Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2015, 09:26   #121
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Godsdienst vrijheid is een grondrecht over heel de EU.
Men kan in de EU een religie toetreden, praktiseren en beoefenen....
In de EU is het dus perfect legaal, rassenvoorkeuren, moorden, incest te bepredikken.

En weet je alice, mijn geloof vervolgen ze.... Ik zie in dat er geen vrijheid van belevenis is voor alle geloven. Maar zeer zeker wel voor de islam.
Als het systeem hier dan haar boekje te buitengaat en iemand hakt die kufars hun kop eraf, is dat dan geen vrijheid van geloofsbelevenis?
Inderdaad een grondrecht, voor de islam betekent dit het vrij beleven van de vijf pijlers waar niemand hen een stoobreed bij in de weg legt.
Maar alle andere eisen, dreigementen, verwachtingen, van groepen binnen islam vallen per definitie niet onder vrijheid van religie maar onder dwang, vanuit religieuze groepen naar onze samenleving toe.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 09:28   #122
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad een grondrecht, voor de islam betekent dit het vrij beleven van de vijf pijlers waar niemand hen een stoobreed bij in de weg legt.
Maar alle andere eisen, dreigementen, verwachtingen, van groepen binnen islam vallen per definitie niet onder vrijheid van religie maar onder dwang, vanuit religieuze groepen naar onze samenleving toe.
Is dat dan ook Sharia, en gaat dat dan niet in tegen de universele mensenrechten?
Nogmaals, als in de koran staat dat men onrecht mag bestrijden, en we leven in een onrechtvaardige maatschappij. Dan is dat 100% vrijheid van geloofsbelevenis.
En dan mag het eens beginnen dagen dat al die decennia het verkeerde vervolgd is.
Maar zij zullen de goede zaak niet meer verdedigen
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 09:36   #123
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat dan ook Sharia, en gaat dat dan niet in tegen de universele mensenrechten?
Nogmaals, als in de koran staat dat men onrecht mag bestrijden, en we leven in een onrechtvaardige maatschappij. Dan is dat 100% vrijheid van geloofsbelevenis.
En dan mag het eens beginnen dagen dat al die decennia het verkeerde vervolgd is.
Maar zij zullen de goede zaak niet meer verdedigen
De sharia is een rechtsysteem, wat denk je, is ons rechtsysteem gebaseerd op de sharia? Nee dus is dat rechtsysteem hier in strijd met onze wet en bijgevolg niet van toepassing, toegelaten of toegestaan.

Wat is dat voor onlogische onzin? Wat is de Koran staat is niet van belang, en evenmin zou het volgens Islamitische normen " bestrijden van onrecht " vallen onder" vrijheid van religie".
Wat toegestaan( halal) of verboden( haram) is bepaald die koran niet, maar onze wetgeving waar tot heden Allah niet boven staat.
IK begin me af te vragen hoe oud u bent, wanneer ik uw vragen en opmerkingen zo lees...
Oud 27 augustus 2015, 09:40   #124
Peche
Banneling

Standaard

Is sharia één van de vijf pilaren alice?
Er zijn reeds sharia banken en rechtbanken in Europa.

Hoezo wat in de koran staat is niet van belang? Men krijgt vrijheid te beleven, praktiseren en onderwijzen. Maar het zou niet van belang zijn?
Apartheid, weet je nog?

Ik ben een kinderachtige domme malloot, maar 't gaat niet om mij. Het gaat erom waarom we dit allemaal beklagen in een natie waar vrijheid van geloof heerst?
We laten toe het te onderwijzen, praktiseren, ...
Oud 27 augustus 2015, 09:54   #125
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is sharia één van de vijf pilaren alice?
Er zijn reeds sharia banken en rechtbanken in Europa.

Hoezo wat in de koran staat is niet van belang? Men krijgt vrijheid te beleven, praktiseren en onderwijzen. Maar het zou niet van belang zijn?
Apartheid, weet je nog?

Ik ben een kinderachtige domme malloot, maar 't gaat niet om mij. Het gaat erom waarom we dit allemaal beklagen in een natie waar vrijheid van geloof heerst?
We laten toe het te onderwijzen, praktiseren, ...
Nee en ik denk dat je dit zelf wel weet.
Er zijn er in Engeland, maar indien ze ergens anders zouden zijn, dan zijn dat illegale rechtsystemen zonder enig bindend karakter.

Vrijheid van geloof ( nog maar eens) betekent niet dat je per definitie iedere dwang, eis, verwachting die gelovigen stellen daaronder laat vallen.
Strikt genomen ligt er bij islam maar één ding echt vast, die vijf pijlers, over al het andere is niet eens consensus onder moslims zelf, laat staan dat het onder vrijheid van religie zou vallen.

Wat is het nu? Ja we zijn een vrije en open samenleving, dus mag islam beleden worden.

Ik zou zelfs willen dat moslims wat strikter worden, geld aannemen zonder arbeid verricht te hebben mag niet, dus zijn uitkeringen haram!

In een sociale woning zitten terwijl je een huis in de landen hebt van origine kan als vorm van rente gezien worden, wat dus ook haram is en in strijd met onze wetgeving, al eens bedacht wat we besparen, wanneer al die moslims eens werkelijk consequent werden?

Onze wetgeving laat deze vorm van striktheid toe he, je mag een sociale woning of uitkering weigeren, vreemd genoeg doet geen één moslim dit!
Oud 27 augustus 2015, 10:07   #126
Peche
Banneling

Standaard

Alice je hebt soennitische pilaren en sjiitische he. Ieder van die 5 pilaren heeft nog eens verbonden reglementen he.
Tabbara is toch ook vrij te interpreteren naar gelijk men wilt?
Vrijheid van geloof laat dan ook toe gelijk wat te onderwijzen....
En de pilaren bevatten ook zakaat, waarin de arme mag nemen en de betere een derde moet afstaan. Klinkt dat niet bekend?
Oud 27 augustus 2015, 10:26   #127
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice je hebt soennitische pilaren en sjiitische he. Ieder van die 5 pilaren heeft nog eens verbonden reglementen he.
En de pilaren bevatten ook zakaat, waarin de arme mag nemen en de betere een derde moet afstaan. Klinkt dat niet bekend?
Wat vertel je nu voor zever. De islam kent maar vijf pijlers die voor IEDERE MOSLIM gelden, daar zit geen verschil in per richting.
Ge weet duidelijk niet wat die pijlers zijn, eens kijken of ik ze nog weet.
1. geloven dat er maar één god is Allah en Mohamed erkennen als profeet.
2. Ramadan houden
3. Zakaat geven voor armen
4 bidden, vijf keer per dag
5 Naar Mekka gaan, wanneer je daarvoor de middelen hebt en je gezondheid dit toelaat.

Nu moslims staan gemiddeld tien procent van hun inkomen af aan de moskee. Die hebben dus best aardige middelen.
Zakaat wordt niet aangewend voor armen omdat we hier sociale zekerheid hebben die de vorm van armoede zoals gekend in Islamitische gebeiden onbestaande maakt.
Je mag het bidden uitstellen, wanneer je bijvoorbeeld op reis bent ( dus ook wanneer je werkt, het slaat op omstandigheden die binnen moeilijk maken)
Ramadan is hier niet verboden, evenmin het vijf keer bidden of naar Mekka gaan.
Dat naar Mekka gaan is belangrijk omdat dan ale vorige zonden verdwenen zijn, of je maitresses had, naar hoeren ging, zoop en drugs gebruikte is ineens weg, je bent gereinigd en weer pure moslim.
Zeg eens, welk land in europa verbiedt moslim die vijf pijlers? Juist ja...

Tabarra betekent zeuren, zagen, snap niet waar je daarmee naartoe wilt.
Oud 27 augustus 2015, 10:26   #128
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vertel je nu voor zever. De islam kent maar vijf pijlers die voor IEDERE MOSLIM gelden, daar zit geen verschil in per richting.
2. Ramadan houden
5 Naar Mekka gaan, wanneer je daarvoor de middelen hebt en je gezondheid dit toelaat.

Nu moslims staan gemiddeld tien procent van hun inkomen af aan de moskee. Die hebben dus best aardige middelen.
Zakaat wordt niet aangewend voor armen omdat we hier sociale zekerheid hebben die de vorm van armoede zoals gekend in Islamitische gebeiden onbestaande maakt.
Je mag het bidden uitstellen, wanneer je bijvoorbeeld op reis bent ( dus ook wanneer je werkt, het slaat op omstandigheden die binnen moeilijk maken)
Dat naar Mekka gaan is belangrijk omdat dan ale vorige zonden verdwenen zijn, of je maitresses had, naar hoeren ging, zoop en drugs gebruikte is ineens weg, je bent gereinigd en weer pure moslim.

Oud 27 augustus 2015, 10:42   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Al dien technische inhoudelijke brol van de godsdiensten, interesseert me geen reet.

Dat ze geloven en belijden, elke godsdienstaanhanger, wat ze willen, 't kan me op zich niet schelen.

Maar ik wil niet dat ze mij hinderen in mijn collectieve of individuele beleving van de cultuur en maatschappij waar ik deel van uitmaak. Dat is een blasé-zin waarmee ik bedoel:
hier bij ons moet het principe heersen van gelijkheid van man en vrouw;
van gelijke rechten van holebi's en co;
van scheiding van staat en kerk;
van culturele eigenheden zoals een evoluerende visie op dierenrechten;
van een publieke sfeer waar meisjes geen 'femme de la rue'-toestanden moeten ondervinden;
en inderdaad ook van de culturele eigenheid dat we geen racisme of discriminatie meer verdragen zoals dat vroeger wel eens gebeurde.
En deze lijst is verder heel lang. Telkens aanvulbaar met een elelemnt uit onze samenlevingscultuur.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2015, 11:02   #130
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[dubbel...
Oud 27 augustus 2015, 11:30   #131
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
2. Ramadan houden

Kijk, je zal wel gelijk hebben en ik zal verkeerd ingelicht zijn.
Echter blijft de kwestie: kunnen wij iets doen aan godsdienstvrijheid?
Europa hervormen.
Oud 27 augustus 2015, 12:07   #132
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, je zal wel gelijk hebben en ik zal verkeerd ingelicht zijn.
Echter blijft de kwestie: kunnen wij iets doen aan godsdienstvrijheid?
Europa hervormen.
Dat is de kwestie helemaal niet!
Wel dat die vrijheden beperkt zijn, ook voor moslims, zo eenvoudig is dat.
Oud 28 augustus 2015, 05:16   #133
Peche
Banneling

Standaard

Belgische Nederlandstalige wiki?
Scroll eens naar shia pillars en lees daar over tabarra enzo
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam
Ik ervaar enorm censuur op mijn Google via avg.
Oud 28 augustus 2015, 05:23   #134
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is de kwestie helemaal niet!
Wel dat die vrijheden beperkt zijn, ook voor moslims, zo eenvoudig is dat.
Dus we gaan de boeken herdrukken en wat niet bij onze ethiek past eruit laten? Wetten werken pas als ze consequent uitgevoerd kunnen worden.
Er zijn uitzonderingen en wetten beperken die vrijheden zelden...
Oud 28 augustus 2015, 10:36   #135
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus we gaan de boeken herdrukken en wat niet bij onze ethiek past eruit laten? Wetten werken pas als ze consequent uitgevoerd kunnen worden.
Er zijn uitzonderingen en wetten beperken die vrijheden zelden...
Wat is dat nu voor zever?
Behalve vrijheid van van religie( wat islam zelf niet respecteert, want het bepaald ook de vrijheid een overtuiging te verlaten!) is er grote individuele vrijheid, wetten beperken niet om de grote gebeurtenissen in het leven niet volgens geloof in te vullen, zolang het niet haaks staat op wetgeving hier.

Maar een aantal zaken moeten we niet uit naam "van vrijheid van religie"in vraag laten stellen, het is hier verdorie geen supermarkt waar je kunt shoppen, dus eisen dat hoofddoeken kunnen steeds en overal, cartoons verboden willen zien, tentoonstellingen onmogelijk maken, of films, die enige kritische noot bevatten volgens islam, valt niet onder " vrijheid van religie"!

Het is al erg genoeg dat we te maken hebben met mensen die wat ontwikkeling betreft uit de middeleeuwen komen, met eremoorden, geweld tegen vrouwen ( geweld kan fysiek, mentaal, economisch zijn)verminkingen en martelen, omdat er nog gelooft wordt dat lesbisch zijn bezetenheid is van de duivel, vrouwen onder de voogdij van mannen vallen, en de eer van mannen afhangt van het gedrag van vrouwelijke familieleden!

Gedrag in stijd met onze wetgevingen, gedrag wat voor niet moslims een uiting van psychisch gestoord gedrag zou zijn, opvoeding die totaal geen kansen biedt, het opdriingen van beperkingen die moslims zichzelf opleggen aan anderen, omdat hun religie overal boven staat, valt niet onder vrijheid van religie, dat duidelijk stellen zou al een stap in de goede richting zijn.
Oud 28 augustus 2015, 10:39   #136
Peche
Banneling

Standaard

Je tolereert dat niet, maar houdt wel de door Open bij godsdienstvrijheid he.
Dus dweilen met de kraan Open.
Oud 28 augustus 2015, 10:45   #137
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je tolereert dat niet, maar houdt wel de door Open bij godsdienstvrijheid he.
Dus dweilen met de kraan Open.
Zeg vanaf hoe laat blow jij???
Ik denk dat mijn post duidelijk is, ik tolereer anderen niet, dat zou ik al van weinig respect getuigen, ik verwacht wel respect voor mijn cultuur en duld geen misbruik van wetgeving, zoals jij met je " vrijheid van religie".

Uw redenering is totaal ontdaan van enige logica, kan zo geen discussie met u voeren.
Oud 28 augustus 2015, 10:48   #138
Peche
Banneling

Standaard

Dat onze Wet voor al wat u verfoeit de deur openlaat.
Oud 28 augustus 2015, 11:43   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat onze Wet voor al wat u verfoeit de deur openlaat.
wie is "onze"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 11:52   #140
Peche
Banneling

Standaard

Onze Belgische Wet. Of sta jij er buiten misschien? Neen circe daarin vormen wij een team. Zeer in team
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be