Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2015, 15:15   #101
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In welk Europees land is de besnijdenis bij Joodse jongens bij wet verboden?
Zoals ik stelde, het is niet omdat er dwaze wetten zijn, dat die juist zijn. Stukken lichaam wegsnijden van kinderen, om andere dan strikt noodzakelijke medische redenen, lijkt mij een voldoende reden om die kinderen aan hun ouders te onttrekken en die ouders voor kindermishandeling te vervolgen.

Als ik morgen beslis van de het linker pink kootje van mijn kinderen af te kappen, denk ik dat het geen half uur duurt voor de politie mij komt oppakken.
Oud 4 november 2015, 15:16   #102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welk Europees land is de aristocratie dan wel nog aan de macht en komen wetten niet door democratische besluitvorming tot stand?
In ongeveer alle Europese landen. Enkel Zwitserland is een uitzondering. De aristocratie aan de macht is wel een electieve en geen heriditaire aristocratie meer. Maar de wetten worden niet door het volk gestemd (wat "democratie" wil zeggen). Het volk wordt gedwongen een zekere kliek aan te duiden die wetgevende macht heeft. Dat is de definitie van een aristocratie, he.
Oud 4 november 2015, 15:19   #103
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat lijkt wel de boodschap die veel gevestigde islamcritici verspreiden. Er heerst tegenwoordig een cultuur van “islamkritiek” bij vooraanstaande westerse intellectuelen. Ofwel heeft men het liever niet over de islam, ofwel levert men er kritiek op. Ik zie als moslim en burger van dit land dat de goegemeente blijkbaar nog lang niet de acceptatie van de islam als één van de religies in het Westen heeft bereikt. Het zijn steeds weer moslimintellectuelen zelf, zoals Abou Jajah, die in de media voor moslims en islam in de bres moeten springen. En dat zijn dan de moderne ketters voor sommigen.

De geesten zijn nog niet rijp?

Het ergste van al is dat de joden en christenen gretig meevaren op deze seculiere islamkritische koers, als ze die zelf al niet varen. Koranteksten worden erbij gesleurd om aan te tonen hoe bv. o.a. “gewelddadig” deze religie is. Over de eigen “gewelddadige” bijbelteksten zwijgt men als vermoord. Willen zien of niet, de Koran toont effectief veel gelijkenissen met de Bijbel, een boek waarop mede deze samenleving is gebaseerd. (Vroeger meer dan nu allicht)

Nee, wat stoort de gevestigde orde in weze?

Dat er mensen zijn die hun religie consequent willen volgen en in God geloven, met weinig ruimte voor secularisme. Daar wringt wellicht het schoentje. Waar joden en christenen voorheen hun religieuze waarden en principes hebben vermengd met of verruild voor seculiere waarden, lijkt daar bij de islam of moslims veel minder ruimte voor te zijn. In weze heeft men schrik voor de terugkeer van religie als sociaal-politieke drijfveer in het doorgaans seculiere westen.

Kritiek op religie staat op gelijke hoogte met kritiek op secularisme, dus als de seculieren menen één of ander Godgegeven () groter recht op kritiek te hebben, dan is dat hypocrisie van hun kant. Als moslim ga ik uiteraard niet blindelings mee in alle islamkritiek heden ten dage maar ik weet één ding zeker en dat is dat maatschappijen veranderen… koninkrijken komen en gaan… en ik altijd voor mijn islamitische waarden en principes zal opkomen of het nu in een seculier of non-seculier land is. Voor mij persoonlijk staat God’s Wet boven secularisme in mijn leven en wat ik doe. Over het algemeen zal de tijd en het volk uiteindelijk uitmaken in welke richting de maatschappij gaat.
De islam is puur vergif, en dient zo snel mogelijk uit Europa verwijderd te worden.
En een straat-agitator als Abou Jahjah als "intellectueel" voorstellen lijkt me ook al niet van grote intelligentie getuigen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:31   #104
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar stel Hij zou spreken. Wat zou Hij zeggen? Voel eens in je hart.
Dat de microwezentjes heel wat beter zijn dan Allah.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:32   #105
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dat de microwezentjes heel wat beter zijn dan Allah.
Alleen een pak minder populair.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 november 2015 om 15:32.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:33   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In ongeveer alle Europese landen. Enkel Zwitserland is een uitzondering. De aristocratie aan de macht is wel een electieve en geen heriditaire aristocratie meer. Maar de wetten worden niet door het volk gestemd (wat "democratie" wil zeggen). Het volk wordt gedwongen een zekere kliek aan te duiden die wetgevende macht heeft. Dat is de definitie van een aristocratie, he.
Ook in Zwitserland bestaat er een parlementaire democratie. Of dacht u nu werkelijk dat voor iedere wet de Zwitser naar stembus trekt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:34   #107
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen een pak minder populair.
Ja, de waarheid is nooit zo populair geweest.
De leugen gaat er veel beter in.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:35   #108
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, de waarheid is nooit zo populair geweest.
De leugen gaat er veel beter in.
Heb je Marie Daenen nog niet kunnen overtuigen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 15:36   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik stelde, het is niet omdat er dwaze wetten zijn, dat die juist zijn.
Wie bepaalt wanneer wetten onder de notie "juist" vallen? Toch, de democratische meerderheid, nietwaar?!
Oud 4 november 2015, 16:57   #110
Peche
Banneling

