![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1061 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen zoals u zien alles in het slecht. Als ik ergens anders een draad over de 75-ste verjaardag van Will Tura open, denkt u onmiddellijk dat ik met Nederlandstalige muziek lach terwijl dit helemaal niet het geval is. Voor u haten alle Franstaligen Vlaanderen : stop eens met uw delirium!
Laatst gewijzigd door Everytime : 27 augustus 2015 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1062 |
Banneling
|
![]() Oh, ik zie mij niet als een agent om de controle over de echtheid of de dubbelnickheid van de deelnemersnamen uit te oefenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1063 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1064 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1065 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1066 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als die "zever van toen" heden 2015 niets meer betekent, waarom wordt ik als Nederlandstalige in Vlaanderen vaak niet in het Nederlands bediend? Waarom wordt men als Nederlandstalige in Brussel nog steeds systematisch achtergesteld? Waarom kijken franskiljons anno 2015 nog steeds naar op Vlamingen? Het is "zevers van toen" zolang het de francofonie goed uitkomt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1067 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig maar. Of anders hadden we geen toegang tot de grote Russische schrijvers bijvoorbeeld. Of was het onmogelijk iets te lezen van een groot man als Kavafis. En kon ik nog minder genieten van de oudere Scandinavische literatuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1068 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1069 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In deze ben ik akkoord met Jan. De tijd die men besteedt aan de studie van de taal om een cultuur te kunnen appreciëren kan de grote massa beter besteden aan de cultuur zelf, ook al mist men wat nuances door de vertaling. Daarbij zal de Spanjaard argumenteren dat het Spaans een belangrijkere cultuurtaal is dan het Frans. Het is in ieder geval een wijdverbreidere taal met uitstekende literatuur. En wat dient de Griek of de Italiaan te zeggen? Dat men noodzakelijkerwijze Latijns of Grieks dient te studeren vooraleer men Rome of Griekse filosofie kan appreciëren? Dat zou vrij onzinnig zijn, tenzij voor een paar experten die zich daarop willen toeleggen tot in de details. Voor Europa is het van belang naast de moedertaal van eenieder een gemeenschappelijke taal te introduceren en dat is ongetwijfeld het Engels aan het worden. Dat heeft men in Frankrijk trouwens ook begrepen gezien de uitbreiding van het aantal lesuren Engels in het onderwijs. Van Vlaanderen blijven verwachten dat ze zich verkneukeld in het Frans lijkt me een te grote opportunuitietskost te hebben. Het aantal uren Frans in het onderwijs in Vlaanderen is te groot voor het nut dat die taal heeft. En daarbij zou het best een keuzevak zijn. Die flexibiliteit zal onze jeugd goed doen. Tegen de taalgrens kan men dan voor het Frans kiezen. In Limburg kan men dan bij voorkeur meer uren Duits kiezen. Elders meer Engels bijvoorbeeld. Dat kan alleen maar voordelen opleveren voor een Vlaanderen dat zich wil positioneren in Europa. Spijtig genoeg lopen onze beleidsmakers nog te veel met een negentiende eeuwse mentaliteit rond waarbij ze niet beseffen dat op Europees niveau de taalstrijd gestreden is ten voordele van het Engels en dat men verder dient te kijken dan de grenzen van dit artificiële land dat België heet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 27 augustus 2015 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1070 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1071 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1072 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
SOLANGE DU DA BIST wordt SOLANGE, TU ES L�* tot zover de gelaagdheid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1073 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1074 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stand up comedy ! Yes !
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 augustus 2015 om 22:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1075 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1076 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1077 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1078 |
Banneling
|
![]() Als ik me moet distantieren van alle Vlaamse racistische opmerkingen die ik hier dagelijks, dan kom ik slaap tekort...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 augustus 2015 om 22:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1079 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
als je zo uitgebreid ingaat op een mening van een forumlid over een ander forumlid, dan ben je heel geïntrigeerd door deze persoon. Maar op de vrouw spelen ipv op de inhoud is niet netjes. En ik heb wel door dat de inhoud je onbehaaglijk maakt als franskiljon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1080 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |