![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dat het nu over 1% gaat of over 100%, het is en blijft diefstal. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 21 oktober 2015 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want waarom "Belgie" ? Waarom niet de lokale villawijk waar ge woont ? In uw lokale villawijk hebt ge even weinig te doen met dienen dopper uit Arlon dan dat de "gemiddelde Belg" te maken heeft met die Ethiopier he. Citaat:
Citaat:
Met andere woorden, wat we hier bekomen is een marktinterventie, waarbij die andere zijn fles niet voor 10 000 Euro zal kunnen kopen: ik zal ze niet aanbieden, wegens teveel mogelijke ambras met de overheid. Dat hij verrekt in zijn woestijn.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 21:06. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er een poging is om wereldwijd fiscaal de vijs aan te draaien, wordt het bijzonder interessant voor elk land om daar NIET aan deel te nemen. Als dat land enige omvang heeft, wat grondstoffen, en wat plaats voor industrie, gaat het binnen de kortste keren, met een heel matige fiscaliteit, alle industrielen van de wereld herbergen en veel meer fiscale inkomsten bekomen dan al die die hun eigen producenten wilden wurgen. De rest van de wereld is dan Cuba, he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 oktober 2015 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een beetje belachelijk dat gemiddeld inkomen op mondiale schaal te willen zien. Men moet steeds het inkomen afwegen met de levensduurte. Op Bali kost een mooi vrijstaand huis 10.000 dollar, maar daar heb ik niet veel aan, want ik woon hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je je 1% gepluimd hebt en/of weggejaagd hebt, bij wie ga je dan aankloppen? De volgende 1%? Waarom mag die 1% van jou bestolen worden, maar wil jij niet weten van meer te betalen voor jouw basis-behoeften + wil je niet weten van ook een stuk van je vermogen afhandig gemaakt te worden, ook al sta jij er beter voor dan de winkeljuf met 1500€ bruto? Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 22 oktober 2015 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik denk dat niemand pleit voor een vermogenstaks gebaseerd op het gemiddelde inkomen wereldwijd (zelfs extreem links niet). Het gaat erom dat voor elke land individueel moet worden bepaald vanaf wanneer je als "rijk" kan worden beschouwd. Dit kan gemakkelijk bepaald worden aan de hand van objectieve parameters. In België zou deze grens dus kunnen worden bepaald op bijv. 1miljoen euro. In Soedan zal iemand met 100.000 euro al als rijk worden beschouwd. Ne rijke Soedanees die naar België verhuist, zal hier niet meer als rijk kunnen worden beschouwd en zal hier dus geen vermogenstaks moeten betalen maar zal hier uiteraard ook niet zijn rijke levenswijze kunnen behouden. Ne rijke Belg die naar Soedan verhuist, zal uiteraard daar ook rijk zijn en dus vermogentaks blijven betalen. En uiteraard gaat het om feitelijke woonplaats, dus geen postbussen in Luxemburg of Monaco. Voor alle duidelijkheid ben ik niet voor een vermogenstaks, wel voor een vermogenswinstbelasting. Hoe meer kapitaal je hebt, des te meer dat het opbrengt. Voor mijn part mogen alle inkomsten op één hoop worden gegooid (arbeid, huurinkomsten, inkomsten uit vermogen en inkomsten uit dividenden) en belast worden aan gewijzigde, lagere belastingsschalen. Ik zie niet in waarom dat iemand die 2.000 euro haalt uit huurinkomsten of aandelen (meestal niet de middenklasse of lage klasse die deze vorm van inkomsten binnenrijven) minder belastingen moet betalen dan iemand die 2.000 euro haalt uit arbeid. Voor erfbelastingen aan 100% ben ik ook tegen. Wel moet de vrijstelling van successierechten indien een bedrijf erft, uiteraard geschrapt worden.
![]() |
![]() |
#149 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als ne rijke die op een inkomen van 1 miljoen euro, paar tienduizend euro belasting moet betalen, al beschouwd wordt als "kaalplukken, bestelen, wegjagen,..." dan word ik nog meer bestolen aangezien ik bijna de helft van mijn inkomen mag afgeven. En telkens dat drogargument dat ze gaan "weglopen" naar de lageloonlanden van zodra ze 1 cent extra moeten betalen. Zolang ze elders kunnen uitbuiten voor meer winst, zullen ze dat niet nalaten. Tenzij we bedrijven extra geld gaan moeten toestoppen om toch maar aub hier te willen blijven. Misschien kan de staat ook de lonen van de werknemers uit de privé betalen, dan komen alle bedrijven zich hier vestigen. De belastingen zullen we dan volledig overlaten aan de stomme werknemerkes die al content mogen zijn dat ze mogen werken.
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Die 1 % mag van mij gaan lopen hoor.
Onze maatschappij is zowel financieel als maatschappelijk afhankelijk van de werkende middenklasse die het gros van de belastingen betalen, en, nog belangrijker, bijna alle sociale zekerheidsbijdragen. Die 1 % draagt daar nul,nul aan bij (ze werken namelijk niet of nauwelijks). |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Belgische systeem is er al eentje waarbij enkele worden uitgeperst (vandaar ook de initiële reacties dat de doorsnee werkmens niet de melkkoe is, welk de werkmens die het waagt om meer dan gemiddeld te verdienen). Dat is het democratisch uitzuigen van een minderheid ten voordele van een meerderheid, waarmee je doelbewust negeert dat die minderheid wel degelijk de macht heeft om de inkomstenzijde droog te leggen. Als er van de 30% die vandaag bijna 80% van de fiscale opbrengsten ophoesten (of, van de 10% die 45% ophoesten) slechts enkele beslissen om foert te zeggen en hun heil elders te zoeken, dan heeft dat linea recta gigantische impact op je inkomsten. Als je dat sustainable vindt, dan is dat je volste recht maar dan zal de realiteit je enkel met een harde hamer in je gezicht komen slaan. Als je inkomsten verder gaat concentreren bij enkelen onder het mom "laat de 1% betalen", dan vergroot je dat effect enkel nog meer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Vandaag mag die 1% dat doen ja. Maar de dag dat jij je hele begroting gaat baseren op een aanslag van x% op het vermogen van die 1%, wil je dat dan nog steeds?
Citaat:
Dieupper middle-class, als je ze zo wil noemen, die wil je als Belgische samenleving in de huidige situatie niet kwijt, want daar staat of valt alles mee. Maar België doet wel zijn uiterste best om net die mensen weg te jagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens heb ik minder problemen met die mensen. Ze werken voor hun geld, betalen sociale bijdragen. Mensen die van kapitaalsinkomsten genieten betalen geen sociale bijdragen maar genieten wel volop van onze ziekenhuizen en zorginstellingen bijvoorbeeld. Mijn voorstel is dus ook simpel: belast alle inkomsten gelijk en verlaag de belastingen met deze maatregel. Laatst gewijzigd door Tavek : 22 oktober 2015 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de 19-29 % daaronder die alles financiert en wel degelijk baat heeft bij een fairdere belasting van kapitaalsinkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Mooi; dat staat ook nergens in dat bericht dus daar zijn we het blijkbaar over eens.
Citaat:
Over vermindering praat geen hond hier, terwijl fair in mijn ogen niet is om alles te gaan concentreren bij een steeds kleiner wordende groep, laat staan dat dat laatste zorgt voor stabiele inkomsten. Haal het bij de 1% is een illusie, een stropop die het goed doet bij iedereen die gelooft dat alles opgelost kan worden zolang een ander maar betaalt. Zelfs al blijft die 1% mooi zitten waar ze zijn, zelfs al zit het volledige vermogen van die 1% in zuivere cash en zelfs al sla je hun vermogen voor 100% aan, someday zal ook dat geld op zijn en dat zit je weer bij square one. Zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ongeveer 100.000 Belgen hebben een vermogen dat 1 miljoen $ of meer bedraagt, dat is ruwweg 1%, maar dat is ook een aanzienlijk deel van de bevolking. Toch werk ik evengoed en draag ik net zoals jou een aanzienlijk deel van mijn loon af aan de staat. En toch schrijf je : Citaat:
Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 22 oktober 2015 om 13:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |