Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 19:58   #881
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het grootste probleem in gent is de invasie van westvlamingen. Binnen de kortste keren denken die dat ze overal een mening over mogen hebben en willen ze die ook nog eens gaan ventileren. Terwijl de meeste zelfs geen inburgeringscursus volgen en hun inheemse keelklanken het de personeelsleden in de lokale horeca echt wel moeilijk maken.
Demper en Pandareus ...één STRIJD , wie had dat kunnen denken

Deze westvlaming, die al een tijdje in Gent woont kan zich perfect uitdrukken in het AN, in het frans en het engels....die romataal wil niet echt lukken
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:10   #882
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Dat zijn stereotypes. In Vlaanderen net als in Franstalig België zal u koude en afstandelijke mensen maar ook hartelijke mensen.
De Walen zijn in ieder geval beleefder en vriendelijker dan de Vlamingen. Maar dat is niet moeilijk. Iedereen is vriendelijker en heeft meer manieren dan een Vlaming.

Gewoon naar de supermarkt gaan en je houd niet voor mogelijk hoe boertig en onbeschoft Vlamingen kunnen zijn.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 augustus 2015 om 20:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:14   #883
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De Walen zijn in ieder geval beleefder en vriendelijker dan de Vlamingen. Maar dat is niet moeilijk. Iedereen is vriendelijker en heeft meer manieren dan een Vlaming.

Gewoon naar de supermarkt gaan en je houd niet voor mogelijk hoe boertig en onbeschoft Vlamingen kunnen zijn.
Dat is de uitzondering...
Maar het klopt wel: wanneer een kassa open gaat ...
Dat zie je enkel in Vlaanderen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:15   #884
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:20   #885
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat is de uitzondering...
Maar het klopt wel: wanneer een kassa open gaat ...
Dat zie je enkel in Vlaanderen...
Er loopt iemand tegen me aan, automatisch zeg ik pardon niettegenstaande aan het aan hem of haar zou zijn zich te excuseren. Nee ze doen hun bakkes nog niet open of bekijken u als stront. Om de x tijd vlieg ik uit mijn krammen maar het is nutteloos.
Oud 26 augustus 2015, 20:20   #886
Another Jack
Banneling

Standaard

De gezichten van de mensen die voor mij aan de kassa staan en er gaat een nieuwe kassa open:
"Ga maar, u staat hier langer dan ik..."

En altijd is er wel zo een plompe boerin die van achter met haar karretje komt aangerend met een rode kop en dan niet meer durft achterom te kijken....
Oud 26 augustus 2015, 20:22   #887
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er loopt iemand tegen me aan, automatisch zeg ik pardon niettegenstaande aan het aan hem of haar zou zijn zich te excuseren. Nee ze doen hun bakkes nog niet open of bekijken u als stront. Om de x tijd vlieg ik uit mijn krammen maar het is nutteloos.
De kassierster die vriendelijk "daag!" zegt en door dezelfde plompe boerin straal wordt genegeerd...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 augustus 2015 om 20:24.
Oud 26 augustus 2015, 20:24   #888
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

wat een veralgemening.
Mocht Johan VDB dit lezen.

Je bent duidelijk heel erg verfranst en anti-vlaming.
Onbeschofte mensen heb je overal. Dit hangt meestal van het sociaal milieu af.
Valt arrogantie ook onder de noemer onbeschoft? Voor de Franstaligen wellicht niet zeker?
Als ik anekdotisch ga beginnen, dan kan ik gevallen genoeg noemen waar ik Franstaligen onbeschoft en brutaal vond, en niet eens aanvankelijk luisterend naar wat ze zeiden, maar hoe ze zich gedroegen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:26   #889
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
De gezichten van de mensen die voor mij aan de kassa staan en er gaat een nieuwe kassa open:
"Ga maar, u staat hier langer dan ik..."

En altijd is er wel zo een plompe boerin die van achter met haar karretje komt aangerend met een rode kop en dan niet meer durft achterom te kijken....
zo'n mensen ga je altijd hebben. Helaas.
Maar het is een banale discussie als je het mij vraagt
Oud 26 augustus 2015, 20:27   #890
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
wat een veralgemening.
Mocht Johan VDB dit lezen.

Je bent duidelijk heel erg verfranst en anti-vlaming.
Onbeschofte mensen heb je overal. Dit hangt meestal van het sociaal milieu af.
Valt arrogantie ook onder de noemer onbeschoft? Voor de Franstaligen wellicht niet zeker?
Als ik anekdotisch ga beginnen, dan kan ik gevallen genoeg noemen waar ik Franstaligen onbeschoft en brutaal vond, en niet eens aanvankelijk luisterend naar wat ze zeiden, maar hoe ze zich gedroegen.
De draad is nochtans begonnen met een anekdote, maar toen stoorde u dat blijkbaar niet.
Oud 26 augustus 2015, 20:28   #891
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
zo'n mensen ga je altijd hebben. Helaas.
Maar het is een banale discussie als je het mij vraagt
Ja, we gaan nog tot een interessant besluit kunnen komen in deze draad...
Oud 26 augustus 2015, 20:28   #892
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
De draad is nochtans begonnen met een anekdote, maar toen stoorde u dat blijkbaar niet.
ik pik soms halverwege in. Ik lees de draad niet steeds vanaf het begin.
Oud 26 augustus 2015, 20:31   #893
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ik pik soms halverwege in. Ik lees de draad niet steeds vanaf het begin.
Da's jammer.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om het eerste bericht van deze draad eens te lezen?
Oud 26 augustus 2015, 20:34   #894
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's jammer.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om het eerste bericht van deze draad eens te lezen?
jazeker.
De essentie is: "Ik dacht altijd dat je om aan de kust in de horeca te werken minstens tweetalig moest zijn, blijkbaar geldt dat niet voor de franstaligen. Bovendien de klanten dan nog eens uitmaken in het Frans en dan stellen dat de klanten een probleem hebben omdat ze geen Frans willen gebruiken?"

De inleidende anekdote dient als inleiding en ondersteuning voor de essentie.
Oud 26 augustus 2015, 20:35   #895
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Da's jammer.
ik had die trouwens wel gelezen hé voor alle duidelijkheid. Maar voor elke draad ga ik wel niet telkens naar het begin.
Oud 26 augustus 2015, 20:36   #896
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, we gaan nog tot een interessant besluit kunnen komen in deze draad...
de discussie over onbeleefdheid bij mensen is een banale discussie
Oud 26 augustus 2015, 20:37   #897
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Plaats waar ik regelmatig kom als leverancier. De Belgische hoofdzetel van een Franse distributie keten in Charleroi. De wachtzaal waar de aankoper je komt halen.

Franstaligen komen binnen en buiten en roepen een opgewekt bonjour en bekijken je vriendelijk . Als er binnen komen die hun mond niet opendoen en oogcontact vermijden dan weet je het onmiddellijk, het zijn Vlamingen.
Oud 26 augustus 2015, 20:45   #898
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Plaats waar ik regelmatig kom als leverancier. De Belgische hoofdzetel van een Franse distributie keten in Charleroi. De wachtzaal waar de aankoper je komt halen.

Franstaligen komen binnen en buiten en roepen een opgewekt bonjour en bekijken je vriendelijk . Als er binnen komen die hun mond niet opendoen en oogcontact vermijden dan weet je het onmiddellijk, het zijn Vlamingen.
Bs'd

Vlamingen in Charleroi? Een vorm van zelfkastijding ofzo?

Laatst gewijzigd door Drukazz : 26 augustus 2015 om 20:46.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:45   #899
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

ja, die schijnvriendelijkheid kennen we.
Franstaligen zijn langer van stof en zijn latijnen van cultuur.
Vlamingen zijn soms norser. Dat maakt van hen nog onbeschoften. Vlamingen komen gewoon droger over. Daar is niks verkeerds mee. En zeggen dat ze daarom onbeleefd zijn getuigt toch wel van kleingeestigheid en oppervlakkigheid. Uiteraard kom in soms onbeleefde Vlamingen tegen. Maar eveneens mensen van een andere nationaliteit, of regio, zoals je wil.

Een Vlaming is doorgaans minder luidruchtig en een beetje op zijn hoede. Franstaligen hebben minder complexen en zijn jovialer. Dat kan evengoed als arrogant uitgelegd worden. Of onbeleefd.
Hangt ervan hoe je t bekijkt.

Engelsen die rumoerig doen in hotels, het is een gekend fenomeen. Het is gewoon hun cultuur. Ze hokken graag samen, ze vormen een groep, kennen nauwelijks andere talen, zijn luid etc etc.. OK, je kan ze als boertig beschouwen. Maar je moet kijken naar welk soort van hotel ze gaan. En daar zitten evengoed Nederlanders, Duitsers etc.. Het is de sociale klasse die telt. Als het mensen betreft die uit een eerder marginaal milieu komen, is de kans groot dat ze geen etikette kennen.
Ga eens naar bepaalde wijken in Charleroi.
Oud 26 augustus 2015, 20:46   #900
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja, die schijnvriendelijkheid kennen we.
Franstaligen zijn langer van stof en zijn latijnen van cultuur.
Vlamingen zijn soms norser. Dat maakt van hen nog GEEN onbeschoften. Vlamingen komen gewoon droger over. Daar is niks verkeerds mee. En zeggen dat ze daarom onbeleefd zijn getuigt toch wel van kleingeestigheid en oppervlakkigheid. Uiteraard kom in soms onbeleefde Vlamingen tegen. Maar eveneens mensen van een andere nationaliteit, of regio, zoals je wil.

Een Vlaming is doorgaans minder luidruchtig en een beetje op zijn hoede. Franstaligen hebben minder complexen en zijn jovialer. Dat kan evengoed als arrogant uitgelegd worden. Of onbeleefd.
Hangt ervan hoe je t bekijkt.

Engelsen die rumoerig doen in hotels, het is een gekend fenomeen. Het is gewoon hun cultuur. Ze hokken graag samen, ze vormen een groep, kennen nauwelijks andere talen, zijn luid etc etc.. OK, je kan ze als boertig beschouwen. Maar je moet kijken naar welk soort van hotel ze gaan. En daar zitten evengoed Nederlanders, Duitsers etc.. Het is de sociale klasse die telt. Als het mensen betreft die uit een eerder marginaal milieu komen, is de kans groot dat ze geen etikette kennen.
Ga eens naar bepaalde wijken in Charleroi.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be