![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() 7.100 Antwerpse jongeren zitten zonder werk én opleiding
Het aandeel NEET-jongeren ligt in de stad Antwerpen volgens het onderzoek maar liefst 30 procent hoger dan het Vlaamse gemiddelde. Een derde van de Antwerpse NEET-jongeren (Not in Employment, Education or Training) schreef zich bovendien nog nooit in als werkzoekende bij de VDAB, wat hen erg moeilijk bereikbaar maakt. http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...pleiding.dhtml De nva, deze levenslang benoemde mensen komende uit de ambtenarij zonder voeling met de economie, heeft geen antwoord op de maatschappelijke problemen. Den dikke uit A legt de schuld vd werkloosheid bij de werkloze en niet bij het gebrek aan werkgelegenheid. Verder dan liegen over de kerende tanker (nog iemand iets gehoord vh ammoniakfabriek van Saoudi-Arabië) en een fabriek openen in Texas (USA) of talloze snoepreizen naar NY, Shanghai, etc komen deze netto-ontvangers niet. Het is duidelijk, deze mensen zijn erger dan de sossen. Deze partij moet weg. Zij zijn de pest van Vlaanderen. Wij worden geregeerd door uitschot dat zijn onvrijwillige werklozen, zieken, invaliden, ... uitmelkt om het geld aan de Hutsen en Coeckes van deze wereld te geven om in ruil aan de vetpotten te zitten. Mensen, open jullie ogen ; Is dit de grote verandering die jullie wilden? De schulden blijven dramatisch groeien net als de werkloosheid. Niet 1 bedrijf wisten ze naar hier te halen. Jullie betaalden nooit zoveel belastingen als onder nva en het zal enkel erger worden. Steeds meer Vlamingen met een full-time job uit arbeid komt onder de armoedegrens! Is dit een partij van verandering? Neen, dit is uitschot!! Laatst gewijzigd door demonen : 30 oktober 2015 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Is het in het verleden niet een beetje teveel de gewoonte geweest om de schuld altijd op iedereen, behalve de werkloze, te leggen?
Het is de schuld van discriminatie, de bazen, enz. Nooit was het de schuld van jongeren die met 0,0 motivatie zonder diploma op de arbeidsmarkt komen, vaak ook met een gebrekkige kennis van het Nederlands. Ik zeg niet dat het altijd de schuld van de werkloze is, maar het verhaal zoals links het vertelt is extreem in naïviteit. Ik kan er mij aan ergeren dat men alle verantwoordelijkheid van het individu precies wil wegnemen. Denk aan die idioten die op de sporen gaan lopen. Ontraden zou moeten genoeg zijn, maar neen, we gaan struikelmatten plaatsen omdat het fysiek onmogelijk zou zijn dat ze op die sporen lopen. En op die manier is het altijd de schuld van de overheid, en heeft niemand zelf nog enige verantwoordelijkheid te nemen.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sedert 1990 (Miet Smet), werden er reeds honderdduizenden VLAMINGEN geschorst van werkloosheidsuitkeringen. In deze regio zitten geen beroepsdoppers meer. Wel werden in dezelfde periode 950.000 werklozen verstopt in de ambtenarij en het vervroegd of brugpensioen zoniet was de echte werkloosheid nu boven de 2 miljoen. Laatst gewijzigd door demonen : 31 oktober 2015 om 10:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarbij, een partijvoorzitter van een Vlaamse partij gaat in Wallonië werklozen schorsen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 oktober 2015 om 10:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dewever kan de federale wet op langdurige werklozen niet laen toêpassen op zijn zus die aan het infuus ligt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Wallonië en Bruxelles jaarlijks 1,5 miljard rijker (iemand moet dat betalen). 2) Op sociaal en economisch gebied heeft la Belgique ervoor gekozen om de totaal verlieslatende (laten we maar duidelijk zeggen failliete) franstalige richting uit te gaan, natuurlijk niet voordat ze de franstaligen zelf een grote pot reconversiegelden hebben toegestoken. Dit betekent dat de melkkoe (Vlaanderen) welke la Belgique nog een beetje recht hield nu zo goed als droog gelegd wordt. 3) Er werd bovendien op geen enkele eis van Vlaanderen om hun economie, gezien de mondiale financiële en economische crises, terug op de rails te zetten ingegaan (zogezegd geen geld voor, maar wel 1,5 miljard in meer voor Bruxelles en Wallonië). In tegendeel Vlaanderen kreeg zogezegd nieuwe bevoegdheden maar met een prijskaartje eraan dat buiten saneren er niets te vernieuwen valt... En dan nu, met dikke blinddoeken op, de NVa komen beschuldigen van de slechte resultaten die duidelijk en heel duidelijk en heel bewust ingeschreven stonden in de zesde staatsmisvorming. Natuurlijk dat de Vlaamse regimepers daar met een grote boog omheen gekeken heeft; het was echt wel moeilijk om het niet te zien en het toch aan te durven om de loftrompet over die staatshervorming uit te bazuinen. Waren ze misschien verheugd omdat het einde van de stoute Vlamingen in het zicht was??? Arm België dat Vlaanderen uitkakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wat is uw fetish met de NVA eigenlijk marie?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Waarom een fetish, Peche???
In ieder geval als ook de NVa het laat afweten dan mag je heel la Belgique, door en door verziekt en verkankerd door de van bovenuit gewilde tegenstelling Vlaams-Waals en nog meer door de verzuiling, regelrecht op de vuilhoop storten..., want geen enkele partij, Vlaamse vooraan, heeft dan ook nog maar één sprietje geloofwaardigheid voor mij... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Wat ik van U over de sossen moet vatten, moet jij eens leren vatten over de NVA.
De NVA heeft het laten afweten. Maar BE als dit kregen we nooit. Zelfs de hele begroting is WEDEROM op de Vlaming afgeschoven. Europees is NVA gezeteld en wedden dat ze deze crisis mee in de begroting schuiven? DE NVA he, de sossen zaten al die tijd in de oppositie. Europees en federaal. De allochtonen wijken floreren veder op de sociale zekerheid en iedere Vlaming moest op controle. In de wachtzaal allemaal Vlamingen. Ik ben gewoon invalide geworden van deze regering! Laatst gewijzigd door Peche : 31 oktober 2015 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1)Ik heb begrepen dat ongeveer 7000 jongeren zich niet eens zijn gaan inschrijven bij de VDAB en/of RVA en bijgevolg niet eens geholpen KONDEN worden.
2)Bijgevolg zijn die jongeren formeel niet eens "werkzoekende" ,maar kunnen ze ook geen aanspraak maken op enigerlei steun.. Hoe DAT de "schuld" kan zijn van BDW,of eigenlijk van enigerlei politicus is mij een raadsel..HEt lijkt me dat die "jongeren"(18+-ers!!! )en hun familie hier nogal een verantwoordelijkheid dragen. We zitten nu in de zotte situatie dat de VDAB en RVA,tesamen met "sociale organisaties" aktief gaan moeten zoeken naar die jongeren om tenminste het prille begin van hun sociaal dossier(inschrijving bij de RVA en de VDAB) en bijgevolg de mogelijkheid om hun sociale rechten op te bouwen, voor mekaar te krijgen. Overigens,ik ken geen stad van enig belang waar geen schier eindeloze rij interimkantoren te vinden is....met zowat overal zelfs een (groeiend) aanbod aan desnoods ongeschoolde jobs...Een ideale instap in de arbeidsmarkt denk ik zo.Niet vet betaald,maar dat was bij mij lang geleden niet anders.... Persoonlijk,in mijn lange en diversie "arbeidscarriere" kom ik genoeg mensen in genoeg variaties tegen om geen geloof meer te hechten aan structurele "discriminatieverhalen" Komaan......bij wie ligt de "verantwoordelijkheid" In wat voor soort gemeenschappen wordt het normaal gevonden dat jonge mannetjes geen aanstalten maken iets te gaan doen,waar worden meisjes tegen gehouden om zich op de arbeidsmarkt te begeven? Wat is dat nu dat de overheidsinstanties U moeten komen ZOEKEN? ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2015 om 10:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel ZEER opmerkelijk dat al deze termen plots worden aangegrepen om het beleid van BDW te verbloemen. Want in regeringen MET de sossen of een andere linkse partij is deze term ook van toepassing, alleen.....daar zwijgt dit forum dan over, want er is nu eenmaal een zondebok nodig en dat kan en mag zeker niet de CD&V en Open VLD zijn, want anders haken deze schoothondjes af en staat Bartje alleen met zijn 32%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici creëren een wettelijk kader waarin de VDAB, de ONEM en de LFA moeten opereren. Het is niet aan de politiekers om zich te moeien met het werk van deze mensen (scheiding der machten). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door demonen : 31 oktober 2015 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Schulden maken en nog erger schulden maken zonder dat daardoor een vooruitgang bewerkstelligd wordt waardoor schulden zouden terug betaald kunnen worden dat is zo onsociaal als maar kan... Dat is de armen koudbloedig regelrecht de afgrond in gooien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze mening via referenda vraagt. En dat ze de meerderheid van het volk omzetten. Dat voor mijn part heel BE barst en zich terug aansluit bij Nederland. Maar nog beter is een republiek Europa met mij op de top. Ik kuis heel die boel op minder dan een jaar op. |
|
![]() |
![]() |