Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 oktober 2015, 15:34   #3101
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is geen ancien(t) régime, tot nader order deelt de Spaanse regering de lakens uit. En binnen jaren zal er hier nog steeds gefantaseerd worden over de Catalaanse onafhankelijkheid.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa

Laatst gewijzigd door vuggie : 10 oktober 2015 om 15:37.
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 16:58   #3102
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is geen ancien(t) régime, tot nader order deelt de Spaanse regering de lakens uit. En binnen jaren zal er hier nog steeds gefantaseerd worden over de Catalaanse onafhankelijkheid.
Vertel ons dan eens, hoe Madrid een onafhankelijkheid concreet gaat tegen houden?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 17:31   #3103
Zephyrkaos
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 februari 2015
Berichten: 2.651
Standaard

BLABLABLA
onafhankelijkheid van de Catalanen? zeker het zelfde verhal van de Vlamingen en Huub Broers , dus, gaat nooit gebeuren , zever maar...

https://www.youtube.com/watch?v=m7MSZegSjNU

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 10 oktober 2015 om 17:34.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 17:48   #3104
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Vertel ons dan eens, hoe Madrid een onafhankelijkheid concreet gaat tegen houden?
Tegen de wil in van méér dan 52 procent van de bevolking is het om te beginnen al onmogelijk. Er is nog altijd een meerderheid van bewoners van Catalonia die tegen een afscheuring zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:37   #3105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het is geen ancien(t) régime, tot nader order deelt de Spaanse regering de lakens uit. En binnen jaren zal er hier nog steeds gefantaseerd worden over de Catalaanse onafhankelijkheid.
Wel, ondertussen amuseren we ons toch maar.
De strijd is even leutig als de overwinning, dus niet zo'n erg als het wat langer duurt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:38   #3106
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tegen de wil in van méér dan 52 procent van de bevolking is het om te beginnen al onmogelijk. Er is nog altijd een meerderheid van bewoners van Catalonia die tegen een afscheuring zijn.
Mis.
Al 100 keer gezegd, waarvan 80 in deze draad.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 19:49   #3107
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mis.
Al 100 keer gezegd, waarvan 80 in deze draad.

.

Tja volgens jullie is 48 meer dan 52, rare rekenkunde die zou gestaafd worden met politieke zetel gesjacher. U en uw Vlaamse separatisten kunnen dat nog een triljoen keer herhalen maar één feit blijft rechtstaan, in Catalonia zijn een meerderheid van de mensen TEGEN
de afscheuring.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 10 oktober 2015 om 19:51.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 20:31   #3108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tja volgens jullie is 48 meer dan 52, rare rekenkunde die zou gestaafd worden met politieke zetel gesjacher. U en uw Vlaamse separatisten kunnen dat nog een triljoen keer herhalen maar één feit blijft rechtstaan, in Catalonia zijn een meerderheid van de mensen TEGEN
de afscheuring.
Alweer mis.
Al 100 keer uit de doeken gedaan op dit forum, waarvan 80 in deze draad.


Verder nog eens herhalen: vergeet nooit:
slavernij was ooit legaal;
de holocaust was ooit legaal;
apartheid was ooit legaal;
....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 20:34   #3109
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Alweer mis.
Al 100 keer uit de doeken gedaan op dit forum, waarvan 80 in deze draad.


Verder nog eens herhalen: vergeet nooit:
slavernij was ooit legaal;
de holocaust was ooit legaal;
apartheid was ooit legaal;
....

.

Idiotie is nog altijd legaal en nog steeds niet strafbaar.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2015, 22:20   #3110
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Tegen de wil in van méér dan 52 procent van de bevolking is het om te beginnen al onmogelijk. Er is nog altijd een meerderheid van bewoners van Catalonia die tegen een afscheuring zijn.
Uw cijfers zijn fout.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 06:56   #3111
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Uw cijfers zijn fout.
Er zijn in Catalonia 52 % mensen die tegen de afscheuring gestemd hebben. Noch de EU of geen enkel ander land zal een Catalaanse onafhankelijkheid steunen die tegen de wens van een meerderheid van de bevolking gaat. Daarom zijn de verkiezingen een nederlaag voor de voorstanders van onafhankelijkheid.

Bovendien is Spanje een trouw lid van de EU die een grote financiële inspanning heeft geleverd de laatste jaren. Op internationaal gebied gaan ze geen steun krijgen.

Aangezien ze de Spaanse regio zijn met de hoogste schuldgraad gaan ze moeten geld lenen aan Griekse tarieven met gevolg hogere belastingen en een nederwaartse spiraal die buitenlandse of Spaanse investeerders zal doen vertrekken.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 11 oktober 2015 om 06:59.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 07:39   #3112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn in Catalonia 52 % mensen die tegen de afscheuring gestemd hebben.
...
Mis ! Alweer !!!
Al 100 keer uitgelegd, waarvan 80 in deze draad ...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bovendien is Spanje een trouw lid van de EU die een grote financiële inspanning heeft geleverd de laatste jaren. Op internationaal gebied gaan ze geen steun krijgen.
Nadat ze zich te diep in de schulden gestoken hadden, hebben ze inderdaad een redelijke weg terug in de goede richting afgelegd.
Daarnaast heeft de EU ook flink in Spanje geïnvesteerd. Kijk maar eens naar hun recent verbeterde autowegennet.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Aangezien ze de Spaanse regio zijn met de hoogste schuldgraad gaan ze moeten geld lenen aan Griekse tarieven met gevolg hogere belastingen en een nederwaartse spiraal die buitenlandse of Spaanse investeerders zal doen vertrekken.
Catalonië is de rijkste regio van gans Spanje.
Naast het romantische "eenheid van Spanje", boezemt vooral het verlies van inkomsten uit deze regio de Spaans-nationalisten grote schrik in.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 07:45   #3113
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mis ! Alweer !!!
Al 100 keer uitgelegd, waarvan 80 in deze draad ...



Nadat ze zich te diep in de schulden gestoken hadden, hebben ze inderdaad een redelijke weg terug in de goede richting afgelegd.
Daarnaast heeft de EU ook flink in Spanje geïnvesteerd. Kijk maar eens naar hun recent verbeterde autowegennet.



Catalonië is de rijkste regio van gans Spanje.
Naast het romantische "eenheid van Spanje", boezemt vooral het verlies van inkomsten uit deze regio de Spaans-nationalisten grote schrik in.

.

Jaja uitgelegd op een manier van ik zal u gaan hebben voor mij is 52% nog altijd een meerderheid. Zoals in alle grote media terug te vinden is, maar wacht die liegen natuurlijk. Het leven kan soms simpel zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 09:04   #3114
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Jaja uitgelegd op een manier van ik zal u gaan hebben voor mij is 52% nog altijd een meerderheid. Zoals in alle grote media terug te vinden is, maar wacht die liegen natuurlijk. Het leven kan soms simpel zijn.
Het leven is vooral simpel, als ge niet verder kijkt dan uwe neus lang is.

Ik zal nu wel rustig afwachten tot de volgende aap uit de Catalaanse mouw komt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 09:49   #3115
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het leven is vooral simpel, als ge niet verder kijkt dan uwe neus lang is.

Ik zal nu wel rustig afwachten tot de volgende aap uit de Catalaanse mouw komt.

.
Jaja, wachten tot in het jaar stillekes.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 12:00   #3116
vuggie
Parlementsvoorzitter
 
vuggie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2009
Berichten: 2.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is alweer geen antwoord op mijn vraag.
En weer komt u met dit antwoord. Heeft u soms een klap van de onderwijs molen gehad? Zijt u leraar?

Nou, ik heb nieuws voor u, ik ben geen leerling van u en als het antwoord u niet zint, zorgt u er maar voor dat het zint.

Het feit dat u betweterig bent wil nog niet zeggen dat het gelijk aan uw zijde is.

Het is sowieso slim om jezelf de vraag te stellen: ga ik voor mijn gelijk of ga ik voor mijn geluk.

En of Catalonië nou gelukkig wordt wanneer het los van Spanje geregeerd gaat worden door nationalisten met die hard communisten, dat betwijfel ik.

Het zou degraderen tot het zoveelste voormalig oostblokrepubliekje alwaar men meer herrie maakt dan presteert.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wat is er vals aan dat lot?

Er is een meerderheid in het Catalaans parlement, die momenteel onderhandelt over hoe naar een onafhankelijke republiek te gaan.
De enige manier is om zoveel mogelijk Catalanen te laten stemmen tijdens de Spaanse verkiezingen op een premiers kandidaat die wel een referendum over de onafhankelijkheid steunt.

Ook voor die kandidaat heel slim want die zal volgens jou nog meer dan volgens mij de Catalaanse stemmen krijgen en die kunnen wel eens substantieel zijn om het referendum er uit te slepen in het Spaanse parlement.

Zo ging het ook in Groot Brittannië, Cameron loodste het referendum door het parlement en het parlement heeft toen de dag van het referendum bij speciale wet de grondwet 24 uur buitenspel gezet zodat het referendum legitiem was.

De uitslag kennen we, de Schotten kozen eieren voor hun geld, maar hun kans hebben ze gehad.
__________________
I want to light the lights of patriotism.
Lech Walesa
vuggie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:32   #3117
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er zijn in Catalonia 52 % mensen die tegen de afscheuring gestemd hebben.
Nee, toch niet.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:34   #3118
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.500
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
...

De uitslag kennen we, de Schotten kozen eieren voor hun geld, maar hun kans hebben ze gehad.
Niet alleen de Schotten hebben hun kans gehad.
Ook de Engelse tegenstanders: ze hebben redelijk wat zaken beloofd. En wat er ondertussen gekomen is van die beloftes, ...
of hoe de laatste verkiezingen verlopen zijn: herinner je je hoeveel zetels de onafhankelijke Schotten ingenomen hebben ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:35   #3119
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Bovendien is Spanje een trouw lid van de EU die een grote financiële inspanning heeft geleverd de laatste jaren. Op internationaal gebied gaan ze geen steun krijgen.
Dat hoeft de Catalanen niet tegen te houden zich de facto af te scheuren. Straffer nog, ze kunnen dan lekker alles zelf doen, en tegelijk officieel nog steeds bij de EU horen. Wel de lusten, niet de lasten.
Ik denk niet dat de EU dat zou willen. Om Catalonië uit de EU te zetten moet de Catalaanse staat eerst als onafhankelijk erkend worden. Wordt die staat niet erkend, kan ze ook niet uit de EU gezet worden.

Citaat:
Aangezien ze de Spaanse regio zijn met de hoogste schuldgraad gaan ze moeten geld lenen aan Griekse tarieven met gevolg hogere belastingen en een nederwaartse spiraal die buitenlandse of Spaanse investeerders zal doen vertrekken.
Aangezien ze de SPaanse regio met het grootste aandeel in BNP zijn, zou de EU zich wereldwijd belachelijk maken, nadat die unie eerder al alles deed om een ander failliet land er kost wat het kost in te houden.

Hoe u het ook draait of keert in alle scenario's verliest de EU.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 13:37   #3120
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vuggie Bekijk bericht
En weer komt u met dit antwoord. Heeft u soms een klap van de onderwijs molen gehad? Zijt u leraar?

Nou, ik heb nieuws voor u, ik ben geen leerling van u en als het antwoord u niet zint, zorgt u er maar voor dat het zint.

Het feit dat u betweterig bent wil nog niet zeggen dat het gelijk aan uw zijde is.

Het is sowieso slim om jezelf de vraag te stellen: ga ik voor mijn gelijk of ga ik voor mijn geluk.

En of Catalonië nou gelukkig wordt wanneer het los van Spanje geregeerd gaat worden door nationalisten met die hard communisten, dat betwijfel ik.

Het zou degraderen tot het zoveelste voormalig oostblokrepubliekje alwaar men meer herrie maakt dan presteert.
Allemaal blablabla, en volstrekt irrelevant. De vraag blijft: hoe gaat Spanje een onafhankelijkheidsverklaring kunnen tegen houden?


Citaat:
De enige manier is om zoveel mogelijk Catalanen te laten stemmen tijdens de Spaanse verkiezingen op een premiers kandidaat die wel een referendum over de onafhankelijkheid steunt.
Nee, dat is niet nodig. De enige manier is de meerderheid in het Catalaans parlement het stappenplan laten uitvoeren.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be