Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 21:12   #901
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het verhaal van het Frans is perfect vergelijkbaar met de kennisvaardigheden in andere vakgebieden...

Enkel wie gemotiveerd is, kan een taal succesvol onder de knie krijgen.
Moeten we daar dan echt fier op zijn dat er minder en minder Vlaamse leerlingen gemotiveerd zijn om Frans te leren?
Moeten we fier zijn dat onze legendarische talenkennis bij meer en meer jongeren verdwijnt?
Verdwijnt de talenkennis omdat het Frans uit het beeld verdwijnt? Om welke reden zouden Vlaamse leerlingen vandaag de dag eigenlijk nog Frans leren? Het is een taal geworden die sociologisch heel ver van de leefwereld van de leerlingen staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:13   #902
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Plaats waar ik regelmatig kom als leverancier. De Belgische hoofdzetel van een Franse distributie keten in Charleroi. De wachtzaal waar de aankoper je komt halen.

Franstaligen komen binnen en buiten en roepen een opgewekt bonjour en bekijken je vriendelijk . Als er binnen komen die hun mond niet opendoen en oogcontact vermijden dan weet je het onmiddellijk, het zijn Vlamingen.
Dan was u nog niet in Finland...
Oud 26 augustus 2015, 21:47   #903
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Verdwijnt de talenkennis omdat het Frans uit het beeld verdwijnt? Om welke reden zouden Vlaamse leerlingen vandaag de dag eigenlijk nog Frans leren? Het is een taal geworden die sociologisch heel ver van de leefwereld van de leerlingen staat.
Het Frans verdwijnt uit beeld op economisch en wetenschappelijk vlak, en uitsluitend voor het Engels, dat in deze twee domeinen geen enkele andere taal duldt. Op cultureel vlak is het Frans verre van dood, integendeel.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:48   #904
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Het Frans verdwijnt uit beeld op economisch en wetenschappelijk vlak, en uitsluitend voor het Engels, dat in deze twee domeinen geen enkele andere taal duldt. Op cultureel vlak is het Frans verre van dood, integendeel.
Ja? Welk cultureel aspect in het Frans dringt nog door onder de Vlaamse jeugd?
Oud 26 augustus 2015, 21:51   #905
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er loopt iemand tegen me aan, automatisch zeg ik pardon niettegenstaande aan het aan hem of haar zou zijn zich te excuseren. Nee ze doen hun bakkes nog niet open of bekijken u als stront. Om de x tijd vlieg ik uit mijn krammen maar het is nutteloos.
In welke taal vlieg je dan uit je krammen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:52   #906
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ja? Welk cultureel aspect in het Frans dringt nog door onder de Vlaamse jeugd?
Vlamingen haten Frans en Franstaligen, maar op wereldvlak zijn ze dan ook de enigen die het Frans haten.
Oud 26 augustus 2015, 21:53   #907
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen haten Frans en Franstaligen, maar op wereldvlak zijn ze dan ook de enigen die het Frans haten.
Wat een onzin. Ik haat Frans noch Franstaligen. En ik ben Vlaming en ook Vlaamsgezind.

Ik stel evenwel vast dat u blijkbaar niet kunt antwoorden op een vrij eenvoudige vraag naar de culturele aanwezigheid van het Frans in Vlaanderen.
Oud 26 augustus 2015, 21:55   #908
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plaats waar ik regelmatig kom als leverancier. De Belgische hoofdzetel van een Franse distributie keten in Charleroi. De wachtzaal waar de aankoper je komt halen.

Franstaligen komen binnen en buiten en roepen een opgewekt bonjour en bekijken je vriendelijk . Als er binnen komen die hun mond niet opendoen en oogcontact vermijden dan weet je het onmiddellijk, het zijn Vlamingen.
Dat komt omdat die mensen zich ellendig en triest voelen nadat ze eens in Charleroi rond gekeken hebben. Je zou inderdaad al voor minder...
Oud 26 augustus 2015, 21:58   #909
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal dan zo wel zijn reden hebben nietwaar?
Oud 26 augustus 2015, 22:03   #910
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. Ik haat Frans noch Franstaligen. En ik ben Vlaming en ook Vlaamsgezind.

Ik stel evenwel vast dat u blijkbaar niet kunt antwoorden op een vrij eenvoudige vraag naar de culturele aanwezigheid van het Frans in Vlaanderen.
U haat zowel het Frans als Franstaligen. Bewijs het tegendeel, niet met woorden maar met daden. De culturele aanwezigheid van het Frans in Vlaanderen is verdwenen door de haatcampagnes die de Vlaams-Nationalisten hebben opgezet tegen elke vorm van Franstalige culturele activiteit in Vlaanderen. "Connaissances du monde", bvb, een privé organisatie, die vroeger actief was in Vlaanderen, is verdwenen omdat systematisch de leden die de avonden wilden bijwonen voor vuille stinkende ratten en uitroeibare untermenschen werden uitgemaakt door het Vlaams-nationalistisch plebs.
Oud 26 augustus 2015, 22:04   #911
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U haat zowel het Frans als Franstaligen.
Uw intentieproces lijkt nergens naar. Waarom zou ik immers Frans of Franstaligen haten? Hebt u enige reden daartoe?
Oud 26 augustus 2015, 22:26   #912
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U haat zowel het Frans als Franstaligen. Bewijs het tegendeel, .
Bewijs het tegendeel? Van bewijsvoering heeft u niet veel kaas gegeten? De bewijslast rust op degene die de stelling aanvoert, namelijk dat Jan van den Berghe Frans zou haten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:27   #913
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En hou zou hij in hemelsnaam het niet haten van Frans moeten bewijzen? Elke zondag een gedichtje in het Frans schrijven?
Oud 26 augustus 2015, 22:35   #914
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Uw intentieproces lijkt nergens naar. Waarom zou ik immers Frans of Franstaligen haten? Hebt u enige reden daartoe?
U kan alvast beginnen argumenteren waarom u de Franstaligen niet haat.
Oud 26 augustus 2015, 22:41   #915
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Schuldig tot de onschuld is bewezen, aldus Duc.
Oud 26 augustus 2015, 22:45   #916
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Schuldig tot de onschuld is bewezen, aldus Duc.
Ik heb de woorden schuld of schuldig niet mijn mond genomen. Dat doet u, de anderen beschuldigen.
Oud 26 augustus 2015, 22:47   #917
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U kan alvast beginnen argumenteren waarom u de Franstaligen niet haat.
Wil je AUB ophouden met het frans als de buiknagel van de wereld te zien. Zou u niet beter de Vlamingen met rust laten ipv hun de hele tijd uw grote taal te willen opdringen.
Wij hebben daar helemaal geen behoeften naar, wij kunnen heel goed zonder het frans verder; dus laat ons met rust met uw frantalige opdringerigheid en respecteer de Vlamingen, vooral in hun eigen omgeving ipv hen de hele tijd uw eigen zogenaamde grootheid op te dringen en de Vlamingen zelf uit te maken voor al het vuil dat er te rapen valt...
Het lijkt er wel op alsof u niet op uw eigen benen kunt staan en dat u niet zonder de andere te bestelen verder door het leven kunt...
Blijf bij u, als u toch denkt het beter te weten...

Zoveel racistisch geraaskalk als uw beschrijving van de Vlamingen in de supermarkt; ik ben beschaamd in uw plaats om zo'n laag bij de grondse taal te gebruiken... en dat noemt zich zelf wereldburgers en de andere de bekrompen kerktorenbewoners...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:49   #918
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Connaissances du monde", bvb, een privé organisatie, die vroeger actief was in Vlaanderen, is verdwenen omdat systematisch de leden die de avonden wilden bijwonen voor vuille stinkende ratten en uitroeibare untermenschen werden uitgemaakt door het Vlaams-nationalistisch plebs.
Volgens Wikipedia bestaan die nog (In België werkzaam onder de naam 'Exploration du monde' gevestigd in Nijvel). Kan u wat meer informatie geven aub over wat daar precies gebeurd zou zijn? Een artikel uit de media bv?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 26 augustus 2015 om 22:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:55   #919
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wil je AUB ophouden met het frans als de buiknagel van de wereld te zien. Zou u niet beter de Vlamingen met rust laten ipv hun de hele tijd uw grote taal te willen opdringen.
Wij hebben daar helemaal geen behoeften naar, wij kunnen heel goed zonder het frans verder; dus laat ons met rust met uw frantalige opdringerigheid en respecteer de Vlamingen, vooral in hun eigen omgeving ipv hen de hele tijd uw eigen zogenaamde grootheid op te dringen en de Vlamingen zelf uit te maken voor al het vuil dat er te rapen valt...
Het lijkt er wel op alsof u niet op uw eigen benen kunt staan en dat u niet zonder de andere te bestelen verder door het leven kunt...
Blijf bij u, als u toch denkt het beter te weten...

Zoveel racistisch geraaskalk als uw beschrijving van de Vlamingen in de supermarkt; ik ben beschaamd in uw plaats om zo'n laag bij de grondse taal te gebruiken... en dat noemt zich zelf wereldburgers en de andere de bekrompen kerktorenbewoners...
Een vreemdelinge zoals u die in Wallonië woont en die geen enkele toegevoegde waarde heeft, moet haar bakkes houden en niet een Waal, wat ik ben, komen opleggen in mijn eigen regio wat ik moet denken of zeggen. Begrepen???
Oud 26 augustus 2015, 22:56   #920
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat het Frans een nationale taal is! En als u komt met het feit dat het Nederlands niet verplicht in Wallonië is, ga ik totaal akkoord met u en ik vind het trouwens een schande dat het Nederlands niet verplicht in Wallonie is.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be