Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2015, 12:04   #1161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Mindset heeft het misschien wat cru gesteld. Maar een "stommiteit" zou ik het zeker niet noemen. De hysterica in kwestie had een Algerijn zelfs als "adviseur" in haar kabinet opgenomen. By the way, de man had een verleden en werd door bepaalde politiediensten zelfs gezocht.
jij noemt deze onzin géén stommiteit ?

Citaat:
En daarbij zetten ze nog eens de poort open voor 10duizenden vluchtmoslims in de jaren 2000-2012 omdat toevallig een histerica binnen PS met een Algerijn getrouwd was en kickte op noordafrikanen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 12:08   #1162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Stop met zagen, Everytime. Uw 78-toerenplaat is grijs gedraaid en de pick-upnaald is bot.
Hij heeft 100% gelijk : je bent een belg en ik neem aan dat je je belgische pensioen heus niet weigert.
Je bent dus niet alleen officieel Belg, maar ook centennationalistisch Belg.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 12:09   #1163
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hij heeft 100% gelijk : je bent een belg en ik neem aan dat je je belgische pensioen heus niet weigert.
Weer mis, Panda. Zoals gewoonlijk.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 12:11   #1164
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
jij noemt deze onzin géén stommiteit ?
Wat heeft het ene met het andere te maken?
Wat Mindset stelde is correct.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 13:55   #1165
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze zijn er nooit gedraaid. Maar Vlaamse radiozenders in het algemeen negeren de Nederlandstalige muziek. Ze draaien soms een Clouseau of een Borsato en daarmee zijn ze "tevreden". Luister naar Q, naar MNM en zo'n toestanden : meer dan 90% Engelstalige muziek. Ja, er is Radio 2, er is VBRO in West-Vlaanderen die alleen Nederlandstalige muziek draait....................maar dat blijft zeer beperkt als u dit vergelijkt met de Franstalige radiozenders die de Franstalige muziek helemaal niet negeren.
wij draaien veel Axelle Red, maar dat is een Vlaamse
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 13:57   #1166
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
.. bovendien een rooie ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 13:58   #1167
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daar is maar één verklaring voor: bij de opeenvolgende Vlaamse ministers van onderwijs die we de voorbije decennia gehad hebben (en bij hun onderwijs-adviseurs) zit de slaafse Belgicistische reflex diep ingebakken. Ze hebben in feite geen enkele rationele reden die verrechtvaardigt waarom het Frans als eerste vreemde taal voorop wordt gesteld. Behalve dan "omdat het zo hoort". Versta daaronder: "omdat we absoluut willen bewijzen dat we goede Belgen zijn". Beter dus dan de Walen die reeds vele jaren daar gewoon hun voeten aan vegen en resoluut opteren voor de keuzevrijheid tussen Engels of Nederlands.
als je naar Frankrijk gaat of naar Brussel is de voertaal (binnenkort) sowieso Arabisch. De tweede vreemde taal na het Engels die ik zou leren, mocht ik nu 15 jaar zijn, is RUSSISCH.
Oud 28 augustus 2015, 13:59   #1168
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel realiteit vlak voor hun weekend!
Straks is het om zeep voor het goed en wel begonnen is.
Alhoewel: kaakslagen zijn die Vlamingen toch gewend.
Er kan er altijd eentje bij.
Zelfs na al die tomeloze agressie aan de kust.
Oud 28 augustus 2015, 14:01   #1169
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
iedereen heeft recht op een stommiteit per dag te debiteren, jij hebt de jouwe zojuist gehad. Bravo !
bewijs het tegendeel es Pandadinges
Die Onckeldinges en haar rooie misdaadclan heeft haar stempel gezet op de Belgische politiek, en GVHS hoefde enkel zijn broek te laten zakken, jaja, van zichzelf (FR" baisser le pantalon �* lui même). En Di Rupette was er ook steeds bij, als de hanen.
Oud 28 augustus 2015, 14:01   #1170
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja en de zatten Arno ("Chevalier de la chanson française" ) komt ook regelmatig aan de beurt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 14:02   #1171
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
je hebt veel naar de RTBF gekeken, daar sloegen ze naar je kop met hun allegorische giffles ofte kaakslagen.
Oud 28 augustus 2015, 14:03   #1172
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja en de zatten Arno ("Chevalier de la chanson française" ) komt ook regelmatig aan de beurt.
ja, die voeren zo graag als een icoon van de brusselse oparock op, hoewel hij oostendenaar is
Oud 28 augustus 2015, 14:04   #1173
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 14:09   #1174
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
iedereen heeft recht op een stommiteit per dag te debiteren, jij hebt de jouwe zojuist gehad. Bravo !
de Franstaligen gaan liever met noordafrikanen scheep dat met Vlamingen. Wij onderhouden jullie nochtans. zijn jullie dan echt zo geëndoctrineerd door jullie rabiate anti-vlaamse tenoren als een Van Cauwenberghe: "de franstalige cultuur is superieur aan de Vlaamse". Mocht een Vlaamse politicus zoiets gelijkaardigs zeggen over franstalig belgie, dan is het kot te klein.
JUllie gaan liever Arabisch spreken dan Nederlands. Wij nemen daar akte van.
Oud 28 augustus 2015, 14:14   #1175
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
de Franstaligen gaan liever met noordafrikanen scheep dat met Vlamingen. Wij onderhouden jullie nochtans. zijn jullie dan echt zo geëndoctrineerd door jullie rabiate anti-vlaamse tenoren als een Van Cauwenberghe: "de franstalige cultuur is superieur aan de Vlaamse". Mocht een Vlaamse politicus zoiets gelijkaardigs zeggen over franstalig belgie, dan is het kot te klein.
JUllie gaan liever Arabisch spreken dan Nederlands. Wij nemen daar akte van.
Lap, daar gaan we weer.
Vandaag is Onckelinx ambassadrice voor alle Franstaligen...
Gisteren was dat Gypsi..
Wie zal het morgen zijn?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 28 augustus 2015 om 14:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2015, 14:17   #1176
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kunnen we daar als individu wettelijk niets aan verhelpen. Maar niemand kan mij (en vele anderen) beletten van dat onland een zeer lage dunk te hebben en daar regelmatig lucht aan te geven. Dit land zal hoe dan ook in zijn huidige vorm niet erg lang meer voortbestaan. Het zal verder evolueren naar een steeds grotere beleidsbevoegdheid voor de deelstaten en een steeds verder afbouwen van de federale macht. Gemakshalve noemen wij het te bereiken eindresultaat een "confederatie", ook al wordt dit niet verwezenlijkt op de wijze die in het volkenrecht is voorzien. But then, what's in a name? Als op een gegeven ogenblik de Belgische francofonie in dat proces niet meer wil meestappen dan betekent dit dat zij la Belgique opdoeken en Vlaanderen zal ofwel verder solo gaan, ofwel in een confederatie (dan wél volgens het boekje) met Nederland.

Dat is het streven van elke Vlaamsgezinde en geen enkele Belgicist kan ons daarvan afbrengen.
Oud 28 augustus 2015, 14:18   #1177
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Oei, de Belgische gevoeligheden….

Vooreerst, ik neem dankbaar nota van uw waardering, mijnheer.

Maar vervolgens zal ik ongetwijfeld één en ander verbrodden door dit woordje uitleg bij mijn stelling : in mijn visie zijn Vlaams-nationalisten "Belgen", net zoals degenen die wij op dit forum als Belgicisten omschrijven ; ergo, dat zijn voor mij allemaal Belgische nationalisten.

Wil mij geloven als ik zeg dat ik bij één en ander geen enkele bijbedoeling koester, en dat de omschrijving “Belg” in mijn visie geenszins pejoratief is : voor mij is iemand met de Belgische nationaliteit eenvoudigweg een Belg.

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp dan ook niet dat de meeste Vlaams-nationalisten op dit forum kennelijk een afkeer hebben van als “Belg” omschreven te worden. Dat men de Belgische nationaliteit bezit en derhalve Belg is belet toch helemaal niet dat men een overtuigde Vlaming of dito Waal of Brusselaar kan zijn ?
Belg zijn is voor mij geen schande. Mijn identiteit is een gelaagde identiteit. Ik heb duidelijk de Vlaamse identiteit, en een Europese. Ik ben administratief Belg, maar da's alles. En da's OK voor mij. Mijn cultureel-ethnische identiteit is Vlaming. Ik weet dat dat moeilijk te begrijpen is voor een Franstalige, daarom noemen we jullie dan ook een Franstailge en geen wat weet ik, zoals jullie ons Vlaming noemen en geen "Nederlandstalige". Wij hebben een identiteit. De Franstaligen niet. Een Franstalige Brusselaar heeft niks met een Waal gemeen, behalve dat ze beide Frans spreken. Maar Nederlanders en Vlamingen spreken ook dezelfde taal.
Jullie hebben een deficiet in identiteit, en daarom zitten jullie zo te kakken op Vlamingen als zouden ze allen nationalisten zijn. Trouwens, "nationalisme" is geen vies begrip. De meeste staten zijn via etnisch nationalisme opgebouwd, zelfs Frankrijk ten tijde van de Capetingers.
Oud 28 augustus 2015, 14:20   #1178
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kunnen we daar als individu wettelijk niets aan verhelpen. Maar niemand kan mij (en vele anderen) beletten van dat onland een zeer lage dunk te hebben en daar regelmatig lucht aan te geven. Dit land zal hoe dan ook in zijn huidige vorm niet erg lang meer voortbestaan. Het zal verder evolueren naar een steeds grotere beleidsbevoegdheid voor de deelstaten en een steeds verder afbouwen van de federale macht. Gemakshalve noemen wij het te bereiken eindresultaat een "confederatie", ook al wordt dit niet verwezenlijkt op de wijze die in het volkenrecht is voorzien. But then, what's in a name? Als op een gegeven ogenblik de Belgische francofonie in dat proces niet meer wil meestappen dan betekent dit dat zij la Belgique opdoeken en Vlaanderen zal ofwel verder solo gaan, ofwel in een confederatie (dan wél volgens het boekje) met Nederland.

Dat is het streven van elke Vlaamsgezinde en geen enkele Belgicist kan ons daarvan afbrengen.
zo is het.
Oud 28 augustus 2015, 14:22   #1179
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Lap, daar gaan we weer.
Vandaag is Onckelinx ambassadrice voor alle Franstaligen...
Gisteren was dat Gypsi..
Wie zal het morgen zijn?
LO is een politica VAN BEDENKELIJK ALLOOI
Gipsy een rabiate vlamingenhater op dit form
En u bent een psychic en psycholoog als mijn kortetermijngeheugen mij niet in de steek laat

Laatst gewijzigd door Mindset : 28 augustus 2015 om 14:22.
Oud 28 augustus 2015, 14:25   #1180
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
LO is een politica VAN BEDENKELIJK ALLOOI
Gipsy een rabiate vlamingenhater op dit form
En u bent een psychic en psycholoog als mijn kortetermijngeheugen mij niet in de steek laat
Een zielenknijpertje. Wat de Amerikanen "a shrimp" noemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be