![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoor ik een feministe praten ![]() ![]() Ze 'feesten' samen. Maar dat wil niet zeggen dat ze samen in de moskee mogen... Is dat hun heilige boekje dat dat voorschrijft? Wat dat onrein betreft: Denk je echt dat dat omwille van godsdienstige redenen is? Vroeger zaten mannen en vrouwen ook appart in de kerk! Maar dat is ondertussen al lang achterhaald! Ik vind dat de islam minstens een halve eeuw achterstaat! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 16 november 2004 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @ Nynorsk:
Je stelt dat de stem van de "gematigde" moslim veel te stil klinkt, dat ze veel te opvallend afwezig blijven uit het debat; dat ze eigenlijk tussen wal en schip zitten... Wat natuurlijk ook klopt. Ik heb gemerkt dat zij nog veel minder dan de christenen te koop lopen met hun religieuze opvattingen; toen we vorig jaar een "ontmoetingsdag" organiseerden om eens bij te praten over één en ander (en vooral in de eerste plaats om eens kennis te maken), was de opkomst bijzonder laag langs moslim-zijde... En ik kreeg toen het gevoel te dialogeren met gelovigen die nog in een mentaliteit uit de jaren '50 vastzaten. M.a.w. over godsdienst moet ge niet teveel zeveren met die mensen... ze hebben doorgaans geen uitgesproken meningen buiten een diepgeworteld "aanvoelen" van de "geplogendheden". Filosofie is aan hen niet besteed, net zoals het ook niet besteed was aan mijn grootouders. (da's eigenlijk nog een treffende vergelijking) En voor hen komt al dat hoogdravende gefilosofeer bijzonder intimiderend over; ook zij zitten vast in een soort "onveiligheidsgevoelen" dat meer een irrationeel gegeven is dan dat het voortkomt uit statistisch meetbare realiteit. En hoe sterker dat gevoelen, des te krampachtiger ze zich vastklemmen aan de "zekerheden" die hun geloof hen biedt. Neem het hen maar eens kwalijk... Vrouwen, die binnen die traditionele kringen zowiezo minder mondig zijn, zullen zich nog veel minder in het openbaar uiten... Op onze ontmoetingsdag was er onder de 15 moslim-aanwezigen welgeteld één vrouw (ja, hoofddoek en wel), die zich prompt ergens in een hoekje van het zaaltje ging posteren en stilzwijgend het gebeuren gadesloeg. Geen piep kwam er uit, hoewel die mevrouw toch vlot nederlands bleek te kunnen. Over geloofskwesties en spiritualiteit werd op die dag zeer weinig gepraat; over gelijklopende ervaringen over de manier waarop onze cultuur in al z'n scherpte reageert op alles wat "religie" is, des te meer. Die "scherpte" komt overigens ook bijzonder aggressief en negatief over en voor veel gelovigen kan zoiets ook persoonlijk diep snijden. (tja, je moet daarvoor gelovig zijn om dat te kunnen begrijpen zeker?) Vlamingen hebben op dat vlak iets meer ervaring met de "stijl" en de intensiteit van de kritiek en ontwikkelen zowiezo wat meer eelt op de ziel (wat inderdaad niet wegneemt dat je niet zomaar openlijk gaat zeggen dat je nog elke week trouw de zondagsdienst volgt). ... mij verwondert het dus niet dat de gematigde moslims niet zo prominent naar buiten komen. Om dat stilzwijgen dan nog te intepreteren als een stilzwijgende goedkeuring van het moslimfundamentalisme, annex geweld... is gewoon onverdund haat zaaien. En let op: ik ben géén watje die de moslims "over het bolleke aait"! Ik vind ook dat velen zich nog teveel wentelen in de illusie van een "culturele identiteit". Alleen, door er frontaal tegenaan te gaan met onze ondertussen ook bij het "eigen volk" bekende arrogantie en betweterigheid, maakt je integratie eerder onmogelijk. Dialoog moet er zijn, duidelijkheid in de regels (formeel en informeel) en een kordaat afpalen van wat kan en niet kan in onze samenleving. Misschien een beetje minder kakelen en wat meer eieren leggen...
![]() |
#24 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tuurlijk hoor je een feministe praten. De meeste vlaamse vrouwen zijn feministen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() kijk he ik ga ook naar de moskee en ik bid daar ook en ik voel me niet gekleineerd of dommer en je moet niet gewoon dingen zeveren van in de islam is de vrouw dommer gezien of zo zever gewoon niet dat staat nergens geschreven; iedereen heeft zijn eigen cultuur en tradities stoor ik je mischien met iets kun je niet leven ben ik in je woonkamer of werksituatie of kan je door mijn geloof niet met andere mensen communiceren sta ik in je weg? neen dus laat mij mijn ding doen en jij doet de jouwe zo is iedereen tevreden. ok
zo veel zever en leugens heb ik nog nooit gezien tis niet normaal vooroordelen honderd procent dat je een behanger bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sahih Bukhari: Volume 1, Book 6, Number 301:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2004 om 10:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Nynorsk, ja en, naar waar wil je nu naartoe gaan?
Zie gewoon naar de feiten van het heden. Moslima's zijn mondiger geworden. Ze kunnen lezen, schrijven en zijn bovendien assertief. Als men een mening vraagt aan een moslima, geloof me vrij, die zulde krijgen, en dat meisje zal het met hand en tand verdedigen. Het is in feite wel grappig. Doordat die moslima's nederlands kunnen zijn ze zich meer gaan verdiepen in de islam. Net daardoor zien we meer meisjes met hoofddoeken rondlopen. Niet omdat ze moeten, maar omdat ze het willen en zelf lezen en hun religie zelf invullen. Hoe verklaar je anders het feit dat een meisje jarenlang geen hoofddoek heeft gedragen en zo plots op haar 20ste er wel één draagt, zoals ik er vele ken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna richting café.
![]() |
![]() |
#32 |
Gouverneur
|
![]() Interessant...
trouwens, vorige postig was voor circe bedoelt ![]() Laatst gewijzigd door Mustapha : 17 november 2004 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen zou ik het zelf allang niet meer durven! Als hij zegt dat vrouwen een 'deficiency' in hun hersenen hebben, dan hebben ze dat hoor! Liever een 'deficiency' in het hoofd dan geen hoofd meer at all. 8) Ik begrijp trouwens die gehoofddoekte moslima's niet die dan nog persé magistraat willen worden. Als ge tenminste twee vrouwen nodig hebt om een getuigenis van één man te kunnen tegenspreken, hoe wil je dan dat een vrouwelijke rechter er op haar eentje aan uit zou kunnen geraken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 17 november 2004 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even voor de duidelijkheid het Suikerfeest-gebed is alleen voor mannen. Zodat het makkelijker is voor de vrouwen zich voortebereiden op de famillie en zieken-bezoeken die men na het gebed doet. Of wil iemand hier ontkennen dat vrouwen sneller klaar zijn met zich voorbereiden dan mannen. De meeste ander gebeden zijn voor mannen en vrouwen (aparte ruimte) . |
|
![]() |
![]() |