Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2015, 21:34   #241
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Kijk snotter,

Wees niet zo verkrampt en veeg het groen achter je oren weg.
Met uw inbreng op het forum wordt men zelfs geen sikkepit
wijzer.
Het is voor mensen zoals U dat mijn PC soms driemaal alles herhaalt.
Maar zelfs dat helpt niet. Erg hee?
En ik ga eens opvolgen wie met een moedwillige PC kampt op dit forum.
Want ik krijg zo de indruk dat bepaalde mensen over betere verbindingen beschikken.
Aan mij ligt het uiteraard niet.
Als ik klik op "antwoord versturen" en vaststel dat dit niet gebeurd binnen redelijke tijd dan klik ik misschien een paar maal teveel wegens ongeduld.
Maar dat heeft niks te maken met onkunde.
Wel met een forum dat niet altijd met zijn tijd meekan.
Zoals U trouwens. Je bent ook ergens blijven steken.
Uw pretentie om anderen te bemoederen wijst op een zieke geest.
Hou U bij het forum en praat over politiek i.p.v. marollen-gezwets te verkondigen. Voortdurend ruzie maken en op mensen spelen is een zwakheid.
Kijk eens op TV naar een debat. Ja? Wel wat denk je van de deelnemers die debatteren op uw manier? Doen man!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 21:34   #242
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U concludeert dus dat het celibaat de oorzaak is. Bent u al in het reine gekomen met uw eigen gedachten?
als het mijn conclusie mag zijn kan ik er mee in het reine komen.
Lees ook mijn vorige post. Volgens mij gaat het vaak over sexuale macht over een weerloze. Een priester tgo een koorknaap... Een celibataire situatie zal er toch ook mee te maken hebben?
Of wordt het kerkelijk celibaat vaker aan de kaak gesteld omdat er meer slachtoffers zijn en wegens het kerkelijke ambt makkelijker wordt aangeklaagd.
als ik het heb over het celibaat is dat niet enkel kerkelijk celibaat.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:00   #243
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
als het mijn conclusie mag zijn kan ik er mee in het reine komen.
Lees ook mijn vorige post. Volgens mij gaat het vaak over sexuale macht over een weerloze. Een priester tgo een koorknaap... Een celibataire situatie zal er toch ook mee te maken hebben?
Of wordt het kerkelijk celibaat vaker aan de kaak gesteld omdat er meer slachtoffers zijn en wegens het kerkelijke ambt makkelijker wordt aangeklaagd.
als ik het heb over het celibaat is dat niet enkel kerkelijk celibaat.
Heel uw uitleg blijkt alvast niet te sporen met de vaststelling dat kindermisbruik het meest voorkomt binnen gezinnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:05   #244
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Kijk snotter,

Wees niet zo verkrampt en veeg het groen achter je oren weg.
Met uw inbreng op het forum wordt men zelfs geen sikkepit
wijzer.
Het is voor mensen zoals U dat mijn PC soms driemaal alles herhaalt.
Maar zelfs dat helpt niet. Erg hee?
En ik ga eens opvolgen wie met een moedwillige PC kampt op dit forum.
Want ik krijg zo de indruk dat bepaalde mensen over betere verbindingen beschikken.
Aan mij ligt het uiteraard niet.
Als ik klik op "antwoord versturen" en vaststel dat dit niet gebeurd binnen redelijke tijd dan klik ik misschien een paar maal teveel wegens ongeduld.
Maar dat heeft niks te maken met onkunde.
Wel met een forum dat niet altijd met zijn tijd meekan.
Zoals U trouwens. Je bent ook ergens blijven steken.
Uw pretentie om anderen te bemoederen wijst op een zieke geest.
Hou U bij het forum en praat over politiek i.p.v. marollen-gezwets te verkondigen. Voortdurend ruzie maken en op mensen spelen is een zwakheid.
Kijk eens op TV naar een debat. Ja? Wel wat denk je van de deelnemers die debatteren op uw manier? Doen man!
Onze Panda is op een of andere manier een beetje pissig op "senioren". Let wel, laat je niet misleiden, hij is zelf zo piepjong niet meer hoor. Maar blijkbaar is zitten zemelen en meesmuilen over personen van wie hij weet (of vermoedt) dat ze wat ouder zijn, voor hem ook een soort wapen in discussies geworden. Tja, wat wil je, wanneer het arsenaal aan ernstige argumenten uitgeput geraakt...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:49   #245
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Onze Panda is op een of andere manier een beetje pissig op "senioren". Let wel, laat je niet misleiden, hij is zelf zo piepjong niet meer hoor. Maar blijkbaar is zitten zemelen en meesmuilen over personen van wie hij weet (of vermoedt) dat ze wat ouder zijn, voor hem ook een soort wapen in discussies geworden. Tja, wat wil je, wanneer het arsenaal aan ernstige argumenten uitgeput geraakt...
Het arsenaal aan ernstige argumenten is niet alleen uitgeput geraakt, het is zelfs totaal leugenachtig en dus onbestaande gebleken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2015, 22:53   #246
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Heeft hij al ernstige argumenten gebruikt?
Dat is me dan ontsnapt!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 00:07   #247
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U concludeert dus dat het celibaat de oorzaak is. Bent u al in het reine gekomen met uw eigen gedachten?
We moeten toch stilaan beginnen met vermoeden dat het celibaat er bij sommigen heeft toe bijgedragen dat er een aantal onverkwikkelijke zaken zijn voorgevallen.

