![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En omdat ze daar in geslaagd zijn en omdat ze tijdens de grote kolonisatieperiodes hun taal over de hele wereld hebben opgedrongen komen ze zich nu als prioritaire burgers voorstellen wiens grote 'kulturele' uitstraling een must zou zijn geworden, of recht zou hebben op privileges en desnoods beschermingsmaatregelen (faciliteiten) tegen de 'inhaligheid' van zij die wensen hun eigenheid te behouden... Voor mij heeft enkel een gemeenschap die de kulturele verscheidenheid van iedereen, en niet enkel die van zichzelf (la francofonie) of enkel die van de anderen (voor overgelopen Vlaanderen die van de francofonie), en zeker niet prioritair die van de anderen respecteert (Islam), die de gave heeft om overal het beste te integreren en wat niet past (algemene mensenrechten) categoriek af te wijzen, alleen zo'n maatschappij heeft voor mij het recht om zichzelf een grote kultuur aan te praten. Het kinderachtige liedje van 'kijk eens hoe goed ik ben', 'kijk eens hoe mooi ik ben', 'kijk eens hoe groot ik ben', in welk liedje de francofonie in het binnen- en buitenland uitblinkt; luister daarvoor naar de francofone zenders; met daarbij de uitschuiving dat omwille van hun kinderachtig gebral de anderen zich aan hen zouden moeten aanpassen... Zoiets grootheid noemen gaat er bij mij niet meer in... en bovendien als iets het mensdom om zeep geholpen heeft zijn het wel steeds die groepen van mensen die nu nog vereerd worden door onze geschiedenislessen heen, omdat ze zogezegd 'groter' waren dan de rest en de wereldgeschiedenis bepaald zouden hebben... Bepaald wellicht wel, maar of het in de goede richting was is een heel ander paar mouwen... Heel die lessen zijn er om de mensen te dwingen zich aan te passen aan de macht van de 'machthouders', die men afhankelijk van hun streven dictators, koningen, generaals, korporaals, fürhers, presidenten, zelfs zogenaamde vredestichters of wat weet ik al niet meer, noemt Laatst gewijzigd door marie daenen : 29 augustus 2015 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 |
Banneling
|
![]() Je kunt de affiniteit van Onckelinckx met haar roots en die van haar ex niet ontkennen. Zij mogen zich nog wel Algerijn(se) voelen en daar naar handelen. Maar owee als een Vlaming zich Vlaming voelt en geen Belg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaming is geen identiteit. Raadpleeg uw indentiteitskaart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zetten in wezen de politiek die de laatste 50 werd gevoerd gewoon verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag is waarom u België verwerpt. Is het omdat u niet kan accepteren dat verschillende gemeenschappen, talen en culturen in eenzelfde land leven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Met het juiste wederzijds respect?
![]() |
#1269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ga in eerste instantie voor de eigen deur vegen ipv te denken dat u hier de verdraagzame medeburgers lessen moet komen geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt me dat ik u moet teleurstellen: het komt niet in aanmerking voor productie wegens volgende redenen: -Verouderd (tranerig nationalisme wekt niemands interesse meer) -Te langdradig en te langdurig (het verhaal startte reeds meer dan 180 jaar geleden en het einde zal waarschijnlijk nog veel langer op zich laten wachten) Ik wens u nog veel succes als fictieschrijver, en mocht uw verhaal ooit afraken, dan neem ik een geoptimaliseerde versie zeker in overweging voor een animatiefilm.
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik stel voor als u een visum wil voor een bepaald land waar visa verplicht zijn, om naar die bepaalde ambassade te trekken, uw ID-kaart of paspoort thuis te laten en daar beginnen te leuteren over uw culturele identiteit. Veel succes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kroaten, de Bosniërs , de Slovenen hadden ook allemaal de "Joegoslavische identiteit". Dat heeft niet belet dat Joegoslavië ontplofte. Omdat de Serviërs zich gedroegen net zoals de Belgische francofonie zich gedraagt: "la territorialité francophone s'étend �* tout lieu habité par des francophones".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik verwerp België omdat ik een volk waar Onkelinckx en Di Rupo populaire figuren zijn, niet serieus kan nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw identiteitskaart zegt (ondanks de naam) enkel iets over uw nationaliteit, niet over uw identiteit. Uw identiteitskaart zegt evenveel over uw identiteit als dat het zegt over uw ras, religie of seksuele voorkeur. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 augustus 2015 om 11:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 |
Banneling
|
![]() Leven wij, als het erop aankomt, dan ook niet meer in een culturele wereld. De kultuur dient alleen nog als schaamdoekje om de regelrechte aggressieve houding van de heersende machten te verdonkermanen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |