Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2015, 16:23   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
- lol -
2

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 16:24   #22
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lolforum -
Precies In slaap gevallen op je toetsenbord ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 16:24   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
- lol -
Het is toch waar, ofwel staat het bevroren ofwel krijg je 20 dezelfde posts.

Er is geen enkel ander forum waar ik kom dat zo slecht werkt als dit amateurforum.
Oud 19 september 2015, 16:25   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er is geen enkel ander forum waar ik kom dat zo slecht werkt als dit amateurforum.
Ik zit in Bolivia. Toch heb ik weinig last van dat probleem.

Website
Oud 19 september 2015, 16:34   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zit in Bolivia. Toch heb ik weinig last van dat probleem.
Prijs u gelukkig, want aan deze kant van de wereld werkt het ronduit slecht.

Het is alsof men de posters hier tegen elke prijs wegwil.
Oud 19 september 2015, 18:19   #26
lupus
Schepen

Standaard

En in Duitsland is het grootste kotsevenement van start gegaan waar elke 10 minuten een zatlap in het hospitaal belandt: Oktoberfest.

Citaat:
Oktoberfest drinkers treated every 10 minutes

Munich hospitals treat a drinker every 10 minutes during Oktoberfest.
This time of year the city's accident and emergency departments become, for some, just another tent at the festival.
http://www.thelocal.de/20131004/52237

Maar geniet mee van de effecten van deze drug op het Oktoberfest, alsof u er zelf bij bent.
De ontremming, de irrationaliteit...'t was zo plezant.
https://www.youtube.com/watch?v=27q45fhGTR0
lupus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 20:12   #27
zeddie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Voor sommigen zijn het ondertussen gouden tijden

http://www.trouw.nl/tr/nl/4500/Polit...illegaal.dhtml
Belastingdienst verkoopt kweekspullen voor hennepteelt door.

Voor de Nederlandse belastingsdienst ook blijkbaar.
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2015, 20:27   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zeddie Bekijk bericht
Belastingdienst verkoopt kweekspullen voor hennepteelt door.

Voor de Nederlandse belastingsdienst ook blijkbaar.
Ja, dat is wel echt trololol op staatsniveau.

De overheid neemt spullen in beslag omdat ze voor de wietkweek dienen, en verkoopt ze dan openbaar omdat ze niets met de wietkweek te maken hebben.

En ondertussen gaan dan de burgers bij wie die spullen in beslag genomen zijn naar de gevangenis.
Oud 19 september 2015, 23:42   #29
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Blijf je klikken als't aan't laden is?
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 00:26   #30
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Straf zonder uitleg heeft nog nooit iemand tot inzicht gebracht. Het leert mensen slechts dat ze er voor moeten zorgen niet gepakt te worden.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 00:57   #31
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Blijf je klikken als't aan't laden is?
Nee, ik krijg dan het bericht over 'deze post is een duplicaat blabla'.
Oud 20 september 2015, 07:18   #32
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

De overheid neemt spullen in beslag omdat ze voor de wietkweek dienen, en verkoopt ze dan openbaar omdat ze niets met de wietkweek te maken hebben.

En ondertussen gaan dan de burgers bij wie die spullen in beslag genomen zijn naar de gevangenis.
Volgens mij gaan die alleen maar naar de gevangenis als blijkt dat men dealed.
Het is ergens goed dat deze regering aan repressie begon. Als we daarin consequent zouden volgen, kunnen we de volgende factor uitschakelen.
Legale drugs zoals tabak en alcohol.
Het rookverbod was maar een startschot he.

De regering wenst een ouderrol op zich te nemen en geen enkele ouder wenst dat de kinderen roken, blowen, drinken, toch?
Daarvoor dienen we dus te bouwen aan een weg die uitmondt op een nuchtere, rookvrije maatschappij.

Dank U voor ons te wijzen op de gevaren van cannabis en drugs lieve regering, nu consequent de drank! Hoeveel levens eiste het enkel en alleen dit jaar?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2015, 13:15   #33
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

We wilden Bart de Wever.
We kregen Bart de Wever.

En nu ga ik er ene rollen.
Oud 21 september 2015, 00:06   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Daarvoor dienen we dus te bouwen aan een weg die uitmondt op een nuchtere, rookvrije maatschappij.
Te simplistisch. Juist nog een gesprek gehad met iemand die inzicht heeft in de zogezegd 'gezonde' Amisch gemeenschappen in Canada. Die vervelen zich te pletter in hun 'gezonde' samenleving. En dan krijg je juist meer problemen met alcohol. En een hele boel hypocrisie. Willen we een overheid die op zo'n wijze losgekoppeld is van de realiteit?

Ik denk dat het NVA zich mbt een drugbeleid inderdaad met graagte in zelfbedrog hult. Jammer.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 21 september 2015 om 00:07.
Oud 21 september 2015, 04:11   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nog beter: ze kijken gewoon naar wie die dingen op de openbare verkoop gekocht heeft. Weekje wachten, en daar de spullen weer aanslaan

Winstgevend zaakje. Dat is een beetje zoals je rashond verkopen als je dat beest geleerd hebt om nadien terug bij jou te komen
Oud 21 september 2015, 04:17   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er geen betere zaken zouden zijn waar de politie zich mee zou kunnen bezig houden. Zoals het helpen van mensen in nood. Het oplossen van conflicten tussen buren zonder daarom te proberen geld uit de mensen te zuigen, het voorkomen van terrorisme, het patrouilleren van gevaarlijke buurten ter voorkoming van geweldmisdrijven, het eindelijk eens serieus nemen van mensenhandel voor prostitutie en dergelijke, enzovoort. Maar nee. Men houdt zich bezig mensen te ambeteren met de verkeerd geachte inhoud in hun longstokje, dat meestal dan nog minder gevaarlijk is dan dat wat de corporaties legaal aan de man brengen en wat de sociale zekerheid veel geld kost en een grote doodsoorzaak is. Enfin. Als je erop doordenkt is het huidige beleid dwaas met zelfs een averechts effect op volksgezondheid en veiligheid. Daarom de suggestie dat het misschien een soort van bezigheidstherapie is voor de politie ten koste van de belastingbetaler met een bijkomend harassement effect naar de bevolking toe.
Ik ben het eens met je analyse, maar dat is nu precies waar "staat" voor dient he. Nutteloos, repressief, liberticide en dient vooral om redenen te bedenken om mensen lastig te vallen, willekeurig kunnen te straffen en dergelijke, om een ganse meute anderen zogezegd nuttig bezig te houden en hen daar middelen voor toe te stoppen.

Zoiets krijg je altijd als je een zekere groep (de aristocraten) dwingende macht geeft over een andere groep ("het volk"). Dat is staat.
Oud 21 september 2015, 06:21   #37
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Te simplistisch. Juist nog een gesprek gehad met iemand die inzicht heeft in de zogezegd 'gezonde' Amisch gemeenschappen in Canada. Die vervelen zich te pletter in hun 'gezonde' samenleving. En dan krijg je juist meer problemen met alcohol. En een hele boel hypocrisie. Willen we een overheid die op zo'n wijze losgekoppeld is van de realiteit?

Ik denk dat het NVA zich mbt een drugbeleid inderdaad met graagte in zelfbedrog hult. Jammer.
Moest je eens weten hoe goed deze vluchtelingencrisis uitkomt bij hun "war on drugs".
Maar dat zijn vergezochte verbanden.

Je zegt het goed, "verveling". Dat is één van de grote redenen waarom ik ben blijven blowen in mijn jeugd.
Ik ben van mening dat drugs een eigen keuze zijn, maar tegelijk acht ik minderjarigen (en veel 18 plussers) niet capabel die keuze voor zich te maken.

De vraag "wat drijft hen naar drugs" dient beantwoord te worden. Verveling is een heel goed sleutelwoord daarin. Kinderen die een hele dag zeggen "ik verveel mij..." zijn geneigd drugs te gaan gebruiken.
Als ouder is het heel belangrijk de dagen van je kinderen goed te vullen en een weg vrij te maken naar zelfstandige keuzes.
Als zij enkel "verveling" kennen, .... tjah.... Jong geleerd, oud gedaan...
Laat ze van jongs af kennis maken met wat het leven te bieden heeft en laat ze ten allen tijden voelen dat "thuis" een veilige basis is.

Het hele "gebruik" hangt vast van allerlei factoren die te alomvattend zijn om het op een kwartiertje gezegd te hebben.
Waarom gebruiken zij? En wat voelen zij?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 13:43   #38
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik begrijp niet goed hoe men er in slaagt meer gebruikers en dealers te vangen. Ik zie veel meer politie dan vroeger. Dat wel. Maar altijd in hun camionette. Ik heb nog nooit zoveel zien weed roken in het openbaar. Alsof vroeger toen het nog gedoogd werd er geen fun aan was.
Allemaal zeer hypocriet trouwens. Jonge mensen te voet met een jointje draaien ze de bak in of krijgen een strafblad maar een Brasschaatse nva schepen mag gerust terug in zijn auto stappen nadat hij net betrapt is voor stomdronken rijden en komt ervan af met een boete. Die mens moesten ze vijf jaar opsluiten want dat is levensgevaarlijk voor anderen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2015, 14:40   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed hoe men er in slaagt meer gebruikers en dealers te vangen. Ik zie veel meer politie dan vroeger. Dat wel. Maar altijd in hun camionette. Ik heb nog nooit zoveel zien weed roken in het openbaar. Alsof vroeger toen het nog gedoogd werd er geen fun aan was.
Allemaal zeer hypocriet trouwens. Jonge mensen te voet met een jointje draaien ze de bak in of krijgen een strafblad maar een Brasschaatse nva schepen mag gerust terug in zijn auto stappen nadat hij net betrapt is voor stomdronken rijden en komt ervan af met een boete. Die mens moesten ze vijf jaar opsluiten want dat is levensgevaarlijk voor anderen.
Het begint met een mannetje dat ze pakken met een jointje. Die maken ze dan zo bang dat hij iedereen die hij kent die ooit een jointje heeft gerookt erbij lapt.

En zo breidt de cirkel uit, justitie stijl Soviet Unie.
Oud 21 september 2015, 14:46   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja maar die jonge mensen zijn drugsverslaafden en die zijn gevaarlijk zegt mijn Bomma....en een zatte schepen dat is ne plezante schepen....ne volksmens die graag plezier maakt en onder het gewone volk vertoeft en pintjes betaalt......kortom een toffe peer zegt mijn Bomma
Zie je het verschil ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be