![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent echt wel het toonbeeld van je hoogstaande intelligentie blijkbaar
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hebben de effecten van het uitsluiten van het roofkapitalisme in de USSR en onder Mao kunnen bewonderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je op de rand of onder de armoedegrens leeft. Als je als ouderling hulpbehoevend bent en soms met kleine hulp verder een aangenaam leven in je eigen huis kan leiden. Dan ben je bv veel meer met een vriendelijke behulpzame buur die al eens inspringt dan met mensen die elk op hun eilandje leven met niks anders in hun gedachte dan het eigen (financiële) profijt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja dat vergeet de 'vurige stede' en de grootte slaafse aanhanger van de francofonie nu wel helemaal... Vergeten dat ze als strafmaatregel door de Fransen uitgevoerd, twee aan twee, met de rug tegen elkaar vastgebonden, in de Maas de verdronkingsdood stierven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat waren invloeden die uitgingen van wederwaardigheid en herkenning en niet van franstalige opdringerigheid... Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 oktober 2015 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kwestie van de houding van een aantal mensen hier in het juiste perspectief te plaatsen
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe kon la Belgique overleven aan de vaststelling dat het voor kapitaalkrachtige mensen veel winstgevender is en was geworden om te investeren in rood en geldopslorpend Wallonië dan in om het even welk goed draaiend economisch bedrijf dat vele mensen werk kon verschaffen en alzo de welvaart naar beneden verspreiden... In plaats van de mensen die werken te bedienen zijn de vakbonden de mensen die niet werken en noodgedwongen het handje naar boven moeten houden gaan pamperen met de algehele verloedering van ons sociaal klimaat als gevolg... Zij hadden voor werk voor iedereen moeten staan en niet voor de zuilen die zich schandelijk verrijkt hebben op de rug van de steeds groter wordende kaste armoezaaiers, die ze zelf gekweekt hebben... Vlaanderen ging goed, Wallonië ging slecht maar met EDR en C° werd definitief gekozen om het slecht draaiend Waals voorbeeld voor heel la Belgique op te leggen en om het goed draaiend voorbeeld van Vlaanderen verder de das om te doen... Tot daar de totale verrotting van onze linkiewinkies die nog altijd hun grote onrechtvaardige en stomme mond niet verloren hebben... Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 oktober 2015 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Dat is een stropopredenering. Nergens heb ik beweerd dat België een centralistische planeconomie moet worden. Waarom moet jij toch altijd een karikatuur kunnen maken van mijn argumenten? Ben je dan zo intellectueel onzeker over je libertarische waanideeen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Drukazz buiten.
Ik heb als trotse Limburger negen jaar in Antwerpen gewerkt en ik kan ook zeggen dat die van Antwerpen krokkedillen zijn, een grote muil maar hun poten staan verkeerd om te werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik stel tevens vast dat de zowat volledige top vd nva uit de ambtenarij komt en zich hardnekkig vastklampt om daar de rest van hun leven in te blijven vertoeven. Ik verwacht van deze levenslange netto-ontvangers geen (grote) veranderingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je iets anders bedoelt met "roofkapitalisme" dan "de vrije markt bannen" moet je mij dat eens uitleggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Primo er bestaat geen vrije markt, dus is het al onmogelijk om ze uit te bannen. Secundo als een groot aantal mensen worden berooft van hun werk zoals in Wallonië en Limburg het geval is geweest dan is het woord roofkapitalisme meer dan de gepaste term. Je cognitieve dissonantie t.o.v. van marktfalen laat jou niet toe omdat te onderkennen. Voor jou moeten markten altijd boven elke kritiek verheven worden. Wel bij mij is dat niet het geval ik ben heel kritisch over het kapitalisme. Maar in tegenstelling tot u heb ik niet de intellectuele arrogantie om te denken dat ik een blauwdruk heb voor de toekomst, want zoiets moet democratisch beslist worden. Maar zelf neig ik naar een soort van gedecentraliseerde economie met coöperatieven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar facts blijven wél made on the ground, mag ik hopen?
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Schepen
|
![]() Alleen beperken' voor import 'Syriërs-migranten' kan de 'LIMBURGERS' redden'
MEN ZEGGE HET VOORT ha ha ha (Naïevelingen) hoe is zulks in 'GOD's naam mogelijk. ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ook van de mening dat er niet veel vrije markt meer bestaat met al die staatsinterventies ter hoogte van ergens de helft tot 2/3 van de economie. Maar daarom ga ik de schuld van wat er mis gaat, niet leggen bij de kwijnende vrije markt. De roof-vrije-markt ? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 13:40. |
|||
![]() |
![]() |