Standaard

En willen Europeanen dan niet seculaire leven in meerderheid JVDB?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 17:05   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En willen Europeanen dan niet seculaire leven in meerderheid JVDB?
Een land als Zweden is niet hetzelfde als Polen bijvoorbeeld.
Oud 4 november 2015, 17:40   #112
Peche
Banneling

Standaard

Zou een secularisme naar een conflict Leiden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:46   #113
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat lijkt wel de boodschap die veel gevestigde islamcritici verspreiden. Er heerst tegenwoordig een cultuur van “islamkritiek” bij vooraanstaande westerse intellectuelen. Ofwel heeft men het liever niet over de islam, ofwel levert men er kritiek op. Ik zie als moslim en burger van dit land dat de goegemeente blijkbaar nog lang niet de acceptatie van de islam als één van de religies in het Westen heeft bereikt. Het zijn steeds weer moslimintellectuelen zelf, zoals Abou Jajah, die in de media voor moslims en islam in de bres moeten springen. En dat zijn dan de moderne ketters voor sommigen.

De geesten zijn nog niet rijp?

Het ergste van al is dat de joden en christenen gretig meevaren op deze seculiere islamkritische koers, als ze die zelf al niet varen. Koranteksten worden erbij gesleurd om aan te tonen hoe bv. o.a. “gewelddadig” deze religie is. Over de eigen “gewelddadige” bijbelteksten zwijgt men als vermoord. Willen zien of niet, de Koran toont effectief veel gelijkenissen met de Bijbel, een boek waarop mede deze samenleving is gebaseerd. (Vroeger meer dan nu allicht)

Nee, wat stoort de gevestigde orde in weze?

Dat er mensen zijn die hun religie consequent willen volgen en in God geloven, met weinig ruimte voor secularisme. Daar wringt wellicht het schoentje. Waar joden en christenen voorheen hun religieuze waarden en principes hebben vermengd met of verruild voor seculiere waarden, lijkt daar bij de islam of moslims veel minder ruimte voor te zijn. In weze heeft men schrik voor de terugkeer van religie als sociaal-politieke drijfveer in het doorgaans seculiere westen.

Kritiek op religie staat op gelijke hoogte met kritiek op secularisme, dus als de seculieren menen één of ander Godgegeven () groter recht op kritiek te hebben, dan is dat hypocrisie van hun kant. Als moslim ga ik uiteraard niet blindelings mee in alle islamkritiek heden ten dage maar ik weet één ding zeker en dat is dat maatschappijen veranderen… koninkrijken komen en gaan… en ik altijd voor mijn islamitische waarden en principes zal opkomen of het nu in een seculier of non-seculier land is. Voor mij persoonlijk staat God’s Wet boven secularisme in mijn leven en wat ik doe. Over het algemeen zal de tijd en het volk uiteindelijk uitmaken in welke richting de maatschappij gaat.
hoe debiel kan men zijn als men nog denkt dat de wereld plat is, dat god de mens heeft geschapen,

hoe hypocriet kan men zijn te denken dat als men getroffen is door griep dat dat de wil van allah is, maar men toch griepvaccins neemt?

Moslims willen terug naar de 7de eeuw na christus maar rijden wel met Toyota's (vooral die van islamic state, dikke vrienden met de Saoedi's - wahabisten), hebben iphones, etc..