De seksuele drang verdringen naar het onbewuste maakt die drang in wezen oncontroleerbaar.
Oud 27 augustus 2015, 08:30   #248
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We moeten toch stilaan beginnen met vermoeden dat het celibaat er bij sommigen heeft toe bijgedragen dat er een aantal onverkwikkelijke zaken zijn voorgevallen.

De seksuele drang verdringen naar het onbewuste maakt die drang in wezen oncontroleerbaar.
Of dat zij na het lezen van de teksten nog steeds voor god kiezen een verziekte geest hebben?
They can read all about it....
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 08:49   #249
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

jep, het celibaat is daarom niet de oorzaak, maar wel de katalysator.
Oud 27 augustus 2015, 09:04   #250
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Celibaat hoeft niet de oorzaak te zijn van het kindermisbruik. Dat is duidelijk. Maar het kan volgens mij bij de betrokken persoon er wel toe bijdragen dat hij psychisch met zichzelf in de knoop ligt. Let wel, dit is mijn persoonlijke interpretatie, ik ben evenwel geen psychiater. Er is wel een aspect aan dergelijke misstappen die bij mij moeilijk verteerbaar is. Als een priester de seksuele onthouding (én het ermee gepaard gaand gevoel van eenzaamheid) ervaart als een opgave die hij niet meer kan dragen dan is de meest voor de hand liggende uitweg het zoeken naar de mogelijkheid van een relatie met een volwassen (toestemmende) vrouw. Dat hij daarmee zijn gelofte doorbreekt is een consequentie die hij dan moet aanvaarden. Maar het grijpen naar kinderen is de meest laffe optie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 09:56   #251
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Celibaat hoeft niet de oorzaak te zijn van het kindermisbruik. Dat is duidelijk. Maar het kan volgens mij bij de betrokken persoon er wel toe bijdragen dat hij psychisch met zichzelf in de knoop ligt. Let wel, dit is mijn persoonlijke interpretatie, ik ben evenwel geen psychiater. Er is wel een aspect aan dergelijke misstappen die bij mij moeilijk verteerbaar is. Als een priester de seksuele onthouding (én het ermee gepaard gaand gevoel van eenzaamheid) ervaart als een opgave die hij niet meer kan dragen dan is de meest voor de hand liggende uitweg het zoeken naar de mogelijkheid van een relatie met een volwassen (toestemmende) vrouw. Dat hij daarmee zijn gelofte doorbreekt is een consequentie die hij dan moet aanvaarden. Maar het grijpen naar kinderen is de meest laffe optie.
Het zou voor een stuk (men mag zeker niet veralgemenen) kunnen dat een bepaald soort mannen die zich niet op hun gemak voelen in volwassen vrouwelijke relaties zichzelf een roeping aanspreken waarin zo'n relaties taboe zijn... dus het priesterambt.
Ik denk niet dat men op volwassen leeftijd ineens pedofiel wordt omdat men moet doen aan onthouding, ik denk eerder dat pedofiele venten zich aangetrokken voelen tot het priesterambt...
Maar zoek dat maar eens op voorhand uit of men met zo'n kerel te maken heeft, daar waar men niet of nauwelijks over sexualiteit mag spreken en heel goed mogelijk dat het individu het zelf nog niet inziet; van kindertjes houden wordt toch als positief zien en vanaf wanneer wordt het sexueel misbruik (ook in de geest van die venten?).
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be