarop de Franstaligen het ons probleem maakten, en jij reageerde met ongeloof dat deze te hallucinant waren om door een onverdoofd brein te zijn bedacht.

Nu dat je geleerd hebt dat het echte voorbeelden waren, begrijp ik dat je het nu wel een probleem vindt?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2015, 09:58   #499
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn vorige bericht de stijgende cijfers van DS en DM gegeven. Is DS voor jou een krant die 'ronduit links gedachtengoed' schrijft ?

Nog eentje dan : De Tijd, die gaan van 39.758 naar 40.279 exemplaren. bron : http://www.cim.be/nl/pers/echtverklaring-resultaten

Is De Tijd een krant die 'ronduit links gedachtengoed' schrijft ?
De Tijd is de enige officiële krant waarvan men kan zeggen dat ze niet volledig de linkse koers op gaat, maar De Tijd is een veel te specifieke krant, hoofdzakelijk gericht op de beurs om haar als een algemene krant af te schilderen.

Oké, dat De Standaard en De Morgen dan het laatste jaar misschien hun verkoopcijfers hebben kunnen doen stijgen; maar van waar komen ze??? Zou het kunnen dat ze op hun bot zitten???

Vroeger las ik nog De Standaard on line, maar daar doe ik zelfs nu de moeite niet meer voor. Ik hou het bij De Knack omdat ik toch iets op de hoogte moet blijven maar verder dan hun titels ga ik de meeste tijd niet en nog liever dan hun eigen teksten lees ik het commentaar van de mensen op die teksten en dat commentaar liegt er ook niet om...

Enkele verstokte verdedigers, altijd dezelfde, waarvan men zich afvraagt of ze niet ingehuurd zijn en dus betaald zijn om hun gal tegen de 'minderwaardige' Vlamingen te komen spuwen, maar voor de rest overwegend heel terechte en diepgaande negatieve kritiek op wat de krant ons voor de waarheid wil wijsmaken...

Oké als jij dat allemaal als niet ter zake doende van de hand wijst; je past dan ook heel goed in de optiek van onze 'vrije' regimepers...
Oud 22 augustus 2015, 10:00   #500
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Zeg, je hebt niet meer gereageerd. Ik gaf jou een opsomming van manieren waarop de Franstaligen het ons probleem maakten, en jij reageerde met ongeloof dat deze te hallucinant waren om door een onverdoofd brein te zijn bedacht.

Nu dat je geleerd hebt dat het echte voorbeelden waren, begrijp ik dat je het nu wel een probleem vindt?
Zou het kunnen zijn dat hij eindelijk begint zijn eigen hersenen te gebruiken en ophoudt met de voorgekauwde liedjes van de regime media te herhalen???
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be