![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het luchtwapen in het algemeen en luchtsteun in het bijzonder zijn onontbeerlijk in moderne militaire operaties. België is geen klein landje maar is integendeel de 9de economie van de EU en heeft in die zin verantwoordelijkheden en belangen. Het aantal transportvliegtuigen staan compleet los van de jachtvloot. Wat die betreft moeten we rekening houden met de wetmatigheid dat er per inzetbaar toestel 3 andere toestellen in onderhoud/training/opwerking zijn. Bijgevolg is 40 toestellen het minimum voor het ambitieniveau van 10 inzetbare toestellen (2x4 op missie, 2 QRA). Diezelfde wetmatigheid zien we bij onze twee fregatten. Die zijn beide zeewaardig maar zijn soms onbeschikbaar door onderhoud/modernisering. 'Belgie heeft nu nog 1 zeewaardig fregat; het 2de dient als wisselstukmagazijn' is dus een foutieve bewering. De beide fregatten hebben al meermaals aan anti-piraterijmissies deelgenomen, De Louise-Marie 3 keer (2009, 2011, 2012-'13), De Leopold I 2 keer (2012, 2013). In een ideaal scenario verzekeren 4 fregatten de constante beschikbaarheid van 2 schepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Partijlid
|
![]() Wat betreft de compensaties: die zullen er zijn bij elk van de kandidaten want zij zijn inherent aan de onderhandelingen over een nieuw toestel. Elk van de partijen zal een bepaald pakket aanbieden (Prijs/aantal toestellen/compensaties) en de regering zal een afweging maken. Daarbij moeten de capaciteiten van het toestel echter voorrang krijgen op de compensaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Overigens wel redelijk hilarisch dat iemand met de schuilnaam "vlaanderenvrij" zo enthousiast een Belgisch repressieapparaat zit te verdedigen.
N-VA-itis? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Partijlid
|
![]() Wat Defensie betreft is het ideale niveau op korte termijn België (gezien de bestaande structuren), op middellange termijn de Benelux en op lange termijn Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgie IS een klein landje. Niemand zal dit hier ontkennen. Van die 2 fregatten is er 1 quasi permanent onbeschikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen dus uitgaan van het gegeven dat vlaanderenvrij wel eens durft overdrijven tot liegen?
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Grondoppervlakte heeft weinig of niets met geopolitiek te maken, economisch is België een middelgrote speler. Ik beweer niets anders dan dat we meestal slechts 1 fregat beschikbaar hebben. Dat is op zich al een prestatie met 2 fregatten (gezien de beschreven wetmatigheid qua onderhoud e.d.) Da's nog iets anders dan zeggen dat we maar 1 zeewaardig fregat hebben en dat het andere een materiaalbak is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Partijlid
|
![]() Bijzonder dat u mij een leugenaar noemt. Ik heb net de wikipedia-pagina met bijhorende bronvermeldingen gegeven, ik verwacht minstens hetzelfde terug als u mijn stelling wenst te ontkrachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schreef dat negen landen de vliegtuigen besteld hebben, Boduo vroeg u welke en je somt er tien op. Je schijnt jezelf niet ernstig te nemen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 oktober 2015 om 15:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je liever dat ik zeg dat je wat verward bent?
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 customer: VS 1 level 1 partner: GB 2 level 2 partners: Italië & Nederland. 1+2= 3 landen die effektief besteld hebben. Al de anderen kijken de kat uit de boom. (India heeft veel interesse voor de Rafale van Dassault) Laatst gewijzigd door Boduo : 6 oktober 2015 om 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, boduo schreef dat er slechts drie effectief besteld hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Partijlid
|
![]() VS, VK, Italië, Nederland, Australië en Israël vliegen nu al rond met eigen toestellen. Reageer trouwens ook eens op de andere delen van mijn betoog. (Cfr. Fregatten en België als middelgroot land)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Partijlid
|
![]() Maar heeft nog steeds geen bronvermelding gegeven. Jouw bewering was dat ik mezelf niet ernstig neem omdat ik 10 landen opnoem (inclusief de VS) terwijl ik eerst zei dat er naast de VS nog 9 andere landen besteld hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
??? ??? Belgie een middelgroot land ??? Als ik voor de eerste keer in een buitenlands bedrijf kom (geen buurland) dan ondervind ik al snel dat ze daar meestal geen hoge dunk hebben van de "9de ekonomie" van de EU ! |
|
![]() |
![]() |