Is moet enkel besluiten dat islamideologen een kruising zijn van debielen en psychopaten.
Wie wil daar nu bij behoren. Gelukkig zijn er steeds meer die zich van islam afkeren. Gelukkig maar.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:54   #114
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik toch.
Ik waarschuw mijn leerlingen voor mensen die zich Het Volk wanen.
als de notie "Volk" niet bestaat, waarom spreekt men dan van "Volkerenbond" (voorganger van VN), een volksrepubliek, volkenrechtelijk, volksverhuizingen, etc etc..
Wat u uw leerlingen vertelt is waarschijnlijk links-progressistische praat
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 18:56   #115
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt wel de boodschap die veel gevestigde islamcritici verspreiden. Er heerst tegenwoordig een cultuur van “islamkritiek” bij vooraanstaande westerse intellectuelen. Ofwel heeft men het liever niet over de islam, ofwel levert men er kritiek op.
Ja, gans #SWAG is dat, kritiek op de islam.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 20:07   #116
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie bepaalt wanneer wetten onder de notie "juist" vallen? Toch, de democratische meerderheid, nietwaar?!
Natuurlijk niet. Eerste principes. Natuurrecht. Of een wet juist of fout is, moet men niet stemmen, maar moet men nadenken en redeneren.

Daarnaast zijn er een aantal vrijblijvende technische afspraken, waar het niet om "juist" of "fout" gaat, maar om tot een beslissing te komen. Bijvoorbeeld of men links of rechts van de baan dient te rijden. Dat kan je niet afleiden van eerste principes. Dat zijn afspraken. Daar heeft democratie haar plaats.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 november 2015 om 20:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 20:08   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook in Zwitserland bestaat er een parlementaire democratie. Of dacht u nu werkelijk dat voor iedere wet de Zwitser naar stembus trekt?
Het is ginder niet perfect, dat weet ik ook wel. Maar voor serieuze kwesties trekt men wel naar de stembus. Niet om te weten of de palen van de verkeerslichten nu rood en wit, of geel en zwart moeten geverfd worden.
Oud 4 november 2015, 20:37   #118
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is ginder niet perfect, dat weet ik ook wel. Maar voor serieuze kwesties trekt men wel naar de stembus. Niet om te weten of de palen van de verkeerslichten nu rood en wit, of geel en zwart moeten geverfd worden.
Is het budget voor de verdere modernisering van het Zwitsers leger volgens u een serieuze kwestie?
Oud 4 november 2015, 23:30   #119
Hypatia
Burger

Standaard

Ik zie de toekomst wel rooskleurig. Ik woon tussen de moslims en andere allochtone en zie toch wel een verandering. In onze democratie is er godsdienstvrijheid en de moslims mogen hun godsdienst beleven in hun privé leven zoals zij dat willen, als het maar binnen ons wettelijk kader gebeurt. Het valt me op dat ontwikkelde moslims, die hogere studies gedaan hebben, hun godsdienst niet meer beleven, net zoals de christenen. De tradities worden wel nog wat meegevierd, net zoals veel christenen doen, maar op langere termijn zullen ook zij minder praktiseren en zullen hun moskees leeglopen, net zoals bij ons waar het christendom op zijn einde loopt. Misschien is het wel goed dat ze Europeaan geworden zijn en leren om verdraagzaam te zijn en in een seculiere maatschappij te wonen en te leven.
Hypatia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2015, 23:38   #120
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypatia Bekijk bericht
Ik zie de toekomst wel rooskleurig. Ik woon tussen de moslims en andere allochtone en zie toch wel een verandering. In onze democratie is er godsdienstvrijheid en de moslims mogen hun godsdienst beleven in hun privé leven zoals zij dat willen, als het maar binnen ons wettelijk kader gebeurt. Het valt me op dat ontwikkelde moslims, die hogere studies gedaan hebben, hun godsdienst niet meer beleven, net zoals de christenen. De tradities worden wel nog wat meegevierd, net zoals veel christenen doen, maar op langere termijn zullen ook zij minder praktiseren en zullen hun moskees leeglopen, net zoals bij ons waar het christendom op zijn einde loopt. Misschien is het wel goed dat ze Europeaan geworden zijn en leren om verdraagzaam te zijn en in een seculiere maatschappij te wonen en te leven.
Logisch ook dat je niet meer in sprookjes gelooft, als je hogere studies hebt gedaan. Alleen spijtig dat het er zo weinig zijn (zeker als we weten dat ze hier al vijftig jaar zijn)

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be