![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3221 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Met respect spreekt men van Sinti en Roma.
![]() |
![]() |
#3222 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu ben ik er. Die vrouw die alle toeristen uit Barcelona wil wegjagen en die verdere hotelbouw verbied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem dito qua inspanningen om de Baltische staten erbij te halen, om de Balkanstaten erbij te halen ... en dat geen inspanningen voor de Catalanen ? Kom nou ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3224 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je berekening klopt nog steeds niet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3225 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wiki https://www.youtube.com/watch?v=tidWR7EaBbE .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 oktober 2015 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3227 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() zigeuner m
iemand die behoort tot de Sinti of Roma De benaming "zigeuner" wordt door de betrokkenen vaak als beledigend ervaren. Bron: https://nl.m.wiktionary.org/wiki/zigeuner
![]() |
#3228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proest! Hoeveel Roma en Sinti zouden er eigenlijk Nederlands spreken... Bij ons gaat het bij de zigeuners meestal om Manoeschen. Niet om Roma, niet om Sinti.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3229 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Politie gaat op zoek naar nieuwe term voor zigeuner wo 15/04/2015 - 08:03 Ellen Maerevoet, Zico Saerens De politie schrapt het woord zigeuner bij het registreren van verdachten of daders en gaat samen met belangengroepen op zoek naar een andere term. De actie komt er na kritiek van het Minderhedenforum in De Standaard. "Zigeuner is een scheldwoord en dus onaanvaardbaar", zei directeur Wouter Van Bellingen. Agenten van de federale en de lokale politie kunnen in de Algemene Nationale Gegevensbank (ANG) van de politie een vakje "zigeuner" aanvinken bij een aangifte. Volgens de persdienst van de federale politie is het niet de bedoeling om daarmee iemand op basis van zijn etnische afkomst te labelen, maar slaat "zigeuner" op iedereen die geen vaste verblijfplaats heeft en rondtrekt. Het vakje, dat niet verplicht in te vullen is, kan zowel voor daders als voor slachtoffers aangevinkt worden. Voor het Minderhedenforum kan dit niet. "Het woord zigeuner is een scheldwoord en is dus voor ons onaanvaardbaar", reageert directeur Wouter Van Bellingen (foto in tekst). "De officiële term is woonwagenbewoner. Het gebruik van het woord zigeuner kan leiden tot vooroordelen en tot ethnic profiling (mensen worden er op basis van hun uiterlijk of gedrag uitgepikt, nvdr) wat eigenlijk niet kan." Ook het Interfederaal Gelijkekansencentrum vindt de term problematisch. "Het label zigeuner is niet neutraal en kan niet", zegt directeur Jozef De Witte in De Standaard. Hij zou willen dat het vakje geschrapt wordt. De politie is er zich van bewust dat ook niet alle agenten de parameter op dezelfde manier interpreteren, maar wijst erop dat bepaalde "gevoelige" gegevens wel geregistreerd mogen worden. Ondertussen heeft de politie beslist het woord te schrappen en samen met belangengroepen op zoek te gaan naar een nieuwe term. Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bi...land/1.2304928
![]() |
![]() |
#3230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3232 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Catalanen zijn ook een minderheid in Spanje.
![]() |
#3233 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3234 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn oma was een rasechte Sinti en die leerde ons dat we ons geen zigeuner moesten laten noemen omdat dat onaanraakbare betekent.
![]() |
![]() |
#3235 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Daarentegen komt gipsy van Egyptians.
![]() |
#3236 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan denk ik spontaan aan de eerste zin die u schreef, vuggie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3237 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3238 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ben in Den Haag geboren en ik woon een halve eeuw later nog steeds in Den Haag. Mijn vader is een Brabander, komt uit de buurt van Breda. zijn vader was een keuterboertjes die ook in de bouw werkte en zijn moeder was een Sinti, geboren in Duitsland in de buurt van Essen. Mijn moeder is net als ik vooral Haags met een Haagse marktkoopman als vader en een Westlandse joden als moeder. Nu snapt u misschien ook waarom ik niks met nationalistische bewegingen heb want zowel van mijn vaders als van mijn moeders kant heeft mijn familie zwaar geleden gedurende de nazi bezetting van Nederland.
![]() |
![]() |
#3239 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het woord zigeuner (cigan, tsigane) zou afkomstig zijn van Athiganoi: het Grieks voor "onaanraakbaren".
Bron: http://www.savan.nl/data/Artikelwoon...ktober2007.pdf
![]() |
#3240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grapjas, u verdedigt hier om de haverklap staatsnationalistische opvattingen.
|
![]() |
![]() |