Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2015, 14:32   #221
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh mannen, uitgaan is niet de enigste manier om een vrouw tegen te komen hoor.
uitgaan is zelf helemaal geen efficiënte manier.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:50   #222
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uitgaan is zelf helemaal geen efficiënte manier.
Vroeger wel, nu niet meer. Nu doe je 'iemand leren kennen' met je smartphone en de ontelbare app's.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 14:54   #223
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik denk dat het er voor uitbaters inderdaad op aan komt om met een goed concept te komen. De typische bruine kroeg is op veel plaatsen tot verdwijnen gedoemd. De café waar ik het over hebt heeft een moderner concept. Geen super hippe bar zoals je die in grotere steden vind. Dat zou in een klein dorp niet werken. Maar wel een modern, doch gezellig interieur met een ruim aanbod aan bieren en mee met de laatste trends (zoals nu de gin hype).
Klopt, de kunst is een toegankelijk café voor iedereen te hebben zonder geforceerd hip te willen zijn. Aanbieden van diverse speciaal- en abdijbieren is een must geworden !

Nootje: de gin-tonic rage zit over zijn hoogtepunt heen, jongeren gaan zich terug meer interesseren in de 'real stuff' als single malt whisky's, rum en cognac. Over enkele jaren worden die dranken terug bijzonder hip, let op mijn woorden. Tijdens mijn laatste bezoek aan de whiskywinkel zag ik vooral jong volk, enkele jaren geleden zag je daar voornamelijk heren van middelbare tot oude leeftijd met een bruin overvestje.
Oud 27 oktober 2015, 15:01   #224
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Nootje: de gin-tonic rage zit over zijn hoogtepunt heen, jongeren gaan zich terug meer interesseren in de 'real stuff' als single malt whisky's, rum en cognac. Over enkele jaren worden die dranken terug bijzonder hip, let op mijn woorden. Tijdens mijn laatste bezoek aan de whiskywinkel zag ik vooral jong volk, enkele jaren geleden zag je daar voornamelijk heren van middelbare tot oude leeftijd met een bruin overvestje.
Ja, dat denk ik ook. Vind het ook een beetje vreemd. Toen ik een tiental jaren geleden af en toe eens een gin tonic bestelde werd ik aangekeken alsof ik gek was. Ik ben nooit een kenner geweest en met een Gordon's met Schweppes was ik al heel content. Nu moet je blijkbaar een heel arsenaal aan gins, tonics en weet ik veel wat voor smaaktoevoegers hebben om van een gin te kunnen genieten. Ach ja, hypes he
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 15:05   #225
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Vroeger wel, nu niet meer. Nu doe je 'iemand leren kennen' met je smartphone en de ontelbare app's.
maar nee

sluit u aan in verenigingen, ga sporten, ga een kookcursus volgen, bezoek musea, vernissages, doe een cursus fotografie of creatief schrijven ... allemaal veel efficiënter.
Oud 27 oktober 2015, 15:05   #226
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, dat denk ik ook. Vind het ook een beetje vreemd. Toen ik een tiental jaren geleden af en toe eens een gin tonic bestelde werd ik aangekeken alsof ik gek was. Ik ben nooit een kenner geweest en met een Gordon's met Schweppes was ik al heel content. Nu moet je blijkbaar een heel arsenaal aan gins, tonics en weet ik veel wat voor smaaktoevoegers hebben om van een gin te kunnen genieten. Ach ja, hypes he
Ik baal eerlijk gezegd een beetje van al dat gin-tonic snobisme. Gin-tonic was vroeger mijn favoriete drankje in het uitgaansleven: het ging vlot binnen, is niet al te zoet en vrij dorstlessend. Bovendien heb je niet echt het gevoel alcohol te drinken (wat dan weer zeer gevaarlijk kan zijn ) Als ik er toen eentje bestelde kreeg ik gewoon een longdrinkglas vol. Nu vallen ze je lastig met te verwijzen naar misschien wel twintig verschillende soorten. En vaak mixen ze dat dan is zo'n groot veredeld wijnglas. Geef mij maar de Gordon-Schweppes uit een stevig longdrinkglas met een rietje !
Oud 27 oktober 2015, 15:07   #227
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
maar nee

sluit u aan in verenigingen, ga sporten, ga een kookcursus volgen, bezoek musea, vernissages, doe een cursus fotografie of creatief schrijven ... allemaal veel efficiënter.
Een grietje spreek je toch makkelijker aan om 3 u 's nachts op de dansvloer, dan dat je met een hele hoop volk naar een museum gaat of cake zit te bakken ?
Oud 27 oktober 2015, 15:09   #228
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een grietje spreek je toch makkelijker aan om 3 u 's nachts op de dansvloer, dan dat je met een hele hoop volk naar een museum gaat of cake zit te bakken ?
ik vrees dat je je vergist.
Oud 27 oktober 2015, 15:49   #229
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Nee, dat moeten jonge mensen nu net niet.

Pinten drinken heb ik vroeger meer dan genoeg gedaan. Daar komt niets goeds van.
Een hoop onzin over je heen laten komen, beledigd worden, het was maar een grapje, nietwaar. Met een stuk in je kraag twee auto's in de prak rijden en uitgelachen worden. Vader en moeder maken zich voortdurend zorgen. Politie aan de deur.
Nooit meer.

Mijn raad aan jonge mensen: Ga NIET op café. De vrienden die je daar denkt te maken zijn GEEN echte vrienden.
Oud 27 oktober 2015, 15:51   #230
Drosamadaris
Minister

Standaard

Citaat:
ik vrees dat je je vergist.
Hangt er puur van af welke grietjes je ding zijn eh.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 15:53   #231
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Mijn raad aan jonge mensen: Ga NIET op café. De vrienden die je daar denkt te maken zijn GEEN echte vrienden.
En wat als je op café gaat met de vrienden die je al hebt?
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 16:01   #232
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Hangt er puur van af welke grietjes je ding zijn eh.
met kiezen tussen vernissages, kookcursussen en sporten of creatief schrijven kan je toch al wel wat diversifiëren naar je smaak hé ...
Oud 27 oktober 2015, 16:02   #233
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
En wat als je op café gaat met de vrienden die je al hebt?
oei, slechte vrienden breek mij de bek niet open!
Oud 27 oktober 2015, 17:02   #234
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
oei, slechte vrienden breek mij de bek niet open!
Iedereen heeft slechte vrienden, niemand is blijkbaar een slechte vriend.
Oud 27 oktober 2015, 21:00   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In musea of vernissages loopt het vol met alleenstaande knappe beschikbare vrouwen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 21:05   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een ouderwets café waar enkel een paar stamgasten komen en op zondag voormiddag een groep kaarters zijn de kansen op jong vrouwelijk schoon waarschijnlijk inderdaad minder.

Maar Rudy heeft zeker en vast gelijk dat vrouwen tegenwoordig massaal in groepjes vriendinnen op stap gaan. Dat ze daarvoor een ander etablissement verkiezen dan "Café Welkom" is hun goed recht natuurlijk
Dat massaal zou ik nu toch niet direct geloven.Wie vindt dat vrouwen alhier massaal op stap gaan die is blijkbaar nog nooit op andere plekken in de wereld geweest.Ik denk dat de verhouding mannen vrouwen in het uitgaansleven hier ongeveer 70 tegen 30 % moet zijn in zowat de meeste gelegenheden.Het nachtleven is hier overduidelijk nog altijd een mannenwereld.En met de culturen die ons nu komen vervoegen zie ik dat zeker niet direct veranderen.
Maar goed ik hoor graag eens alwaar knappe alleenstaande vrouwen in de meerderheid zouden zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2015 om 21:09.
Oud 27 oktober 2015, 21:19   #237
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat massaal zou ik nu toch niet direct geloven.Wie vindt dat vrouwen alhier massaal op stap gaan die is blijkbaar nog nooit op andere plekken in de wereld geweest.Ik denk dat de verhouding mannen vrouwen in het uitgaansleven hier ongeveer 70 tegen 30 % moet zijn in zowat de meeste gelegenheden.Het nachtleven is hier overduidelijk nog altijd een mannenwereld.En met de culturen die ons nu komen vervoegen zie ik dat zeker niet direct veranderen.
Maar goed ik hoor graag eens alwaar knappe alleenstaande vrouwen in de meerderheid zouden zijn.
Alles is natuurlijk kwestie van kwaliteit. Als je knap bent speelt die 30 procent niet mee want die wijven willen allemaal een knapperd neuken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 21:30   #238
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Alles is natuurlijk kwestie van kwaliteit. Als je knap bent speelt die 30 procent niet mee want die wijven willen allemaal een knapperd neuken.
Knap is relatief en iedereen geeft daar zijn eigen invulling aan.Ik zie wel knappe vrouwen en knappe mannen echter heel wat minder knappe koppels.Ik denk ook niet dat voor vrouwen het woord knap dezelfde betekenis heeft dan voor mannen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2015 om 21:33.
Oud 28 oktober 2015, 08:29   #239
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
de cursus fotografie/koken etc en de kunstgallerij zijn uw ding niet ? ...
Oud 28 oktober 2015, 08:42   #240
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
de cursus fotografie/koken etc en de kunstgallerij zijn uw ding niet ? ...
Toch wel...ik hou van kunst en fotografie
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be