Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 14:30   #8621
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Waarom houden ze ons hier dan in de gaten met Facebook, google, telefoontaps, smartphones, internet, camera's, enz...?
Wie, de belgische staatsveiligheid?

Niet dat dat goed te praten valt natuurlijk, het NSA en GCHQ vermoedelijk uitspoken, maar we weten dat er monitoringprogramma's zijn.
Als je wil kan je die omzeilen, zo moeilijk is dat niet he.

Of geloof je dat JIJ persoonlijk in de gaten wordt gehouden?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:36   #8622
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik denk dat je nu even de partij-bladen door elkaar haalt met de media.

Hoe en op welke manier is er precies propaganda?
En wat is voor jou propaganda?

Ik heb het al gezegd he : je hebt pas propaganda als er duidelijke politieke richtlijnen zijn over objectieven die de pers moet bereiken.
Bijvb. in rusland is het zo dat men een bepaalde media-lijn aanhoudt met betrekking tot de russische oorlog in oekraiene en bvb. MH17.
De waarheid in die berichtgeving is van geen enkel belang, alle artikels en verslaggeving wordt gericht op het bereiken van het geloofwaardig maken van volgende leugens die het Kremlin in de geesten van de russen wil branden :
- rusland is onschuldig, heeft geen troepen in Donbas en is per definitie slachtoffer van NAVO en het perfide westen.
- Oekraiene heeft een westers-gestuurde coup ervaren en wordt nu geregeerd door Fascisten die het bloed willen vergieten van alle russen in oekraiene.
- MH17 werd niet door rusland neergeschoten, zelfs al geeft de fabrikant zelf aan dat het met een BUK-raket gebeurde en spreken russische handpopjes elkaar tegen.
ik heb het niet over de partijbladen. Ik ben partijonafhankelijk.
Maar je kan er niet omheen dat VRT bijvoorbeeld, een subtiel tendentieus is, steeds dezelfde trouwe lijn volgend, zowel in het belgicisme vs nationalisme debat, geen objectiviteit te bespeuren en duidelijk tendentieus, als in de berichtgeving over de vluchtelingen. De opiniestukken, de verslaggevers, journalisten, nieuwsankers, ze lijken zich allemaal netjes te houden aan de VRT instructies om het nu over de staatszender te hebben. Trouwens, een staatszender is per definitie niet objectief en moet naar de minister van media luisteren. De partijvisie wordt heel deskundig meegegeven aan de kijker/lezer.

De gangbare definitie van propaganda ken ik niet.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 14:39   #8623
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je nu even de partij-bladen door elkaar haalt met de media.

Hoe en op welke manier is er precies propaganda?
En wat is voor jou propaganda?

Ik heb het al gezegd he : je hebt pas propaganda als er duidelijke politieke richtlijnen zijn over objectieven die de pers moet bereiken.
Bijvb. in rusland is het zo dat men een bepaalde media-lijn aanhoudt met betrekking tot de russische oorlog in oekraiene en bvb. MH17.
De waarheid in die berichtgeving is van geen enkel belang, alle artikels en verslaggeving wordt gericht op het bereiken van het geloofwaardig maken van volgende leugens die het Kremlin in de geesten van de russen wil branden :
- rusland is onschuldig, heeft geen troepen in Donbas en is per definitie slachtoffer van NAVO en het perfide westen.
- Oekraiene heeft een westers-gestuurde coup ervaren en wordt nu geregeerd door Fascisten die het bloed willen vergieten van alle russen in oekraiene.
- MH17 werd niet door rusland neergeschoten, zelfs al geeft de fabrikant zelf aan dat het met een BUK-raket gebeurde en spreken russische handpopjes elkaar tegen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=222123
Oud 26 augustus 2015, 14:50   #8624
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Dat is geen propaganda. Graag een concreet voorbeeld.
Oud 26 augustus 2015, 14:53   #8625
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
De opiniestukken, de verslaggevers, journalisten, nieuwsankers, ze lijken zich allemaal netjes te houden aan de VRT instructies om het nu over de staatszender te hebben. Trouwens, een staatszender is per definitie niet objectief en moet naar de minister van media luisteren.
Per definitie niet objectief? Waarom dan wel?
En ze moeten enkel naar de minister van media luisteren als het gaat over organisatie en budgetten, over de inhoud heeft de minister van media niets te zeggen.

En de 'VRT instructies'? Wat zijn die dan wel????
Oud 26 augustus 2015, 14:55   #8626
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is geen propaganda. Graag een concreet voorbeeld.
in volgend lukraak gekozen site spreekt men over westerse propaganda.

http://xandernieuws.punt.nl/content/...ed-als-mislukt
Oud 26 augustus 2015, 15:00   #8627
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Per definitie niet objectief? Waarom dan wel?
En ze moeten enkel naar de minister van media luisteren als het gaat over organisatie en budgetten, over de inhoud heeft de minister van media niets te zeggen.

En de 'VRT instructies'? Wat zijn die dan wel????

Omdat ik steeds één en dezelfde linksprogressieve humanistische klok hoor die nooit kritisch is en op eenzijdige en tendentieuze wijze verslag brengt.
In de statuten kan dat wel zo zijn dat over inhoud de partij niks te zeggen heeft. Iets controversieels gaan ze dan ook niet in de statuten opnemen. Maar je mag er zeker zijn, dat, in elk land, een staatszender voor de kar van de coalitie en zeker van de voogdijminister wordt gespannen.

Dat zullen mondelinge instructies zijn. Het huis VRT heeft een profiel. Mensen met een niet gewenst levensbeschouwelijk profiel komen daar niet binnen. In die zin zijn de instructies geen letter maar in de geesten ingeprent. Laten we niet naiëf zijn hé.
Oud 26 augustus 2015, 15:30   #8628
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
in volgend lukraak gekozen site spreekt men over westerse propaganda.

http://xandernieuws.punt.nl/content/...ed-als-mislukt
Ok, Tinfoil Hat Time.

Xandernieuws is van een bepaalde categorie "media", ik hoop dat je die categorie toch niet bedoelde met je "westerse media" want dan hebben we het over iets anders he.
Je kan moeilijk de rode duivels vergelijken met FC Zoerle-Parvijs uit 4de provinciale he.
Oud 26 augustus 2015, 15:34   #8629
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ok, Tinfoil Hat Time.

Xandernieuws is van een bepaalde categorie "media", ik hoop dat je die categorie toch niet bedoelde met je "westerse media" want dan hebben we het over iets anders he.
Je kan moeilijk de rode duivels vergelijken met FC Zoerle-Parvijs uit 4de provinciale he.
ja maar, parcifal, de klassieke mainstream media zullen hun eigen nest niet bevuilen hé.
Media, hoe klein en tegendraads ook, is media. Het was lukraak op google gevonden. Er zullen er nog wel meer zijn zeker?
Maar de mainstream media zijn volgens mij tendentieus. En ik denk ook dat er sprake kan zijn van propaganda. Dat men het niet meer ziet, is net de bedoeling van propaganda. En t is niet omdat men het niet ziet, dat t er niet is.
Oud 26 augustus 2015, 16:18   #8630
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je kan er niet omheen dat VRT bijvoorbeeld, een subtiel tendentieus is, steeds dezelfde trouwe lijn volgend, zowel in het belgicisme vs nationalisme debat, geen objectiviteit te bespeuren en duidelijk tendentieus, als in de berichtgeving over de vluchtelingen. De opiniestukken, de verslaggevers, journalisten, nieuwsankers, ze lijken zich allemaal netjes te houden aan de VRT instructies om het nu over de staatszender te hebben. Trouwens, een staatszender is per definitie niet objectief en moet naar de minister van media luisteren. De partijvisie wordt heel deskundig meegegeven aan de kijker/lezer.
Meet u dan echt de totaliteit van de westerse pers af aan die ene openbare omroep?

