![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ter aanvulling: de leervergoeding voor iemand van 21 jaar en ouder is 751 euro per maand volgens volgende overheidsbron: http://www.werk.belgie.be/WorkArea/l...d&ItemID=10296
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Ik kende dat ook niet. Ben het dan gaan opzoeken. En wat lees ik?
Citaat:
Kan u me uitleggen waar dit in deze draad van toepassing is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Er is wel een verschil tussen een stage als onderdeel van een opleiding en een stage van een werkzoekende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij een IBO krijgt de werkgever de mogelijkheid om een werknemer de job 'on the job' te leren. Daar kan de werknemer zijn vaardigheden bijspijkeren om uiteindelijk te evolueren naar een volwaardige werknemer. Voor de werkgever zijn de kosten minimaal. Voor de werknemer zijn er geen nadelen aan verbonden omdat hij uiteindelijk hetzelfde (netto)loon uitbetaald krijgt zoals ieder andere werknemer. Het "nadeel" voor de werkgever is dat hij, na verloop van de IBO-periode de werknemer een contract dient aan te bieden. Met andere woorden, er moet een commitment zijn tussen RVA/VDAB en Bedrijf. Wat is nu de link met de 'draad'. De werkloze werkt NIET gratis. Hij krijgt een loon zoals alle anderen werknemers. Indien hij/zij zijn/haar best doet kan ik me moeilijk voorstellen dat de werkgever hij/zij NIET in dienst zou nemen. Overigens is dit, middels "boetes" al uitgesloten en kan de werkgever de werknemer dermate opleiden dat hij de perfecte medewerker krijgt die hij voor ogen had. Vraag aan 10 werkgever wat IBO is en 8 weten niet waar het over gaat! Jammer is dat en dit zou veel meer gepromoot moeten worden. Het gaat in elk geval niet over een extra kost en de 'hangmatters' zouden verplicht moeten worden daarin mee te stappen. Mijn vraag is: heb jij (of anderen) daar problemen mee? Ik vrees dat Demonen geen vragende partij is (om de ons bekende redenen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar wat Vlaanderen en bij uitbreiding N-VAdaarmee te maken heeft....? Jouw topictels zijn 9 van de tien subjectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Parlementslid
|
![]() Inderdaad, dat is fout! Ik heb het over I B O !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Als ik het goed begrijp moet de werkgever een productiepremie betalen die gelijk is aan het normale brutoloon verminderd met de uitkering die de IBO'er krijgt.
Als ik goed tel is dat dus minstens ong. 630 tot 735 euro per maand voor een 21plus-er voor een minimumloon van 1500 bruto. Dat lijkt mij zeer aanlokkelijk voor beide partijen. Maar dan is mijn vraag: Hoe komt het dat de persoon hier eerder aangehaald, met een diploma geschiedenis, bij de Vlaamse overheid stage kan lopen met alleen een onkostenvergoeding? bron: https://www.vdab.be/magezine/sep10/stage.shtml |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() 2 weken is PUUR misbruik maken van de problematiek rond werkloosheid.
ooit eens in mijn studententijd een halve middag gratis proef gedraaid in een kledijwinkel. echt, op een halve dag heb je wel door of iemand geschikt is voor een job of niet. die twee weken draait Action rond twee weken gratis arbeidskrachten. schandalig en laag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Deze mensen hebben dus recht op een opzeggingsvergoeding.
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 weken is inderdaad crimineel voor een slecht betaalde job in een soort van discount Blokker. Het zullen weer 'ns geen Kezen zijn, hé ... Die varkens hebben absoluut geen draadje moraliteit meer in hun lichaam wanneer ze de eurootjes horen vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |