![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Een republiek Europa? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 26,09% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 73,91% |
Blanco |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn stem is zeer afwijkend. Ik stem op de Verenigde Koninkrijken. Groot Brittannië, Nederland, en de drie Scandinavische landen Noorwegen, Zweden en Denemarken verenigd zoals dat in de EEG mogelijk was. Vrijhandel i.p.v. het recht van de sterkste (lees multinationals en banken). Dit alles los van de EU. Met Ponden, Kronen en Guldens en de Rijksdaalder als wisselmunt. In België dient een referendum uit te maken of de Vlamingen mee willen doen in het Nederlands koningsrijk, België trouw blijft of onafhankelijk wordt. Zo ook voor de Walen en de Brusselgasken. Alle keuzes worden gerespecteerd. Duitsland kan onze Willem aanvaarden als koning en meedoen in de Verenigde Koninkrijken of de EU nachtmerrie volhouden.
I want to light the lights of patriotism. Lech Walesa Laatst gewijzigd door vuggie : 24 augustus 2015 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Wat zijn we met een koninkrijk? De hypocrisie nabij. Iedereen gelijk voor de Wet. De monarchieën zouden nu hun laatste vorst hebben. De kinderen erven geld van de ouders maar zullen geen dotatie meer krijgen. Iedereen gelijk voor de Wet. Het basisinkomen van BE is 900 per maand. Geen miljoen per familie he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zowel in GB als in NL, S, NW en DK staat de democratie op een hoger peil dan in bv de VS of F. Ook hebben vorsten minder macht dan de presidenten van VS of F. Daardoor heeft het parlement het laatste woord. De Europese koninkrijken zijn democratischer dan de Europese republieken en veel democratischer dan de EU. En dan hebben we het niet over België alwaar de Oostenrijkse Habsburgse/Coburgse vorsten de fundamenten voor de EU geplaveid hebben.
I want to light the lights of patriotism. Lech Walesa Laatst gewijzigd door vuggie : 25 augustus 2015 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Hoeveel monarchieën Kent Europa? Maar een president is duurder
![]() Kost nog geen dotatie van 1 royal member. We dienen hen op te nemen in erfgoed. Maar als een republiek naar de oppervlakte zou stijgen, is het wel netjes dat men democratisch aan de kant gaat staan. Het is niet dat zij in normale omstandigheden nog enige functie uitoefenen dat iemand in een republiek niet zou kunnen he . |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder is het nog maar de vraag of een president net zo weinig politieke macht wil als de koningshuizen. Vorsten zijn een symbool, presidenten (vooral die van de VS en F) zijn machtiger dan een ware democratie zou dienen toe te staan.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nee gestemd, maar mocht er een Europese libertaire staat komen met directe democratie, gegarandeerde individuele rechten en zonder beslissende politici, dan ben ik daar natuurlijk 100% voor. Alleen gaat dat er nooit van komen, want daar kan niemand van profiteren en dus gaat geen enkele politieker dat voorstellen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een president maakt alles vereenvoudiger en goedkoper dan deze show van een schijndemocratie. Vraag het eens na bij de 500 miljoen? En is het niet tijd dat wij voor Europa op meer dan Vlaamse partijen kunnen stemmen???? Democratie, anyone? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgisch liberaal sturen we wel lopen uiteraard .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ge beseft toch dat NIEMAND kan weerleggen waarom een republiek niet beter zou zijn he.
Als.... Mar ik bedoel een republiek in de term van volksvertegenwoordiging zonder tussenpersonen he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil geen "volksvertegenwoordiging". Dat zijn tussenpersonen, tussen enerzijds de wetgevende macht, en anderzijds het volk. Als gij U laat vertegenwoordigen, maakt ge per definitie gebruik van een tussenpersoon, namelijk die die verondersteld is van U te vertegenwoordigen. In het geval van macht, is het een contradictie om tussenpersonen te gebruiken, want dat wil zeggen dat ge die macht niet meer hebt, maar afgegeven hebt.
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() 1 president. 1 regime dat vertrekt vanuit een meerderheid in de democratie. Daardoor moeten we ook een secularisme verzegelen die onze mensenrechten garandeert.
Wat hebben we nu? Koninkrijken en besturen die elkaar nawijzen met het volk als dupe. Via een president is er maar 1 de dupe als het het boekje te buiten gaat. Griekenland had NOOIT zo uitbundig kunnen regeren in een republiek. U weet dat, ik weet dat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() En het is de bedoeling de macht aan het volk te geven. Die president moet omzetten wat wij in referenda besluiten. Zo hoort een democratie ook te zijn,!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 1 Europa en 1 president en gouverneurs.
Misschien kan ik nog wel gouverneur worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() En ik president uiteraard. Of heeft iemand een beter alternatief? Openbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Dat steek ik erbij. Of onze president voert later sharia in. Duh ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zit het probleem dus niet bij de staatsordening, maar wel bij een bepaalde betrokken godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Laten we het navragen bij ons Europese burgers Jan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() De EU Jan. Zwitserland lag blijven zoals ZE is. Iedereen in feite als ZE dat kiezen.
Helaas is de bittere waarheid dat ik geen beter alternatief zie? De republiek mag niet in gevaar gebracht worden door exotische ideologieën. |
![]() |
![]() |