![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms mixen ze ook het Frans en het Nederlands : https://www.youtube.com/watch?v=YBa6_L3NrBs https://www.youtube.com/watch?v=vUEFPshY1cg Laatst gewijzigd door Everytime : 27 augustus 2015 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
Banneling
|
![]() Waarom kom je dan altijd af met die twee man en een paardenkop die ooit in een ver verleden: "Waalse ratten, rol uw matten" riepen, Everytime?
Laatst gewijzigd door Spitting Image : 27 augustus 2015 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 |
Banneling
|
![]() Voor Belgische nationalisten waarschijnlijk wel. Ik als Vlaams-nationalist waardeer dat ten zeerste, zelfs al ga ik met hen vaak niet akkoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vooreerst, ik neem dankbaar nota van uw waardering, mijnheer. Maar vervolgens zal ik ongetwijfeld één en ander verbrodden door dit woordje uitleg bij mijn stelling : in mijn visie zijn Vlaams-nationalisten "Belgen", net zoals degenen die wij op dit forum als Belgicisten omschrijven ; ergo, dat zijn voor mij allemaal Belgische nationalisten. Wil mij geloven als ik zeg dat ik bij één en ander geen enkele bijbedoeling koester, en dat de omschrijving “Belg” in mijn visie geenszins pejoratief is : voor mij is iemand met de Belgische nationaliteit eenvoudigweg een Belg. Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dan ook niet dat de meeste Vlaams-nationalisten op dit forum kennelijk een afkeer hebben van als “Belg” omschreven te worden. Dat men de Belgische nationaliteit bezit en derhalve Belg is belet toch helemaal niet dat men een overtuigde Vlaming of dito Waal of Brusselaar kan zijn ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 28 augustus 2015 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn visie is het belangrijk dat er een zekere vrijheid bestaat om een eigen keuze te maken in de rangorde vreemde talen. Ik ben dan ook al altijd voorstander geweest van de verruiming die indertijd werd ingevoerd in de begindagen van het VSO: de keuzemogelijkheid om Frans dan wel Engels als eerste vreemde taal te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, buiten school komen de meeste Vlaamse jongeren in hun gewone dagdagelijks leven bijzonder weinig in contact met de Franse taal. Hun muziek is hoofdzakelijk Engelstalige, net als veel van de films die ze bekijken. Je kan hen dan ook moeilijk kwalijk nemen dat ze weinig voeling hebben met het taalvak Frans.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 28 augustus 2015 om 01:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verwijst naar een vrij totalitair denken, al beseft u het waarschijnlijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er daar zo moeilijk aan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belg-zijn gaat voor u dus niet verder dan het bezitten van een Belgische identiteitskaart?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of, wat brengt het Belg-zijn dan anders meer bij aan deze wereld behalve een misplaatst imaginair superioriteitsgevoel. "Tout cela ne nous rendra pas le Congo, nespa." ![]() (En hetzelfde geldt voor de vlaamstalige 'b-kes' maar het mag uiteraard een beetje minder en kleiner zijn.)
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 28 augustus 2015 om 04:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luiheid is een beter woord voor gemakkelijk he. Uw zg. reden is pure onzin, vlaamstalig onderwijzersniveau onwaardig, ne vous en déplaise. "In hun gewone dagdagelijks leven niet met de Franse taal in contact komen" zegt genoeg over de kerktorenmentaliteit van Lamme Goedzak. Dat in een land, een voorschoot groot, maar... met drie nationale talen. Surrealisme uit vlaamse klei. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#1137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 | |