Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 november 2015, 10:51   #941
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Miceleke je hebt geluk vandaag
ze hebben eens getest wat er minst kost euro/km

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...-aardgas.dhtml
Beetje belachelijk voorbeeld maar toch al iets.

Ik heb het nog eens precies uitgerekend rekening houdend met de Belgische stroomprijs en met de ADAC-tabellen als referte:

Een Tesla S 85 kost 118,2 cent/km totaalkost (4 jaar rijden aan 15.000 km/jaar)
Een Audi A7 3.0 tdi kost 122,2 cent/km totaalkost (idem)
Je moogt altijd controleren wat niet klopt.
Als basisverbruik heb ik de werkelijke Tesla verbruikscijfers genomen in de praktijk, die van @ Bartjeuh namelijk 22,5 kWh/100 km.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 11:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 11:06   #942
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blabla appelen en kankerverwekkende peren, nog altijd geen cijfers.

Een Tesla is eigenlijk spotgoedkoop voor zijn prestaties die hij kan leveren, in elk geval heb ik nog geen enkele goedkopere fossiele 5 pl-limousine gevonden die zulke prestaties kan leveren, geen enkele.
Ik heb het zelfs over totaalkosten hé, je moogt gerust de ADAC tabellen van 2015 bij de hand nemen, hierzie https://www.adac.de/_mmm/pdf/autokos...icht_47085.pdf
maar je moet wel 4 cent/kWh aftrekken voor het stroomprijsverschil D met BE te compenseren, dit als je enkel thuis oplaadt, de gratis superchargers zijn natuurlijk ook niet te versmaden.
Zelfs zonder Tesla-superchargers was de Tesla dan eigenlijk goedkoper als een goed vergelijkbare Audi A7 3.0 tdi. Ik heb de kosten al geciteerd, je moogt me anders gerust zeggen waar de 4 jaar-berekening van ADAC hapert.

@ Mambo, je moogt dus je opzoekwerk beginnen. Zoek maar direct bij de supercars- limousines genre Audi, Porsche, Mercedes/-AMG, BMW/-Alpina, en andere exoten zoals Maserati Quattroporte enz...(die exoten vind je wel niet terug in de ADAC lijst wegens te weinig exemplaren en te weinig kms)

1. prestaties Tesla vind je hier:


2. snelwegrijbereik -om te mierenneuken- naargelang 105 kruissnelheid of permanent 120-snelheidslimiet rijden vind je hier:


3. Standaardprijs en normrijbereik tesamen vind je hier, en ook alle andere details als je de link opendoet, ik citeer een klein stukje:


4. Prijzen en alle mogelijke info vind je ook hier http://www.teslamotors.com/nl_BE/models
en onderaan kun je het rijbereik online uitrekenen moest je aan electrofobie lijden in ons landje dat nauwelijks 220 km breed is, maar er staan wel Superchargers waar je gratis snel kunt bijladen.
Voor dat geld heb je al heel erg veel keus in luxe wagens.
Van BMW, Mercedes tot en met Maserati.

Vind ik toch al veel beter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 11:15   #943
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor dat geld heb je al heel erg veel keus in luxe wagens.
Van BMW, Mercedes tot en met Maserati.

Vind ik toch al veel beter.
Toon dat eens aan met cijfers. "Luxe" heb je bij Tesla in overvloed, zelfs téveel luxe in prestaties.

Die Europese superlimousine-modellen zijn wel véél duurder dan de Tesla als je dezelfde prestaties een beetje wilt benaderen. (ik geef je zelfs 20 % tolerantie, )

Een vergelijkbare kankerdiesel van Audi A7 is al duurder als de Tesla S 85, in vorige post aangetoond.
Citaat:
Een Tesla S 85 kost 118,2 cent/km totaalkost (4 jaar rijden aan 15.000 km/jaar)
Een Audi A7 3.0 tdi kost 122,2 cent/km totaalkost (idem)
Wat jij "beter" vind is maar smaak hé, ik dacht dat jij het altijd over de kosten had? Staart ingetrokken?

Dit is toch je post:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met de kostprijs van een Tesla en alle aanverwante kosten voor stroom en onderhoud/batterij pack... enz.
Koop je minstens 2 diesels en rij je de komende 10 jaar 10 keer verder voor minder geld.
Awel, waar zijn nu die vergelijkbare diesels qua totaal kostenplaatje ?

Dus geef maar toe, je weet dus geen bal wat een Tesla in het totaal kost, en je fantaseert er maar op los, losse flodderbeweringen doen kan iedereen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 11:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 11:36   #944
SanderK
Burgemeester
 
Geregistreerd: 5 april 2015
Berichten: 591
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toon dat eens aan met cijfers. "Luxe" heb je bij Tesla in overvloed, zelfs téveel luxe in prestaties.
Kom kom, het is al meermaals aangetoond en bevestigd dat Tesla een Amerikaanse wagen is en blijft, met bijbehorend Amerikaans interieur
Daarnaast zijn er nog altijd de verschillende kinderziektes waardoor de betrouwbaarheid van Tesla sterk daalde in een laatste test.

Auto's van vergelijkbare prijs hebben nu eenmaal meer luxe en meer personalisatie mogelijkheden (ook niet onbelangrijk voor sommigen!)
De prijs van Tesla zit in de techniek.
SanderK is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 11:56   #945
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SanderK Bekijk bericht
Kom kom, het is al meermaals aangetoond en bevestigd dat Tesla een Amerikaanse wagen is en blijft, met bijbehorend Amerikaans interieur
Daarnaast zijn er nog altijd de verschillende kinderziektes waardoor de betrouwbaarheid van Tesla sterk daalde in een laatste test.

Auto's van vergelijkbare prijs hebben nu eenmaal meer luxe en meer personalisatie mogelijkheden (ook niet onbelangrijk voor sommigen!)
De prijs van Tesla zit in de techniek.
Onzin, mediaberichten -ook *Duitse- zijn heel lovend over de Tesla S.

* nog eentje uit 2013 waar de Tesla al wint van Mercedes en BMW qua totaal punten, en ondertussen anno einde 2015 is de Tesla sterk verbeterd qua uitrusting:
*
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...inen-vergleich
19.08.2013

BMW 750LI, MERCEDES S 500 LANG, TESLA MODEL S PERFORMANCE 2013 LUXUSLIMOUSINEN VERGLEICH

FAZIT

In unserem verkürzten Testschema bringen das Tesla Model S acht erste, ein zweiter und drei dritte Plätze ganz nach vorn, die neue Mercedes S-Klasse und der BMW 7er teilen sich Rang zwei. Neben dem cleveren Karosserie- und dem neuartigen Bedienkonzept begeistert vor allem der E-Antrieb – die Reichweite ist für ein E-Mobil enorm. Mercedes und BMW punkten mit erstklassigen Komforteigenschaften und hohem Sicherheitsniveau, ansonsten kommt ihnen der Tesla überraschend nahe. Alexander Lidl
Vertalen hoef ik dit niet hé.
In al de verscheidene testcriteria haalde Tesla 8 eerste plaatsen, een tweede plaats en drie derde plaatsen, zelfs bij komforteigenschappen en veiligheid moet de Tesla verrassend nauwelijks onderdoen.

Totaalpunten was de Tesla dus eerste, en BMW en Mercedes deelden zich de tweede plaats met gelijke punten.

De lof is niet meer bij te houden:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...n-8772010.html
http://www.welt.de/motor/article1476...es-allein.html

Kom kom Sander geen kwatch vertellen zonder te staven hé.

Wat CEO Musk belooft is totnutoe ook waarheid gebleken.#

Citaat:
http://www.auto-motor-und-sport.de/n...n-8772010.html
15. Oktober 2015

Teilautonomes Fahren mit dem Tesla Model S

Die Technik ist bei vielen Modellen längst verbaut, jetzt ist das System freigeschaltet: Per Software-Update ist die Elektro-Limousine Tesla Model S nun in der Lage, teilautonom zu fahren. Damit machte Tesla-Chef Elon Musk seine 2014 gemachte Ankündigung wahr#.
Uw 20e eeuwse modellen kunnen niet meer mee Sander.

Citaat:
Geïnspireerd door een duursporter
Tesla's design- en ingenieursteams zijn tot het uiterste gegaan om ervoor te zorgen dat de luchtstromen probleemloos, rondom en onder Model S lopen om de luchtweerstand te verminderen, waardoor tegelijkertijd het bereik van de batterij gemaximaliseerd wordt. De slimme luchtvering verlaagt de hoogte van de auto tijdens snelwegsnelheden om zo de aerodynamica van de auto te optimaliseren. Elektronisch gecontroleerde ventilatieopeningen blijven gesloten totdat de sensoren detecteren dat koeling nodig is. De voorbumper geleidt lucht ononderbroken onder de platte beschermplaat van de batterij door en voorbij de achterste diffuser. Het resultaat is een sedan met zeven zitplaatsen en het model van een coupé met een luchtweerstand van een superbolide.


Gebouwd rondom de bestuurder

Model S is een auto voor de bestuurder. De cabine combineert minutieuze geluidstechniek met Tesla's unieke stille aandrijflijn om de geluidsdynamiek van een opnamestudio te krijgen. De parel van het interieur is het 17 inch touchscreen, dat richting de bestuurder is gedraaid en dat over zowel een dag- als nachtmodus beschikt voor een beter beeld zonder afleiding. Dit verschaft een arsenaal aan auto-functies binnen handbereik en biedt mobiele connectiviteit, zodat u net zo eenvoudig uw bestemming, uw favoriete song als een nieuw restaurant kunt vinden.

Veiligheid
Model S is van begin af aan ontwikkeld om de veiligste auto op de weg zijn. Dit is bewezen met een maximaal mogelijke score van 5 sterren van de European New Car Assessment Programme (Euro NCAP). Een groot deel van de veiligheid is te danken aan de unieke elektrische aandrijflijn. Deze bevindt zich in zijn eigen subframe onder de aluminium inzittende cel van de auto. Deze unieke positionering verlaagt het zwaartepunt, waardoor de auto beter handelbaar is en het risico van over de kop slaan geminimaliseerd wordt. Daarnaast vervangt de aandrijflijn het traditionele zware motorblok met schokabsorberende boriumstaal rails.

De aluminium carrosserie, die is versterkt met stalen rails, beschermen tegen zijdelingse aanrijdingen, waardoor de inzittenden en de accu beschermd worden en de constructie van het dak geoptimaliseerd wordt. In geval van een botsing, beschermen airbags de passagiers voor en achter, en het batterijsysteem verbreekt automatisch de verbinding met de belangrijkste energiebron. Wat er ook gebeurt, er is geen veiligere auto dan Model S.

Autopilot
Met Autopilot kan Model S binnen de rijbaan blijven, door een tikje tegen de richtingaanwijzer van rijstrook veranderen en snelheid onder controle houden door de verkeersbewuste cruise control. Digitale controle over de motoren, remmen en het sturen helpt botsingen via de voor- en zijkanten, evenals het van de weg raken van de auto te voorkomen. Model S kan ook scannen op een parkeerplaats, u op de hoogte brengen wanneer er een beschikbaar is en fileparkeren op uw aanwijzing.

Autopilot functies worden na verloop van tijd geleidelijk geactiveerd door middel van software-updates. De huidige softwareversie is 7.0. Hierin is automatisch sturen en fileparkeren opgenomen.

enz...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 12:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 14:46   #946
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mooi voorbeeld van Range Anxiety in de praktijk :
Elektrische auto-bestuurster onderweg naar Namen :
"Help, ik kan nog 32km rijden en er zijn geen laadpunten in de buurt"

Antwoord specialist van VITO :
"Zet airo uit, verwarming, radio en verlichting en misschien haal je Namen nog net, daar kan je opladen."

Tjah....wat kan je dan besluiten :
Electrisch is goedkoopst ALS je het laadstation haalt en in de winter doe je best een dikke jas aan?
Tjah ik vond het een onnozele test met dat oplaadgedoe, lijkt in scene gezet, en al zeker geen objectieve test voor een E-wagen. Aan de verbruikscijfers zelf heb ik niets op te merken die zullen wel kloppen, alhoewel het een onervaren bestuurster was met die E-wagen, meer uitrollen geeft meer reikwijdte, remmen is dom hé.

Het opladen van de Nissan Leaf was zeker geforceerd in scene gezet (wslk om het laadpalennetwerk aan de kaak te stellen)

Het is quasi zeker dat die Nissan Leaf helemaal niet volledig opgeladen was bij het vertrek in Antwerpen, anders kan ik dat oplaadgedoe - al in Brussel na een goede 50 km en dan nog eens naar Namen dit na amper 125 km in totaal niet verklaren.
Zie video van Antwerpen via stadtrip Brussel (50 km + 17 km) en dan nog ca. 58 km snelweg van Oudergem-Brussel naar Namen, maakt 125 km.

Een volgeladen huidige Nissan Leaf kan bij die lage snelheden zelfs 200 km aan # , of 150 km(oude versie). Onmogelijk dat ze al van Antwerpen naar Brussel ergens in ´t stad of na 65 km gaat bijladen (getoond in de video). Of het was voor de domme blondjes die met 1/4-geladen E-wagen thuis vertrekken of vergaten de thuisstekker erin te steken.

# Nissan Leaf heeft sinds augustus 2015 niet meer 24 kW maar 30 kW

Citaat:
https://adacemobility.wordpress.com/...ite-ab-august/

Bei der bisherigen Reichweite des Leaf schieden sich die Geister. Laut Nissan konnte der Leaf zwar schon jetzt mit einer Batterieladung bis zu 200 Kilometer weit fahren, doch realistisch waren – wie im ADAC-Test des Nissan Leaf – etwa 150 Kilometer Reichweite im Alltagsbetrieb. Die bisherige Batteriekapazität betrug 24 Kilowattstunden (kWh). Ist das genug für die täglichen Fahrten?

Diese Daten sollen sich nun deutlich ändern. Angeblich ab August liefert der japanische Hersteller sein Elektroauto mit einer Batteriekapazität (Lithium-Ionen) von 30 kWh aus. Das soll dann für eine tatsächliche Alltags-Reichweite von über 200 km sorgen. Die Maße der Batterie blieben dabei gleich, diese würde daher nicht mehr Platz im Auto einnehmen, so Nissan-Chef Carlos Ghosn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 15:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 17:28   #947
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Graag de cijfers.
De kostprijs van de Tesla is voldoende.
Als je het dan nog niet begrijpt zal je het nooit snappen.

Natuurlijk kan je Michel zijn gedachten proberen te volgen.
Kostprijs uitgedrukt in optrek vermogen. Amai....
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 17:31   #948
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 14.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Het opladen van de Nissan Leaf was zeker geforceerd in scene gezet (wslk om het laadpalennetwerk aan de kaak te stellen)

Het is quasi zeker dat die Nissan Leaf helemaal niet volledig opgeladen was bij het vertrek in Antwerpen, anders kan ik dat oplaadgedoe - al in Brussel na een goede 50 km en dan nog eens naar Namen dit na amper 125 km in totaal niet verklaren.
Nog steeds niet rijp voor de waarheid?
Niet erg hoor, dat komt nog.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 18:32   #949
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
De kostprijs van de Tesla is voldoende.
Als je het dan nog niet begrijpt zal je het nooit snappen.

Natuurlijk kan je Michel zijn gedachten proberen te volgen.
Kostprijs uitgedrukt in optrek vermogen. Amai....
Grootte, gewicht, luxe, ruimte, comfort, enz.. maar ik ga het heel kort maken:
Een Tesla S wordt in Duitsland vergeleken met een BMW 750 Li en een Mercedes S 500 L dit betreft 12 hoofdcriteria samengevat:

Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...inen-vergleich

19.08.2013

BMW 750LI, MERCEDES S 500 LANG, TESLA MODEL S PERFORMANCE 2013 LUXUSLIMOUSINEN VERGLEICH

FAZIT
In unserem verkürzten Testschema bringen das Tesla Model S acht erste, ein zweiter und drei dritte Plätze ganz nach vorn, die neue Mercedes S-Klasse und der BMW 7er teilen sich Rang zwei. Neben dem cleveren Karosserie- und dem neuartigen Bedienkonzept begeistert vor allem der E-Antrieb – die Reichweite ist für ein E-Mobil enorm. Mercedes und BMW punkten mit erstklassigen Komforteigenschaften und hohem Sicherheitsniveau, ansonsten kommt ihnen der Tesla überraschend nahe.

Alexander Lidl
Is natuulijk logisch dat die het niet kunnen halen van een Tesla S en dat op 8 criteria van de 12 als beste. Verder één 2e plaats en 3 derde plaatsen, en dat ook nog verrassend nipt, lees ik.

En dat de Tesla S natuurlijk dan wint bij de totaalpunten verrast me ook niet, Mercedes en BMW staan gelijk op plaats 2.
Het zijn nochtans Duitse autojournalisten ik denk niet dat die Tesla gaan bevoordelen.

Tja, je kunt echt niet volgen hé de prijzen van de even dikke en PKs zware Audi BMW´s, Mercedes, enz... luxelimousines staan er nochtans bij in die ADAC tabel, maar blijf je gerust wat zelf wijsmaken dat die krachtige luxelimousines minder kosten als een Tesla, de waarheid staat er zwart op wit.

Aja vergeet ook niet die luxelimousines ook uit te rusten met de opties van de Tesla, maar ik vrees dat je bepaalde opties van de Tesla niet gaat krijgen bij Mercedes en co.
http://www.welt.de/motor/article1476...rfluessig.html

Toch moeilijk je ongelijk te willen toegeven. Maar kronkel maar gerust verder in je wereldvreemdheid.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 18:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 20:01   #950
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog steeds niet rijp voor de waarheid?
Niet erg hoor, dat komt nog.
Lul maar verder, leugenaar zonder cijfers.

De waarheid is dat een Leaf nu een 30 kWh accu heeft en daarmee meer als 200 km kan rijden.

Of moet ik ook al cijfers vertalen ? Ik weet natuurlijk niet hoeveel hersens je hebt, of kun je niet lezen als het in een quote-kadertje staat ?

24 kW = 150 km rijbereik
30 kW = + 200 km rijbereik

Ik zal eens proberen zonder kader:

Bei der bisherigen Reichweite des Leaf schieden sich die Geister. Laut Nissan konnte der Leaf zwar schon jetzt mit einer Batterieladung bis zu 200 Kilometer weit fahren, doch realistisch waren – wie im * ADAC-Test des Nissan Leafetwa *150 Kilometer Reichweite im Alltagsbetrieb. Die bisherige Batteriekapazität betrug 24 Kilowattstunden (kWh). Ist das genug für die täglichen Fahrten?

Diese Daten sollen sich nun deutlich ändern. Angeblich ab August liefert der japanische Hersteller sein Elektroauto mit einer Batteriekapazität (Lithium-Ionen) von 30 kWh aus. Das soll dann für eine tatsächliche Alltags-Reichweite von über 200 km sorgen. Die Maße der Batterie blieben dabei gleich, diese würde daher nicht mehr Platz im Auto einnehmen, so Nissan-Chef Carlos Ghosn.

bron: https://adacemobility.wordpress.com/...ite-ab-august/

extra-bron oude versie 24 kWh, test 03/2014 ADAC:
https://www.adac.de/infotestrat/test...px?IDTest=5077
Im täglichen Betrieb sind die im EcoTest ermittelten * 153 km Reichweite zwar akzeptabel, doch lange Strecken lassen sich damit nicht bewältigen.

Hoeveel kilometer is Antwerpen- +50 km toertje Brussel +17 km- + 58 km Namen enkel snelweg in de video ? En gecheckt via Google-maps.
Kun je 50+17+58 km echt niet samentellen ?

Sinds wanneer vergelijkt men eerder stadsauto´s zoals een Nissan Leaf enkel om hun rijbereik ?

Kun je de waarheid niet verdragen @Daelemans dat fossiele auto´s eerder 20e eeuwse en kankerverwekkende dieselfossielen worden ?

Het ging namelijk vooral om het milieu en de kosten:
1. CNG en ELEC

de rest was ver te zoeken...

en zeveraar Daelemans is gaan lopen.
ik zal het in een kadertje zetten dan zie je het niet:
Citaat:
zeveraar

kletsmajoor, zeikerd, zeurpiet, kletser, zanik, zeur, zeurkous kwijler
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/zeveraar
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 20:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:06   #951
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Grootte, gewicht, luxe, ruimte, comfort, enz.. maar ik ga het heel kort maken:
Een Tesla S wordt in Duitsland vergeleken met een BMW 750 Li en een Mercedes S 500 L dit betreft 12 hoofdcriteria samengevat:


Is natuulijk logisch dat die het niet kunnen halen van een Tesla S en dat op 8 criteria van de 12 als beste. Verder één 2e plaats en 3 derde plaatsen, en dat ook nog verrassend nipt, lees ik.

En dat de Tesla S natuurlijk dan wint bij de totaalpunten verrast me ook niet, Mercedes en BMW staan gelijk op plaats 2.
Het zijn nochtans Duitse autojournalisten ik denk niet dat die Tesla gaan bevoordelen.

Tja, je kunt echt niet volgen hé de prijzen van de even dikke en PKs zware Audi BMW´s, Mercedes, enz... luxelimousines staan er nochtans bij in die ADAC tabel, maar blijf je gerust wat zelf wijsmaken dat die krachtige luxelimousines minder kosten als een Tesla, de waarheid staat er zwart op wit.

Aja vergeet ook niet die luxelimousines ook uit te rusten met de opties van de Tesla, maar ik vrees dat je bepaalde opties van de Tesla niet gaat krijgen bij Mercedes en co.
http://www.welt.de/motor/article1476...rfluessig.html

Toch moeilijk je ongelijk te willen toegeven. Maar kronkel maar gerust verder in je wereldvreemdheid.
Cijfers zijn ook maar cijfers en speciaal op internet gezet om mensen als u.
Een Maserati kost in cijfers circa 100'000 of 120'000€.
Echter na korting nog 60 a 70'000€

Uiteraard vergelijken ze die eerste cijfers.

Ik zeg het, speciaal gedaan om de concurrentie te verdwazen en uiteraard tuimelen naïeveling en er ook in.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:13   #952
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Cijfers zijn ook maar cijfers en speciaal op internet gezet om mensen als u.
Een Maserati kost in cijfers circa 100'000 of 120'000€.
Echter na korting nog 60 a 70'000€

Uiteraard vergelijken ze die eerste cijfers.

Ik zeg het, speciaal gedaan om de concurrentie te verdwazen en uiteraard tuimelen naïeveling en er ook in.
Citaat:
Maserati Quattroporte (2016)
3 versie(s) tussen 97.829 € en 152.884 €
http://www.autogids.be/model--masera...rte/prijs.html
Citaat:
Audi RS7 Sportback (2016)
1 versie(s) tussen 118.300 € en 118.300 €

http://www.autogids.be/model--audi--rs7/prijs.html
Citaat:
Porsche Panamera (2016)
17 versie(s) tussen 84.821 € en 201.949 €
http://www.autogids.be/model-type-ja...016/prijs.html
Citaat:
Mercedes-Benz CLS-Klasse Shooting Brake CLS 63 AMG
Basisprijs 129.228 €

Mercedes-Benz CLS-Klasse Shooting Brake CLS 63 AMG S
Basisprijs 140.360 €
enz...

Citaat:
Tesla Model S (2015)
8 versie(s) tussen 77.800 € en 119.300 €

http://www.autogids.be/model--tesla--model-s/prijs.html
Na korting kost een tesla nog maar 40.000 euro



Probeer nog eens Mambo
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 21:31.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:25   #953
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Na korting kost een tesla nog maar 40.000 euro



Probeer nog eens Mambo
Als je hem hebt voor 40'000€ (wat ik betwijfel).
Moet je niet vergelijken met BMW 750 en dergelijke he?
Zo schoon is hij nu ook weer niet.

Vergelijk dan met een 3 serie of zo.
Wat nog steeds veel beter is vind ik.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:33   #954
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als je hem hebt voor 40'000€ (wat ik betwijfel).
Moet je niet vergelijken met BMW 750 en dergelijke he?
Zo schoon is hij nu ook weer niet.

Vergelijk dan met een 3 serie of zo.
Wat nog steeds veel beter is vind ik.
Ga slapen Mambo.

Citaat:
19.08.2013

BMW 750LI, MERCEDES S 500 LANG, TESLA MODEL S PERFORMANCE 2013 LUXUSLIMOUSINEN VERGLEICH

FAZIT
In unserem verkürzten Testschema bringen das Tesla Model S acht erste, ein zweiter und drei dritte Plätze ganz nach vorn, die neue Mercedes S-Klasse und der BMW 7er teilen sich Rang zwei. Neben dem cleveren Karosserie- und dem neuartigen Bedienkonzept begeistert vor allem der E-Antrieb – die Reichweite ist für ein E-Mobil enorm. Mercedes und BMW punkten mit erstklassigen Komforteigenschaften und hohem Sicherheitsniveau, ansonsten kommt ihnen der Tesla überraschend nahe.
en nog eentje om te vergelijken, de Audi RS7
Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7

26.05.2015
TESLA MODEL S P85D VS. AUDI RS 7 IM VERGLEICH

Ik vergelijk die niet hé, de Duitse autojournalisten doen dat.

En de overtuigende winnaar van die laatste test is TESLA:

http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 21:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:42   #955
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ga slapen Mambo.



en nog eentje om te vergelijken, de Audi RS7


Ik vergelijk die niet hé, de Duitse autojournalisten doen dat.
En jij doet mee.

Maar als je ze nieuw voor 40'000€ hebt, zoals je zegt.
Waarom staan er dan 2hands voor 80'000€ te koop?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:50   #956
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En jij doet mee.
En waarom zou ik dat ook niet doen ?

Een Tesla S is een 5 meter lange en meer dan 2 meter brede sport-luxe-limousine hé en die vergelijkt men met vergelijkbare auto´s.

http://www.autozeitung.de/auto-vergl...p85d-audi-rs-7

http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf of uitslag van de gedetailleerde test:
1. TESLA S P85D: 3203 punten op 5000
2. AUDI RS7 : 3075 punten op 5000

voor de punten voor elk detail zie pdf.

Past dat niet ? LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 21:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:50   #957
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

http://www.express.be/sectors/nl/aut...aar/216407.htm

Tja.
Van top naar flop ...(en dat had ik al lang geleden gezegd)
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 5 november 2015 om 21:52.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:52   #958
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
LOL, ik betrouw liever serieuze autojournalisten als rioolgazetten.

Hoe kan nu een auto die eerst top was nu opeens een flop zijn ?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 21:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:53   #959
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
LOL, ik betrouw liever serieuze autojournalisten als rioolgazetten.
Dat hebben vele VW rijders ook gezegd... Ooit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2015, 21:57   #960
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat hebben vele VW rijders ook gezegd... Ooit.
Bij VW en andere gaat het enkel om het gesjoemel met software om de emissienormen te omzeilen.

Een Tesla rijdt electrisch of 0 directe emissie.

Nog eens, wat denk je van de uitslag ? Ga er erond kronkelen of maar negeren ?

1. TESLA S P85D: 3203 punten op 5000

2. AUDI RS7 : 3075 punten op 5000

http://www.autozeitung.de/sites/defa...en-Tabelle.pdf

Citaat:
http://www.autozeitung.de/auto-vergl...-rs-7?page=0,3

FAZIT

Die Spannung in der Redaktion war zwei Wochen lang hoch wie selten: Schafft es der Tesla Model S P85D wirklich, gegen den Audi RS 7 Sportback nach Punkten zu gewinnen? Und tatsächlich: Dem Elektroauto gelingt gegen den Bayern ein sensationeller Sieg. Warum? Weil er ein rundum gutes Auto ist. Er verliert außer bei Handling und Reichweite nirgends den Anschluss, liegt in vielen Bereichen auf Augenhöhe mit dem Audi und erarbeitet sich mit seinen konzeptbedingten Vorteilen (Verbrauch, Kofferraum und Variabilität) einen satten Punktevorsprung. Well done!
TECHNISCHE DATEN & GESAMTBEWERTUNG ALS PDF ZUM NACHLESEN
Tesla Model S P85D vs. Audi RS 7 - techn. Daten & Bewertung (PDF)
Het lijkt er meer op dat bepaalde Tesla eigenaars niet zo goed met de nieuwe snufjes kunnen omgaan,
http://www.wsj.com/articles/consumer...l-s-1445363667

en natuurlijk hoe meer gadgets een auto heeft hoe meer er eens kan haperen (zeker de software updates -die zijn niet vrij van fouten-, Tesla geeft euhm...
4 jaar op alles en 8 jaar op accupack en aandrijving dit zonder km-begrenzing - dus who cares eigenlijk ?

http://www.teslamotors.com/nl_BE/blo...ot-has-arrived
http://www.teslamotors.com/nl_BE/blog
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 5 november 2015 om 22:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be