Welke binnenlandse en buitenlandse media volgt u ten andere?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 16:35   #8631
parcifal
Banneling

Standaard

Een mooie omschrijving van de gevolgen van de lage roebel en de westerse/oekraiense sancties tegen rusland : Het nakende verval van de russische lucht- en ruimtevaartindustrie.

http://www.themoscowtimes.com/opinio...ry/528628.html

Citaat:
Russia's aerospace industry is one of the few success stories of the Soviet era. Unlike the perennial disastrous output of communism's centrally-planned, state-managed agricultural sector or the pathetically unreliable and crudely-designed automobile models that were produced for the common citizen, Soviet aerospace could boast numerous achievements and firsts. It was the linchpin that made the Soviet Union a world military power.

However, the build-up to the air show this year and the conversations I have had in the proceeding months with those I have known in this industry for more two decades tell a collectively sad tale. MAKS in 2015 will be to Russia's aerospace industry what the closing years of the Brezhnev era were to the Soviet Union as a whole: an attempt to mask a tragic decline by pasting a glorious and victorious veneer over the top of it and hoping that no one would notice.
Citaat:
Like the fall of the ruble's exchange rate and the oil prices that depress state revenues — the sad ending of Russia aerospace industry is the combined result of Russian government officialdom's willfully criminal neglect internally to support its strategically important industries and unconscionably reckless external aggression.
Oud 26 augustus 2015, 16:56   #8632
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

De gangbare definitie van propaganda ken ik niet.
Jaaaa! We weten het! Ge hebt een hekel aan de VRT. Het zijn stouteriken, en gij zijt de goeie.
Moet ge ook in buitenlandse threads mensen met uw gezaag dood vervelen?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 17:07   #8633
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Meet u dan echt de totaliteit van de westerse pers af aan die ene openbare omroep?

Welke binnenlandse en buitenlandse media volgt u ten andere?
nee, dat niet.

Ik volg zo nu en dan de pers, geschreven of andere, van andere landen, van talen die ik wat beheers.
Oud 26 augustus 2015, 17:08   #8634
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Jaaaa! We weten het! Ge hebt een hekel aan de VRT. Het zijn stouteriken, en gij zijt de goeie.
Moet ge ook in buitenlandse threads mensen met uw gezaag dood vervelen?
sla dan de post over hé geertvdb. Dat zou ik ook doen.
Oud 26 augustus 2015, 17:35   #8635
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Oei, het zal weer Westerse propaganda zijn zeker ?!?
Of is het eerder : als gaat de leugen nog zo snel, de waarheid ..........

Citaat:
Het lijkt erop dat een Russisch medium per ongeluk gevoelige officiële informatie heeft gelekt over het aantal Russische militairen dat in Oost-Oekraïne is gevallen. In een stuk over de verhoging van de salarissen van soldaten in 2015 wordt vermeld dat op de peildatum van 1 februari aan tweeduizend gezinnen “van omgekomen militairen” compensatie is betaald.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/08/26/...oost-oekraine/
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 18:09   #8636
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
In Rusland bestaat oppositie tegen Putin, ik heb mij zelfs lid gemaakt van de KPRF, de grootste oppositiepartij tegen Putin.
De KPRF een oppositiepartij? Dat is de beste mop die je hier al verteld hebt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 20:56   #8637
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik volg zo nu en dan de pers, geschreven of andere, van andere landen, van talen die ik wat beheers.
Kunt u wat concreter worden?
Oud 26 augustus 2015, 21:02   #8638
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunt u wat concreter worden?
nee, dan zou mijn anonimiteit in het gedrang komen. maar reken erop dat het zo is.
Oud 26 augustus 2015, 21:03   #8639
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nee, dan zou mijn anonimiteit in het gedrang komen. maar reken erop dat het zo is.
Ik reken daar niet op.
Oud 27 augustus 2015, 03:14   #8640
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eenzijdig kan je nog ergens plaatsen, maar propagandistisch?

Dat is alweer zoals de radio-activiteit van een veld spinazieplanten vergelijken met die van een kernreactor :
ze zijn alletwee radio-actief, maar er is toch een pietsie verschil, denk je niet?

Al veel betogingen gezien tegen spinazieplanten?
Het propaganda-gehalte van Westerse media is meer dan ietsiepietsie, het enige verschil met de Russische media is dat het iets gerafinneerder gebeurt.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be