![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leuk zo'n oldtimer, maar als daily driver stoot zoiets meer vervuilende stoffen uit dan tien Santa Fe's.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
|
|
|
|
#223 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik denk niet onmiddellijk dat de paus zich heel veel verplaatst tijdens een gewone werkdag. Er wacht hem immers al in het Vaticaan zelf een overvolle dagelijkse agenda.
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2015 om 08:58. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar zo is het met veel dingen.Wat is de meerwaarde van een horloge van 5000 euro tegenover één van 100 euro ? Je wil toch maar gewoon weten welk uur het is en dan heb je de tijd nog eens op je telefoon staan. Nu is het hebben van zo'n krachtige wagen heden ook in grote mate vooral een bron van frustratie.....je hebt die machine maar in feite mag of kan je deze niet meer gebruiken.....Wegens de snelheidslimieten en de hedendaagse verkeersdrukte.....Ik vergelijk het altijd een beetje als zou je een mooie villa kopen met zwembad maar je hebt de sleutel niet en kan er niet binnen Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de gemiddelde snelheid van een auto in ons land nog ergens rond de 50 km per uur ligt..... Verder komt er nog eens bij dat PK's ook stilaan banaal aan het worden zijn .....tegenwoordig moet je al echt zoeken naar een auto die geen 200 km/u aankan.....voor 15000 euro heb je al ééntje dat vlot de 200 haalt.... Persoonlijk denk ik dat het in 1973 plezieriger was om met een BMW 2002 te rijden dan vandaag de dag met een M3......terwijl die laatste zeker wel beter is op elk vlak....rijplezier is meer dan de auto op zichzelf. Ik denk nog dikwijls terug aan de tijd dat wij een auto eens gingen testen....dat we eens gingen zien wat hij aankon.....de machine tot het uiterste drijven....op landelijke wegen.Dat was pure adrenaline Dat was toen heel normaal ...nu kan je dat nog enkel op een gesloten circuit Het prestige van de auto lijkt door dit alles flink in te boeten....ik zie en hoor dat jongeren de dag van vandaag toch heel wat minder belang hechten aan een auto dan mensen van mijn generatie in de jaren 60 en 70.....toen een auto nog een echt symbool van mannelijkheid en vrijheid was. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2015 om 08:59. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
de suvs staan toch meestal niet op lage profielbanden, dat bepaalt meestal nogal direct de wegligging en de zachtheid daarnaast zal je voor een zachtere vering een grotere veringweg nodig hebben, dus het zou nogal bizar moeten zijn dat je bij een bodemvrijheid van 2x meer minder veringweg hebt, maar kom spreek mij maar tegen |
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja op den duur zit je allemaal even hoog hé dat is juist
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die verhoogde breaks worden in de koreaanse versie zelfs niet eens afgelverd in 4x4 maar 2x4 , daarmee zijn ze gewoon gereduceerd tot personenwagens met verhoogde zit. Er zijn weinig redenen om zo'n auto te kopen, tenzij je gewoon wat iets specialers wilt of wat grotere auto, meer is daar niet aan. EN zoals ik al zei, in feit ezitten we toch niet in een communistisch systeem waar centraal moet bepaald worden wat de consument mee moet rijden ??? Als de overheid daar objectief en rationeel wil tegengaan moet zij gewoon rationeel bvb de vervuiling, de onveiligheid, de m2 openbare ruimte belasten. De overheid doet dat enerigmate: de vervuiling wordt belast via de inschrijvingstaks en jaarlijkse taksen en een SUV betaalt inderdaad meer. De onveiligheid wordt nergens belast die piste heeft de overheid nog nergens bewandeld. Nochthans zou een NCAP-taks bvb niet mis zijn vind ik persoonlijk, dan kun je onveilige auto's gradueel wegbelasten ,net zoals je 'emissienormen Euro3 wagens wegbelast uit het stad... En de m2 wegdekruimte wordt nogal strikt ook niet belast, want een smart betaalt gewoonlijk evenveel ruimte als een SUV... Dus ook daar zou een piste kunnen liggen om te zorgen dat mensen hun keuze rationeler maken... Maar toegegeven toch dat een auto op de snelweg ongeveer altijd evenveel plaats pakt |
|
|
|
|
|
|
#229 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hedendaagse auto's zijn nogal stug afgeveerd zeker als je gaat vergelijken met de auto's van een paar decennia geleden.Constructeurs gaan er van uit dat de wegen steeds gladder zie vlakker worden en dat is 'België niet te na gesproken' ook zo in de meeste ontwikkelde landen. Op goede wegen rijdt een stug afgeveerde auto dan ook lekkerder.....Maar het volstaat om eens te rijden met een auto van pakweg de jaren 70 om je te vergewissen dat auto's toen een stuk zachter waren afgeveerd. In feite rijdt een auto uit de sixties lekkerder op Vlaams beton. |
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens, je dacht toch niet dat je met die X5 die de ring in een minuut of 8 aflegt, comfortabel over een kasseibaan kan zeker? |
|
|
|
|
|
|
#231 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Och, ge moet daar allemaal niet zo over zeveren.
Het is met die suv net en krak hetzelfde als met zoveel luxe en minder luxe producten: dat straalt iets uit dat je graag hebt, en je krijgt daar een stijve (figuurlijk) van. behalve gelijk mijn chef: die koos hem voor haar zere rug, nadat ze in alle auto's van de showroom moest gaan zitten van mij, en punten geven. (maar ik wist op voorhand en voelde het al in mijn broek ...) Wat moet ge anders doen met uw overschotje van centen ? Iets kopen waar ge een slappe van krijgt ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 september 2015 om 11:25. |
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Niet tegenspreken, wat aanvullen.
Een 'off-road' mag meestal veel meer laden en/of slepen dan een gewone wagen. De ophanging moet dus die grotere last aankunnen wat het neveneffect creëert dat zo'n niet geladen off-road stukken harder veert indien deze enkel beladen is met het gewicht van de chauffeur. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 september 2015 om 12:21. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net als een mooi decolleté bij sommige vrouwen een gevoel van vrouwelijkheid kan opwekken Ik kan me ook wel voorstellen dat je je meer man voelt als je op een volbloed hengst zit dan dat je op een pony van de kermis zit..... Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 september 2015 om 12:32. |
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom ? Nogmaals we zitten niet in een communisme, de autofabrikanten maken producten en de consumenten beslissen door te kopen. De fabrikanten proberen de consument te verleiden, en de consument gelooft het verhaal. Maar of dat nu slecht is ? Sowieso leidt die variatie tot evolutie en de selectie die de mens koopt wordt gesofistikeerder met de tijd. Dus een auto van pakweg 30 jaar terug zit hemelsbreed geevolueerd kwa electronica en toepassingen in electronica: ze hebben een computer, ze kunnen alles loggen, ze kunnen diagnosticeren, ze hebben GPS routeplanning met voice recognition, EPS ABS airbags en andere veiligheidsnufjes, collisiondetect, electronische gaspedaal, electronische rempedaal, electronische sleutels, electronische radio, internet on board, wireles updates, De evolutie gaat relatief hard in de autowereld... ze implementeren nu vollenbak alle nieuwe snufjes, en rollen ze uit over een breder en breder gamma |
|
|
|
|
|
|
#239 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|