Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2015, 18:22   #101
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat me eerder lijkt op egoïsme dan vrijheid.
Waarom ? Dat is zoals zeggen dat mensen die geen kinderen willen egoïsten zijn.
Maar mensen op de wereld zetten opdat je op je oude dag niet zonder bezoek wil blijven (zie post # 15) in het bejaardentehuis is dan niet egoïstisch zeker ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 augustus 2015 om 18:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 19:08   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waarom ? Dat is zoals zeggen dat mensen die geen kinderen willen egoïsten zijn.
In veel gevallen gaat het dan ook om een egoïstische reflex.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 19:21   #103
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat wil niets zeggen, in mijn geval kan ik in beide gevallen perfect gelukkig zijn, zowel alleen of met partner, de redenen kunnen divers zijn waarom dat iemand graag single blijft of liever een partner wilt...

Kijk, voorbestemd single zijn is alleen nadelig op latere leeftijd want je wou toch alleen blijven, voordat je ook beseft dat je geen nageslacht hebt is het al te laat want je bent met pensioen intussen ?

Als je nog jong bent is het een voordeel om alleen te zijn, wat wil je, je wilt de wereld ontdekken en heel wat leren, eenmaal een partner om nageslacht kan zorgen...dan draait het grotendeels om communicatie met elkaar, een man dat alleen blijft zal mogelijk verstoken blijven van de middelen waarmee hij kan communiceren, dat hebben ze eeuwenlang misbruikt voor doeleinden die lijken te verzanden in een chaos en de vrouw daarbij buitengesloten, die maken wel deel uit van een samenleving...dus de man zal de laatste jaren zijn fouten mogen erkennen, zijn intenties, zijn bedoelingen omtrent de toekomst is te ver doorgeschoten naar dominantie over de vrouw..maar anno 2015 zou dat toch ondertussen beseft moeten worden ?
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 19:33   #104
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet te doen hoe u continu morele oordelen velt over anderen. Als iemand u daar op wijst dan gaat ge steevast up een jesuieten manier er naast op antwoorden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 19:37   #105
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar mis mee?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2015, 20:42   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die rotte egoïsten hee!
Steeds aan zichzelf denken, maar nooit aan mij!!
Oud 30 augustus 2015, 21:13   #107
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wat is daar mis mee?
Ook als de vader al 68 is?
Oud 31 augustus 2015, 07:35   #108
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan je dan evengoed zeggen wanneer iemand eigenzinnig beslist om een kind te maken.Vooral als je bedenkt dat dat jouw eigen beslissing is maar je niet de mening vraagt aan de mens in wording ...of die wel interesse heeft om hier een paar jaar rond te komen lopen ?

Of om het met de woorden van Freddie Mercury te zeggen ; I don't want to die I sometimes wish i'd never been born at all
Oud 31 augustus 2015, 09:01   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Dat wil niets zeggen, in mijn geval kan ik in beide gevallen perfect gelukkig zijn, zowel alleen of met partner, de redenen kunnen divers zijn waarom dat iemand graag single blijft of liever een partner wilt...
Wat zijn die redenen?
Oud 31 augustus 2015, 09:02   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat kan je dan evengoed zeggen wanneer iemand eigenzinnig beslist om een kind te maken.
"Eigenzinnig beslissen om een kind te maken" lijkt me bijzonder moeilijk, hoor.
Oud 31 augustus 2015, 09:04   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet te doen hoe u continu morele oordelen velt over anderen. Als iemand u daar op wijst dan gaat ge steevast up een jesuieten manier er naast op antwoorden.
Ik vel geen moreel oordeel. Ik stel vast. In dat verband heeft de paus vorig jaar enkele interessante toespraken gegeven over dit onderwerp. Hij sloeg nagels met koppen!

http://www.lefigaro.fr/flash-actu/20...-par-choix.php
Oud 31 augustus 2015, 09:49   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Eigenzinnig beslissen om een kind te maken" lijkt me bijzonder moeilijk, hoor.
Je weet heel goed wat ik bedoel.....Hebben buiten jij en je partner daar andere mensen mee over nagedacht misschien ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2015 om 09:58.
Oud 31 augustus 2015, 09:54   #113
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vel geen moreel oordeel. Ik stel vast. In dat verband heeft de paus vorig jaar enkele interessante toespraken gegeven over dit onderwerp. Hij sloeg nagels met koppen!

Ga je nu nog beginnen onnozel doen ook ? Of denk je nu echt dat wat die grapjas vertelt hier iemand boeit ? Denk je dat je op een forum zit ergens in een ontwikkelingsland of zo ? De meeste forummers in Vlaanderen zijn minstens tot hun 12 de naar school geweest hoor

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 augustus 2015 om 09:57.
Oud 31 augustus 2015, 10:05   #114
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Die rotte egoïsten hee!
Steeds aan zichzelf denken, maar nooit aan mij!!

Dat is een goei Staaf...
Die moet ik af en toe ook eens gebruiken...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 11:45   #115
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ge velt natuurlijk morele oordelen. Altijd er naast antwoorden. Trouwens de paus heeft zich niet mijn privé leven te moeien.

Wel grappig dat hij de mensen verwijt dat ze egoistisch zijn als ze geen kinderen maken maar zelf geeft hij het slechte voorbeeld door geen partner te hebben en er kinderen met te maken.

Nog slechter de priesters mogen niet huwen of samenleven met een partner om eventueel kinderen te hebben. Als dat nog niet genoeg is mogen vrouwen alleen ondergeschikte functies hebben en natuurlijk streng verboden voor de zusters te huwen en kinderen te hebben.

Typische hypocrisie die me heeft doen wegvluchten van het katholicisme buiten het feit dat de priesters in het college met hun poten van het pietje van de jongetjes niet konden afblijven.
Oud 31 augustus 2015, 12:19   #116
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ga eens kijken in een willekeurig rusthuis en vraag het daar eens hoeveel mensen er zijn die zelfs nooit nog bezoek krijgen van hun kinderen.

Niet iedereen ziet zijn ouders doodgraag, voor sommigen moeilijk te begrijpen natuurlijk.
Ik heb mijn ouders nooit graag gezien. Zij waren mijn verwekkers. Omdat ze eens geil stonden en wilden neuken. Mijn mooiste dag was toen ik het ouderlijk huis verliet; vanaf toen is het contact stelselmatig verwaterd tot stopgezet.

Single heeft veel voordelen. Stel je loopt ergens met je vrouw en er komt een leuke dame voorbij. En die knipoogt eens. Als jij het ziet kun je enkel maar gaan dagdromen Ziet je vrouw het dan is het ambras en weer enkele weken geen seks meer thuis. Als vrijgezel kan je op die knipoog reageren en wie weet scoren.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:28   #117
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De happy few, de weinigen die in een zeer hechte en warme relatie zitten, moeten natuurlijk zorgen dat ze die toestand kunnen blijven behouden.

Single zijn vergt ook heel wat zelfdiscipline, zelfredzaamheid en verantwoordelijkheidszin. Maar indien je het kan, is de single toestand net zo goed als de hechte warme relationele toestand.

Uw leven laten wegvloeien in een trieste ergenis in een slechte relatie is het slechtste dat men kan doen.
Bij de meeste zelfverklaarde singles is het na minder dan vijf minuten gesprek duidelijk waarom ze niet in staat zijn een relatie te hebben. Ze zijn egocentrisch en beschikken over een zwak inlevingsvermogen. Heb maar eens zo iemand als baas. Als je over kinderen en familie praat zijn het net als vissen op het droge.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:42   #118
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik heb mijn ouders nooit graag gezien. Zij waren mijn verwekkers. Omdat ze eens geil stonden en wilden neuken. Mijn mooiste dag was toen ik het ouderlijk huis verliet; vanaf toen is het contact stelselmatig verwaterd tot stopgezet.

Single heeft veel voordelen. Stel je loopt ergens met je vrouw en er komt een leuke dame voorbij. En die knipoogt eens. Als jij het ziet kun je enkel maar gaan dagdromen Ziet je vrouw het dan is het ambras en weer enkele weken geen seks meer thuis. Als vrijgezel kan je op die knipoog reageren en wie weet scoren.
Je hebt wel een punt hoor maar er zijn ook veel vrouwen die op mannen vallen die al bezet zijn, gewoon omdat ze bezet zijn. Er zijn zelfs zeer veel zo'n vrouwen.

Ik heb trouwens eens het volgende meegemaakt: ik ging met mijn vriendin naar een restaurant. In dat restaurant zat een zeer knappe vrouw samen met een oude vrouw, vermoedelijk haar moeder, aan een tafeltje. Er was onmiddellijk oogcontact tussen mij en de knappe jonge vrouw, een klik zeg maar. We bleven af en toe oogcontact houden en plots staat ze recht en terwijl ze naar het toilet loopt blijft ze naar mij kijken. Ik sta ook op en volg haar naar het toilet waar ze op mij wachtte. Zonder iets te zeggen stappen we binnen, sluiten de deur en beginnen we als wilde beesten te neuken...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 13:48   #119
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voorbesteld om single te zijn?
Daar geloof ik niet in.

Allah heeft alles in paren (of groepen) geschapen, zo ook de mens. Alleen Hij is 1 en ondeelbaar.
Beste Guinevere. Iemand die single wenst te blijven, door zelfbeschikking, valt dus buiten de gemeenschap.

Er zijn meer en meer vrouwen die geen vent in huis willen. Een goeie vriendin past beter. Heeft Allah via zijn profeet ook laten optekenen dat het m/v-paren moeten zijn ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2015, 14:22   #120
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je hebt wel een punt hoor maar er zijn ook veel vrouwen die op mannen vallen die al bezet zijn, gewoon omdat ze bezet zijn. Er zijn zelfs zeer veel zo'n vrouwen.

Ik heb trouwens eens het volgende meegemaakt: ik ging met mijn vriendin naar een restaurant. In dat restaurant zat een zeer knappe vrouw samen met een oude vrouw, vermoedelijk haar moeder, aan een tafeltje. Er was onmiddellijk oogcontact tussen mij en de knappe jonge vrouw, een klik zeg maar. We bleven af en toe oogcontact houden en plots staat ze recht en terwijl ze naar het toilet loopt blijft ze naar mij kijken. Ik sta ook op en volg haar naar het toilet waar ze op mij wachtte. Zonder iets te zeggen stappen we binnen, sluiten de deur en beginnen we als wilde beesten te neuken...
Bs'd

En toen liep je wekker af.
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be