Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2015, 21:46   #61
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dee91 Bekijk bericht
Anee? Hoeveel Moslims ken jij dan? Ik ken er heel wat, en heb er nog nooit één horen klagen over Sinterklaas.
Ik ken er 1:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Klasse? Deze oproep aan de Nederlanders is gewoon beneden alle peil en ontdaan van enige schaamte en fatsoen. Maar ja het huidig Antwerps stadsbestuur steekt haar racistische refluxen dan ook niet onder stoelen of banken, zij vindt dat racisme moet kunnen.
Ik ben als inwoner van Antwerpen helemaal niet blij dat het bestuur een achterhaalde 'volkse' traditie zo hard steunt... een die sowieso gedoemd is te verdwijnen' door inderdaad de multicultuur-en ethniciteiten in de stad. Antwerpen wacht hetzelfde als die Nederlandse steden, hoor. Hoe eerder men dat inziet, hoe beter.
Zelfs de VN vindt Zwarte Piet racistisch... (Nederland werd al op de vingers getikt). Hopelijk doet die van haar kant daar verder ook iets tegen in België.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 22:20   #62
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Je kent er één. Jep, daar zit het probleem al.
Ten eerste antwoordde ik op je vraag, wat de link was in deze draad met moslim en inderdaad, deze link is er gekomen door Guinevere. Dus mijn antwoord was louter inzichtelijk, in het verloop van de draad.

Ten tweede, Guinevere is een moslima. Vraag eens aan haar hoeveel moslims ze kent.

Ten derde, in Den Haag, wonen iets meer dan de helft allochtonen en daar hebben ze Zwarte Piet afgeschaft. Dus zo populair zal het dan wel niet zijn onder moslims en allochtonen in het algemeen.

Citaat:
Dan nog via internet. En terwijl maar over de Moslims klagen terwijl je er zelf geen kent. Jij zit toch niet toevallig op HLN van die fantastische comments te posten?
Ik klaag niet over moslims. Bewijs je beschuldiging! Ik post nooit op HLN. Je zou beter zelf stoppen met klagen en zagen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 4 oktober 2015, 22:42   #63
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ter herinnering. De vraag naar het verbod komt uit deze hoek:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verene_Shepherd

Citaat:
Namens de Jamaicaanse regering is zij betrokken bij de claims die veertien Caribische landen tegen Groot-Brittannië, Nederland en Frankrijk hebben ingediend, waarbij enkele honderden miljarden euro's als herstelbetaling worden geëist vanwege de slavenhandel waarbij deze landen twee eeuwen geleden betrokken waren.[1]
En daarom is er ook geen probleem voor België.
Oud 4 oktober 2015, 23:01   #64
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Je zegt Moslims, maar je kent er maar één? Dus aangezien één moslim hier reageert dat ze tegen Zwarte Piet is, neem jij aan dat dit in het algemeen zo is?
Neen.

Citaat:
In de Islam is racisme verboden, dus als zij dit als racisme ervaart zal ze er inderdaad wel tegen zijn. Maar of dit daadwerkelijk racistisch is, daar zal iedereen wel een andere mening hebben, dit staat dan dus ook los van de Islam, of van Moslims.
Neen. In islam is racisme algemeen verspreid, toch in Vlaanderen alleszins:

Citaat:
Uit onderzoek blijkt dat Belgische moslims bij de meest fundamentalistische en xenofobe van de zes Europese landen horen.
Op vlak van vijandigheid tegen andere groepen, scoren de Belgische moslims bij de hoogste scores. Ruim de helft moslims in België moet geen homo's en joden:
- Zes op tien wil geen homoseksuele vrienden,
- 56,7 procent gaat akkoord met de stelling dat joden niet te vertrouwen zijn
- 63 procent zegt ja op de vraag of het Westen de islam wil vernietigen.

http://www.demorgen.be/binnenland/ru...oden-a2213515/
Citaat:
Mijn ervaring komt uit het echte leven, dus niet uit het internet zoals bij jou. En zoals ik zei ken ik genoeg Moslims. En ik heb er nog geen één horen klagen over Zwarte Piet.
Ik ben ook wel een paar moslims tegengekomen en vooral toffe mensen.

Citaat:
Ik ken zelfs mensen met een zwarte huidskleur die opzich niets tegen Zwarte Piet hebben. Maar aan de andere kant het wel beu zijn om tijdens die periode dagelijks de grappen te moeten aanhoren. Zoals "hey, daar heb je zwarte piet al". Wat ik dan weer wel racistisch vind.
Akkoord.

Citaat:
Maar dat gezegd denk ik dat je de schuld meer moet gaan zoeken bij de VN en Amerikanen die in Nederland op vakantie gaan en dan geschokt zijn om blanke mensen te zien met een "black face".
De VN gaat in op een klacht over Nederland en ze hebben de plicht om die serieus te onderzoeken.

Laatst gewijzigd door Dirk A : 4 oktober 2015 om 23:21.
Oud 4 oktober 2015, 23:32   #65
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Islam is Islam, en daar heeft Vlaanderen niets mee te maken. Zijn sommige Moslims racistisch? Jazeker, maar dit staat los van de Islam.
Lees het wetenschappelijk onderzoek eens. Het gaat over een staal van 9000 moslims en ja Vlaanderen is er apart in onderzocht en komt er nog extra slecht uit. Verschillende studies tonen aan dat meer dan de helft van de moslims racistisch zijn, dus we spreken niet over deze ene studie. Geef eens een link, waarin je bewijst dat het los staat van islam.
Oud 4 oktober 2015, 23:51   #66
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Islam is Islam, en daar heeft Vlaanderen niets mee te maken.
Correctie: daar willen we in Vlaanderen niks mee te maken hebben.

Citaat:
Zijn sommige Moslims racistisch? Jazeker, maar dit staat los van de Islam.
Nog eentje voor in het rijtje van 'onechte moslims'
De echte moslims zijn
geen bommenleggers,
geen vrouwentoekers,
geen dierenbeulen,
geen jihadi's,
geen schapenneukers,
geen theokraten,
geen zelfmoordterroristen,
geen koppensnellers,
geen beeldenstormers,
geen homohaters,
geen halalfretters,
geen verkrachters,
geen lynchers,
geen stenigers,
geen eremoordenaars,
geen gehersenspoelde achterlijke religioten,
geen afhakkers van handen
geen vliegtuigkapers
geen fanatici
geen vastende debielen

Me dunkt dat échte moslims eigenlijk niet bestaan!
Oud 5 oktober 2015, 01:27   #67
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Ik heb de oplossing voor zwarte piet:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...3c42def194.jpg
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...5a4f25694d.jpg
http://cache1.asset-cache.net/gc/564...wJn5YI%2FhUbYz
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...10f84482c8.jpg

En anders , ze hadden 30 jaar geleden ook al kunnen klagen ,
waarom is dat toen niet gebeurd ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 01:31   #68
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben als inwoner van Antwerpen helemaal niet blij dat het bestuur een achterhaalde 'volkse' traditie zo hard steunt...
Maar wil het volk ook mee in andere hun gewoontes ??

Citaat:
Ik ben als inwoner van Antwerpen helemaal niet blij dat het bestuur een achterhaalde 'volkse' traditie zo hard steunt...
En mag het volk andere hun 'volkse' traditie ook achterhaald vinden ??
Waarom niet ??
Waarom wel ??

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 oktober 2015 om 01:37.
Oud 5 oktober 2015, 02:05   #69
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Toen waren ze nog niet in de meerderheid:

http://www.omroepwest.nl/nieuws/1807...htone-inwoners
Oud 5 oktober 2015, 02:07   #70
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Maar wil het volk ook mee in andere hun gewoontes ??

En mag het volk andere hun 'volkse' traditie ook achterhaald vinden ??
Waarom niet ??
Waarom wel ??
Hangt er vanaf of de sharia actief is of niet.
Oud 5 oktober 2015, 02:17   #71
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Laten we dit ter vervanging van zwarte pieten invoeren, daar kan ik mee leven:
Oud 5 oktober 2015, 07:10   #72
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Smurfinnen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 07:53   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Correctie: daar willen we in Vlaanderen niks mee te maken hebben.

Nog eentje voor in het rijtje van 'onechte moslims'
De echte moslims zijn
geen bommenleggers,
geen vrouwentoekers,
geen dierenbeulen,
geen jihadi's,
geen schapenneukers,
geen theokraten,
geen zelfmoordterroristen,
geen koppensnellers,
geen beeldenstormers,
geen homohaters,
geen halalfretters,
geen verkrachters,
geen lynchers,
geen stenigers,
geen eremoordenaars,
geen gehersenspoelde achterlijke religioten,
geen afhakkers van handen
geen vliegtuigkapers
geen fanatici
geen vastende debielen

Me dunkt dat échte moslims eigenlijk niet bestaan!

Je bent er eentje vergeten : geen kamelenbeffers
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 08:31   #74
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims willen niets van Sinterklaas weten.

Inderdaad, van oorsprong is het wel ontstaan in een omgeving, waar de Zwarte onderdrukt werd. Maar om het dan af te schaffen, is overdreven. Wat is dan de boodschap aan de kinderen: zwarten die werken onder een blanke chef, kunnen alleen maar onderdrukt worden?
Blanke sletten begraven hun eigen cultuur op hun eigen grondgebied, deze is gewoon om zot te worden...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:48   #75
Hans45#
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
http://www.gva.be/cnt/dmf20151003_01...te-zwarte-piet

"Zwarte Piet lijkt in Nederland helemaal te hebben afgedaan.
De steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht weren Zwarte Piet zelfs uit alle scholen,
omdat de zwarte knecht van Sinterklaas een symbool van westerse onderdrukking en racisme zou zijn."

Tja volgens sommige Poco's betekent multicultureel blijkbaar ;

"Alle culturen mogen ,behalve onze eigen cultuur"
Ik vond het als Nederlander erg verfrissend dat België Nederlandse kinderen uitnodigden om daar het Sinterklaasfeest te vieren.

De discussie is inderdaad te zot voor woorden. Maar het legt wel de toenemende multiculturele spanningen in Nederland bloot. Vooral bij de derde en vierde generaties allochtonen ontstaat een soort van autochtonenhaat. Het slavernij verleden wordt erbij gehaald en wij blanken worden voor alles en nog wat gedemoniseerd. Vreemd, omdat het juist een generatie is die hier geboren en getogen is en dus opgegroeid is met de welvaart zoals we dit hier kennen.

De discussie is in Nederland is zo uit de hand gelopen dat er vorig jaar in Gouda (bij de intocht van Sinterklaas) al ongeregeldheden waren. Dat in bijzijn van kleine kinderen. Het racisme is van beide kanten toegenomen en op forums wordt keihard gediscrimineerd. Het zou me niets verwonderen dat uit deze jaarlijkse discussie eens een Zwarte Pieten-dode zal gaan vallen. Er bestaat een serieuze en diepgewortelde haat tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet.

Maar ik wil er wel bij vermelden dat er genoeg donkere mensen zijn die geen problemen met Zwarte Piet hebben en zelf met hun kinderen ieder jaar het Sinterklaasfeest vieren. Uiteindelijk maakt het voor de kinderen niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Maar eerlijk gezegd heeft zwart de meeste voorkeur.
Hans45# is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:55   #76
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans45# Bekijk bericht
Uiteindelijk maakt het voor de kinderen niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Maar eerlijk gezegd heeft zwart de meeste voorkeur.
Zwarte piet kan geen andere kleur hebben dan zwart.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:59   #77
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans45# Bekijk bericht
Ik vond het als Nederlander erg verfrissend dat België Nederlandse kinderen uitnodigden om daar het Sinterklaasfeest te vieren.

De discussie is inderdaad te zot voor woorden. Maar het legt wel de toenemende multiculturele spanningen in Nederland bloot. Vooral bij de derde en vierde generaties allochtonen ontstaat een soort van autochtonenhaat. Het slavernij verleden wordt erbij gehaald en wij blanken worden voor alles en nog wat gedemoniseerd. Vreemd, omdat het juist een generatie is die hier geboren en getogen is en dus opgegroeid is met de welvaart zoals we dit hier kennen.

De discussie is in Nederland is zo uit de hand gelopen dat er vorig jaar in Gouda (bij de intocht van Sinterklaas) al ongeregeldheden waren. Dat in bijzijn van kleine kinderen. Het racisme is van beide kanten toegenomen en op forums wordt keihard gediscrimineerd. Het zou me niets verwonderen dat uit deze jaarlijkse discussie eens een Zwarte Pieten-dode zal gaan vallen. Er bestaat een serieuze en diepgewortelde haat tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet.

Maar ik wil er wel bij vermelden dat er genoeg donkere mensen zijn die geen problemen met Zwarte Piet hebben en zelf met hun kinderen ieder jaar het Sinterklaasfeest vieren. Uiteindelijk maakt het voor de kinderen niet uit welke kleur Zwarte Piet heeft. Maar eerlijk gezegd heeft zwart de meeste voorkeur.
Er is pas sprake van racisme als de organisatoren racistisch zijn of als Sinterklaas (of Zwarte Piet), zich racistisch zou gedragen. A priori, kan je dus niets afleiden. In een inclusieve maatschappij, los je dit niet op door Zwarte Piet af te schaffen. Maar, gewoon te kijken of er effectief sprake is van racisme. Dat het in Nederland, zo op de spits is gedreven, snap ik niet.
Oud 5 oktober 2015, 12:29   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 12:47   #79
Hans45#
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is pas sprake van racisme als de organisatoren racistisch zijn of als Sinterklaas (of Zwarte Piet), zich racistisch zou gedragen. A priori, kan je dus niets afleiden. In een inclusieve maatschappij, los je dit niet op door Zwarte Piet af te schaffen. Maar, gewoon te kijken of er effectief sprake is van racisme. Dat het in Nederland, zo op de spits is gedreven, snap ik niet.
Ik snap het ook niet omdat decennia lang deze issue niet leefde onder de zwarte bevolking. Een enkeling legde een verband tussen het stigmatiserende uiterlijk van Zwarte Piet en het slavenverleden en vanuit het niets werd het ineens een hype die elk jaar de gemoederen bezig houdt. De veroordeling van de VN zal daarbij hebben meegespeeld terwijl alle rechters in Nederland een verbod op Zwarte Piet naast zich hebben neergelegd.

Maar ondanks de aanpassingen en veranderingen, tegenstanders blijven stoïcijns over Zwarte Piet. Die moet en zal verdwijnen. Op dat gebied lijken ze een beetje op de anti-rook lobby. Voor hun is het ook nooit genoeg. Maar ondernemers zijn gezwicht en je vindt geen Zwarte Pieten afbeeldingen meer in de winkels. Nu zwichten scholen voor de inzet van Zwarte Piet. Waar gaat dit naar toe? Diezelfde tegenstanders hebben nu ook commentaar op de Gouden Koets van ons Koningspaar omdat op de getekende afbeelding een schilderij staat die verwijst naar de oude koloniën. Racistisch en discriminerend vinden zij en ze willen dat die afbeelding wordt verwijderd van die Gouden Koets. Toch complete waanzin?
Hans45# is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 23:53   #80
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://40.media.tumblr.com/b783d20a4...7u37o1_500.jpg
I'm blue dabadidabadaaaa

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 5 oktober 2015 om 23:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be