Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2015, 16:43   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Koop en verkoop je aandelen via een buitenlandse handelaar en je betaald zo goed als niks. ik raad je een Britse brooker aan.
Denkt deze regering nu echt dat wij onozelaars zijn?
Deze maatregel zou wel eens negatief kunnen uitdraaien voor de regering.
In de jaren '80 werd er veel op goud gespeculeerd en de regering van toen die daar geld in rook verhoogde de belasting op de de goudhandel. Gevolg er werd bijna geen goud meer verhandeld in Belgie want iedereen ging naar het buitenland en de Belgische staat verloor milioenen.
Niet alleen deze regering, elke Belgische en Vlaamse regering.
Oud 11 oktober 2015, 16:53   #102
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Koop en verkoop je aandelen via een buitenlandse handelaar en je betaald zo goed als niks. ik raad je een Britse brooker aan.
Denkt deze regering nu echt dat wij onozelaars zijn?
Deze maatregel zou wel eens negatief kunnen uitdraaien voor de regering.
In de jaren '80 werd er veel op goud gespeculeerd en de regering van toen die daar geld in rook verhoogde de belasting op de de goudhandel. Gevolg er werd bijna geen goud meer verhandeld in Belgie want iedereen ging naar het buitenland en de Belgische staat verloor milioenen.
De modaliteiten zijn nog wel onvoldoende gekend (alleen aandelen, 33%, minwaarden niet verrekenbaar). Kans zit erin dat ge legaal ontsnapt door te handelen via een buitenlandse handelaar maar denk het niet (de dag van vandaag kan iedereen een buitenlandse rekening openen met simpelweg een druk op de knop).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 18:18   #103
demonen
Banneling

Standaard

Zo klonk het nog op 5/11/14 : 'De komende jaren zullen er tot 180.000 nieuwe jobs gecreëerd worden. Dat zal voor een enorme impuls in de koopkracht zorgen.' . Van Overtveldt, minister van Financiën

Dit jaar waren er 40.000 mensen minder aan het werk dan 1 jaar geleden.
In alle andere Oeso-landen waren er meer aan het werk.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 18:21   #104
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Zo klonk het nog op 5/11/14 : 'De komende jaren zullen er tot 180.000 nieuwe jobs gecreëerd worden. Dat zal voor een enorme impuls in de koopkracht zorgen.' . Van Overtveldt, minister van Financiën

Dit jaar waren er 40.000 mensen minder aan het werk dan 1 jaar geleden.
In alle andere Oeso-landen waren er meer aan het werk.
.. der von : waarlijk, wie neemt een paniekzaaier van De Tijd voor ernstig ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 19:44   #105
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Dat doe je door ferm te snijden in het huidige werkloosheids-stelsel.
Waarom wordt er niks gedaan aan het ambtenarenkorps ?
Oud 11 oktober 2015, 19:45   #106
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
We zijn dan ook de schulden aan het (trachtten) af te betalen van ene Steve.
Nu niet dat de huidige regering het zoveel beter doet, maar ze doen tenminste een poging. Enkele jaren terug kon het geld gewoonweg niet op.
Ik zie niet veel meer dan wat de vorige regering ook al deed : bijkomende belastingen heffen.
Oud 11 oktober 2015, 19:47   #107
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Nog geen last van bedoel je.
Ik snoep als 45 jaar zo. Je zou toch wel denken dat er ondertussen iets van te merken zou zijn. Perfecte colesterol, een BMI van 20, geen suikerziekte, niets...

Maar als je geld nodig hebt, is waarschijnlijk elk excuus goed, daar geef ik je gelijk in.
Oud 11 oktober 2015, 19:49   #108
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
U bent een biologisch wonder ? Een unicum in de menselijke soort ?

Dan zal het u niet zo moeilijk vallen om wat solidariteit te betonen met de gewone sterveling ?

.
U hebt volledig gelijk. Ik vertoon dan ook de nodige solidariteit door deze bijkomende belastingsmaatregelen aan de kaak te stellen.
Oud 11 oktober 2015, 22:30   #109
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik zie niet veel meer dan wat de vorige regering ook al deed : bijkomende belastingen heffen.
Ik zie ook wel de ene vakbondsactie na de andere. Dus iets beweegt er wel.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:35   #110
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
De modaliteiten zijn nog wel onvoldoende gekend (alleen aandelen, 33%, minwaarden niet verrekenbaar). Kans zit erin dat ge legaal ontsnapt door te handelen via een buitenlandse handelaar maar denk het niet (de dag van vandaag kan iedereen een buitenlandse rekening openen met simpelweg een druk op de knop).
En waarom denk je dat zoiets niet lukt?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:38   #111
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
De nieuwe belasting die de regering invoert op suikerhoudende dranken, blijkt nu ook te gelden voor light-frisdranken en zelfs frisdranken zonder suiker. Maar de verschillende categorieën frisdrank uit elkaar halen, was op korte termijn gewoon niet mogelijk, zo verdedigt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) zich in Het Nieuwsblad.

http://www.demorgen.be/binnenland/su...iker-a2486781/
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:41   #112
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het promoten van diesel in België is historisch gegroeid maar we moeten er nu echt wel vanaf. Je kan immers niet voorbij het feit dat diesel wagens erg vervuilend zijn gebleken de afgelopen maand. Zelfs bij bedrijven merk ik dat er zijn die een overgang naar benzine of hybride overwegen (dan heb ik het over bedrijfswagens).

Met de suikertaks ga ik 100% akkoord. Ik heb mij ook aan een suikerdieet gewaagd. Ik at weinig suiker (geen dessert persoon en cola zero) en merkte echt wel een verschil ondanks dat ik erg sceptisch was (zeker omdat ik vond dat ik gezond at). Sporten gaat veel beter (meer energie). Als dit kan helpen om minder suiker in ons dieet op te nemen, is dat enkel goed voor gezinnen. Het is echt absurd in hoeveel van ons eten suiker verwerkt zit. Vermits alcohol dezelfde structuur heeft (en invloed op ons lichaam) als suiker, ga ik ook daarmee akkoord. Ik drink wel graag eens een glas en alcohol is al duur op zich (goede whiskey) maar kan ermee leven.

Prijs van tabak... Naar mijn mening moet tabak als luxe gezien worden, iets wat je eens op een feestje doet en niet iets alledaags. In de realiteit is dit natuurlijk niet zo. Hier duwen ze gezinnen in de problemen indien personen er niet in slagen te stoppen met roken. Persoonlijk geen last van maar vind het wel beetje rare maatregel. Ga dan eerder voor een verbod of laat enkel huidige rokers nog toe om tabak te kopen bij een apotheek zodat er geen nieuwe rokers bijkomen of dat hervallen moeilijker wordt.
In plaats van alles te belasten, eis van de producent minder suikers te gebruiken?
Maak mensen bewust via campagnes wat gezonde voeding is? Stuur folders uit?

Ik heb nooit gezien hoe een belastingsverhoging een probleem oplost. Dat is net de luie manier van niets doen en het afschuiven op de consument.

In plaats van telkermale de vinger naar het volk te draaien, wijs eens terug?
Wanneer krijgen wij de keuze GMO vrije voeding te kopen? Conservesausen zonder suiker?
Is het noodzakelijk overal suiker bij te voegen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:41   #113
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het promoten van diesel in België is historisch gegroeid maar we moeten er nu echt wel vanaf. Je kan immers niet voorbij het feit dat diesel wagens erg vervuilend zijn gebleken de afgelopen maand. Zelfs bij bedrijven merk ik dat er zijn die een overgang naar benzine of hybride overwegen (dan heb ik het over bedrijfswagens).

Met de suikertaks ga ik 100% akkoord. Ik heb mij ook aan een suikerdieet gewaagd. Ik at weinig suiker (geen dessert persoon en cola zero) en merkte echt wel een verschil ondanks dat ik erg sceptisch was (zeker omdat ik vond dat ik gezond at). Sporten gaat veel beter (meer energie). Als dit kan helpen om minder suiker in ons dieet op te nemen, is dat enkel goed voor gezinnen. Het is echt absurd in hoeveel van ons eten suiker verwerkt zit. Vermits alcohol dezelfde structuur heeft (en invloed op ons lichaam) als suiker, ga ik ook daarmee akkoord. Ik drink wel graag eens een glas en alcohol is al duur op zich (goede whiskey) maar kan ermee leven.

Prijs van tabak... Naar mijn mening moet tabak als luxe gezien worden, iets wat je eens op een feestje doet en niet iets alledaags. In de realiteit is dit natuurlijk niet zo. Hier duwen ze gezinnen in de problemen indien personen er niet in slagen te stoppen met roken. Persoonlijk geen last van maar vind het wel beetje rare maatregel. Ga dan eerder voor een verbod of laat enkel huidige rokers nog toe om tabak te kopen bij een apotheek zodat er geen nieuwe rokers bijkomen of dat hervallen moeilijker wordt.
In plaats van alles te belasten, eis van de producent minder suikers te gebruiken?

Ik heb nooit gezien hoe een belastingsverhoging een probleem oplost. Dat is net de luie manier van niets doen en het afschuiven op de consument.

Wanneer krijgen wij de keuze GMO vrije voeding te kopen? Conservesausen zonder suiker?
Oud 12 oktober 2015, 08:47   #114
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Taks op diesel omhoog, taks op drank omhoog, taks op tabak omhoog en suikertaks.
Voor de gezinnen dus.
Eerst de diesel auto promoten in België en dan de taks op diesel brandstof verhogen, plan dat ze al lang van plan waren.
De bevolking ; ze kunnen er op schijten zelfs dat zou hun lukken ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 08:49   #115
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Ja en dat van een overvette dikke tante gezegd moeten worden was een klucht op zijn eigen
Oud 12 oktober 2015, 08:52   #116
Peche
Banneling

Standaard

Wij moeten trouw blijven aan onze eetculturen, en gewone Vlaamse boerenkost serveren. Boycot de producten en maak alles vers!
EIS de keuze te krijgen tussen natuurlijke authentieke groenten of GMO, laat alles bio gaan en laat u voor de rest niet afleiden.
Allemaal vallen en terwijl sluipen ze u aan de rest voorbij.
Oud 12 oktober 2015, 08:53   #117
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht

Maar ja ge verstaat iets niet hé , ZE HEBBEN weer GELD TEKORT !! dus ze moeten GELD VINDEN !! en deze keer is het nu dit suiker & diesel. Op naar de volgende ....dit gaat nooit stoppen...
Oud 12 oktober 2015, 08:56   #118
Peche
Banneling

Standaard

Neen er is geen geld tekort. De politiek kost ons teveel.
Kijk wat zij ons kosten aan ineffecient beleid, pensioen, "foutjes" ...,

Wij moeten op straat komen voor referenda! En dan kunnen ze navragen bij ons of wij zo'n suikertaks zien zitten al dan niet.
Wij moeten ons niet plooien naar hun zij moeten ons plooien naar ons.
Oud 12 oktober 2015, 09:01   #119
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Doe dat dan...
Oud 12 oktober 2015, 09:06   #120
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
De nieuwe belasting die de regering invoert op suikerhoudende dranken, blijkt nu ook te gelden voor light-frisdranken en zelfs frisdranken zonder suiker. Maar de verschillende categorieën frisdrank uit elkaar halen, was op korte termijn gewoon niet mogelijk, zo verdedigt minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) zich in Het Nieuwsblad.

http://www.demorgen.be/binnenland/su...iker-a2486781/
Wauw! Er wordt eens niet naar premier De Wever verwezen! Hoe is d�*t mogelijk???

Het lijkt er op dat de ministerin van volksgezondheid wat aan haar eigen ongezonde gewicht gaat doen.
Of hoort champagne niet onder "frisdranken"?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be