![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zien nog geen honderdste van wat zich rondom ons begeeft... Gebruiken nog geen vierde van ons brein ten volle... Maar wij weten wat er buiten ons heelal is en zeggen het met arrogante zekerheid weliswaar ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Gouverneur
|
![]() We moeten de vraag misschien herformuleren ?
Ben je geneigd iemand met de persoonlijkheid van Alan Guth of George Gamov te geloven ? Alan, de grootste sloddervos ter wereld die komt uitleggen hoe de cosmos in elkaar zit ? En George, notoir zuipschuit, schunnige limericks en trucs met kaarten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Waarom maar 2 mensen? Luister naar uzelf?
Denk je nu echt dat iemand ter aarde zoiets kan weten? HONESTLY...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wacht, probeer uw hersens eens rond deze te krijgen. De verste sterrenstelsels bewegen ook het snelste. Ze vertragen dus niet, ze versnellen. Als je weet dat ruimtekromming zwaartekracht is/of produceert dan moet het die kromming zijn - het heel staat gekromd in zichzelf - die de dichtst bij de rand zijnde stelsels versneld
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Maar het heelal is de big bang. Of is er een verschil tussen heelal en universum?
Het moet toch ergens in aan lichtsnelheid kunnen expanderen. En daarbuiten waarin ons heelal expandeert is wellicht nog meer ... Maar ik weet het niet. Alleen dat er altijd wel een vorm van "energie" moet geweest zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig schat men dat het heelal in de eerste seconde (ongeveer) een grote had van een lichtjaar doorsnede, met een dichtheid als die van water. Daar telden de fysicawetten nog niet, omdat ze nog niet bestonden. Het medium - als we dat kunnen gebruiken bij gebrek aan beter - waarin het heelal expandeert is het niets.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Boekje eens lezen. Die stelt -onder meer- de absoluutheid van de lichtsnelheid in vraag. Hij stelt ook dat de eerste seconde na de oerknal de lichtsnelheid enorm veel sneller was dan die 300.000 km/sec.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik veronderstel dat niets onmogelijk is, maar voor ik het daadwerkelijk als onmogelijk aanneem moet er toch eerst een andere verklaring komen die me overtuigd.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 augustus 2015 om 15:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Als gelovigen iets niet kunnen verklaren (wat de wetenschap nog niet kan verklaren), kleven ze er meteen een opperwezen op met verzonnen eisen en wetten welke men zou kunnen verwachten van een prehistorische chimpansee.
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er geen soort opperwezen zou bestaan durf ik echter niet met zekerheid te stellen, ondanks het feit dat ik met bijbel, koran en ander wc-papier mijn gat afkuis. Laatst gewijzigd door Lance : 23 augustus 2015 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja hij zei hetzelfde. Alleen dat het nog sneller dan het licht ga ![]() Dat durf ik niet geclaimed hebben.... Maar alles kan. Ook de big bang. Maar of er daarvoor niets was???? Neeeiiiihhhn.... Daarin ben ik helemaal niet overtuigd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Noem die gelovigen eens bij Nick die dat alhier gedaan hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het heelal in de eerste seconde van haar bestaan een grote had van een lichtjaar, dan was de lichtsnelheid toch praktisch oneindig.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 augustus 2015 om 17:45. |
||
![]() |
![]() |