![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En op basis van wat geloof je dat God "door zijn scheppend woord" de wereld tot bestaan bracht ? Op basis van een oud, met haken en ogen aan elkaar hangend sprookjesboek ? Of zijn er argumenten waar ik geen weet van heb ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voorloper van de aap en de mens is een soort eekhoorntje, die in de bomen kon klimmen, goede grijppoten en grijphanden had en twee ogen naar voren gericht. Als voorbeelden worden genoemd: galago, lemuur, dwergmaki, vingerdier, spookdiertje (half aap)....springaapje. Maar er staat ook dat wij het meest lijken op de chimpansee, waarvan wij 7,4 miljoen jaar geleden divergeerden (ik: afstammen dus). Het is me niet helemaal duidelijk of we nou van de aap (chimpansee) afstammen of van een gemeenschappelijke voorouder, die dan onbekend blijkt te zijn of een van die "eekhoorntjes". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus stammen we van de chimpansee af. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans: wat deed de lieve Heer voor dien tijd? Zat Hij zich in alle eeuwigheid te vervelen? Hij had toen zelfs nog geen hemel voor zichzelf gemaakt. Ik neem aan dat Hij toen nog maar wat "rond hing" in de absolute leegte. Een "hoge school" antwoord graag.... ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De schepping is eeuwig, heeft dus altijd al bestaan en wel krachtens de Geest van de Logica, die gevonden is door de filosoof Hegel. Deze logica begint bij de eenheid van Niets en Zijn (het Niets dat IS, dus het Zijn uit het Niets) en "eindigt" bij God als absolute Geest, die eigenlijk de eerste is. Hoe die God als absolute Geest ook werkelijk bestaat, dat leert mijn atoomtheorie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_van_de_mens Laatst gewijzigd door Piero : 14 september 2015 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
|
![]() [quote=Piero;7820960] ....
Laatst gewijzigd door Piero : 14 september 2015 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Dat is retorica. Iets geloven is iets specifieks veronderstellen en dat is niet 'een geloof'. Een geloof is een religie, een aanbidding, het geloof in een opperwezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Het is en blijft een hypothese ... Knaagieren - aapachtigen - hominoids
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Puh. We kennen geen andere hypothese. Laatst gewijzigd door Piero : 14 september 2015 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() We kennen heel veel hypotheses, maar er is een klein select groepje dat fanatiek op deze geduwd heeft. Waarom weten we enigszins wel.
Wat klopt van de evolutietheorie is trouwens niet afkomstig van Darwin, maar Alfred Russel als ik me niet vergis. Waar Darwin mee bezig was was vooral "domestic breeding". Maar daarmee maak je een hagedis geen vogel. Daarmee bekom je prijsduiven of rashonden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Aegyptopithecus leefde 35 miljoen jaar geleden. En denkt U dat die zomaar ineens spontaan op de wereld ronddwallerde of dat daar (volgens de theorie) nog veel meer dan 35 miljoen jaar evolutie aan moet verbonden zijn? Ergo, aapachtigen leefde al in de tijd toen dino's uitstierven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké, en de eekhoorn is een knaagdier en was voorloper van de aap.
Maar een aap is geen knaagdier. Heeft de eekhoorn soms het knagen verleerd? Dat bij een overvloed aan bananen, die zacht zijn (hypothese van mij... ![]() Citaat:
Citaat:
Knaagdier....aap....mens. Klaar. Alleen de bananen ontbraken nog. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 september 2015 om 14:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En eerlijk gezegd, wil ik mijn hoofd terug verdiepen in de evolutietheorie? Ik heb mijn antwoorden gekregen, ik ben op dat vlak een tevreden mens. Eén die zijn waarheid vond en daarin steeds meer van zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Waar jij je "klein select groepje" vandaan haalt, is me bijgevolg een raadsel. Het staat je uiteraard vrij om de evolutieleer te verwerpen, maar dan moet je wel met een beter model op de proppen komen. En laat dat nu net het probleem zijn met creationisten en co: ze hebben niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() Dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 14 september 2015 om 19:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Ik verwerp dat toepasbare niet he kiko. Maar origins of species is en blijft een hypothese die je niet kan bewijzen. De mythe/het geloof van deze tijd/wetenschap.
Ik verwerp dat niet. Maar acht het miniem plausible. Natuurlijke selectie maakt van een knaagdier geen mens he, zeker niet op zulke relatief "korte" tijd bij alle andere vergelijkingen. Ik zou het kunnen benaderen. Maar besef dat ik dan wel met iets meer dan "het kan niet" uit de hoek moet komen. Hij die zegt dat knaagdieren mensen worden in 65 miljoen jaar tijd dient trouwens ook met bewijzen te komen he . Laatst gewijzigd door Peche : 14 september 2015 om 19:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sedert wanneer is het scheppingsverhaal dan een wetenschappelijk verhaal? Zelfs de kerkvaders lazen het niet op de wijze
|
![]() |
![]() |