Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2015, 09:34   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja h politiek is nu eenmaal kronkelachtig hé ....soms moeten ze wel bochten nemen om ergens te geraken zo zie ik het ...
Waar gaan ze dan naartoe?
Dat is me dan toch volkomen onduidelijk.
Ze hadden 33 procent. Hoeveel procent hadden ze dan nodig om toch iets van hun programma te realiseren ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 09:36   #22
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waar gaan ze dan naartoe?
Dat is me dan toch volkomen onduidelijk.
Ze hadden 33 procent. Hoeveel procent hadden ze dan nodig om toch iets van hun programma te realiseren ?
Geduld kan levens redden...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 09:40   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geduld kan levens redden...
Als ze de volgensde keer terug 33 procent halen, is het dan voldoende ?
Of moeten we dan opnieuw geduld hebben ?
Oud 5 oktober 2015, 09:45   #24
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien krijgen ze tegen dan een nieuw broertje of een zusje om ze wat te steunen , zoals de rooie met de groene doen.. Politiek is ook soms fabelachtig landschap als je het goed bekijkt..

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 5 oktober 2015 om 09:46.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 09:53   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien krijgen ze tegen dan een nieuw broertje of een zusje om ze wat te steunen , zoals de rooie met de groene doen.. Politiek is ook soms fabelachtig landschap als je het goed bekijkt..
Het VB ?
Oud 5 oktober 2015, 10:08   #26
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Willen de asielzoekers wel integreren?
Je hoort overal:
Vechtpartijen, het eten is niet goed, het is te koud, gratis electriciteit, gratis wifi, willen niet schoonmaken, verkrachtingen, kinderhuwelijken...
Bij aankomst in het eerste Europees land waar ze binnen komen weigeren ze van hun vingerafdrukken te laten nemen.(Europese wet)
Ik denk dat de asielzoekers echt niet willen integreren, als ze wel willen integreren dan nemen ze de gewoontes aan van het land waar ze verblijven.
En de Europese politiekers laten dit toe.
Bedoelde u soms: 'klootzakken' ?
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:17   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als he VB 18% haalt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 11:33   #28
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Homans gaat het oplossen : boetes voor diegene die zich niet willen inburgeren.
"""De Vlaamse viceminister-president voegt er aan toe dat een inburgeringstraject zowat 4.300 euro kost. De redenering luidt dat de overheid in ruil ook iets mag terugvragen. """
http://www.hln.be/hln/nl/922/Nieuws/...ars-lapt.dhtml

Logische redenering, vind ik.
Oud 5 oktober 2015, 11:43   #29
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp nog altijd niet waarom oorlogsvluchtelingen moeten ingeburgerd moeten worden, wanneer de toestand in hun land verbetert kunnen ze toch terug en het opnieuw opbouwen.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 12:01   #30
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Ik begrijp nog altijd niet waarom oorlogsvluchtelingen moeten ingeburgerd moeten worden, wanneer de toestand in hun land verbetert kunnen ze toch terug en het opnieuw opbouwen.
"Men moet realistisch zijn, die keren niet terug."
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2015, 12:05   #31
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
"Men moet realistisch zijn, die keren niet terug."
Het is volgens mij realistisch dat oorlogsvluchtelingen terug naar huis keren nadat het geweld verminderd of gestopt is.
Wat de Belgische en Europese leiders doen is niet realistisch.

Laatst gewijzigd door alberto : 5 oktober 2015 om 12:07.
Oud 6 oktober 2015, 10:37   #32
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Uiteraard, maar blijkbaar gaat men ervan uit dat in al die landen van herkomst eigenlijk nooit meer vrede zal heersen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 11:49   #33
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Het is volgens mij realistisch dat oorlogsvluchtelingen terug naar huis keren nadat het geweld verminderd of gestopt is.
Wat de Belgische en Europese leiders doen is niet realistisch.
'T is eigenlijk simpel te verstaan: een strekking hoopt dat in de vluchtelingen mensenstroom er voldoende 'talent' schuilt, om ingezet te worden om de (mank) lopende sociale diensten uit het slop te halen!? De veroudering van der bevolking tegengaan en . . . De 'testosteron' krachten ervoor te laten zorgen de 'generaties' op een economisch haalbaar pijl te houden.

Echter dit nog: Wat WEL geweten is, maar waar ze ALLEN hun 'frak' aanvegen Nml.: De 'Testosteron' -BOMMEN- zullen uitsluitend voor de vernieuwing van de 'islam' bevolking zorgen, hetgeen op termijn de vervanging van onze Westerse bevolking betekend.
-
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 11:50   #34
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Vandaag : Mechelen vrijbroekpark.
Heel wat mensen met kinderen op terrasjes en in het park: rond
4 uur ' groot kabaal van toeterende auto's dat blijft duren. Voor de ingang
( die straat geeft enkel toegang tot de ingang) staat alles geblokkeerd door auto's met Turken en quads die zonder ophouden groot lawaai maken. En dit niet enkele minuten, maar meer dan een uur. Bovendien is de afrit van de parking geblokkeerd en kan niemand meer weg.
Opzijgaan daar is geen sprake van , ZIJ maken de wet . Uiteindelijk is de politie erbij gekomen en werd de weg in een richting afgesloten.
Wij, racistisch, hoe kan dat????
Mechelen is dan ook al hopeloos verloren gegaan aan allochtonen. Dankzij O-VLD'er Bart Somers. Het Tivolipark is ook al een broeihaard van allochtonen die er de autochtonen terroriseren. Grote Mechelse bedrijven moeten hun bedrijven dag en nacht laten bewaken. Zelfs de parkings waar het personeel parkeert moet constant bewaakt worden. Een heel groot bedrijf in Mechelen Noord zou -moesten ze kunnen- direct delokaliseren. Elke maand pompen ze massa's geld in de beveiliging. In Mechelen Zuid rijden er 's nachts verschillende privébedrijven in beveiliging rond. Ik weet zelfs dat er in een bedrijf gewapende veiligheidsagenten aanwezig zijn. Dat kost dus bergen geld. Maar dat is maar een druppel op een hete plaat. En je hoort van de directie overal hetzelfde : de allochtonen -Turken en Marokkanen- maken het werken in Mechelen onmogelijk en de economie gaat er aan kapot.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 12:31   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelijk bij den beenhouwer: mag het wat meer zijn ?

Want het hangt niet alleen af van het eigen resultaat, maar ook van de mix van de resultaten van de anderen.
Kom me niet zeggen dat je dat niet wist.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2015, 12:34   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VB ?
Er is maar één punt waar volgens mij de nva zal de hulp inroepen van het Belang. En dat een punt zal dan maar zeer korte tijd in beslag nemen, waarna de wegen terug zullen moeten scheiden.

En dat is de vorming van een meerderheid om één stemming te kunnen forceren, namelijk de stemming dat Vlaanderen zich onafhankelijk verklaart.

Mijn mening hé.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 07:00   #37
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Willen ze wel integreren?
Die willen niet integreren.

Het is en blijft een 'slimme' invasie om de EU te veroveren en hun eigen regeltjes te komen opdringen.

Van mij mag men ze sito presto allemaal terug huiswaarts sturen daar we er totaal geen boodschap aan hebben aan die invasie.
Oud 7 oktober 2015, 09:01   #38
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Goed rekening houden: in bepaalde landen hebben ze zoiets als "persoonlijke assistenten". Dat zijn werklozen die je voor +-30 euro de maand(equivalent) inhuurt om je huis op te ruimen. En die mensen zijn blij dat ze dan werk hebben.

De vluchtelingen verwachten blijkbaar dat dat hier ook bestaat.

Waarschijnlijk daarom dat ze niet willen opruimen: dat is voor het werkvolk. Zij vinden zichzelf beter dan dat.

Niet alleen een religieus probleem, maar het verschil in de economieën tussen de landen is gaat moeten uitgelegd worden.

Maakt voor die mensen toch eens een soort informatiepamflet, met daarop hoe het leven en de wetten van Europa in elkaar zitten.

Stel dat ik nog nooit van een moskee gehoord had en ik ga ergens wonen in het oosten. Dan zou ik best graag willen dat iemand mij op voorhand vertelt mijn schoenen af te doen als ik zo'n plek bezoek.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."

Laatst gewijzigd door Nexer : 7 oktober 2015 om 09:04.
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2015, 09:15   #39
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Goed rekening houden: in bepaalde landen hebben ze zoiets als "persoonlijke assistenten". Dat zijn werklozen die je voor +-30 euro de maand(equivalent) inhuurt om je huis op te ruimen. En die mensen zijn blij dat ze dan werk hebben.

De vluchtelingen verwachten blijkbaar dat dat hier ook bestaat.

Waarschijnlijk daarom dat ze niet willen opruimen: dat is voor het werkvolk. Zij vinden zichzelf beter dan dat.

Niet alleen een religieus probleem, maar het verschil in de economieën tussen de landen is gaat moeten uitgelegd worden.

Maakt voor die mensen toch eens een soort informatiepamflet, met daarop hoe het leven en de wetten van Europa in elkaar zitten.

Stel dat ik nog nooit van een moskee gehoord had en ik ga ergens wonen in het oosten. Dan zou ik best graag willen dat iemand mij op voorhand vertelt mijn schoenen af te doen als ik zo'n plek bezoek.
De smartphone vluchtelingen weten goed genoeg hoe het hier werkt, internet weet je wel.
Oud 7 oktober 2015, 09:38   #40
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De smartphone vluchtelingen weten goed genoeg hoe het hier werkt, internet weet je wel.
Omdat ze internet hebben weten ze hoe het leven ergens anders in elkaar zit? Dat raakt kant noch wal.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be