Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2015, 12:55   #81
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Hoe verzet jij je?
We are legion
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 13:06   #82
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
We are history
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:10   #83
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Die was alvast niet opgesloten.
Bron?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 14:11   #84
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bron?
Uw smerig geilig boek.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 20 oktober 2015, 14:17   #85
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste mensen, ziehier de definitie van Guinny van het woord "hypocriet":
baas over eigen baarmoeder willen zijn maar de ander moet wel voor de abortus zorgen.

Ben jij zo'n deugdzame Guinny?
Wij hebben andere namen voor jouw soort...
Waarom denk je dat andere mensen zelf niet kunnen lezen?

De seksuele revolutie is bij sommigen totaal uit de hand gelopen.
Mijn soort betaalt blijkbaar mee voor abortussen door ongeplande zwangerschappen.
Zeg nu zelf, "ongepland zwanger"... het is een schande.
Oud 20 oktober 2015, 14:19   #86
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw smerig geilig boek.
Verzen?
Oud 20 oktober 2015, 14:23   #87
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn soort betaalt blijkbaar mee voor abortussen door ongeplande zwangerschappen.
Ik denk dat uw soort financieel bitter weinig bijdraagt aan de samenleving en genoeg krijg van "mijn soort" zodat gij zeker niet te hoog van de toren moet komen blazen en komen klagen over hoe "mijn soort" haar geld uitgeeft.
Ja, haar geld, niet uw geld.

Indien de levenswijze van "mijn soort" uw soort niet aanstaat: je hebt de vrijheid om te vertrekken.
Oud 20 oktober 2015, 14:25   #88
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzen?
Citaat:
Oud 20 oktober 2015, 14:48   #89
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou eens verdiepen in legion voor je zoiets schrijft.
De politici zijn met zijn allen exposed en geen netwerk van hen is nog veilig.

Laatst gewijzigd door Peche : 20 oktober 2015 om 14:50.
Oud 20 oktober 2015, 15:04   #90
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel.
Omdat blind-feministen als het erop aankomt niet zo feminist zijn of hun leer dan niet in de praktijk brengen. Of gewoonweg omdat ze hypocriet zijn. Bv. baas over eigen baarmoeder willen zijn maar de ander moet wel voor de abortus zorgen. Ziek in het hoofd, noem ik zoiets.
Ik probeer dit te begrijpen. Feministen zijn voor abortus, maar dit is fout als een dokter dit moet uitvoeren; ze moeten dit bij hun zelf doen?
Ben je tegen abortus?

Citaat:
Ik geloof daarentegen wel in een gezond islamitisch feminisme.
Anti-religieuzen zijn tegen georganiseerd "geloof" maar hangen vaak zelf georganiseerde normen/waarden aan, zoals de grondwet of een andere stroming van één of andere grondlegger.
Ik ben niet tegen georganiseerd geloof, maar een sterke en strikte aanhanger van secularisme. De grondwet en zeker de rechten van de mens, die hierin voorzien zijn, zijn heiliger dan elke godsdienst. Godsdiensten, die dit willen aantasten, zijn een gevaar voor de mensheid in het algemeen.

Citaat:
Maar ik bedoelde eigenlijk dat de islam geen religie is voor hen die blijven vasthouden aan hun hypocrisie, terwijl deugdzamen hun best doen om zichzelf te beteren.
Ja, maar wie zijn nu de hypocrieten, kan je nog wat voorbeelden geven, zodat ik het begrijp.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 15:05   #91
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Een secularisme handelt dat meteen af, wat snappen jullie daar niet aan?
Is de boerkini overal toelaten in elk zwembad, niet een inbreuk op secularisme?
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 20 oktober 2015, 15:08   #92
Peche
Banneling

Standaard

Het is een vrij land. Is het dan abnormaal dat dat mens geen kindergeld en uitkering meer trekt?
Men kan zich dan tenminste op vrijwillige basis distantiëren of vasthouden of migreren.
Oud 20 oktober 2015, 15:08   #93
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
voor de zoveelste keer: iedereen heeft hier dezelfde rechten als iedereen, of ze nu moslim, katholiek, atheïst, boeddhist, alien of spaghettimonster zijn.

wat er in afgelegen moslimlanden afspeelt heeft geen enkele relevantie voor onze wetten en rechten.
Neen. Godsdienstigen hebben meer rechten, want kunnen zich beroepen op 'vrijheid van godsdienst'
Oud 20 oktober 2015, 15:10   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Simpel.
Omdat blind-feministen als het erop aankomt niet zo feminist zijn of hun leer dan niet in de praktijk brengen. Of gewoonweg omdat ze hypocriet zijn. Bv. baas over eigen baarmoeder willen zijn maar de ander moet wel voor de abortus zorgen. Ziek in het hoofd, noem ik zoiets.
Ik geloof daarentegen wel in een gezond islamitisch feminisme.
Anti-religieuzen zijn tegen georganiseerd "geloof" maar hangen vaak zelf georganiseerde normen/waarden aan, zoals de grondwet of een andere stroming van één of andere grondlegger.

Maar ik bedoelde eigenlijk dat de islam geen religie is voor hen die blijven vasthouden aan hun hypocrisie, terwijl deugdzamen hun best doen om zichzelf te beteren.
Hoezo niet " zo feminist zijn?"
Uw opmerking is wel bijzonder dom, omdat uw zusters sterk vertegenwoordigd zijn inzake abortus. En ja, daar aan mee betalen is voor mij ok. Want binnen een sterk onderdrukkende cultuur, waar meisjes hoeren of maagden zijn, met schande of eer daaraan verbonden, komen natuurlijk vaker ongewenste zwangerschappen voor. Sex is immers taboe, zonder huwelijk.

Islamitisch feminisme? Wat is dat dan volgens u?

Nog een domme opmerking, " georganiseerde normen"...zoals de grondwet...dat is onderdeel van deze cultuur, waarom heeft u daar zulke problemen mee?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 15:10   #95
Peche
Banneling

Standaard

Regels regelen veel kapot. Veel is ontregeld van de Europese fundering.
Dat herwinnen is gewoon op een andere manier kapot regelen.
Oud 20 oktober 2015, 15:15   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag toch reageren?
En geef toe, wie is hier bevoegd te bepalen wat ons probleem is?
Propaganda als Salma? Neen u maakt daar "ons probleem" van.

Als de islam werkelijk zo'n probleem is, zou U beter mee ijveren voor een consequente aanpak. Secularisme.

Wat baat heeft het de boerkini te verbieden als het net meer haar vrijheid zal beperken. Resultaat, madam mag niet meer zwemmen.

Is uw vendetta tegen de boerkini voor de vrouwen, of voor eigen belang?
Stoort het U om er naar te zien, of voelt U echt mee met die vrouw eronder?
Natuurlijk mag je reageren.
Maar jij en enkele anderen lijken maar niet te beseffen dat " Salma" aantoont waarom wij hier problemen hebben met mannen die zo over vrouwen denken.
Mannen die denken dat wanneer een vrouw hem prikkelt hij mag reageren, omdat ze maar moet zorgen niet te prikkelen, dat is het probleem en dat los je niet op door achterlijkheid, waaronder bourkini's toe te staan.
Mannen horen zichzelf te beheersen, dat is hier de norm, punt uit, toch?
Dus mogen vrouwen zwemmen met een badpak, ook wie de pech heeft een moslima te zijn.
We bieden die achterlijke opvattingen over vrouwen geen millimeter ruimte, iets anders is fout.
Oud 20 oktober 2015, 15:17   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Hafid, Salma's broer, is veel beter af ofzo?
Ja.
hij wordt niet opgesloten.
Hij moet zich niet bedekken
Hij moet niet gehoorzamen aan schoonmoeder
Hij mag naar school
Hij mag gaan en staan waar hij wil.
Hij beslist wat de Salma's krijgen of niet...
Oud 20 oktober 2015, 15:44   #98
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:

Hebben jullie dan feilloze condooms?
Oud 20 oktober 2015, 15:51   #99
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Wij betalen mee aan moskeeën. En dit is aan de uitgave zijde.
In het algemeen, als je inkomsten versus uitgaven argumenten gaat gebruiken, dan vrees ik dat moslims, op vlak van zich zelfstandig in eigen voorzieningen behelpen, weinig argumenten hebben, zeker wat betreft de inkomsten zijde.
Oud 20 oktober 2015, 16:46   #100
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Natuurlijk mag je reageren.
Maar jij en enkele anderen lijken maar niet te beseffen dat " Salma" aantoont waarom wij hier problemen hebben met mannen die zo over vrouwen denken.
Mannen die denken dat wanneer een vrouw hem prikkelt hij mag reageren, omdat ze maar moet zorgen niet te prikkelen, dat is het probleem en dat los je niet op door achterlijkheid, waaronder bourkini's toe te staan.
Mannen horen zichzelf te beheersen, dat is hier de norm, punt uit, toch?
Dus mogen vrouwen zwemmen met een badpak, ook wie de pech heeft een moslima te zijn.
We bieden die achterlijke opvattingen over vrouwen geen millimeter ruimte, iets anders is fout.
Ik vind dat die vrouwen met eigen onderzoek ons veel meer getoond hebben dan Salma. Naar huis toe volgen, blijven aanspreken, opdringen, ...

Het is duidelijk dat een boerkini die vrouw minder beperkt dan een schoon Vlaamse vrouw die veelal buurten mijdt en op bepaalde uren binnen blijft.
Of hele dag met oortjes in de oren moet lopen omdat ze anders aangesproken worden....
En dat zijn dikwijls ook niet moslims die ze lastig vallen. Als we het gaan onderverdelen in hokjes en niet "algemeen/consequent" tewerk gaan, zet je vuur bij de lont.
Er is een "algemeen" Europees probleem gaande.
Vooral aanhoudend en oprukkend door struisvogelpolitiek.

Gezien hoe Homans reageerde als vrouwen hun verhaal kwamen doen?
't Ging plots over haar eigen kinderen dat gepest werden op school.
Dan direct erna een andere vrouw (team Homans en Karen) die benadrukt het niet erg te vinden. Niet één die over de film sprak, of het vluchtig verfoeide om snel de aandacht elders op te smijten.
Salma is ook zo'n "divergent".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be