Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2015, 08:54   #41
Peche
Banneling

Standaard

Waar staat auto correct dan in je gsm? Die verbetert veelal zaken die niet hoeven. Zoals die men en ze.
Maar bedankt voor je tip. Ik zal er meer aandacht aan schenken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 10:29   #42
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Waar staat auto correct dan in je gsm? Die verbetert veelal zaken die niet hoeven. Zoals die men en ze.
Maar bedankt voor je tip. Ik zal er meer aandacht aan schenken.
Waarvoor dank!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 10:41   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

welkom in België,hier eten en drinken gratis te krijgen,opvang ook ,echter geen gratis geld,dat was niet de afspraak met de internationale gemeenschap
Oud 29 augustus 2015, 14:52   #44
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook gratis opvang en gratis eten en drinken.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 17:50   #45
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik wil ook gratis opvang en gratis eten en drinken.
Als ambtenaar heb je dat al heel lang.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 18:15   #46
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Best niet, nee...
Ik ben dan ook niet afgunstig op mensen die hopen op een sociale woning en een leefloon...
Wie is daar nu afgunstig van ? maar gij zijt ook zo een die liever werkt voor heel de derde wereld te onderhouden... ben blij dat je mijn gebuur niet zijt...anders kocht ik een serie blaffende honden speciaal om uw nachtrust te verstoren...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 18:18   #47
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Niet enkel in Belgique:

Citaat:
ASIELZOEKERS IN DE EERSTE KLAS
Geplaatst op 28 augustus 2015 door E.J. Bron
Screenshot_18

(Door: Petra Raab – Vertaling: Theresa Geissler)

Ergens in een plaats in Midden-Franken was het weer eens zover. Wie werkelijk asielzoekers wil zien, gaat zo tussen 11 en 12 uur van huis. Rond die tijd zijn ze nét allemaal opgestaan en begeven ze zich op weg naar de grote steden. Toen ik in mijn Midden-Frankische provinciestad de straat op ging, was ik omringd door zwarte Afrikanen. Er waren meer zwarte Afrikanen op straat dan Duitsers en dat is de waarheid. Hier een groep met twee zwarte Afrikanen, verder naar achteren een groep met zwarte Afrikanen. Daar één bij het stoplicht. Verder naar achteren een groep van vijf man, die uit het één of andere Arabische land kwam. Zodra ik ze zag, ging ik naar de overkant. Helaas hielp mij dat niets, doordat zij naar mijn kant switchten. Als een blok kwamen ze op mij af, waarbij ze amper de straat voor me vrij maakten.

De enige Duitsers die ik op straat zag, waren twee Duitse stratenmakers, die daar hoogstwaarschijnlijk door de autoriteiten van Hartz IV tewerkgesteld waren. Verderop in het dorp zag ik nog een Duitse vrouw, die met een heggenschaar haar heg bewerkte. Dat is het beeld waarvan er zo honderdduizenden in Duitsland zijn. Buitenlanders krijgen van de Duitse regering in Duitsland een vakantie betaald met alles erop en eraan en de Duitsers moeten daar drie dubbel en dwars voor werken om dat te financieren. Als deze regering, normaal gesproken, niet het geld van de Duitsers voor buitenlanders en hun gratis vakantie in Duitsland zou misbruiken, zouden de Duitsers nog slechts 20 uur maximaal per week hoeven werken en geen enkele Duitser zou zorgen om het bestaan hebben.

In plaats daarvan zag ik dan voor onze dorpsfontein asielzoekers, die zielsvergenoegd vakantiefoto’s van zichzelf en van onze fontein maakten. Ik zou ook zo zielsvergenoegd geweest zijn als ik in zo ‘n mooi land als Duitsland zonder voorwaarden een onderkomen en zakgeld ter hoogte van € 390,- zou krijgen. Helaas is het tot nu toe echter voor de Duitsers onmogelijk gebleven om in Duitsland zo ‘n behandeling te krijgen, gratis gebruik van het openbaar vervoer inbegrepen. Duitsland financiert de gratis levering van buitenlanders in zijn land, maar de Duitsers komen daarvoor in de gevangenis terecht.

Dat is Duitsland anno 2015. Buitenlanders krijgen in Duitsland alles cadeau, terwijl miljoenen Duitsers in hun bestaan beknot worden. Normaal gesproken zou dat, als de wetten in Duitsland herzien zouden worden ten gunste van het Duitse volk, ontvreemding van staatsgelden geweest zijn. De hele regeringskliek zou daarvoor de gevangenis in moeten. Nu echter moeten de jongeren in mijn kleine, Midden-Frankische stad die niet het geluk gehad hebben om asielzoeker in Duitsland te zijn, de hele dag in hun stadje blijven, omdat ze geen geld hebben om naar de stad te gaan.

Toen ik dan later ook naar de stad ging, vanzelfsprekend op eigen kosten, niet vergoed door de staat, reden er ook twee zwarte Afrikanen mee, die op luide toon met elkaar spraken, met een air of mijn kleine Frankische gemeente hen altijd al had toebehoord. Een beetje nederigheid en bescheidenheid zou deze mensen goed staan. Twee zwarte Afrikanen maken op mijn kleine Frankische perron meer lawaai dan alle Duitsers daar bij elkaar! Nog nooit, sinds ik daar in ruim 50 jaar op de trein gestapt ben, was er op dit perron zoveel lawaai! Twéé mensen die op zó ‘n luide toon met elkaar praatten. Voor de zwarte Afrikanen is dat een normale toonhoogte. Bij ons lallen alleen de dronkaards zo.

Het sterkste was dan echter nog dat ze weer eens Eersteklas reisden. Om het even wanneer ik daar met asielzoekers op de trein stap. De Duitsers gaan allemaal Tweedeklas zitten en de asielzoekers altijd Eersteklas, althans, als ze samen met mij instappen. Het was niet de eerste keer, dat ik dat gadegeslagen heb. Die denken, naar het schijnt, dat de Eersteklas voor hén bestemd is. Gelet op de onderkruiperaanpak van onze Duitse regering zou me dat ook al niet meer verbazen. Gelukkig ging het ook een Duits echtpaar te ver en de Duitse vrouw heeft de asielzoekers gezegd dat het niet toegestaan is om in de Eersteklas te zitten. Zij zijn dan ook metterdaad opgestaan en ergens anders gaan zitten.

Toen ik dan met de trein in Neurenberg aankwam, zag ik nog meer “refugees” die hier in Duitsland vakantie vieren. De enige landen, waarin op het ogenblik zo ‘n oorlog woedt dat men van “vluchtelingen” kan spreken, zijn Syrië en de Oekraïne. Uit de Oekraïne nemen wij zo goed als totaal geen vluchtelingen op, hoewel tussen de Oekraïne en Duitsland slechts Polen ligt en deze mensen voornamelijk christenen zijn. In plaats daarvan vluchten de Syriërs niet naar moslimlanden, die bij ze in de buurt liggen, maar willen ze naar het meest luxueuze land. Daar, waar men het zichzelf dankzij de arbeidskracht van de ongelovigen zo echt, gedegen góed kan laten gaan, zo goed als men het voordien door eigen arbeid in het leven nooit gehad heeft.

De Duitsers daarentegen sukkelen verder en doen net alsof alles in hun land op de juiste manier toegaat. Daarvan kan men gerust zeggen: “Nee.” In Neurenberg kwamen dan weer Duitsers bij mij bedelen, mannen van middelbare leeftijd en Duitse jongeren. Jeugdige Afrikaanse asielzoeker zag ik ook. Die zagen er, in vergelijking met de Duitsers, zeer verzorgd uit.

Bron:
http://petraraab.blogspot.nl
Auteur: Petra Raab

Vertaald uit het Duits door:
Theresa Geissler
(voor www.ejbron.wordpress.com)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 19:08   #48
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en zakgeld ter hoogte van € 390,-
Iedere Duitser die beroep doet op de sociale dienst krijgt meer dan 399€/maand , de meesten zuipen dat op en gaan daarna bedelen om meer.

Asielzoekers krijgen maximaal 287 tot 359€/maand, als zulke details al niet kloppen, dan zegt dat alles over de rest.

http://www.fluechtlingsinfo-berlin.d...Maerz_2015.pdf
Oud 29 augustus 2015, 19:23   #49
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wie is daar nu afgunstig van ? maar gij zijt ook zo een die liever werkt voor heel de derde wereld te onderhouden... ben blij dat je mijn gebuur niet zijt...anders kocht ik een serie blaffende honden speciaal om uw nachtrust te verstoren...
Ik werk liever niet voor anderen, maar als het toch verplicht is maakt het me niet uit wie met mijn zuur verdiende centen lopen gaat. Weg is weg en hoop dat het ooit zal minderen moeten we ook niet hebben zonder asielzoekers, want als er overschotten zijn gaat het toch maar naar de huidige hangmatters.
Oud 29 augustus 2015, 19:52   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Iedere Duitser die beroep doet op de sociale dienst krijgt meer dan 399€/maand , de meesten zuipen dat op en gaan daarna bedelen om meer.

Asielzoekers krijgen maximaal 287 tot 359€/maand, als zulke details al niet kloppen, dan zegt dat alles over de rest.

http://www.fluechtlingsinfo-berlin.d...Maerz_2015.pdf
yeps op 30 Euro gaat het echt aankomen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 19:57   #51
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet waarom er geld beschikbaar is.
Er is toch ook geld beschikbaar om Syrië, Irak en Libië te bombarderen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 20:00   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
welkom in België,hier eten en drinken gratis te krijgen,opvang ook ,echter geen gratis geld,dat was niet de afspraak met de internationale gemeenschap
Zeg maar baasje in Washington. Daar is al dat gedoe op terug te brengen. Geopolitiek.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2015, 20:01   #53
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
yeps op 30 Euro gaat het echt aankomen.
Kleine leugens, grote leugenaars.
Oud 31 augustus 2015, 11:24   #54
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

dpg, niks gratis.
Ik heb voor alles wat ik heb gewerkt.
Ik ga in het totaal aan 42 jaren gewerkt komen en als iedereen dat zou doen dan zouden er zo geen problemen zijn zoals nu.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:25   #55
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat is al enkele jaren zo ondertussen hoor. BDW had het over erkende vluchtelingen. Zijn voorstel is dan ook te gortig voor woorden.
Waarom ?
Blijkbaar krijgen ze hier meer dan elders, daarom komen ze naar hier en gaan ze niet naar Polen.
Wij geven biefstuk friet en de Polen havermoutpap.
Waarom zouden we meer moeten geven dan de Polen ?
Zeg het eens.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:29   #56
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarom ?
Blijkbaar krijgen ze hier meer dan elders, daarom komen ze naar hier en gaan ze niet naar Polen.
Wij geven biefstuk friet en de Polen havermoutpap.
Waarom zouden we meer moeten geven dan de Polen ?
Zeg het eens.
ik denk dat er bij de Polen wel meer (culturele, politieke en vooral religieuze) eisen gesteld worden alvorens zij zomaar hun havermoutpap gaan uitdelen hoor
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:45   #57
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat er bij de Polen wel meer (culturele, politieke en vooral religieuze) eisen gesteld worden alvorens zij zomaar hun havermoutpap gaan uitdelen hoor
Francken met zijn onnozel flutverhaal dat er niets kan aan gedaan worden , dat we verplicht zijn enz...
Natuurlijk kan er wat aan gedaan worden.
Geef niet meer dan dat de Polen geven en ze doen de moeite niet meer om tot hier te komen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 21:47   #58
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2015, 06:59   #59
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

http://www.demorgen.be/opinie/was-ik...ling-a2440741/

Citaat:
Was ik maar een vluchteling
Citaat:
Was ik maar een vluchteling. Nu moet ik hard werken om te leven. Elke dag minimaal acht uur. En thuis soms ook nog. Dan ook nog het huishouden, jaren wachten op een sociale huurwoning en ook al twee jaar amper vakantie gehad door drukte.
Citaat:
Waarom ga ik niet vluchten. Dan hoef ik nooit meer aan het werk. Dan kom ik in een gespreid bedje terecht. Enkeltje naar Macedonië en gewoon aansluiten bij de stroom. Onderweg kinderen zien sterven en ouderen zien omvallen. Maar hé, wel dadelijk alles wat mijn hartje begeert en lekker expres het geluk van anderen afpakken.

Er zijn maar weinigen in Nederland die het beter hebben dan die verdomde gelukszoekers. Ik wacht al jaren op mijn sociale huurhuisje in de stad. Zij krijgen er direct een. Ik moet werken voor mijn geld en zorgverzekering betalen. Zij krijgen geld en de zorg is gratis. Waarom, ik ben toch eigen volk?
Citaat:
Waar halen die veelal volgevreten, en op een wolk van welvaart levende, Nederlanders het gore lef vandaan om zo te oordelen over mensen die op de vlucht zijn voor bommen, door onze F16's geworpen. Voor honger, voor dorst, voor ISIS, op zoek naar waarden die elk mens zoekt in zijn leven: voedsel, veiligheid, een dak en kansen.

Hoe ziek is de samenleving aan het worden, dat elk greintje empathie is ingeruild voor angst om onze welvaart te verliezen.

Welvaart die potdomme voor een deel gestoeld is op het leegroven van de landen, waarvan de bevolking nu geen kant meer op kan, behalve letterlijk het spoor naar 'veiligheid' volgen. Niets menselijks is hun vreemd. In tegenstelling tot de menselijkheid in Nederland, die steeds verder wegzakt in het moeras van xenofobie.

Ik ben banger voor het hatelijke, totaal empathieloze sentiment in Nederland, dan een Middellandse Zee vol met vluchtelingen, op zoek naar wat wij allemaal zoeken.
Citaat:
Ik smacht naar de mensheid die pal staat voor menselijkheid in plaats van 'ons geld'.
Als ik dit forum lees, is het in Nederland dan nog beter dan hier gesteld. Daar zijn blijkbaar nog mensen die wel nog empathie hebben.
Oud 1 september 2015, 07:46   #60
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
http://www.demorgen.be/opinie/was-ik...ling-a2440741/

Als ik dit forum lees, is het in Nederland dan nog beter dan hier gesteld. Daar zijn blijkbaar nog mensen die wel nog empathie hebben.
Verhuizen naar Nederland?

Blijf u maar wentelen in de erfzondes van het verleden. Als je in grote delen van Afrika een stok in de grond steekt gaat hij spontaan groeien, en toch lijden ze daar honger. Geen wonder, stammenoorlogen of islamieten die er een islamitische staat willen invoeren. Kweken als konijnen en staan dansen zal uiteraard weinig zaad in het bakje brengen....

Misschien kan je wat asielzoekers in huis nemen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be