![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het gemiddeld werknemerspensioen bedraagt 1.080 euro, het gemiddeld ambtenarenpensioen 2.498 euro: dat van ambtenaren is dus bijna 2,5 keer zo hoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed het brugpensioen gaat is volgens jou ook ten einde nochans ; http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...n-Tienen.dhtml |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij die werknemerpensioen is alles verrekend....Ook al degenen die nooit hebben gewerkt .....die een gewaarbord inkomen genieten ...de invaliden..en al degenen die hun ganse leven op de dop hebben gestaan...enz.....
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2015 om 18:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En om nog even met cijfers te goochelen.....een andere vriend van mij...tot zijn 53 leraar lager secundair geweest....Na tweede hartaanval vervroegd met pensioen gesteld...netto pensioen 1780 euro.....dat is nog altijd minder dan iemand zonder enig diploma van bij Agfa die tot zijn 65 bijna 2400 brugpensioen heeft. en daarna 2000 euro netto zal ontvangen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2015 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die ~2000€ netto is dus perfect mogelijk. Die man heeft heel zijn leven dus het maximum afgedragen, mag daar dan ook een hoger pensioen tegenover staan? Of moet iedereen hetzelfde krijgen zoals in communistische paradijzen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jaloers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Omdat ook niet iedereen hetzelfde loon krijgt.
De afdracht voor pensioen etc. is geplafoneerd, wie dus heel zijn leven een loon onder dat plafond verdiend heeft, zal minder afgedragen hebben dan iemand die een hele loopbaan boven dat plafond verdiend heeft. Het lijkt me billijk dat iemand in het laatste geval dan ook een hoger pensioen ontvangt, hij/zij heeft meer bijgedragen in de pot. Merk op dat dat niet proportioneel werkt: iemand met een gemiddeld loon van 4000€ krijgt dus niet het dubbele pensioen van iemand die 2000€ verdiende. edit: de pot waarvan sprake is voor een deel fictief; uiteindelijk worden de pensioenen van vandaag betaald door de actieven van vandaag. Maar de redenering blijft quasi dezelfde: wie nu veel afdraagt, draagt meer bij tot het betalen van de pensioenen vandaag. Laatst gewijzigd door Wapper : 20 september 2015 om 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En 2000 netto, kom je niet aan als niet-gezinspensioen. Je smijt bruto en netto door elkaar. Over iemands groepsverzekering kunnen we geen uitspraak doen, maar als die 45 jaar bij dezelfde werkgever heeft gewerkt met steeds het maximum loon, gaat dat een stevig sommetje zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ik heb geen dertiende en veertiende maand, integendeel ik heb in feite maar 10 maand een inkomen en de rest van mijn inkomen zet ik opzij voor later.. Goed vergelijken met ambtenaren he. Die hebben 13 maand inkomen en zetten niets opzij... Goed nadenken wat je zegt dus Hoeveel pensioen verwacht ik na 40 jaar 5000euro opgespaard te hebben ? Ik heb daar toch wel een inspanning gedaan gespreid over 40 jaar van jawel 200.000euro.. DIe 200.000 euro klinkt alsof ik een rijke burger ben, terwijl ik in feite geleefd heb als een gierigaard; Ik heb dus de noeste inspanning gedaan om zomaar eventjes 40 maandweddes niet te consumeren en te sparen voor later... Zo zijn we nu eenmaal bezi gin de privé. Dus die rijke gasten uit de privé hebben jawel goed luisteren 40 maandweddes aan de kant geschoven. Die ambtenaar heeft ondertussen geen kloot aan de kant geschoven die verteert dus volledig zijn inkomen Als ik statistisch nog 20 jaar leef na mijn pensioenleeftijd, zal ik dus ongeveer 200.000/20 = 10.000 euro per jaar bijkomend pensioen krijgen... Of een 1000euro per jaar Jawel delen door 12 maand, dat is dus 800euro per maand... Dus die gigantische inspanning van 5000euro per jaar die afstoomt op een 200.000euro pensioenspaarplan. Is nauwelijk meer en beter dan een povere 800euro maandinkomen... Dus nu goed nadenken mijn vriend: ik krijg dan van onze arme overheid die alleen een royaal pensioen kan betalen aan ambtenaren en niet aan de privé, het fantastisch epensioen van 1200euro... En jawel 800euro daar bovenop... Dus ik ga genieten van het hemelshoge pensioen van 2000euro per jaar... Hier is dan mijn fantastische wedde: mijn pensioen wordt jawel 2000 euro per maand, waarvoor ik 10 maand consumptie kan doen gans mijn leven, en bereid geweest ben om dus 2 maand inkomen 40 jaar lang aan de kant te schuiven krijg ik het fantastische pensioen van 2000euro... En nu heb jij daar een uitzonderingske gevonden van agfa gevaert met jawel zijn fantastisch inkomen van 2400 pensioen.. Dus wat heeft die mens daarvoor moeten doen denk je ??? Ofwel betaalt hij zijn inkomen uit in 5 jaar tijd... wat best wel kan en mag... Dus dan krijgt hij inderdaad zijn fonds van 200.000euro in 5 jaar tijd leeg... Ofwel heef thij jaarlijks een bonus van 10.000euro opgespaard in een pensioenspaarfonds;.. En dat zal dan al een kaderfunctie geweest zijn en niet de jan modale arbeider. Vergelijk het maar gerust met de top van de CM, ziekenbond, rechtbanken etc; Ik denk dat die vetzakken allemaal een dikker pensioen gaan ehbben dan die 2500euro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het deel van de ambtenarij is vooral een uitbuiting van de privé. De revolte tegen deze chronische discriminatie is gewoon latent
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u oude machtspartijen voor zoveel moed .... (en dat de ambtenaren een beter pensioen hebben, is ook dank zij dat gebrek aan moed: iedere cao werd afgesloten met betere vooruitzichten op pensioen ... te betalen door diegenen die op dat ogenblik nog kleuters en peuters waren .... Politici van de oude machtspartijen: meesters in het afwentelen van facturen op de rug van anderen ... plus nog eens hetzelfde met de staatsschuld.) Dat er nog één iemand is die op sossen, tsjeven of blauwsels wilt stemmen, ik begrijp dat niet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is de werkgever verplicht om voor een aanvullend pensioen te betalen en daar heeft iedereen een deftig pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het pensioen uitgekeerd door de overheid voor arbeiders en bedienden uit de privé kan geen €2000 zijn.
Het is wel perfect mogelijk een veel hoger pensioen te hebben, door bijkomende maatregelen, zoals pensioensparen, groepsverzekeringen en dergelijke. Niemand verbied ambtenaren op eigen houtje ook te sparen voor een beter pensioen. Dat velen het niet doen, wegens toch al met het gat in de boter gevallen te zijn, is een ander verhaal
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 september 2015 om 23:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn de werkgevers verplicht om 'goede' werkgevers te zijn. Tja, in Vlaanderen ook. De werkgevers moeten er ook dik betalen. Alleen ... de staat is er mee weg. De staat stak de centen liever in transferts, wafelijzers en in zoveel nutteloze zaken zoals bijvoorbeeld een ambtenarenapparaat met communistische corpulentie. (nmbs werd verplicht x duizend werklozen aan te nemen, terwijl er voor hen simpelweg geen werk was ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat klagen vind ik niet zo direct heel terecht en al zeker niet die jaloersheid tegenover een simpele ambtenaar. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 september 2015 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |